• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Zipp pro 50/120 Słabe ładowanie

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Zipp pro 50/120 Słabe ładowanie

Postautor: Asiasty » wt 09 kwie, 2019

Witam, po raz kolejny!
Otóż przychodzę do was znowu z tym samym problemem, który jak się okazuje nie został naprawiony. Dobra tak więc od poczatku. W ramie siedzi lifan 120cc niby 6 cewkowy. Ładowanie na wolnych obrotach wynosi 2volty bez świateł, ze światłami jest to jakoś 0.5volta. Po lekkim dodaniu gazu bez świateł jest około 12-14volt. Ze światłami maksymalnie zarejestrowałem 7-10volt. Akumulator oczywiście zdechł. Kolory kabli wychodzące z silnika. Czarny z czerownym paskiem, niebieski z białym, żółty, pomarańczowy, zielony. Regulator kupiłem nowy ale bez efektu.
Pomiar napięć z silnika na wolnych obrotach.
(bez świateł) 15 volt
(światła) 13-14volt
Napięcia z lekkim gazem około 3-4k obrotów
(bez świateł) 30-32volt
(światła) 20-22volt
Teraz pomiary zwarć.
Między zółtym a pomarańczowym jest przejście.
żółty do masy brak
pomarańczowy do masy brak.
Regulator 4 pinowy. Dodam, że była tu robiona przeróbka aby światła leciały wprost z aku, ponieważ wcześniej paliły się dopiero w okolicach 5k obrotów. Jedyne czego jeszcze nie sprawdziłem, czy zmienia się coś jak odepnę np różowy a zostawie żółty lub na odwrót.
Moje przemyślenia:
Jak dla mnie są 3 opcje.
1. Magneto lub cewki w silniku są jebn*ięte.
2. Chińczyk popi*rdolił kolory kabli i może trzeba wpiąć jakieś inne w pomarańczowy i żółty z instalacji motocykla.
3. Potrzeba inny regulator taki który startuje przy 15voltach prądu zmiennego. Bo ewidentnie te 2 co mam prawidłowe napięcie czyli 14 z hakiem podają dopiero wtedy kiedy silnik wygeneruje 30volt. A na wolnych jest 15.
Czekam na sugestie kogoś doświadczonego w tych złomach. Najbardziej liczę na dzikiego. I jeszcze prośba czy może ktoś podrzucić napięcia jakie powinny być pomiędzy pomarańczowym i żółtym kablem przy silniku.


Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Zipp pro 50/120 Słabe ładowanie

Postautor: Asiasty » wt 09 kwie, 2019

Jeszcze zarzucam zdjęcia regulatorów.
Taki siedział kiedy go kupiłem, było ładowanie na starym silniku
Obrazek

A taki dokupiłem i działa tak samo ch*jowo jak ten wyżej.
Obrazek

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Zipp pro 50/120 Słabe ładowanie

Postautor: dzikilopez » wt 09 kwie, 2019

Tamten zły i ten drugi tez. Jak nie masz cewek zmasowanych to musisz kupić ten https://allegro.pl/oferta/regulator-nap ... 7073651249
lub podobny na kablach, najważniejsze by kolory kabli były czerwony,zółty, różowy (lub 2 zólte) ,zielony. Są jeszcze na 5 pinów z zetki ale im na czarny trzeba dać napięcie 12V pojawiające sie po przekręceniu stacyjki.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Zipp pro 50/120 Słabe ładowanie

Postautor: Asiasty » wt 09 kwie, 2019

dzikilopez pisze:Tamten zły i ten drugi tez. Jak nie masz cewek zmasowanych to musisz kupić ten https://allegro.pl/oferta/regulator-nap ... 7073651249
lub podobny na kablach, najważniejsze by kolory kabli były czerwony,zółty, różowy (lub 2 zólte) ,zielony. Są jeszcze na 5 pinów z zetki ale im na czarny trzeba dać napięcie 12V pojawiające sie po przekręceniu stacyjki.


Naprawdę to jest tak proste? Podłączam i bangla?

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Zipp pro 50/120 Słabe ładowanie

Postautor: Kuaczozor » śr 10 kwie, 2019

Generalnie powinno.
Możesz dodatkowo rozważyć wymianę akumulatora. Mój był padnięty, z czego nie zdawałem sobie sprawy, ponieważ odpalam z kopa a na światła po odpaleniu starczało, a po zmianie napięcie dodatkowo wzrosło.


Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Zipp pro 50/120 Słabe ładowanie

Postautor: Asiasty » sob 13 kwie, 2019

No kurdee od razu lepiej :), wszystko śmiga ładowanie 14.5 przy 3k obrotów. Na wolnych jest około 12volt. Ale lepiej już nie będzie :).
I faktycznie akumulator albo padlina bo po ładowaniu prostownikiem ma 12.7 volta i nie kręci :/, ale może się jeszcze przejadę i zobaczę co z nim.
W każdym razie dziękuję wszystkim za pomoc!

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Zipp pro 50/120 Słabe ładowanie

Postautor: dzikilopez » ndz 14 kwie, 2019

Po to my som, po to som oni by pomagać , jak to mawiał klasyk w sweterku. Jak bedziesz w okolicy to wpadnij na piwo
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl