• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Regulacja Zaworów

Patenty na dane problemy
Awatar użytkownika
Ghost_Rider
Posty: 3
Rejestracja: śr 02 lut, 2011
Lokalizacja: Nadró¿

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: Ghost_Rider » czw 03 lut, 2011

bardzo przejrzysty poradnik, jutro sie zastosuje do niego.
Ostatnio zmieniony czw 03 lut, 2011 przez Ghost_Rider, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jeŸdzij szybciej ni¿ twój anio³ stró¿ potrafi lataÌ, ale pamiêtaj ŒmierÌ jeŸdzi szybko, nie daj siê z³apaÌ

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Leike/LK50Q-3/76356


Awatar użytkownika
Michalk001
Weteran
Weteran
Posty: 432
Rejestracja: pn 27 gru, 2010
Lokalizacja: PiastĂłw

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: Michalk001 » pt 22 kwie, 2011

Ja mam już ponad 4k. km i chciałbym sprawdzić zawory, bo mam akurat urlop do majówki - szczelinomierz już kupiłem, klucze też mam. Tylko napiszcie mi jak wam to szło za pierwszym razem i która to śruba od tego dekielka zębatki rozrządu, bo dekiel sobie siedzi i nic nie wskazuje na to, że można go jakoś odkręcić. :> Mam nadzieję że silnik będzie działał po mojej ingerencji. Ten opór na szczelinomierzu ma być lekki czy dość wyczuwalny? I jak z tym bocznym korkiem lewej pokrywy? Wy macie korek a u mnie jest ten dekiel z napisem Zipp przykręcony 4 śrubami.
Ostatnio zmieniony pt 22 kwie, 2011 przez Michalk001, łącznie zmieniany 4 razy.
Zipp Salmo - przebieg do czasu sprzedaży 63538km:
(sezon 2010 - 3321km)
(sezon 2011 - 6870km)
(sezon 2012 - 7467km)
(sezon 2013 - 8130km)
(sezon 2014 - 8840km)
(sezon 2015 - 6887km)
(sezon 2016 - 7081km)
(sezon 2017 - 3855km)
(sezon 2018 - 9km)

olddriver
Praktykant
Praktykant
Posty: 74
Rejestracja: śr 23 lut, 2011
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: olddriver » pt 22 kwie, 2011

Okrągła pokrywa zębatki rozrządu jest przykręcona na długą śrubę 6 mm pod klucz 10 przechodzącą przez całą głowicę. Jest to środkowa śruba w żebrowanej pokrywce po prawej stronie silnika. Pozostałe dwie śruby na tej pokrywce są pod klucz 8. Przy zakładaniu tej pokrywki trzeba zwrócić uwagę na jej położenie. Chociaż pokrywka jest okrągła, tylko jedno ustawienie jest prawidłowe.
Dekla z napisem po lewej stronie silnika nie trzeba odkręcać. Z W-wy do Piastowa ~ 30 km. Jeżeli chcesz mogę Ci pokazać jak ustawić zawory.
Ostatnio zmieniony pt 22 kwie, 2011 przez olddriver, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Michalk001
Weteran
Weteran
Posty: 432
Rejestracja: pn 27 gru, 2010
Lokalizacja: PiastĂłw

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: Michalk001 » pt 22 kwie, 2011

Super by było - moglibyśmy się spotkać w jakimś miejscu i trochę bym się podszkolił. Napisz do mnie na GG postaram się być wieczorem dostępny - jakoś się umówimy w przyszłym tygodniu. Najlepiej od środy do 1 maja bo wtedy mam czas. Z góry dzięki.
Zipp Salmo - przebieg do czasu sprzedaży 63538km:
(sezon 2010 - 3321km)
(sezon 2011 - 6870km)
(sezon 2012 - 7467km)
(sezon 2013 - 8130km)
(sezon 2014 - 8840km)
(sezon 2015 - 6887km)
(sezon 2016 - 7081km)
(sezon 2017 - 3855km)
(sezon 2018 - 9km)

olddriver
Praktykant
Praktykant
Posty: 74
Rejestracja: śr 23 lut, 2011
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: olddriver » pt 22 kwie, 2011

Ok. Przesłałem Ci swoje namiary na e mail.


Awatar użytkownika
Michalk001
Weteran
Weteran
Posty: 432
Rejestracja: pn 27 gru, 2010
Lokalizacja: PiastĂłw

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: Michalk001 » śr 27 kwie, 2011

No - dziś spotkaliśmy się z olddriverem i wyregulował mi zawory - wielkie dzięki. Postaliśmy, pogadaliśmy i w planie mamy jakiś wyjazd na motorkach. Przy okazji obejrzeliśmy swoje sprzęty i do domu.
Zipp Salmo - przebieg do czasu sprzedaży 63538km:
(sezon 2010 - 3321km)
(sezon 2011 - 6870km)
(sezon 2012 - 7467km)
(sezon 2013 - 8130km)
(sezon 2014 - 8840km)
(sezon 2015 - 6887km)
(sezon 2016 - 7081km)
(sezon 2017 - 3855km)
(sezon 2018 - 9km)

olddriver
Praktykant
Praktykant
Posty: 74
Rejestracja: śr 23 lut, 2011
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: olddriver » czw 28 kwie, 2011

Potwierdzam.Wyjątkowo zadbane Salmo - jak nowe. No i te wskaźniki. Rewelka oklaski
w sezonie 2011 - 1850 km na 72

Awatar użytkownika
Michalk001
Weteran
Weteran
Posty: 432
Rejestracja: pn 27 gru, 2010
Lokalizacja: PiastĂłw

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: Michalk001 » czw 28 kwie, 2011

No - twój wcale nie gorszy od mojego :> - wczoraj zainspirował mnie twój filtr powietrza, rozebrałem swój i dokonałem przeróbek, wyciszyło go znacznie.
Zipp Salmo - przebieg do czasu sprzedaży 63538km:
(sezon 2010 - 3321km)
(sezon 2011 - 6870km)
(sezon 2012 - 7467km)
(sezon 2013 - 8130km)
(sezon 2014 - 8840km)
(sezon 2015 - 6887km)
(sezon 2016 - 7081km)
(sezon 2017 - 3855km)
(sezon 2018 - 9km)

Awatar użytkownika
Dargas
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 702
Rejestracja: wt 16 lis, 2010
Lokalizacja: Rudzk DuÂży

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: Dargas » pt 29 kwie, 2011

Michalk001, W jaki sposób go wyciszyłeś?

Awatar użytkownika
Michalk001
Weteran
Weteran
Posty: 432
Rejestracja: pn 27 gru, 2010
Lokalizacja: PiastĂłw

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: Michalk001 » pt 29 kwie, 2011

Wziąłem kawałki plastików i dorobiłem w środku przegrody żeby powietrze szło w różnych kierunkach - coś w stylu przegród wyciszających w tłumiku - tyle że tu wyciszają szmery ssania. Efekt jest więcej niż zauważalny, po prostu wstawić przegrodę przy wlocie do filtra - za nią drugą żeby kierowała powietrze w zupełnie innym kierunku i będzie git.

Obrazek

Tu macie rysunek poglądowy - widok do wnętrza puszki i jak teraz musi powietrze iść. Oczywiście trzeba to zakryć żeby było zmuszone iść taką drogą jak na rysunku, poza tym nie może wszystko wystawać poza pokrywę żeby dało się to skręcić po włożeniu filtra.
Ostatnio zmieniony pt 29 kwie, 2011 przez Michalk001, łącznie zmieniany 1 raz.
Zipp Salmo - przebieg do czasu sprzedaży 63538km:
(sezon 2010 - 3321km)
(sezon 2011 - 6870km)
(sezon 2012 - 7467km)
(sezon 2013 - 8130km)
(sezon 2014 - 8840km)
(sezon 2015 - 6887km)
(sezon 2016 - 7081km)
(sezon 2017 - 3855km)
(sezon 2018 - 9km)

bynio1991
Posty: 1
Rejestracja: ndz 03 lip, 2011
Lokalizacja: Zielona GĂłra

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: bynio1991 » czw 04 sie, 2011

Jakie luzu mają być w silniku LIFAN 125 ? Pisałem do Diabolini to dostałem odpowiedź, że 0,2 - 0,3 mm a to są stosunkowo duże luzu w porównaniu do tych co piszecie.
Ostatnio zmieniony czw 04 sie, 2011 przez bynio1991, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
choinka
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 4223
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: SierakĂłw

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: choinka » czw 04 sie, 2011

0,05mm ssący 0,07mm wydech, możesz dać ewentualnie o 0,02mm więcej.

Awatar użytkownika
adamss6411
Uczeń
Uczeń
Posty: 34
Rejestracja: śr 03 sie, 2011
Lokalizacja: ÂŻory
Kontaktowanie:

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: adamss6411 » czw 08 wrz, 2011

Gdy odkręcimy dekielek, cecha na zębatce musi się pokrywać z kreską w głowicy (jest ona na godzinie 9).
*Odkręcamy to dla pewności, czy rozrząd jest dobrze ustawiony. Jeśli wiemy że jest dobry, to nie musimy tego odkręcać.
[url=http://img218.imageshack.us/img218/340/zebatkarozrzadu.th.jpg]Obrazek[/URL]


Ok a jak się NIE pokrywa to co zrobić ?? Samą zębatkę przestawić czy razem z łąncuszkiem a jak z łancuszkiem to chyba znak T na magnecie też się przesunie ??

Awatar użytkownika
choinka
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 4223
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: SierakĂłw

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: choinka » czw 08 wrz, 2011

Musisz odkręcić zębatkę od wałka zdjąć ją z wałka i przesunąć zębatkę na łańcuszku w jedną lub w drugą stronę. Normalne będzie jak się nie będzie idealnie pokrywać może być kawałek różnicy ale nie tak że jeden ząbek np :P

Awatar użytkownika
adamss6411
Uczeń
Uczeń
Posty: 34
Rejestracja: śr 03 sie, 2011
Lokalizacja: ÂŻory
Kontaktowanie:

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: adamss6411 » czw 08 wrz, 2011

choinka pisze:Musisz odkręcić zębatkę od wałka zdjąć ją z wałka i przesunąć zębatkę na łańcuszku w jedną lub w drugą stronę. Normalne będzie jak się nie będzie idealnie pokrywać może być kawałek różnicy ale nie tak że jeden ząbek np :P



Proszę jaśniej bo nie rozumiem , co da przestawienie samej zębatki jak sam łańcuch zostanie bez zmian ??



Wróć do „Tutoriale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl