• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

irracjonalny tuning silnika honda cbr 125

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 144
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

irracjonalny tuning silnika honda cbr 125

Postautor: kymco-from-hell » śr 10 paź, 2018

witam!!

...po dluzszej przerwie :)

nowy projekt i potrzebna jest burza mózgów poniewaz ilosc info na necie jest dosyc skapa, a moze forumowicze wiedza cos w temacie :)

co do samego moto zaloze wkrotce nowy temat ale teraz lecimy z silnkiem, baza bedzie honda cbr 125 2005 czyli wersja gaznik.

co napewno bedzie zrobione:

- wydech pelen przelot (poszerzony kolektor etc) TO JUZ MAM
- kit 170 cmm molossi lub athena
- zestaw dyno jet do orginalnego gaznika albo wstawiam stage6 ktory juz mam (tu prosze o sugestie co ma wiekszy sens)

Co chcialbym wstawic:

- glowica 4 zaworowa (slyszalem ze jest, ale narazie nie moge znalesc zadnych konkretnych info)
- sportowy walek rozrzadu (caly czas mysle nad sensem tego, silnik i tak juz bedzie obciazony)
- inne cdi?

uprzedzam ze sensu tuningu a takze kwoty ktora trzeba bedzie wsadzic schodza na daaaaalszy plan :) sa nie istotne :)
zalezy mi na lepszym momencie obtorowym oraz na przyspieszeniu.

Czekam na sugestie i podpowiedzi !! z Gory dzieki:)


d0minik
Uczeń
Uczeń
Posty: 38
Rejestracja: pn 19 lut, 2018
Lokalizacja: Mazowieckie WSK
Pojazd: Barton Fighter

Re: irracjonalny tuning silnika honda cbr 125

Postautor: d0minik » śr 10 paź, 2018

Czytając jakieś dawne wątki na temat tuningu wpadłem na takie propozycje jak:
-splanować głowicę
-wypolerować tłok
-wypolerować zawory
-wypolerować komorę spalania
-cieńsza uszczelka
-irydowa świeca
-porting kanałów
-odblokowany moduł
-podobno filtry K&N robią dobrą robotę
Może Cię to zainteresuje.
No i masa wrogiem przyśpieszenia skoro o tym już mówisz :>

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: irracjonalny tuning silnika honda cbr 125

Postautor: JOSEMORALES » śr 10 paź, 2018

No taka głowica cztero-zaworowa to było by coś + do tego sportowy wałek. Tylko pytanie jaki będzie uzysk, bo v-maxu z tego raczej nie będzie tyko przyspieszenie. Sam w sobie bore kit zrobi chyba najlepszą robotę w tym zestawie + do tego dobrze dobrany gazior i będzie git. Dyno jet bym odpuścił bo dostaniesz tylko większy apetyt na benzynę, wybrałbym gaźnik w okolicy pz32 (oczywiście markowy) i pobawił się z dyszami.

ps. w sumie dyno jeta bym tez po testował w zależności od ceny zestawu.

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 144
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: irracjonalny tuning silnika honda cbr 125

Postautor: kymco-from-hell » czw 11 paź, 2018

d0minik pisze:Czytając jakieś dawne wątki na temat tuningu wpadłem na takie propozycje jak:
-splanować głowicę
-wypolerować tłok
-wypolerować zawory
-wypolerować komorę spalania
-cieńsza uszczelka
-irydowa świeca
-porting kanałów
-odblokowany moduł
-podobno filtry K&N robią dobrą robotę
Może Cię to zainteresuje.
No i masa wrogiem przyśpieszenia skoro o tym już mówisz :>


Skolekcjonowalem juz 9 modólow:P tu raczej nic nie wyczaruje a zabawa z programowanymi to nie dla mnie... chyba ze ktoś ma namiary na takie cdi.

Masa wrogiem... wrrrr schudłam juz 10 kg!! :P skupiamy się na moto a nie na kierowniku;P

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 144
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: irracjonalny tuning silnika honda cbr 125

Postautor: kymco-from-hell » czw 11 paź, 2018

JOSEMORALES pisze:No taka głowica cztero-zaworowa to było by coś + do tego sportowy wałek. Tylko pytanie jaki będzie uzysk, bo v-maxu z tego raczej nie będzie tyko przyspieszenie. Sam w sobie bore kit zrobi chyba najlepszą robotę w tym zestawie + do tego dobrze dobrany gazior i będzie git. Dyno jet bym odpuścił bo dostaniesz tylko większy apetyt na benzynę, wybrałbym gaźnik w okolicy pz32 (oczywiście markowy) i pobawił się z dyszami.

ps. w sumie dyno jeta bym tez po testował w zależności od ceny zestawu.


Glowica 4 zaworowa często przewija się na zagranicznych wątkach ale nie mogę nigdzie jej znalesc;/

Co do dyno jet to wg tego co wyczytałem juz w seriach poprawia dużo reakcje na gaz a same osiągi nawet o 5%, ten zestaw to nie tylko dysze ale też przepustnica itd. Cena około 369 zł dopasowana pod dana markę. Dobry gazior to cena 500 w górę ale bazując na moim doświadczeniu to właśnie większy gazior uruchomi wir w baku;) zreszta pamiętaj ze w poprzednim stage6 bodajże pz22 złopal 6 litrów;P ale za to rwal kapcie.

Dobra jako gazior polecacie?

BTW v-max który mnie interesuje to 120 i nawet jak będzie większy to i tak zębatki będę dawał na przyspieszenie;) chce mieć idealna krzywa do 100km/h


kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 144
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: irracjonalny tuning silnika honda cbr 125

Postautor: kymco-from-hell » czw 11 paź, 2018

tu http://www.hondacbr125r.com/forum/archi ... -2448.html znalazlem ciekawy watek na zagranicznym forum. tak w skorcie glowice najlepiej wziac glowice z cbr 150 i modyfikowany cdi, choc sami przyznaja ze cdi sa ciagle fazie prototypow. ogolnie mozna osiagnac big kit + glowca 4 valve od 18 do 26 koni (te ostatnie wiadomo plus walek i full wydech), pisze ze zwyotnosc mocnmo skraca ale ze wzgledu na nizsza mase to spokojnie objezdza ninje 250 :D


szukam dalej.....

aaa

Jest kit 170 i wtedy sa 2 wałki rozrządu i 4 zawory a nie tak jak w serii 1 wałek i 2 zawory ale.... strona juz nie aktywna :(

jest i glowica ale cena.... to juz przesada ;/

http://www.honda-cbr-125.com/honda_cbr_ ... ad_set.php

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: irracjonalny tuning silnika honda cbr 125

Postautor: JOSEMORALES » czw 11 paź, 2018

26 kucy mhm, jak dla mnie bomba ze 125cc <lol>

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 144
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: irracjonalny tuning silnika honda cbr 125

Postautor: kymco-from-hell » pt 12 paź, 2018

Dla mnie będzie bomba jak zejdzie do 8-10 s do setki;P


Athena 170 juz zamówiona (1400pln, przesyłka gratis:P ), głowica 4 zaworowa to koszt kolo 5000pln wiec odpada, sportowy wałek niczym jednoroczne, każdy słyszał. .. znalazłem tylko to http://sklepswiatek.pl/product/HD-35220 ... yPriceAsc&,


Zostaje tylko zestaw dyno jet lub duzy gazior


Aha co do moto, będzie to bazowalo na yamaszce tzr 50, z silnikiem cebry;P

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 144
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: irracjonalny tuning silnika honda cbr 125

Postautor: kymco-from-hell » sob 13 paź, 2018

Dobra serio potrzebna pomoc, szukałem zestawu dysz dyno jet i jest dostępny tylko stage 1 wiec do kitu (stage 1 = fabryczny filtr i wydech) wiec raczej nowy gaźnik . Może ktoś coś polecić? Serio gaźnik ma być taki z "pierdolnieciem";P

We wtorek przyjedzie kit atheny, ogarnę tylko jeszcze jakiś dobry stożek i lecim z montazem;)

grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 535
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: irracjonalny tuning silnika honda cbr 125

Postautor: grzejnik777 » ndz 14 paź, 2018

Za podawaj fotki
Co do tłumika szerokie kolano i pusty wydech spowoduje gorszy dół
Wystarczy spojrzeć jak malossi robi tuningowe wydechy do r 125 przy culku jest średnica mniejsza dopiero potem się powiększa i wchodzi w puszkę

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 144
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: irracjonalny tuning silnika honda cbr 125

Postautor: kymco-from-hell » ndz 14 paź, 2018

grzejnik777 pisze:Za podawaj fotki
Co do tłumika szerokie kolano i pusty wydech spowoduje gorszy dół
Wystarczy spojrzeć jak malossi robi tuningowe wydechy do r 125 przy culku jest średnica mniejsza dopiero potem się powiększa i wchodzi w puszkę


Masz rację, tak to dokładnie wygląda, ja mam zestawy do cbr stund, kupiłem sobie kiedyś na urodziny;P ale średnica przy tłumiki juz jest spora.

grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 535
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: irracjonalny tuning silnika honda cbr 125

Postautor: grzejnik777 » ndz 14 paź, 2018

Nic Ci nie da taki wydech

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 144
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: irracjonalny tuning silnika honda cbr 125

Postautor: kymco-from-hell » pn 15 paź, 2018

Śmiem twierdzić że się mylisz bo ten zestaw został stworzony specialnie pod modyfikowana cebre;) to to samo co zestawy molossiego, zresztą cena była podobna i juz jeździłem na tym zestawie.

grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 535
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: irracjonalny tuning silnika honda cbr 125

Postautor: grzejnik777 » pn 15 paź, 2018

Jam nie kibel rura od samego cylindra to ok
Źle zrozumialem

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 144
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: irracjonalny tuning silnika honda cbr 125

Postautor: kymco-from-hell » wt 16 paź, 2018

Spoko, jak już będzie to jakoś wyglądało to zrobię zdjęcia.



Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl