• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Mały V-max? 72ccm

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Mały V-max? 72ccm

Postautor: Asiasty » czw 09 sie, 2018

Witam,
Zakupiłem tydzień temu zipa pro 72/50.Niestety jedzie mi licznikowe 70/9.5k obrotów. Moja poprzednia 50 tyle jechała. V-max GPS jutro sprawdzę, ale wątpię żeby licznik zaniżał wskazanie. Teraz pytanie co jest w tym zestawie nie tak? Wiem, że należałoby na początku zmienić zębatkę zdawczą na większą. Jednak jeśli się okażę, że nie będzie mieć mocy, gdzie szukać problemu? Proszę o porady oraz wasze v-maxy na zestawie 72ccm.


Awatar użytkownika
darkboy
Praktykant
Praktykant
Posty: 52
Rejestracja: pt 17 lis, 2017
Pojazd: Romet ZXT 50

Re: Mały V-max? 72ccm

Postautor: darkboy » pt 10 sie, 2018

Regulacja zaworów, kolor świecy, przerwa między elektrodami na świecy, za mała dysza główna, zbyt niskie ciśnienie w ogumieniu, łożyska do wymiany w kołach, za bardzo naciągnięty tylny hamulec (szczęki trą o bęben podczas jazdy), zabrudzony filtr powietrza, możliwości jest naprawdę dużo, a to tylko kilka. Posprawdzać wszystko, wyregulować i testować.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Mały V-max? 72ccm

Postautor: JOSEMORALES » pt 10 sie, 2018

Kolega pyta co jest nie tak w tym zestawie a nie podał żadnych szczegółów oprócz tego że ma pojemność 72cc, doradzanie w takim wypadku jest bezcelowe bo właśnie w zeszłym tygodniu stłukła mi się szklana kula, a z fusów jestem słaby . Asiasty wypisuj co tam masz za napęd , czy silnik był przerabiany czy fabryczny i jaki gaźnik , filtr powietrza, oraz wydech.

ps. jeżeli fabryka ze zmienioną górą to obawiam się że dużo nie ugrasz bo w zippach lubili wkładać krótkie skrzynie.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Mały V-max? 72ccm

Postautor: Asiasty » pt 10 sie, 2018

JOSEMORALES pisze:Kolega pyta co jest nie tak w tym zestawie a nie podał żadnych szczegółów oprócz tego że ma pojemność 72cc, doradzanie w takim wypadku jest bezcelowe bo właśnie w zeszłym tygodniu stłukła mi się szklana kula, a z fusów jestem słaby . Asiasty wypisuj co tam masz za napęd , czy silnik był przerabiany czy fabryczny i jaki gaźnik , filtr powietrza, oraz wydech.

ps. jeżeli fabryka ze zmienioną górą to obawiam się że dużo nie ugrasz bo w zippach lubili wkładać krótkie skrzynie.


Dobra,
To po kolei :)
- Napęd ( nie wiem jak sprawdzić)
-Silnik fabryczny z cylindrem i głowicą 72ccm
-Gaźnik też nie wiem jak sprawdzić
-Filtr powietrza fabryczny
-wydech fabryczny.

Skrzynia faktycznie jest krótka bo jak wbijam z 2 na 3 to spada ledwo 1k obrotów.

d0minik
Uczeń
Uczeń
Posty: 38
Rejestracja: pn 19 lut, 2018
Lokalizacja: Mazowieckie WSK
Pojazd: Barton Fighter

Re: Mały V-max? 72ccm

Postautor: d0minik » pt 10 sie, 2018

Sprawdzanie napędu polega na policzeniu zębów na zębatkach ;)


Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Mały V-max? 72ccm

Postautor: Asiasty » pt 10 sie, 2018

d0minik pisze:Sprawdzanie napędu polega na policzeniu zębów na zębatkach ;)


No to w takim razie jutro to zrobie, a co z gaznikiem?
Jechalem dzisiaj w dwie osoby i strasznie zamulał na jedynce ale jak juz przekroczyl te 5/6k obrotów to jechał bez różnicy w sumie i v-max osiągnął.
A no i dodam jeszcze, że dzisiaj chciałem sprawdzić jak "ciągnie" z dołu i ruszyłem bez gazu na 1 ale gdy zaczęła się dosłownie mała góreczka zgasł :V
Rozumiem, ze większa zębatka, dysza i stożek zrobią z niego "rakietę"?

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Mały V-max? 72ccm

Postautor: JOSEMORALES » pn 13 sie, 2018

Asiasty pisze:Rozumiem, ze większa zębatka, dysza i stożek zrobią z niego "rakietę"?

Nic bardziej mylnego.
A wracając do sprawdzania, jeżeli nie wiesz jak sprawdzić co masz w środku to w jaki sposób będziesz w stanie to poprawić?
No ale dobra:
-na zębatkach są wybijane rozmiary po jednej lub drugiej stronie, w zależności jak bystry mechanik zakładał napęd.
-na gaźniku powinien być wybity symbol np. PZ19 , następnie wymontowujemy gaźnik i po odkręceniu komory pływakowej możemy sprawdzić rozmiar dyszy głównej, o ile został nabity.
-to że filtr powietrza i wydech są fabryczne, jest na plus.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl