JOSEMORALES pisze:Mówiłeś silnik a mi to wygląda na drewniany klocek i to solidny
Dopiero teraz postanowiłem się wziąć za ten silnik i go rozpołowiłem, udało mi się kupić używaną głowice w bdb stanie za 100zł z przesyłką, średnica komory spalania 62mm, średnica grzybka zaworu wydechowego 27mm, ssącego 31mm z groszem - takie jakie powinny być w 200ccm. Ale i tak koszt przeróbki wyniesie około 500 zł. Co jakiś czas sprawdzam aukcje na allegro i dalej nie da się znaleźć wszystkich części u jednego sprzedawcy. W moim mieście są 2 sklepy motoryzacyjne, pierwszy nie sprowadzi do powietrzaka części a drugi sprowadzi ale drożej niż na allegro z przesyłką
Na razie poluje na używane części na olx, typu popychacze i szpilki cylindra, wał i cylinder raczej wjedzie nówka, chyba że znajdzie się używany wał w mojej okolicy, na tyle blisko bym mógł pojechać odebrać osobiście i zobaczyć czy się nadaje. Po rozebraniu tego silnika nie dziwie się, że jest tak pancerny, mój nie był nigdy rozbierany, a ma ponad 7 lat i wszystko jest z nim w porządku. Jakby był ktoś zainteresowany to stare części od 125ccm idą na sprzedaż - wał, cylinder z tłokiem, pusta głowica tylko z założonymi zaworami, szpilki i popychacze, wszystko sprawne z całymi gwintami, wał bez luzów. Ogólnie to żeby rozbierać ten silnik i coś popsuć to trzeba mieć talent, magneto podgrzałem suszarką do włosów i podważyłem dwoma śrubokrętami i wyskoczyło. Jedyny problem jaki napotkałem przy rozbiórce to brak klucza do odkręcenia odśrodkowego filtra oleju, ale szybko go dorobiłem z kawałka rury za pomocą szlifierki. Jak będę już miał wszystkie części to zrobię nowy temat ze spisem ich wymiarów starych i nowych do przeróbki na 200ccm