Witam, właśnie kupiłem moje pierwsze moto do nauki. Padło na Junaka 121, który jest po zmianie silnika na moretti 175ccm. Czemu akurat taki? Powód prosty - był tani. Nie będzie mi go szkoda, bo dopiero uczę się jeździć.
Silnik to dokładnie Moretti 175ccm oznaczenie 163 FMK. Poprzedni właściciel mówił, że przyszedł z gaźnikiem, świecą i całą resztą. Podejrzewam, że taki jak ten - http://allegro.pl/silnik-175-cc-junak-romet-k125-zk50-crs50-moretti-i7291459470.html
Problem w tym, że motocykl ma bardzo krótkie przełożenia, co za tym idzie często go przeciągam po obrotach i jeździ się dla mnie niekomfortowo. Tylna zębatka została fabryczna. Z tego co czytam powinno je się zmienić, przednia jest taka jaka przyszła z silnikiem czyli bodajże 14z (z tego co widzę na zdjęciach na allegro). Tył ma 38z oryginalnie i na 99% taka tam siedzi.
Więc jakie powinny być te zębatki? Jestem totalnym laikiem, ale nie boje się majsterkowania i zrobię to sam. Z tym, że nie chce kupować x zębatek, na pewno są tu ludzie z wiedzą która mi pomoże.
Dodam jeszcze, że filtr powietrza został oryginalny.
Świeca i fajka tak jak wspominałem przyszła z silnikiem, mam zamiar je wymienić, tylko na co?
Z góry dziękuję, pozdrawiam.
edit:
Czy silnik ma być na sztywno do ramy? Bo strasznie trzęsie tym motocyklem, można dać jakieś podkładki gumowe pod śruby? Czy to w takich sprzętach jest normalne?