• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

zbyt wczesny zapłon=strzelanie w gaźnik

Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

zbyt wczesny zapłon=strzelanie w gaźnik

Postautor: klemens244 » wt 01 kwie, 2014

Ażeby opóźnić zapłon należy: zębatkę rozrządu /w stosunku do łańcucha/ przesunąć o jeden ząb w lewo, czy w prawo ? Mechaniorzy dla ułatwienia: odpowiedzi są dwie.
Obrazek


wajs
Specjalista
Specjalista
Posty: 183
Rejestracja: wt 03 lip, 2012
Lokalizacja: Olszyna

Re: zbyt wczesny zapłon=strzelanie w gaźnik

Postautor: wajs » wt 01 kwie, 2014

W prawo.
Ale zapłonu tak nie opóźnisz, ani nie przyspieszysz, zapłon i tak będzie w tym samym miejscu i czasie, czyli w najwyższym położeniu tłoka następuje podanie iskry na świece, aby to zmienić, musiałbyś przesunąć w lewo lub prawo czujnik przy magnecie.
Przesuwając zębatkę rozrządu o 1 ząbek w lewo lub prawo zmieniasz tylko położenie/stan zaworów, które w momencie zapłonu obydwa powinny być zamknięte, a po przesunięciu mogą już być niedomknięte.
To tyle, tak z grubsza.

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: zbyt wczesny zapłon=strzelanie w gaźnik

Postautor: to&owo » wt 01 kwie, 2014

dokładnie.zapłon masz elektroniczny. a jak szpec chce to na alle jest za***isty w niezłych pieniądzach modół zapłonowy z takową regulacją:D

Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: zbyt wczesny zapłon=strzelanie w gaźnik

Postautor: klemens244 » wt 01 kwie, 2014

1. No niezupełnie tak jest, ale poczekajmy na kolejne wypowiedzi Mechaniorów.
Ostatnio zmieniony wt 01 kwie, 2014 przez klemens244, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: zbyt wczesny zapłon=strzelanie w gaźnik

Postautor: klemens244 » wt 01 kwie, 2014

speeder pisze:dokładnie.zapłon masz elektroniczny. a jak szpec chce to na alle jest za***isty w niezłych pieniądzach modół zapłonowy z takową regulacją:D


A co on daje?- pomyśl SAM.
Obrazek


Awatar użytkownika
Billy Corgan
Specjalista
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: wt 10 sty, 2012
Lokalizacja: Centrum
Otrzymał podziękowań: razy

Re: zbyt wczesny zapłon=strzelanie w gaźnik

Postautor: Billy Corgan » wt 01 kwie, 2014

A czemu niedokładnie tak? zgadzam się w 100% z tym co napisał wajs,

Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: zbyt wczesny zapłon=strzelanie w gaźnik

Postautor: klemens244 » wt 01 kwie, 2014

Moment. To jest forum dla wszystkich, Spokojnie. Dajcie swoje odpowiedzi, bo ja się nie zgadzam z tym
Obrazek

Awatar użytkownika
Yato
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1530
Rejestracja: sob 03 wrz, 2011
Lokalizacja: Olkusz

Re: zbyt wczesny zapłon=strzelanie w gaźnik

Postautor: Yato » wt 01 kwie, 2014

Iskra będzie zawsze w tym samym kącie odchylenia wału, więc zapłonu tak nie przestawisz.
Ostatnio zmieniony wt 01 kwie, 2014 przez Yato, łącznie zmieniany 2 razy.
:)

Awatar użytkownika
n0r3k
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 2001
Rejestracja: sob 01 sty, 2011
Lokalizacja: WZ

Re: zbyt wczesny zapłon=strzelanie w gaźnik

Postautor: n0r3k » wt 01 kwie, 2014

klemens244, co ma na calu ten temat? po co pytasz, skoro niby sam wiesz jak to jest?

i jak chcesz przestawiając zębatke rozrządu zmienić moment zapłonu? o.O
co daje ten modulik? teoretycznie regulujesz nim kąt wyprzedzenia zapłonu, a czy to działa w praktyce to niewiem, nie miałem do czynienia.
jeśli chciałbyś zmienić moment podania iskry musiałbyś np. przekręcić isrkownik z impulsatorem względem magneta (podobnie jak w Outer rotor kit, gdzie mamy możliwość regulacji)
co do wypowiedzi wajsa, nie zgadzam się tylko z jednym. iskra nie następuje gdy tłok znajduje się w GMP, tylko odpowiednio wczesniej, i to właśnie nazywa się kątem wyprzedzenia zapłonu. w przypadku 139fmb T na magnetcie oznacza GMP a F moment podania iskry.
OGAR 900 R > NSR 125 > CBR 600 F3 :)

wajs
Specjalista
Specjalista
Posty: 183
Rejestracja: wt 03 lip, 2012
Lokalizacja: Olszyna

Re: zbyt wczesny zapłon=strzelanie w gaźnik

Postautor: wajs » wt 01 kwie, 2014

n0r3k, zgadza się, dlatego napisałem, że to tak z grubsza.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl