• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Juunak 901 SPORT vs. YX140 i modyfikacje.

Zaprezentuj swoją maszynę
woia1602
Uczeń
Uczeń
Posty: 23
Rejestracja: wt 08 gru, 2015
Pojazd: Junak 901 SPORT

Juunak 901 SPORT vs. YX140 i modyfikacje.

Postautor: woia1602 » sob 14 maja, 2016

No witam Panowie. Z racji, że na forum Junaka są dziadki pogadam z Wami.
Mam junaka w którego z trudem włożyłem i większym trudem uruchomiłem silnik YX140.
Od tygodnia zaczynam się wozić bez docierania. Proces odbyłem na oleju mineralnym 10w40 i wymiana co 100km.
Teraz zalany jest Valvoline Synpower 10w50.
Motorek śmiga bez problemu ponad 90 km/h nawet pod wzniesienie.
Jednak muszę się Was poradzić jak to poprawić bo wydaje mi się, że coś jest za słabo.
Teraz mam przełożenie 16/38
Zegary adaptowałem od Zippa 2T... hehe obrotomierz działa idealnie a każdy pisałem o problemach bo jak to z 2T w 4T ?:D

W planach mam wałek Z40 i zrobić coś z gaźnikiem żeby uzyskać prędkość podróżną chociaż ze 100-110km/h
No wiadomo moto dostałem w tragicznym stanie. Ale bawię się.

Jak pisałem plany to jeszcze gaźnik i może moduł jak cokolwiek szukanie odblokowanego coś daje?
Może się uda tylne koło wymienić z 16 cali na 18.
Chciałbym zamontować z tyłu tarczę bo bęben jest kiepski albo ten pręt/drut usztywnić żeby skok hamulca nie był taki, żeby mocno hamować to piętą wciskać.
Tylne amortyzatory chyba wymienię też na takie z 2cm dłuższe i twardsze.
No to nie wiem co jeszcze mogę napisać. :> kilka fotek wrzucę i co mam i mogę pokazać.


Dodano o 08:13:
https://www.youtube.com/watch?v=l7CCOapz04Y
https://www.youtube.com/watch?v=D-4WzPQ34lE
Tutaj zegary jeszcze pod 72cc
https://www.youtube.com/watch?v=tTaBowkxNZc


Dodano o 08:32:
Zdjęcia bym pokazała ale jak dodaje to aby biały pasek i nic się nie chce dodać. szkoda.


Dodano o 10:12:
https://drive.google.com/open?id=0B4yvT ... DVLNDdCU0U
Macie link do zdjęć na dysku


Nie pisz kolejnych postów pod spodem, tylko edytuj poprzedni. //lukasz


Awatar użytkownika
Daniel557
Weteran
Weteran
Posty: 308
Rejestracja: sob 20 kwie, 2013
Lokalizacja: Jelenia GĂłra

Re: Juunak 901 SPORT vs. YX140 i modyfikacje.

Postautor: Daniel557 » ndz 15 maja, 2016

Fajny zadbany :] A czemu z trudem silnik włożyłeś? Za długi do ramy?
Swoją drogą licznik fajnie się zmieścił i wygląda to elegancko

woia1602
Uczeń
Uczeń
Posty: 23
Rejestracja: wt 08 gru, 2015
Pojazd: Junak 901 SPORT

Re: Juunak 901 SPORT vs. YX140 i modyfikacje.

Postautor: woia1602 » ndz 15 maja, 2016

Z trudem bo w powietrze wyleciało z 6 modułów zanim pojawiła się iskra.
Wymieniłem go za skuter maxim to taka podróbka euroboy kinway czy coś takiego.
Był okropnie zdewastowany.
Co się dało piaskowałem, śrutowałem tarłem i malowałem sobie w garażu. Liczniki mam od zippa 2T więc udało się. Elektryka to prawie nowa, kupiłem sobie 100szt. konektorów w otoczce silikonowej i podstawowe kable wymieniłem na lepsze. Kostek też zamówiłem sobie na aliexpres więc miałem co trzeba.
Teraz męczę gaźnik molkt 26. Wiem, że mam dyszę 104 ale nie znam gwintu. Muszę zamówić jakieś rozmiary od 85 do 115 bo szarpie w połowie obrotów.
Opona przednia też wymieniona na nowoczesny wzór.
Planuję tył dać wyższe amorki bo z moją wagą ocieram o wahacz.
Staram się:) 9.07.2016 jadę na mój pierwszy zlot leśny junaka 260km więc trzeba maszynę przygotować na podróż.
W czerwcu będę montować jakiś kuferek na bagaż. :>

woia1602
Uczeń
Uczeń
Posty: 23
Rejestracja: wt 08 gru, 2015
Pojazd: Junak 901 SPORT

Re: Juunak 901 SPORT vs. YX140 i modyfikacje.

Postautor: woia1602 » ndz 15 maja, 2016

hehe liczniki wykończyłem podkładką pod myszkę :D piękna czarna gąbka na sztywnym plastiku ;p


Drugie pouczenie, następnym razem ostrzeżenie do profilu za pisanie kolejnego postu pod swoim (zamiast edycji poprzedniego). //lukasz

Awatar użytkownika
Billy Corgan
Specjalista
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: wt 10 sty, 2012
Lokalizacja: Centrum
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Juunak 901 SPORT vs. YX140 i modyfikacje.

Postautor: Billy Corgan » śr 18 maja, 2016

woia1602 pisze:Teraz męczę gaźnik molkt 26. Wiem, że mam dyszę 104 ale nie znam gwintu. Muszę zamówić jakieś rozmiary od 85 do 115 bo szarpie w połowie obrotów.


Hehe, no to witaj w klubie. Molkt to istne utrapienie, jednocześnie za***isty i beznadziejny.
Również posiadam molkt 26 i również identycznie miałem szarpanie od połowy obrotów (mi właściwie aż gasł na full).
Do połowy było genialnie, gaźnik świetny, ma świetnie pracujące ssanie, oraz dodaje ładnie do mocy. Przerabiałem już gaźników milion pińcet trzy dziewińcet, i naprawdę ma kopa, porównać mogę jedynie z Keihin PE24, jednak tam miałem problemy ze ssaniem.

Więc od połowy zdychał na Molkcie- oczywiście zalewało mi motor. I tu się zaczęły schody i perypetie.
Kilka razy podchodziłem do wymiany dyszy na mniejszą itd itp można by serial zrobić (dysza jest 5mm typu Keihin) (nie 4mm jak w 50cc skuterkach i 139qmb).
No więc dopiero teraz, po roku czasu doszedłem do tego o co kaman z tym gaźnikiem.
Wspomnę jeszcze że jest to niby kopia Mikuniego VM26, taka hybryda - połączenie Mikuni i Keihina (mikuni jest na przykład tutaj dysza wolnych obrotów - domyślnie #20).
Więc rozkręcam sobie go na atomy i okazuje się... że iglica w tym gaźniku jest za długa... <mniam>
Otóż oryginalna dysza którą tam miałem (102 chyba) jest typu keihin, lecz wewnętrzna jej część jest dość głęboka dzięki czemu iglica jeszcze w nią wchodzi...
Sytuacja się zmienia gdy założymy zwykłą dyszę M5 typu keihin. Iglica całkowicie zapycha dyszę, zero paliwa. To mi się kutwa w głowie nie mieści. Jak mogli tak spierdylić coś takiego.

Oryginalny Molkt 26: Iglica 5 rowków.
Na dwóch rowkach od góry iglica całkowicie blokuje dyszę główną, cała przepustnica wręcz jest uniesiona (tak jakby dać 1/5 gazu) ale paliwo oczywiście nie leci. Pobiera jedynie z dyszy wolnych i po dodaniu gazu moto zdycha.
Gaźnik pracuje poprawnie jedynie na opcjach iglicy od środka do dolnych rowków.

Nie dziwię się ilości fatalnych recenzji Molkta na necie, być może tylko jakaś partia była tak spierdo*ona.

Jeśli możesz - sprawdź u siebie, czy iglica nie opiera się na dyszy głównej w określonych pozycjach.
Dysze podobne do oryginalnych w Molkt (choć i tak nieco płytsze wewnątrz) to precyzyjne dysze AB, można je zamówić na larssonie:
http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&nt=7416&cdes=Keihin%20KJ

Powodzenia i nerwów z gumy.


woia1602
Uczeń
Uczeń
Posty: 23
Rejestracja: wt 08 gru, 2015
Pojazd: Junak 901 SPORT

Re: Juunak 901 SPORT vs. YX140 i modyfikacje.

Postautor: woia1602 » czw 19 maja, 2016

Dyszę mam 104 niby fabrycznie. Czyli sugerujesz zakupienie dyszy i po problemie? Jak mam dać kilka zł za dyszę to wolę zamówić i zmienić.

combiasty
Amator
Amator
Posty: 10
Rejestracja: pn 25 lip, 2016
Pojazd: barton fighter

Re: Juunak 901 SPORT vs. YX140 i modyfikacje.

Postautor: combiasty » ndz 07 sie, 2016

Witaj i jak rozwiazales problem z tym gaźnikiem?
Bo mam ten sam gaźnik i ten sam problem jedynie co to silnik inny tj lf120.
U mnie szarpanie ustapilo po obniżeniu iglicy o jeden ząbek... Ale nadal ma całą świecę czarną okopcona, jak jest silnik zimny jest dobrze jak się nagrzeje to obroty czasem tak spadają że potrafi zgasnac
Dysza u mnie to 102

Pali 3,7 litra

woia1602
Uczeń
Uczeń
Posty: 23
Rejestracja: wt 08 gru, 2015
Pojazd: Junak 901 SPORT

Re: Juunak 901 SPORT vs. YX140 i modyfikacje.

Postautor: woia1602 » ndz 07 sie, 2016

Ja miałem na środku iglicę. Regulowałem śrubką i tyle. Musiał przepracować troszkę gaźnik i silnik. Po 1000km było w normie.
Jak masz świecę czarną to paliwa może lecieć za dużo, albo zaworek za późno zamyka komorę i przelewa gaźnik. Chyba, też tam podginałem te blaszki.

combiasty
Amator
Amator
Posty: 10
Rejestracja: pn 25 lip, 2016
Pojazd: barton fighter

Re: Juunak 901 SPORT vs. YX140 i modyfikacje.

Postautor: combiasty » ndz 07 sie, 2016

Właśnie u mnie śruba regulacji mieszanki nic kompletnie nie daje czy wkrece na max czy odkrece do 4 pełnych obrotów... Nic zero reakcji

feissek
Posty: 8
Rejestracja: czw 22 wrz, 2016
Pojazd: Suzuki

Re: Juunak 901 SPORT vs. YX140 i modyfikacje.

Postautor: feissek » pt 07 paź, 2016

U mnie jest to samo i nie wiem od czego właściwie ta śrubka jest.

miro
Uczeń
Uczeń
Posty: 17
Rejestracja: sob 01 paź, 2016
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pojazd: Chopper Łoś

Re: Juunak 901 SPORT vs. YX140 i modyfikacje.

Postautor: miro » pt 07 paź, 2016

Regulacja śrubą nic nie da, jeśli dysza jest za duża, rozkalibrowana lub nie dokręcona.



Wróć do „Nasze motocykle”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl