• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Zaprezentuj swoją maszynę
michalkm
Majster
Majster
Posty: 105
Rejestracja: sob 16 maja, 2015
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: michalkm » pn 08 sie, 2016

Powoli to idzie, oj, powoli.
Tuleje udało mi się zdobyć odpowiednie (od Hondy CG125), są już nabite w wahaczu, a wahacz (nowiutki!) w ramie. A tylne koło w wahaczu. I w ogóle zaczyna to przypominać motocykl:

Obrazek

Nic nie poradzę na śmietnik dookoła, bo a.) przestaję powoli to w ogóle ogarniać, b.) będę mógl coś z tym zrobić, jak moto stanie na obu kołach i będę mógł na chwilę je wytoczyć na zewnątrz. Lepiej skupić się na kluczowych elementach zdjęcia:
- nowiutkie jednoosobowe siedzenie (Knight był na siłę dwuosobowy, to jest oryginalne siedzenie Flfty)
- nowiutki licznik - nie oryginalny, bo nowych już nie ma, ale aftermarketowy z Japonii
- tylny błotnik - również custom prosto z JP, na razie przyczepiony tylko dla efektu wizualnego, trzeba w nim nawiercić otwory w odpowiednich miejscach. Przedni do kompletu czeka na półce.

Obrazek

Udało mi się też za pomocą Loctite 660 zamocować niesforne bieżnie łożysk - zobaczymy, co będzie za rok, za dwa, ale tymczasem trzyma niesamowicie.

Obrazek

Pomalowałem półkę, zainstalowałem łożyska i przód mam właściwie gotowy na przyjęcie amortyzatorów.

Obrazek

Amortyzatory na początku chciałem regenerować, nic im w zasadzie nie dolega poza starym olejem, zużytymi uszczelniaczami, ale doły są strasznie porysowane i pewnie musiałbym zdjąć cały lakier i polerować albo malować od nowa - a ostatecznie udało mi się zdobyć nowiutkie, prosto z magazynu:

Obrazek

Magna/Knight ma być podwyższona za pomocą tych oto przedłużek:

Obrazek

Obrazek

Instaluje się je w miejsce korków, i tu utknąłem z braku odpowiedniego klucza - chyba to będzie płaski otwarty 28. Zdaje się też, że odkręcenie tych korków będzie wymagało nielichej siły. Zobaczymy...


to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: to&owo » wt 09 sie, 2016

bardzo staranna odbudowa z ciekawymi detalami. Długo czekasz na paczki z Japonii?
Btw. to ty masz zipa pro 72 z cylindrem kitaco?

michalkm
Majster
Majster
Posty: 105
Rejestracja: sob 16 maja, 2015
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: michalkm » wt 09 sie, 2016

Dzięki. Tak, to ja, i bardzo jestem zadowolony z tego zestawu - kompletnie nie da się go zidentyfikować bez rozbierania i mierzenia tłoka, a pozwala na płynną jazdę bez blokowania ulicy.

Paczka z JP do PL idzie dwa dni, po czym już u nas leży na cle trzy tygodnie, pomimo, że od razu wysyłam wszystkie deklaracje, obliczam cło i proszę sprzedawcę o załączenie przetłumaczonej przeze mnie na polski faktury. Wiele spraw w naszym kraju zmienia się na lepsze, ale ta widocznie wymaga jeszcze więcej czasu. Najważniejsze, że w końcu paczka dochodzi.

Powoli zastanawiam się nad silnikiem. Nie ma żadnych szans na zdobycie nowego oryginału Hondy. Mógłbym odremontować Jinchenga, ale przejechał jakieś 30 tys. km, więc nie wiem, czy jest sens. Poza tym ma wszystkie biegi w dół. Poszukam chyba odpowiedniego "chińczyka" z górnym rozrusznikiem. W MG50/Knighcie jest dość nietypowa osłona zębatki, stanowi monolit z pokrywą magneta. Mam taką pokrywę z Hondy i zastanawiam się, czy otwory na śruby będą w tych samych miejscach, co w chińskim silniku. Ona jeszcze tym się różni, że stator magneta jest do niej przytwierdzony, ale mam nadzieję, że wystarczy go wyjąć i zmieści się pod nią magneto "wewnętrzne".

michalkm
Majster
Majster
Posty: 105
Rejestracja: sob 16 maja, 2015
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: michalkm » wt 09 sie, 2016

Wizyta w OBI zaowocowała może nie takim kluczem jak chciałem, bo wszystkie płaskie kończyły się na rozmiarze 17, ale naprawdę porządnym "francuzem" - super utwardzonym, z długim ramieniem, z ostrymi krawędziami i nie niszczącym nakrętek. Rozkręcenie góry amortyzatora poszło jak z płatka i wcale nie trzeba było dużo siły. Gdyby ktoś chciał powtórzyć ten manewr, choćby w celu wymiany oleju w lagach, radzę obchodzić się z korkiem amortyzatora dokładnie tak samo jak z korkiem od szampana. Pod spodem jest napięta sprężyna i niefrasobliwe odkręcenie skutkować może długim poszukiwaniem tego korka i wywabianiem oleju ze ścian. Najlepiej odkręcać go pod grubą szmatą i ostrożnie.

O czym warto pamiętać przy instalowaniu przedłużek? O uszelniającym oringu. Tutaj widać go na oryginalnym korku:

Obrazek

A tu już przełożony na korek-przedłużkę. W zasadzie zgodnie z regułami powinienem tam założyć nowy oring, ale... ten zszedł gładko bez użycia ostrych narzędzi, tylko palcami. Więc jeszcze popracuje.

Obrazek

No i efekt końcowy przedłużania. Ciekawe, że chrom na przedłużce wyglądał "na żywo" nawet nieco bardziej chromowo, niż chrom na ladze. A tu, na zdjęciu - wygląda jak szlifowane aluminium. To efekt lampy błyskowej, gołym okiem różnica jest widoczna, ale niewielka.

Obrazek

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: to&owo » wt 09 sie, 2016

świetny gadget, jaka cena?


michalkm
Majster
Majster
Posty: 105
Rejestracja: sob 16 maja, 2015
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: michalkm » wt 09 sie, 2016

Nie jestem pewien, bo kupowałem z pół roku temu, ale to chyba było 6,5 tys. ¥, czyli jakieś 250 zł. Te moje przedłużki są siedmiocentymetrowe, robią też dwa razy dłuższe, ale moim zdaniem takie mają sens tylko z pochylonym widelcem, tzn. z wysuniętym do przodu kołem. 7cm w normalnej konfiguracji powinno być w sam raz.

michalkm
Majster
Majster
Posty: 105
Rejestracja: sob 16 maja, 2015
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: michalkm » pt 12 sie, 2016

Zabrałem się nareszcie za przednie koło. Po umyciu, a właściwie odgruzowaniu, przetarłem folią aluminiową na mokro przyrdzewiałe miejsca na chromach. Ten trick rzeczywiście działa, w każdym razie na drobne punkciki rdzy. Niestety efekt jest tylko powierzchowny i w zimie będę musiał rozebrać to koło i dać części do pochromowania, a felgę do porządnej renowacji i polakierowania. Tymczasem przeszlifowałem ją lekko papierem ściernym i przepolerowałem pastą AutoSol (częściowo, bo baterii we wkrętarce, którą poleruję, starcza tylko na pięć minut, więc będę jeszcze tak polerował na raty. Wizualnie dało to bardzo dużo.

A w środku... Ślimak prędkościomierza miał blaszkę wygiętą w łuk. Nie wiem, jak do tego mogło dojść. To ta na dole na fotografii poniżej, a nad nią jest nowa blaszka i nowy ślimak do zainstalowania:

Obrazek

Wyciągnąłem stare łożyska. Do wybijania używam tego oto bezwładnościowego młotka - sprawdza się fenomenalnie i potrafi wydłubać łożyska i tuleje nawet ze ślepych otworów. Wkręca się jeden koniec w łożysko i energicznie przesuwa 3-4 razy ciężarek tak, by stuknął w drugi koniec. I wyjęte, w dodatku z gwarancją, że gniazdo będzie nienaruszone. Mam też typowy ściągacz do łożysk, ale młotek działa znacznie lepiej.

Obrazek

I wyjęte. Gniazdo wymaga przeczyszczenia z tego czegoś brązowego (czyżby łożysko przyrdzewiało? a może to po prostu smar).

Obrazek

Teraz druga strona. Podważam simmering...

Obrazek

A cóż to? Ktoś do tego łożyska strzelał?

Obrazek

To pewnie efekt amatorskiego nabijania młotkiem i przecinakiem. Też zdarza mi się zrobić głupstwa, a o mechanice nie wiem nawet 1/100 tego, co dobry serwisant, ale... łożyska należy wyciągać ściągaczem (jeśli mają być instalowane ponownie) albo młotkiem bezwładnościowym (jeśli są do wyrzucenia), a instalowane przez wprasowanie, a nie nabicie młotkiem. A jeśli już, to uderzać można tylko w zewnętrzny pierścień.

Wszystko jedno, łożysko wędruje do śmietnika.

Obrazek

I znów zabrakło mi narzędzia, tym razem nasadki o średnicy odpowiedniej do wprasowania przez nie nowych łożysk. Koło musi więc parę dni poczekać. Tymczasem zabrałem się za zmontowanie chromowanej górnej półki z kontrolkami. Jest to oryginał z MG Fifty, który oprócz znaczka Hondy posiada trzy podpisane lampki, podczas gdy Jincheng miał tam cztery żarówki, oznaczone tylko symbolem na szkiełku.

Obrazek

Zainstalowałem wreszcie kierownicę, która czekała na ten dzień chyba od roku. Wtedy ten kształt wydawał mi się doskonałym pomysłem, dziś nie jestem tego na 100% pewien, no, ale zobaczymy. Dam jej szansę.

Obrazek

A tu widok od frontu i osłona półki - też Honda zamiast Jinchenga. Tyko że...

Obrazek

tu na przykład widać, że Honda ma tą osłonę inteligentnie przykręcaną od spodu, żeby nie bić po oczach niekoniecznie estetycznymi śrubami. Jincheng natomiast na to nie wpadł i w półce gwint na śruby jest od góry. Mogę ją przykręcić do góry nogami ;-)

Obrazek

Na szczęście otwory w półce są przelotowe i albo uda mi się je przegwintować do końca (tak byłoby najlepiej), albo, ponieważ bardzo dobrze się trzyma na sam wcisk, zabezpieczę ją tylko przewleczonymi przez te otwory trytytkami.

Na koniec przymierzyłem manetki i dźwignie - nie są jeszcze przymocowane, ale cieszą oko :-)

Obrazek

Obrazek

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: to&owo » sob 13 sie, 2016

no i znowu fest robota. Brawo za precyzje. Kierownica chyba za duża, ale musiałbyś dać foto od boku i przodu z dystansu.

michalkm
Majster
Majster
Posty: 105
Rejestracja: sob 16 maja, 2015
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: michalkm » sob 13 sie, 2016

Dopóki nie założę przedniego koła i stopki nie mam jak się ruszyć z tego kąta, więc ujęcie z boku będzie dopiero w przyszłym tygodniu. No i zdjęcia z bliska, z szerokim kątem, zniekształcają proporcje. Ale fakt, że jest duża.

Fabryczna kierownica była niziutka, jak na folderze rekamowym poniżej:

Obrazek

Przy okazji, mylące ujęcie, bo człowiek stoi znacznie dalej, tylko głębia ostrości jest ogromna i dlatego motocykl wygląda na większy niż jest. Nie da się ukryć, że wygląda to świetnie - dopóki się tym nie jedzie, bo wtedy człowiek "normalnych rozmiarów" musi się do tej kierownicy nachylić tak, że kolanami zakrywa uszy :-) no, może troszkę przesadzam, ale wyższa powinna być wygodniejsza.

A tu są wersje, z których czerpię inspirację - te same błotniki, ten sam kolor, i kierownica chyba jest dokładnie ta sama, co moja. I mój motocykl prawie dokładnie tak ma wyglądać po złożeniu (będzie miał oparcie Hondy, a nie takie dorabiane jak tu, poziomy tłumik "płetwa rekina", małe sakwy, no i może małą przednią szybę):

Obrazek

Obrazek

Kupowałem tą kierownicę jako specjaną do Magny 50, nawet w komplecie dostałem przedłużone kable, więc mam nadzieję, że będzie OK. Zobaczymy za parę dni. Może lepiej pasowałaby jednak taka (chyba identyczna, jak od Łosia):

Obrazek

I jeszcze na deser: fantastyczna jak dla mnie stylizacja Magny, była sprzedawana w JP jako Hurricane. Też z taką kierownicą, tylko z zaokrąglonymi kątami, i stąd w sumie pomysł na ten kształt:

Obrazek

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: to&owo » sob 13 sie, 2016

obniżyć ją i byłaby genialna :D

michalkm
Majster
Majster
Posty: 105
Rejestracja: sob 16 maja, 2015
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: michalkm » pn 15 sie, 2016

A więc postanowione: kierownica zostaje, tylko pochylę ją w dół. Rozumiem, że o to chodziło z obniżeniem?

Póki co, nic nie robiłem, ale za to przemyślałem sobie parę spraw i sporządziłem nowy plan prac, bo poprzedni został już prawie wykonany. Zajęło to dwa miesiące dłużej, niż planowałem na początku, ale to nic - ważne, że prace posuwają się do przodu. Myślę, że motocykl ożyje dopiero na wiosnę, no, ale zobaczymy.

Pierwszy rozdział, czyli rama, wahacz i tylne koło, został zamknięty. Oto nowy plan (tym razem bez dat):

II. Przednie zawieszenie

1. Instalacja stopki zrobione, ale trzeba wymienić na stopkę o kilka cm dłuższą ze względu na przedłużone lagi
2. Przykręcenie przedniego błotnika do amortyzatorów zrobione
3. Montaż łożysk, uszczelniaczy i ślimaka prędkościomierza w przednim kole zrobione
4. Montaż przedniego koła zrobione

- na tym etapie uda mi się wyjechać motocyklem z pomieszczenia i chociaż trochę uporządkować warsztat

III. Układ elektryczny

5. Położenie nowej wiązki, instalacja nowej stacyjki
6. Kontrolki/przełączniki na kierownicy
7. Przednia i tylna lampa
8. Akumulator i jego mocowanie
9. CDI, regulator napięcia, przerywacz kierunkowskazów, inne drobiazgi
10. Czujniki stopu, sprzęgła, biegu jałowego, stopki
11. Dorobienie konektorów tam, gdzie to niezbędne

IV. Wyposażenie

12. Montaż przedniego hamulca, decyzja co do tarczy (może uda się zdobyć nową?)
13. Otwory w tylnym błotniku, montaż błotnika Montaż stelaża na bagażnik
14. Montaż dźwigni i cięgna nożnego hamulca, montaż podnóżków kierowcy i pasażera
15. Kierunkowskazy przednie i tylne, odblaski
16. Plastikowe pokrywy boczne (odnowienie, lakierowanie)

V. Silnik

17. Remont generalny oryginalnego silnika - szczegóły do rozpisania później
18. Polerka lub lakierowanie sprayem VHT pokryw bocznych silnika
19. Założenie gaźnika, manetek, przewodów sprzęgła i gazu, przewodu hamulcowego i wydechu
20. Zalanie przedniego hamulca
21. Założenie łańcucha
22. Sprawdzenie i podokręcanie śrub z odpowiednimi momentami
23. Jazdy kontrolne
24. Przegląd techniczny
25. Ponowne sprawdzenie i podokręcanie śrub
26. Dotarcie

Wiązkę chcę położyć teraz, zanim obuduję ramę wszelkimi innymi częściami. Na razie przeglądam stare zakupy i próbuję się zorientować, co mam do dyspozycji. A więc tak:

Fabrycznie nowa wiązka do Hondy Magna Fifty. To prawdziwy rarytas, udało mi się zdobyć pewnie jedną z ostatnich istniejących:

Obrazek

Paczka składa się tak naprawdę z dwóch wiązek. Jedna główna i jedna do oświetlenia:

Obrazek

Zawsze sądziłem, że wiązka Jinchenga została oklejona taśmą izolacyjną przez poprzedniego użytkownika, albo że to chiński pomysł oszczędnościowy. Otóż nie. Wiązka Hondy jest tak samo owinięta przylepcem :-) Warto jednak zwrócić uwagę na złącza, które tu są lepszej klasy, m. in. gniazdo bezpieczników (podwójne, typu samochodowego) oraz kostki zamiast zaciskanych konektorów.

Obrazek

Mam też lewy i prawy zestaw przełączników - niestety używany, w stanie średnim, ale lepszego nie udało mi się zdobyć:

Obrazek

Po rozpakowaniu stwierdziłem, że czeka mnie prawdziwa modelarska robota. Plastiki trzeba by odnowić, czerń przywrócić, oczyścić środek (uczucie przy przełączaniu jest takie jakby w środku była jakaś smoła), no i mikropędzelkiem i chyba akrylem odmalować napisy. To będzie robota pod mikroskopem. Chyba, że... jest jeszcze szansa, że przełączniki od któregoś modelu Hondy Varadero są tym samym modelem. Muszę to sprawdzić, bo wtedy byłaby nadzieja na nowe.

Obrazek

W tych na szczęście konektory są w stanie praktycznie idealnym:

Obrazek

No i przy okazji, ponieważ przyszło tą samą paczką, odłożyłem do zamontowania przednią osłonę silnika. Jincheng Knight nie miał jej w ogóle, a Hondzie dodaje - moim zdaniem - uroku, sprawia, że motocykl z przodu wydaje się minimalnie masywniejszy i dopracowany.

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 04 wrz, 2016 przez michalkm, łącznie zmieniany 5 razy.

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: to&owo » pn 15 sie, 2016

obniżyć, w sensie sprawić by silnik był poziomo do podłoża i dużo niżej. Chodzi o foto z tą hodną z edycji specjalnej. Działaj, przyjemnie czyta się twoje posty.

michalkm
Majster
Majster
Posty: 105
Rejestracja: sob 16 maja, 2015
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: michalkm » pn 15 sie, 2016

A, jasne. Tylko wtedy nie zmieniłaby się aż tak sylwetka i nie miałaby w sobie takiej zadziorności małego miejskiego skutera. Ten design jest ultra-japoński, czymś takim mogiby jeździć bohaterowie z mangi czy anime. No, ale dla siebie jednak też wybrałem stylistykę klasyczną-amerykańską.

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: to&owo » pn 15 sie, 2016

i to moim zdaniem dobre posunięcie. Odchodząc nieco od tematu, miałeś wymieniać silnik w zippie, rozumiem, że te plany chwilowo są nieaktualne?

michalkm
Majster
Majster
Posty: 105
Rejestracja: sob 16 maja, 2015
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: michalkm » wt 16 sie, 2016

Pojeździłem trochę z tym Kitaco 75 i stwierdziłem, że nie byłem ani razu w takiej sytuacji, żebym potrzebował więcej. Jeżdżę po mieście do pracy i z powrotem oraz na niespieszne wycieczki nadwiślańskimi drogami, w dalsze trasy wybieram się samochodem, na tor Zipp i tak się nie będzie nadawać choćby nie wiem jak go tuningować... Jak kiedyś wysiądzie mi ten silnik, który założyli w fabryce i nie będzie sensu go naprawiać, to pomyślę nad mocniejszym. Poza tym pod koniec roku złamałem sobie rękę na pół (na rowerze) i dopiero od maja wsiadłem znów na rower, a na motocykl zamierzam dopiero za dwa, trzy tygodnie, jak mi wyciągną ostatni drut - prawdę mówiąc już zapomniałem, że rozważałem zmianę silnika.



Wróć do „Nasze motocykle”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl