• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Zaprezentuj swoją maszynę
Awatar użytkownika
Billy Corgan
Specjalista
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: wt 10 sty, 2012
Lokalizacja: Centrum
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: Billy Corgan » sob 23 kwie, 2016

Tu jest fajne porównanie Knighta z Hondą Shadow 125:

https://www.youtube.com/watch?v=_dYdjkc2mPc

Wcale nie wygląda na mały, no chyba że obydwa są małe ;)
Ile masz wzrostu?


michalkm
Majster
Majster
Posty: 105
Rejestracja: sob 16 maja, 2015
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: michalkm » sob 23 kwie, 2016

No, oba są podobne - Shadow mała, a Knight malutki :-) Mam 180cm.
Tymczasem w garażu - same problemy...

Tulejki (gumy) zabieraka są nie do wyjęcia z gniazd normalnymi metodami. Wybić się nie da, bo gniazda są "ślepe". Próbowałem rozciąć je frezem - owszem, rozciąć można, ale oddzielić od gniazda już nie, w każdym razie bez zniszczenia gniazd. Zamówiłem młotek bezwładnościowy, może nim się uda, a jak nie, to będę miał przynajmniej dobre narzędzie do wyciągania łożysk. Jeszcze mam pomysł, żeby dobrać ciasno wchodzący (22mm) pręt, wlać w gniazda olej i uderzać młotkiem w ten pręt, może wypchnie tulejki hydraulicznie. Ale może rozwali gniazda. Tymczasem muszę czekać na przesyłkę.

Ale najgorzej sprawa ma się z wahaczem.

Oryginalny wahacz jest mniej-więcej w porządku. To mniej-więcej oznacza, że w zasadzie jest cały, nie skorodowany, ale 1.) nieco pokiereszowany od zerwanego łańcucha (nieco, nie jakoś bardzo) 2.) wydaje mi się, że mocowanie osłony łańcucha było w jednym miejscu dospawane, 3.) lewe ramię jest trochę za bardzo ściśnięte w miejscu skręcania osi (całkiem możliwe, że to ja tak mocno skręciłem) i np. napinacz łańcucha dał sie wyciągnąć tylko sposobem, tak był wkleszczony.

Chciałem mieć wahacz całkiem w porządku, więc zamówiłem nowy, od Łosia - ktoś pisał na innym forum, że jest identyczny. Po rozpakowaniu okazało się, że ma już nabite tulejki, które są trochę przyrdzewiałe - może od długiego leżenia. Tulejki też zamówiłem w tej samej firmie - okazało się, że są milimetr mniejsze niż miały być. Na koniec wyszło na jaw, że wahacz jest prawie identyczny, ale różni się w kluczowym miejscu - mocowanie amortyzatorów jest o jakieś dwa centymetry bliżej przodu, niż w Knighcie, co uniemożliwia ich założenie.

Więc teraz mam dwie opcje i muszę się na którąś zdecydować: czyścić, malować i prostować (tzn. ten kawałek, gdzie jest za bardzo ściśnięte) oryginalny wahacz, do którego mam, może niewielkie, ale jednak - zastrzeżenia, albo iść za ciosem i założyć krótsze amortyzatory. Niby Japończycy tak też robili, ale już mi się to trochę nie podoba - za duże odejście od oryginału.

Update:

Prawdą jest, że ten wahacz od Łosia jest identyczny z oryginalnym wahaczem Hondy. Dlaczego więc nic się nie zgadza? Bo Jincheng postanowił zrobić górne otwory w ramie na śruby amortyzatorów o te trzy centymetry bliżej tyłu. Kolejna różnica pomiędzy Magną Fifty a Knightem. Takich drobnych różnic trochę jest i mam nadzieję, że nie będę musiał za bardzo potem kombinować z akcesoryjnym tylnym błotnikiem - bo może się okazać, że otwory na mocowania będą odrobinkę w innych miejscach.

Decyzja zapadła. Odnawiam oryginalny wahacz Jinchenga. Znów skrobanie i malowanie...

michalkm
Majster
Majster
Posty: 105
Rejestracja: sob 16 maja, 2015
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: michalkm » wt 10 maja, 2016

No i tak: trzy tygodnie zajęło mi wydobycie starych tulejek zabieraka. Manual od Hondy mówi, żeby nie próbować tego w domu i odnieść do autoryzowanego warsztatu, który ma do tego odpowiednie sposoby. Cóż, w tym przypadku chyba żaden warsztat by się tego nie podjął, ale strasznie jestem ciekaw tych sekretnych sposobów. Prośbą, groźbą, specjalistycznymi narzędziami (ściągacz do łożysk, młotek bezwładnościowy, zamrażacz w sprayu) nie zdziałałem NIC. Rozwiązanie znalazłem dopiero na innym, angielskim forum, a konkretnie w zdaniu, które można przetłumaczyć jako: "Dopiero kiedy pogodzisz się z faktem, że musisz po prostu wytłuc z tulejek ostatnie flaki, wtedy ewentualnie wyjdą". To 100% prawdy i przytaczam ten tekst na wypadek, gdyby ktoś kiedyś miał podobny problem.

Do ostatniej chwili nie chciałem tego robić w ten sposób z obawy o zniszczenie gniazd - dopiero kiedy faktycznie już zrezygnowałem po spróbowaniu absolutnie wszystkiego i byłem o krok od wyrzucenia tego koła na śmietnik, zrobiłem jak kazano: naciąłem dremelem pionowo ściankę tulejki, wziąłem płaskie 6mm dłuto i zacząłem naparzać. I co się okazało? Wystarczyło wgryźć się tym dłutem tuż obok dremelowego cięcia i tulejki tak jakby zwijają się do środka, pozostawiając gniazdo nienaruszone z wyjątkiem tego fragmentu, gdzie uderzało dłuto (drobne, nieistotne ryski).

Oto wydobyte tulejki. Jak można się domyślić, nabierałem wprawy stopniowo, od lewej do prawej. Czwarta gdzieś się zapodziała.

Obrazek

Nowe już są nabite w gniazda, po delikatnym zwilżeniu olejem ścianek weszły bez kłopotów. Kłopoty były za to z ich zdobyciem, bo chociaż co najmniej dwie firmy na A.... portalu aukcyjnym ogłaszają się, że mają ich pełny magazyn, to po zamówieniu okazuje się, że naprawdę wcale ich nie mają i nie wiedzą skąd wziąć. Skończyło się na ściągnięciu z WeMoto za dwukrotnie większą sumę. Jakby co, to trzeba szukać tulejek od Hondy CG125, bo o Magna50 nikt w Europie nie slyszał. Ale to te same.

Jutro odbieram przesyłkę z tłumikiem i błotnikami. Ciąg dalszy nastąpi...

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: to&owo » śr 11 maja, 2016

czasem inaczej się nie da. Grunt, że zadziałało ;)

michalkm
Majster
Majster
Posty: 105
Rejestracja: sob 16 maja, 2015
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: michalkm » czw 12 maja, 2016

Przyszły błotniki i inne różności - piękne! tylko nie zdążyłem zrobić zdjęć za dnia. Jutro pokażę.
Tymczasem koło jest w zasadzie skończone, z wyjątkiem zębatki. Znów wyszła na jaw niezgodność z oryginałem, mianowicie po nabiciu prawidłowych tulejek zabieraka zębatka nie pasuje do otworów. Widocznie była od Łosia/Kinga, tam jest rozstaw śrub o dwa milimetry większy (84mm wobec 82mm dla Jinchenga/Magny) i ktoś wepchnął na siłę. Co do mnie, nie po to tyle męczyłem się z wydłubaniem tulejek, żeby teraz je zniszczyć rozpychając gumy niedopasowaną zębatką. Tylko że... bardzo nie chcę robić kolejnego importu z Japonii.

Przydałaby mi się rada kogoś bardziej doświadczonego. Znalazłem niemal identyczną zębatkę w katalogu JTR, np:

Obrazek

Jak widać, tu są mocowania prostokątne. Czy one są odkręcalne, tzn. czy jest możliwość - bez nadmiernej walki typu piłowanie, frezowanie - uzyskania tej zębatki z otworami zamiast prostokątnych mocowań?


to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: to&owo » czw 12 maja, 2016

raczej są punktowo przyspawane, pewnie przez jakies otwory z drugiej strony.

michalkm
Majster
Majster
Posty: 105
Rejestracja: sob 16 maja, 2015
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: michalkm » czw 12 maja, 2016

Właśnie tak podejrzewałem. Dzięki, zobaczę jeszcze, czy nie będzie taniej zamówić gdzieś wykonanie takiej zębatki.

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: to&owo » czw 12 maja, 2016

U mnie w okolicy, kiedyś gość dorabiał to ok. 50 złociszy wołał za tylną zębatę.

Awatar użytkownika
tobiasz928
Majster
Majster
Posty: 126
Rejestracja: czw 04 sie, 2011
Lokalizacja: PoznaĂą

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: tobiasz928 » pt 13 maja, 2016

Tę kwadraty na zebatce idzie rozwiercić i są otwory

Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: klemens244 » pt 13 maja, 2016

Wystarczy ściąć nity szlifierką kątową na tych bolcach:
http://imgur.com/TXsGYzr,
otwory do 38z są identyczne:
http://imgur.com/TXsGYzr,
Ja założyłem 42z, ażeby zaorać asfalt przed słoikami w lisingowanych samochodach:
http://imgur.com/FyFzpQM
Obrazek

michalkm
Majster
Majster
Posty: 105
Rejestracja: sob 16 maja, 2015
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: michalkm » pn 13 cze, 2016

Uff, trochę to trwało, ale w końcu zebrałem się z robotą.

Nie znalazłem gotowej pasującej zębatki, a pomysł ze ścinaniem szlifierką kątową... zapewne by się sprawdził, ale trzeba by mieć miejsce, szlifierkę i umiejętności. Pomierzyłem więc i zamówiłem zębatkę 40z z otworem centrującym 50mm i otworami na śruby 10,5mm x 4, rozstawionymi o 80mm po przekątnej.

Obrazek

Kolejny kłopot - wyszło na to, że starych śrub nie bardzo da się użyć, bo wszystkie z jakiegoś powodu mają ścięte ostatnie 10mm gwintu. Odkręcić się dały, ale zakręcić już nie. Nowe śruby od Hondy okazały się być praktycznie nie do zdobycia i już zacząłem się głowić jak te stare zregenerować. Na szczęście odkryłem, że śruby mocowania zębatki od Zipp Pro50 są niemal identyczne, różnią się tylko długością części wpuszczanej w hub (są minimalnie dłuższe, ale to nie szkodzi, jest na nie miejsce).

Obrazek

Problem rozwiązany.

Obrazek

I kolejny kłopot - chromowana listwa zapewniająca m.in. mocowanie kanapy ma owo mocowanie pęknięte. Tu nic się nie da zrobić bez dospawania wzmocnienia.

Obrazek

Zanim jednak się za to zabrałem...
... podczas wycieczki na Węgry odkryłem niespodziewanie fabrycznie nowe części do Knighta zalegające w tamtejszym magazynie. Odkrycie zaowocowało pudłem wypełnionym antycznym żelastwem pokrytym warstewką smaru, zatem w stanie idealnym mimo swojego wieku.

Obrazek

Obrazek

W pudle oczywiście - między innymi - przyjechały nowe, wyżej wymienione listwy, oraz wahacz.
Wahacz! Po tym, jak ze dwa tygodnie spędziłem nad renowacją starego. Ale ten jest nowiutki, błyszczący, a przede wszystkim - nie poobijany, nie porysowany, nigdy nie był pogięty. Więc wiadomo - robota od nowa, tyle, że łatwiejsza, bo nic nie trzeba prostować, szlifować ani szpachlować, tylko lekko zmatowić, odtłuścić i położyć lakier.

Obrazek

Dla wyjaśnienia - stary wahacz nie był pogięty w sensie konstrukcyjnym, tylko ktoś (ja?) za mocno zaciskał śruby osi.
No, ale znowu trzeba rozebrać to, co już zmontowane...

Obrazek

Awatar użytkownika
pavaczek
Administator
Administator
Posty: 664
Rejestracja: ndz 31 paź, 2010
Lokalizacja: Wójcin
Pojazd: Ogar 900 110cc

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: pavaczek » śr 15 cze, 2016

podziwiam twój zapal do pracy, ja nie umiem się zebrać by zmienić UPG :D

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: to&owo » śr 15 cze, 2016

dokładnie, zapał do profesjonalnej odbudowy :) z tymi częściami to trafiłeś w punkt :D

michalkm
Majster
Majster
Posty: 105
Rejestracja: sob 16 maja, 2015
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: michalkm » ndz 19 cze, 2016

Z tym zapałem to różnie. Na przykład dziś wcale go nie mam :-)

To, co dokończyłem, to tylne koło. Dokręciłem śruby zębatki, zabezpieczyłem segerem, z drugiej strony założyłem nowe okładziny hamulca i złożyłem w całość bęben. Wszystko jest na tip-top, z wyjątkiem opon - to zostawiłem na sam koniec, bo chciałbym je zmienić u zawodowców.

Zabrałem się za nabicie tulejek do wahacza.

Obrazek

Za pomocą tego oto sprytnego patentu:

Obrazek

udało mi się totalnie zmasakrować jedną z nich. Były po prostu milimetr za duże, co wyszło na jaw po przewertowaniu listy części od Jinchenga. Wychodzi na to, że Knight od Magny najbardziej różni się właśnie wahaczem. Niestety tulejki właściwe, czyli 24x12x44, należą do archiwalnych zasobów Suzuki (tak, tak! Jincheng wśród części zapasowych podaje numer z katalogu Suzuki) i nie znalazłem w Polsce odpowiednika. Co było robić, zamówiłem na ebay i teraz czekam...

Czym jeszcze różni się wahacz Jinchenga od oryginalnego? Tzn. oprócz wspomnianych już wcześniej miejsc mocowania amortyzatorów? Mocowaniem osłony łańcucha:

Obrazek

O, tu lepiej widać. Mocowanie przedniej śruby jest ciut, ciut dalej. Ta z napisem jest od Magny 50, ta bez jest Jinchenga.

Obrazek

Szkoda, funkcjonalnie i jakościowo zupełnie się nie różnią, ale byłoby kanji na chromie ;-)

Zabrałem się więc za przód. Oto zestaw nowiutkich elementów do główki ramy:

Obrazek

Zacząłem od nabicia bieżni łożysk. Dolna weszła prawidłowo, a górna z lekkim luzem. Takim minimalnym, gdzieś na 0,1mm, ale jednak nie może tak być. Wiem, że Loctite robi jakiś preparat do wklejania takich rzeczy, poszukam, zamówię.

Tymczasem... mam wolne ;-)

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Jincheng Knight - replika Hondy Magna Fifty

Postautor: dzikilopez » pn 27 cze, 2016

Pamiętam że osobiście do Łośka przerabiałem tuleje od zwrotnicy z Malucha. Przetoczyć po górze i przewiercić pod właściwy rozmiar na oś. Możesz również zakupić od Łośka i też dać przetoczyć bo z tego co widzę mają fi zew 25mm fi wew 12 a długie na 45.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+



Wróć do „Nasze motocykle”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl