• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Światła LED, oszczędność energii, widocznośc na drodze...

Wszelkie przeróbki dzięki którym nasza maszyna nabiera charakteru.
Awatar użytkownika
Boszu
Majster
Majster
Posty: 96
Rejestracja: śr 29 sty, 2014
Lokalizacja: Koz³ówek/Podkarpacie
Kontaktowanie:

Światła LED, oszczędność energii, widocznośc na drodze...

Postautor: Boszu » pn 01 wrz, 2014

Mam do zaprezentowania mojego Łosia z zastosowaniem świateł LED do jazdy dziennej.

Na początek, chce powiedzieć że instalację przerobiłem tak, aby zasilanie świateł nie było bezpośrednio z regulatora (lub przed) tylko zasilnie świateł mam z akumulatora.
Przy jeździe dziennej na zwykłych światłach, brakowało mi energii na jazdę w nocy. (światła świeciły bardzo słabo i po zgaszeniu silnika gasły)
Sprawdzałem napięcia, regulator itd. I jednogłośnie stwierdziłem z radami mojego Taty elektryka, że energii jest zbyt mało. Żarówki standardowe 35/35W przód i 5W tył (bez stopu i kierunków) silnik z zasilaniem 2 cewkowym.

Dobra, teraz pora na efekty świateł LED. Za dnia, jak wiele osób jeżdżących ze mną, stwierdziło że moja widoczność się poprawiła! Czyli pierwszy plus!
Jazda w nocy? W skrócie, przestałem używać oryginalnych świateł krótkich, korzystam wówczas z świateł LED. Świecą jaśniej i lepiej. (kolejny plus)
Jak to się ima do ilości energii? Co prawda, nie używam rozrusznika... Ale problemy z brakiem energii znikły! Przez 30 kilometrów jechałem nie mal cały czas z zapalonymi długimi światłami, i energii nie brakowało. Świeciły jednym i równym oraz bardzo jasnym światłem! (kolejny znów plus)

Teraz może powiem, ile mnie to kosztowało, gdzie kupiłem i co kupiłem...
To tak, przednie światło LED kupiłem za 40zł w sklepie zwanym "Chińczyk". Są to 2 sztuki świateł z 10 ledami. Czyli możemy kupić na spółkę z kolegą.
Tylna żarówka LED pasująca pod mój klosz (żarówkę rurkę 12V 5W) 2szt. w opakowaniu, 10zł. Czyli również możemy zakupić na spółkę z kolegą. (oczywiście, można zostawić sobie jak ja, na zapas)
Czyli łącznie za 50zł usprawniłem swoje światła i zaoszczędziłem energii!

Montaż? No z przodu jest oryginalna plastikowa półka, a w zestawie były 2 wkręty szybkiego montażu. No to tłumaczyć chyba nie trzeba. (te światła LED mają regulację wysokości świecenia)
Tylnych chyba nie ma co opisywać, po prostu wymiana.


Myślę, że nikt nie spyta czy jest to opłacalne, bo po prostu JEST! Ale... Nie polecał bym stosować w sprzęcie, który ma zasilanie bezpośrednio z cewki lub regulatora (napięcie nie jest stałe) gdyż LEDY są bardzo uczulone na zbyt wysokie napięcie, i łatwo można je spalić!
Dlatego, albo proponuję stosować duży kondensator i dodatkowy regulator napięcia w postaci rezystora (opornika), lub najbardziej polecam przerobić sobie instalację. (nie jest to nic zbyt trudnego, wystarczy posiedzieć przy kabelkach, sprawdzić który kabelek idzie do przełącznika świateł z silnika lub z regulatora, odpiąć go i podpiąć w to miejsce kabelek z akumulatora. (odpinamy od silnika/regulatora, podpinamy pod akumulator). Chodź jak kompletnie ktoś się nie zna, zalecam oddać osobie która się zna. Bo spowodowanie spięcia, może grozić spaleniem instalacji, a nawet w najgorszym przypadku, wybuchem akumulatora lub spaleniem regulatora, cewek, modułu!


Tutaj kilka fotek, niestety w jakości 2mpx telefonu. :/

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Awatar użytkownika
dixick
Praktykant
Praktykant
Posty: 51
Rejestracja: śr 29 cze, 2011
Lokalizacja: Polska WIELUÑ

Re: Światła LED, oszczędność energii, widocznośc na drodze...

Postautor: dixick » śr 03 wrz, 2014

Wszytko fajnie i w ogóle ale czy te Chińskie ledy mają homologacje - wątpię :| (pierwsza lepsza kontrola niebieskich i po dowodzie)

Kod: Zaznacz cały

Jazda w nocy? W skrócie, przestałem używać oryginalnych świateł krótkich, korzystam wówczas z świateł LED. Świecą jaśniej i lepiej. (kolejny plus)

a pytanie odnośnie tego czy sprawdzałeś jak bardzo te światła led oślepiają innych po zmroku, przetestuj to niech ktoś jedzie twoim moto a ty jedź autem/ idź pieszo i sprawdź jak nic nie będziesz widział przed sobą bo zostaniesz oślepiony...
Ostatnio zmieniony śr 03 wrz, 2014 przez dixick, łącznie zmieniany 1 raz.

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Światła LED, oszczędność energii, widocznośc na drodze...

Postautor: to&owo » czw 04 wrz, 2014

tyle,że ta przedni lampa nie jest zgodna z przepisami. w moto tak nie można :PP

Awatar użytkownika
ReallY
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 3001
Rejestracja: wt 14 maja, 2013
Lokalizacja: Imielnica, Jędrzejów, Kielce
Pojazd: Hyosung GT 650r

Re: Światła LED, oszczędność energii, widocznośc na drodze...

Postautor: ReallY » czw 04 wrz, 2014

Ja sam miałem 2 cewki i cały czas jeździłem na światłach a mam z akumulatora, posiadałem żarówkę 35w

Co do homologacji to podejrzewam że ,,bańka" też jej nie ma ponieważ dopiero 3 komplet miał dobrze ustawiony żarnik poprzednie były tak ustawione że na krótkich waliło jak długie a długie dawały w drzewa.
Specjalizacja:
RzeÂźbienie w metalu

Awatar użytkownika
Boszu
Majster
Majster
Posty: 96
Rejestracja: śr 29 sty, 2014
Lokalizacja: Koz³ówek/Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Światła LED, oszczędność energii, widocznośc na drodze...

Postautor: Boszu » czw 04 wrz, 2014

Powiem tyle, miałem wczoraj kontrolę Policyjną i zapytałem się ich wprost, czy to jest niezgodne itd. Odpowiedzieli mi:
- Teoretycznie niezgodne to są światła w tych wszystkich skuterkach.
I w sumie, mają rację... Po za tym nic mi nie powiedzieli więcej o tych światłach, tylko dali ostrzeżenie za brak światła stopu.

Co do oślepiania innych, to już to sprawdzałem jako pierwsze. Najpierw pytając kolegę, a później dając mu się przejechać.
No i jadąc w nocy, nikt mi teraz nie mruga światłami. Tak że jest git.

ReallY pisze:Ja sam miałem 2 cewki i cały czas jeździłem na światłach a mam z akumulatora, posiadałem żarówkę 35w

U mnie chyba cewka świetlna ma dość. Albo regulator nie puszcza wszystkiego...


Awatar użytkownika
ReallY
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 3001
Rejestracja: wt 14 maja, 2013
Lokalizacja: Imielnica, Jędrzejów, Kielce
Pojazd: Hyosung GT 650r

Re: Światła LED, oszczędność energii, widocznośc na drodze...

Postautor: ReallY » czw 04 wrz, 2014

Nie wiem u mnie było elegancko :) Posiadałem regiel 4 piny ale teraz założyłem 8 cewek i chyba dam soczewki do przodu <smile>
Specjalizacja:

RzeÂźbienie w metalu

Awatar użytkownika
Daniel557
Weteran
Weteran
Posty: 308
Rejestracja: sob 20 kwie, 2013
Lokalizacja: Jelenia GĂłra

Re: Światła LED, oszczędność energii, widocznośc na drodze...

Postautor: Daniel557 » czw 04 wrz, 2014

Boszu, tak wgl to z tego co pamiętam motorower nie ma obowiązku posiadania światła stopu, kumpel jawką śmiga i wiadomo że tam takich wynalazków nie ma i nie było o tym wzmianki, podobnie jest z kierunkowskazami, z kolei motocykle już muszą spelniać te dwa warunki. A to że Ci policjanci Cię puścili niekoniecznie musi oznaczać że inni będą łagodni :]
Ostatnio zmieniony czw 04 wrz, 2014 przez Daniel557, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shadow143
Weteran
Weteran
Posty: 461
Rejestracja: czw 05 gru, 2013
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Światła LED, oszczędność energii, widocznośc na drodze...

Postautor: Shadow143 » pt 05 wrz, 2014

Tak jak kolega wyżej. Przy innej kontroli możesz pożegnać się z dowodem rej i będziesz musiał jechać na przegląd. Ledy w twoim motorze nie posiadają homologacji. Ale My tym jeździć nie będziemy tylko Ty możesz później mieć kłopoty.
toros el clasico > kinroad sprinter 150cc > zipp pro 200 > Derbi GPR 50 R Replica 2004r

Awatar użytkownika
Boszu
Majster
Majster
Posty: 96
Rejestracja: śr 29 sty, 2014
Lokalizacja: Koz³ówek/Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Światła LED, oszczędność energii, widocznośc na drodze...

Postautor: Boszu » pt 05 wrz, 2014

Z tym stopem to już różnie słyszałem, ale kontroli Policyjnych moich i znajomych wiem tyle, że jeżeli pojazd fabrycznie posiadał światło stopu, to posiadać musi. Kierunków już nie. I dlatego w Jawkach, Ogarach i Komarach nie jest to wymagane...

Co do innych kontroli to obawiam się tylko takiej naszej Pani Blondi... Kiedyś potrafiła się doczepić u kumpla w skuterze, że nie ba po bokach pomarańczowych odblasków. Tak że no...

I zobaczymy jak to wyjdzie w praniu, po innych kontrolach. Jeżeli się doczepią, no to trudno. Prędzej doczepią się o zbyt głośny wydech, co zaskoczyło mnie, że nie doczepili się na tej kontroli w Środę.

Latos
Specjalista
Specjalista
Posty: 238
Rejestracja: śr 23 kwie, 2014
Lokalizacja: Koronowo / CBY

Re: Światła LED, oszczędność energii, widocznośc na drodze...

Postautor: Latos » ndz 07 wrz, 2014

To, co otrzymało homologację bez jakiegoś tam komponentu to nie musi go posiadać pomimo tego co mówi prawo. Nie masz kierunków - nie musisz ich mieć. Nie masz stopa - jw.

Outer
Weteran
Weteran
Posty: 484
Rejestracja: wt 21 gru, 2010
Lokalizacja: Polska

Re: Światła LED, oszczędność energii, widocznośc na drodze...

Postautor: Outer » wt 09 wrz, 2014

Silnik, który posiada proste cewki cały czas produkuje 100% mocy, to nie alternator.
Jak założysz led, albo wyłączysz światła, to jedynie co ci się będzie robić, to jeszcze bardziej nagrzewać regulator, gdzieś ten prąd zawsze musi uciekać, tutaj jest to jako ciepło.

Nie ma sensu "oszczędzać energii", można tylko dobrze zarządzać energią, jak np. masz grzane manetki lub inny odbiornik prądu.

Trik z akumulatorem pogarsza sprawę, było zostawić jak w oryginale i dopiero wtedy zakładać led, a w ogóle to było najpier ogarnąć prąd i cewki, nie jest to chyba trudne.
Ostatnio zmieniony wt 09 wrz, 2014 przez Outer, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Boszu
Majster
Majster
Posty: 96
Rejestracja: śr 29 sty, 2014
Lokalizacja: Koz³ówek/Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Światła LED, oszczędność energii, widocznośc na drodze...

Postautor: Boszu » wt 09 wrz, 2014

Trik z akumulatorem pogarsza sprawę, było zostawić jak w oryginale i dopiero wtedy zakładać led, a w ogóle to było najpier ogarnąć prąd i cewki, nie jest to chyba trudne.


Co masz na myśli z ogarnianiem prądu i cewki?
I w oryginale światła mogę powiedzieć że nie świeciły wcale... Mowa o niskich obrotach.

Co do regulatora, to wolał bym aby chciał przeładowywać akumulator, niż go nie doładowywać. Bo przeładowanie właśnie łatwo zlikwidować dając dodatkowy odbiornik. I zastanawiam się nad jego usunięciem lub zmianą. (usunięcie i zastąpienie prostym mostkiem z 4 diod prostowniczych)
Chodź póki co, nie brakuje mi prądu. Ale mam obawy że zacznie go brakować gdy będę chciał dołączyć więcej odbiorników.

Outer
Weteran
Weteran
Posty: 484
Rejestracja: wt 21 gru, 2010
Lokalizacja: Polska

Re: Światła LED, oszczędność energii, widocznośc na drodze...

Postautor: Outer » czw 11 wrz, 2014

Co do regulatora, to wolał bym aby chciał przeładowywać akumulator, niż go nie doładowywać.



Cała nadwyżka prądu idzie w ciepło, czyli nagrzewanie się regulatora.

Ogarnij te 2 cewki na coś normalnego i po problemie.

Awatar użytkownika
Boszu
Majster
Majster
Posty: 96
Rejestracja: śr 29 sty, 2014
Lokalizacja: Koz³ówek/Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: Światła LED, oszczędność energii, widocznośc na drodze...

Postautor: Boszu » sob 13 wrz, 2014

Outer pisze:Cała nadwyżka prądu idzie w ciepło, czyli nagrzewanie się regulatora.

Ogarnij te 2 cewki na coś normalnego i po problemie.


Na coś normalnego czyli??
I tu nie chodzi o to że cewki nie wyrabiają, tylko regulator za mało przepuszcza.
I nie "lepiej wodę puścić innym korytem, niż próbować ją zatrzymać"?
Ostatnio zmieniony sob 13 wrz, 2014 przez Boszu, łącznie zmieniany 1 raz.



Wróć do „Wizualne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl