• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Vademecum wiedzy dot. 72ccm

Czyli to co ma wpływ na osiągi.
Awatar użytkownika
Olo
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1858
Rejestracja: sob 01 sty, 2011
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź, retkinia

Vademecum wiedzy dot. 72ccm

Postautor: Olo » wt 27 mar, 2012

Wszystkie pytania dotyczące 72ccm pisać w tym temacie :)

Najważniejsze rzeczy podczas przeróbki:

→ Nie wymieniamy wału, szpilek ani łańcuszka rozrządu, seryjne z motoru jak najbardziej wystarczają.

→ Nie ma potrzeby zmieniania gaźnika, można ew. zmienić dyszę główną na 72, 75, 78, 80 (w Ogarach 07 i 08 są dysze 72 więc nie ma potrzeby jej zmieniania), po zmianie dyszy należy wyregulować gaźnik, oczywiście po zmienieniu pojemności z 50->72 też go regulujemy.

→ Luz zaworu ssącego ustawiamy na 0.05 a wydechowego na 0.07. Jeśli silnik nie działa prawidłowo (mało mocy itp) to możemy ustawić inny luz, np. 0.06 i 0.08.

→ Możemy kupić kilka rodzajów zestawów:
- Cylinder itp** + głowica nieuzbrojona;
- Cylinder itp* + głowica uzbrojona;
- Cylinder itp* + głowica (uzbrojona bądź nie, już nie pamiętam) + wał
Osobiście polecam kupno pierwszego zestawu, głowicę można przezbroić w bardzo łatwy sposób, link do poradnika niżej.
*itp- Tłok, pierścienie, uszczelki (być może jeszcze coś o czym zapomniałem)
**itp- Tłok, pierścienie, uszczelki, uszczelniacze, zawory (być może jeszcze coś o czym zapomniałem)

→ Jak wymienić cylinder, uzbroić głowicę? Wszystko jest w tym poradniku:
http://forum.moto-4t.pl/topics8/rozbier ... -vt378.htm

Jeśli mamy klucz dynamometryczny, to tu jest pokazane z jakim momentem przykręcać śrubki
Obrazek
→ Docieramy na kilka sposobów:
- Docieramy jeżdżąc normalnie, robiąc częste przerwy aby silnik się nie przegrzał, bo głównie o to chodzi w docieraniu. Docieramy minimum 250km.
- Docieramy jeżdżąc z małą prędkością, pierwsze 100km z max 55km/h, manetkę odkręcamy na 1/3 gazu, do 200km możemy jeździć z max 60-65km/h, manetka na 2/3 gazu, potem jeździmy normalnie, możemy sprawdzać V-MAX ale niezbyt często.
- Są jeszcze inne metody, można ustalić własną metodę i potem napisać recenzję w tym temacie- na pewno się przyda :)
Osobiście wybrałem drugą metodę, jak na razie ok. 400km zrobiłem na 72ccm i jest git ;]

→ Czy wymieniać głowicę z 50ccm na 72ccm? Tak. Głowicę musimy wymienić bo jak założymy cyl 72 to tłok będzie o nią uderzał. Dodatkowo głowica 72ccm ma większe zawory i większy dolot niż głowica 50ccm.

→- Docieranie zaworów. Kupujemy pastę do docierania zaworów, smarujemy nią zawór i nim miętolimy- zmniejsza to ryzyko wypalenia się zaworu bądź szybkiej utraty kompresji. Najlepiej mieć 3 pasty: 2, 1 i 0. Filmik: http://www.youtube.com/watch?v=kkxPp_NNTZI

→- Jaki olej wlać? Przejrzyj ten temat, jeśli nie uzyskałeś wyczerpującej odpowiedzi możesz śmiało pytać!
http://forum.moto-4t.pl/topics8/olej-vt232.htm

Zwiększenie mocy na 72ccm:

→ Nowy gaźnik. Najlepszym nowym gaźnikiem do silnika 72ccm będzie gaźnik z przepustnicą 22mm, na większym (24,26mm) będzie po prostu zalewało silnik bądź paliwo będzie leciało rurką która idzie od gaźnika. Na allegro są gaźniki 22mm budowy PZ19, wystarczy poszukać lub poprosić o znalezienie danego w tym temacie.

→ Sportowy wałek rozrządu. Sportowy wałek rozrządu da nam trochę mocy, szybciej otwiera zawory które również wysuwają się wyżej. Do sportowego wałka rozrządu musimy dokupić twarde sprężyny zaworowe. Cena wałka... Myślę że oscyluje w granicach 200zł + sprężyny ok. 80zł.

→ Tłok HC. Taki tłok również możemy zastosować aby podnieść moc, zwiększa on kompresję.

→ Lekkie magneto:
- Outer rotor- Lekkie magneto z ładowaniem, masa ok. 500g (seria ok. 1200g), silnik dzięki niemu szybciej wchodzi na obroty = większa moc. Aby je zamontować niestety musimy zrezygnować z rozrusznika, trzeba zdemontować łańcuszek, sprzęgło itp czyli wszystko co jest pod lewą pokrywą i w miejscu starej pokrywy rozrządu przykręcamy nową- z cewkami.
- Inner rotor- Lekkie magneto bez jakiegokolwiek ładowania, daje nam jedynie iskrę. Waga ok. 200g, duży przyrost mocy. Montujemy tak samo jak Outer.



Artykuł opracowany przez:

- Alp3n
- Olo



Gdy przypomni się mi bądź komuś z administracji jakaś istotna rzecz temat zostanie uaktualniony.
Jakiekolwiek uwagi proszę kierować na PW.
Ostatnio zmieniony sob 31 mar, 2012 przez Olo, łącznie zmieniany 15 razy.
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Zipp/Shock/109607
Obrazek[/URL]
Motocykl jest bogiem,
prêdkoœÌ na³ogiem
Pal gumĂŞ i szalej,
nie myÂśl co dalej


Awatar użytkownika
EDEKNWZ
Weteran
Weteran
Posty: 314
Rejestracja: śr 01 lut, 2012
Lokalizacja: Ostro³êka

Re: Vademecum wiedzy dot. 72ccm

Postautor: EDEKNWZ » sob 07 kwie, 2012

Witam czy taki gaźnik będzie pasować http://moto.allegro.pl/gaznik-uniwersal ... 10397.html do GB? 72 cc

Awatar użytkownika
Lukas995
Zasłużony
Zasłużony
Posty: 2531
Rejestracja: pn 29 lis, 2010
Lokalizacja: Besko

Re: Vademecum wiedzy dot. 72ccm

Postautor: Lukas995 » sob 07 kwie, 2012

EDEKNWZ, jak przerobisz kolanko to podejdzie

Awatar użytkownika
Lunatyk^
Weteran
Weteran
Posty: 657
Rejestracja: ndz 24 lip, 2011
Lokalizacja: BiaÂły BĂłr

Re: Vademecum wiedzy dot. 72ccm

Postautor: Lunatyk^ » sob 07 kwie, 2012

EDEKNWZ pisze:Witam czy taki gaźnik będzie pasować http://moto.allegro.pl/gaznik-uniwersal ... 10397.html do GB? 72 cc


Raczej nie.
Jak chcesz to kup tego http://forum.moto-4t.pl/topics13/mikuni ... .htm#53481 .
On pasuje i jest lepszy.

Awatar użytkownika
Alpen
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 3592
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: WWE

Re: Vademecum wiedzy dot. 72ccm

Postautor: Alpen » sob 07 kwie, 2012

EDEKNWZ, Powinien pasować tylko musisz przejściówkę kupić pod króciec bądź sam zrobić bo gaźnik nie ma wyjścia na nasz króciec tylko okrągłe wyjście.
modó³ wm mugen sport cdti


Awatar użytkownika
Lunatyk^
Weteran
Weteran
Posty: 657
Rejestracja: ndz 24 lip, 2011
Lokalizacja: BiaÂły BĂłr

Re: Vademecum wiedzy dot. 72ccm

Postautor: Lunatyk^ » sob 07 kwie, 2012

Alp3n pisze:EDEKNWZ, Powinien pasować tylko musisz przejściówkę kupić pod króciec bądź sam zrobić bo gaźnik nie ma wyjścia na nasz króciec tylko okrągłe wyjście.


Czyli nie będzie pasował :) .

Awatar użytkownika
EDEKNWZ
Weteran
Weteran
Posty: 314
Rejestracja: śr 01 lut, 2012
Lokalizacja: Ostro³êka

Re: Vademecum wiedzy dot. 72ccm

Postautor: EDEKNWZ » sob 07 kwie, 2012

A jest taka koncówka na allegro może macie link jakiś?
Albo jakieś inne gaźniki do 72cc?

michau_ek
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: ndz 19 cze, 2011
Lokalizacja: RacibĂłrz

Re: Vademecum wiedzy dot. 72ccm

Postautor: michau_ek » sob 07 kwie, 2012

oryginalny jest dobry.. ewentualnie mozesz kupic cos takiego;
http://allegro.pl/gaznik-kompletny-chin ... 14606.html

jest to pz20.. i po regulacji powinien chodzic motorek na nim lecz nie wiem czy przeniesie sie to na osiagi :)

Awatar użytkownika
EDEKNWZ
Weteran
Weteran
Posty: 314
Rejestracja: śr 01 lut, 2012
Lokalizacja: Ostro³êka

Re: Vademecum wiedzy dot. 72ccm

Postautor: EDEKNWZ » sob 07 kwie, 2012

no właśnie czy coś da bo mi na mocy teraz zależy :p

michau_ek
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: ndz 19 cze, 2011
Lokalizacja: RacibĂłrz

Re: Vademecum wiedzy dot. 72ccm

Postautor: michau_ek » sob 07 kwie, 2012

mocy napewno duzo nie da.. jezdzij na tym co masz, jak ci sie zachce 110/125cc to bedziemy rozmawiac o lepszych gaznikach pokroju mikuni,keihin ;)

Awatar użytkownika
Olo
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1858
Rejestracja: sob 01 sty, 2011
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź, retkinia

Re: Vademecum wiedzy dot. 72ccm

Postautor: Olo » sob 07 kwie, 2012

Ostatnio zmieniony sob 07 kwie, 2012 przez Olo, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Zipp/Shock/109607

Obrazek[/URL]

Motocykl jest bogiem,

prêdkoœÌ na³ogiem

Pal gumĂŞ i szalej,

nie myÂśl co dalej

Awatar użytkownika
Lunatyk^
Weteran
Weteran
Posty: 657
Rejestracja: ndz 24 lip, 2011
Lokalizacja: BiaÂły BĂłr

Re: Vademecum wiedzy dot. 72ccm

Postautor: Lunatyk^ » sob 07 kwie, 2012

Zmień dysze w swoim gaźniku i wystarczy ci do 72ccm.

Awatar użytkownika
EDEKNWZ
Weteran
Weteran
Posty: 314
Rejestracja: śr 01 lut, 2012
Lokalizacja: Ostro³êka

Re: Vademecum wiedzy dot. 72ccm

Postautor: EDEKNWZ » sob 07 kwie, 2012

a macie jakiś link do takiej dyszy?

Awatar użytkownika
Lunatyk^
Weteran
Weteran
Posty: 657
Rejestracja: ndz 24 lip, 2011
Lokalizacja: BiaÂły BĂłr

Re: Vademecum wiedzy dot. 72ccm

Postautor: Lunatyk^ » sob 07 kwie, 2012

EDEKNWZ pisze:a macie jakiś link do takiej dyszy?


Wpisz na allegro:
Dysze gaźnika 4t i poszukaj .

Awatar użytkownika
EDEKNWZ
Weteran
Weteran
Posty: 314
Rejestracja: śr 01 lut, 2012
Lokalizacja: Ostro³êka

Re: Vademecum wiedzy dot. 72ccm

Postautor: EDEKNWZ » sob 07 kwie, 2012




Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl