• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Modyfikacja oryginalnego silnika 125 na 140

Czyli to co ma wpływ na osiągi.
Podlaszuk
Posty: 3
Rejestracja: ndz 11 wrz, 2022
Pojazd: Ogar 125

Modyfikacja oryginalnego silnika 125 na 140

Postautor: Podlaszuk » wt 13 wrz, 2022

Cześć forum!

W tym temacie chciałbym zasięgnąć wiedzy odnośnie przeróbki wspomnianej w tytule. Być może ktoś z szanownego grona dokonał, lub próbował uskuteczniać takie modyfikacje.

Szczegóły techniczne mojego silnika:

Jest to silnik 125 (oznaczenie na cylindrze 124ccm) z fabrycznego Rometa Ogara 125. Nie będę podawał oznaczenia silnika, żeby nie mącić.



- Cylinder poziomy, aluminiowy z pionowym żebrowaniem wysokość bez tulei 78mm

- Średnica tłoka 52,4mm, denko z wcięciami na zawory

- Sworzeń tłoka 13mm

- Do głowicy pasuje wałek z40 od MRF (jest założony)

Według mojego rozeznania wysokość cylindra, skok tłoka i sworzeń taki sam, jak w MRF 140.


Szukałem i szukałem i nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat <bezradny> Liczę mocno, że tutaj znajdę odpowiedź, lub ostatecznie jeżeli nikt mi nie odpowie, to chętnie kupię tanio zatarty cylinder od MRF 140.



PS
Pytałem nawet znanego YouTubera, ale niczego mądrego się nie dowiedziałem poza tym, że mój silnik ma 115ccm (z jego wzoru na YT i generalnie z dobrego wzoru nie całe 125) i że jest lipa, że oszustwo po czym po podaniu wymiarów przestał odpowiadać XD (tutaj być powinna taka emotikonka, że niby obrót dupą do rozmówcy po podaniu argumentów, ale chyba takiej niema)


Serdecznie pozdrawiam!


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Modyfikacja oryginalnego silnika 125 na 140

Postautor: JOSEMORALES » czw 15 wrz, 2022

Nikt tutaj obecny nie przerabiał takiego silnika , ja widziałem ten silnik i jest to na 100% 125. Należało by zmierzyć rozstaw szpilek i i kanałów olejowych, skok korbowodu, wysokości cylindrów, porównać koła rozrządu - aby była szansa dopasować łańcuszek, itp.

Podlaszuk
Posty: 3
Rejestracja: ndz 11 wrz, 2022
Pojazd: Ogar 125

Re: Modyfikacja oryginalnego silnika 125 na 140

Postautor: Podlaszuk » czw 15 wrz, 2022

Jeżeli wysokość tłoka jest taka sama i wysokość cylindra też, to skok raczej też jest taki sam. Najbardziej interesuje mnie, czy cylinder wejdzie w kartery, słyszałem, że do tego silnika się nie zmieści, chociaż średnica zewnętrzna tulei według mojego rozeznania jest tylko nie całe 2mm większa. Dlatego chciałbym pozyskać taki cylinder zatarty.

Co do koła rozrządu, to już w tej chwili silnik chodzi na kole i wałku rozrządu od MRF z40 właśnie od 140ccm.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Modyfikacja oryginalnego silnika 125 na 140

Postautor: JOSEMORALES » ndz 18 wrz, 2022

Jeżeli rozrząd kompletny jest z 140 to dobrze wróży, żeby porównać rozstaw szpilek i kanały olejowe wystarczy kupić uszczelkę głowicy.



Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl