• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Romet ZXT 50, warto rozbudować?

Czyli to co ma wpływ na osiągi.
Awatar użytkownika
darkboy
Praktykant
Praktykant
Posty: 52
Rejestracja: pt 17 lis, 2017
Pojazd: Romet ZXT 50

Romet ZXT 50, warto rozbudować?

Postautor: darkboy » ndz 19 lis, 2017

Cześć i czołem!

Jestem w posiadaniu od nowości tego sprzętu od 2 sezonów i myślę nad "tjuningiem" tego cuda, chińskiej myśli technicznej. Tutaj się rodzi główne pytanie, jakie są REALNE osiągi zestawów 72cc, 110cc i silników od mrf 120cc lub 140cc? Nie chodzi mi tu o prędkości maksymalne (dużo zmiennych czynników), a o średnią jaką uzyskuje się na poszczególnych pojemnościach. Na seryjnej 50cc, realna prędkość przelotowa to 55km/h (nie licznikowe). Dużo podróżuję na weekendach (teraz mało co, bo zimno ale przyjdzie wiosna i sprzęt pójdzie w ruch) i prędkość na trasie to minimum 80km/h przelotowe, inaczej każdy cię wyprzedza i się trochę smutno robi :( (jak i mało bezpiecznie na bardziej ruchliwych drogach). Co jest waszym zdaniem najlepiej opłacalne z tych wszystkich modyfikacji patrząc na cenę/moc? A może dać sobie z tym spokój i zaoszczędzoną kasę odkładać na prawko A2 i jaką 500cc?

Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam ;)


to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Romet ZXT 50, warto rozbudować?

Postautor: to&owo » ndz 19 lis, 2017

to zależy. mi nie szkoda kasy na piździka, bo mam taką pasję i nie muszę płakać, że wydałem na nakrętkę 0,5zł. ale są tacy ludzie, dla których piździk to etap w życiu, poprzedzający zakup wymarzonej "szejsety" i oni zawsze będą wyć, że się nie opłaca.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Romet ZXT 50, warto rozbudować?

Postautor: JOSEMORALES » ndz 19 lis, 2017

Oj tam, ja mam 600cc a w rometa sadziłem jak szalony, w yamahę mniej idzie.

Awatar użytkownika
darkboy
Praktykant
Praktykant
Posty: 52
Rejestracja: pt 17 lis, 2017
Pojazd: Romet ZXT 50

Re: Romet ZXT 50, warto rozbudować?

Postautor: darkboy » ndz 19 lis, 2017

Rozumiem, a jak ma się sytuacja z osiągami do wyżej wymienionych pojemności? Duży jest przeskok z 50cc na 72cc?

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Romet ZXT 50, warto rozbudować?

Postautor: JOSEMORALES » ndz 19 lis, 2017

72cc jeździ tak jak powinna jeździć 50cc, czyli takie podstawowe minimum w jedną osobę.


grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 535
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Romet ZXT 50, warto rozbudować?

Postautor: grzejnik777 » ndz 19 lis, 2017

Na poczatku 72 wydaje sie ze to.jest to czego szukasz ale po chwili masz malo moim zdaniem takie minimum do jako takiego podróżowania to 125 ew fake 125 czyli fabryczne 110
Mialem taki o dziwo wbrew opinia cieszylem sie bezawaryjnoscia
Ale jezdzil na chlodnicy i nie palowalem go
Turystycznie jezdzilem

Realna predkosc taka do podrozowani to 70-80 na tym fabrycznym 110
Max jakie wycislem na przelozenach 17/46 to 97 z glowa na kierownicy

Prawdziwej 125 nie mialem
Wiec na tym temacie sie nie wypowiem ale na pewno lepiej jezdzi niz fake 125

Teraz mam zs190.5 biegow to juz nie ta liga

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Romet ZXT 50, warto rozbudować?

Postautor: to&owo » ndz 19 lis, 2017

80km/h przelotowe, to idealnie pasuje do 140ccm. bo v-max wynosi ok 115km/h.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Romet ZXT 50, warto rozbudować?

Postautor: JOSEMORALES » ndz 19 lis, 2017

speeder pisze:80km/h przelotowe, to idealnie pasuje do 140ccm. bo v-max wynosi ok 115km/h.

yx140 robi spokojne 90kmh przelotowe w dwie osoby, sprawdzone wielokrotnie.

Awatar użytkownika
darkboy
Praktykant
Praktykant
Posty: 52
Rejestracja: pt 17 lis, 2017
Pojazd: Romet ZXT 50

Re: Romet ZXT 50, warto rozbudować?

Postautor: darkboy » ndz 19 lis, 2017

A jak to wygląda w przypadku lifana 120cc? Silnik jest w sumie naprawdę fajnie wyceniony. Pytanie tylko czy będzie możliwa jazda z prędkością 80/90km/h?

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Romet ZXT 50, warto rozbudować?

Postautor: to&owo » ndz 19 lis, 2017

80km/h byłoby osiągalne bez mega piłowania.

grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 535
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Romet ZXT 50, warto rozbudować?

Postautor: grzejnik777 » ndz 19 lis, 2017

Mowienie o v max warto zaznaczyc na jakim przelozeniu
O lifanie krąży opinia ze to jedna z lepszych firm

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Romet ZXT 50, warto rozbudować?

Postautor: dzikilopez » pn 20 lis, 2017

80km/h przelotowe przy odpowiednim przełożeniu jest bezproblemowe dla 120ccm. Mam Lifana już 3rok i tylko zmieniam olej i świece i co jakiś czas sprawdzam luz na zaworach. Przełożenie 15/42 i przy delikatnie ponad 6tys ma te 80 z kwintalem użytkownika w siodle.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Romet ZXT 50, warto rozbudować?

Postautor: to&owo » pn 20 lis, 2017

przełożenie istotne, ale...
rozmiar koła, profil opony, waga pojazdu to też istotna kwestia. felga łośka, a felga ferro 901s to różnica 3 cali. ogar 900 waży 90kg, barton fighter 118. i tak dalej, i tak dalej. więc pisząc, że "mam lifana 120 na przełożeniach yx, mówi na to niewiele. dlatego nie precyzowałem przełożeń, tylko napisałem bardzo ogólnikowo.

grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 535
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Romet ZXT 50, warto rozbudować?

Postautor: grzejnik777 » pn 20 lis, 2017

Dziki lopez jestes pewnie tych 80 przy 6k na tych przelozeniach
czy to to prostu mowa o wartosci licznikiwej
Ja na zs190 gdzie 5 bieg ma nizsze przelozenie przy 17/46 mam kol okolo 70 75 wedlug gps i 6k obrotow

Awatar użytkownika
darkboy
Praktykant
Praktykant
Posty: 52
Rejestracja: pt 17 lis, 2017
Pojazd: Romet ZXT 50

Re: Romet ZXT 50, warto rozbudować?

Postautor: darkboy » pn 20 lis, 2017

No właśnie rozwodzi mi się o prędkości REALNE, żeby nie było :p W Romecie mam koło 18 cali przód jak i tył, opona przód 2.75 tył 3.00, waga około 110kg no i pozycja praktycznie całkowicie wyprostowana przy wzroście 182cm, więc jest trochę żagiel. Póki co na 50cc przełożenia mam 13T-45T (seryjnie było 41T ale to wcale nie jechało) i jest jeszcze zapas obrotów, tylko mocy brak na 4 biegu przy licznikowym 80km/h ale za to dobrze się na nich jeździ w trasie oraz mniej wibracji bo jak na 50cc to ma więcej niż nie które o wiele większe pojemności xD To tak zapytam przy okazji duża jest różnica w mocy między lifanem 120, a YX140? Opłaca się dopłacać 500zł (mowa o wersjach z rozrusznikiem) do wyższego modelu?

Pozdrawiam.



Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl