• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Zmiana silnika w zipp pro 50 na 125 – Który silnik najlepszy

Czyli to co ma wpływ na osiągi.
tarzinio
Uczeń
Uczeń
Posty: 23
Rejestracja: wt 06 cze, 2017

Zmiana silnika w zipp pro 50 na 125 – Który silnik najlepszy

Postautor: tarzinio » wt 06 cze, 2017

Witam serdecznie.

Na samym wstępie odpowiem na pytania które by na pewno padły.
Chcę kupić silnik 125 bo na 50 się męczy strasznie. Pod górkę większa trzeba 3 bieg wrzucić bo na 4 dusi się, a tak nie powinno się robić, a po 2 chce by był szybszy.
TAK mam uprawnienia na 125. Skoro mam na 125 to dla czego nie kupię od razu 125? Bo jest droższe kupienie motoru 125 niż wymiana silnika. Ktoś powie, że mogę sprzedać zipp'a i dołożyć 2k i mam 125, tylko, że autko mi padło, niestety kompletnie i zbieram na nowe, więc muszę mieć czym jeździć, a czasami mam dłuższe trasy, a męczyć 50 to wiecie.
Proszę bez zbędnych, pytań typu "A ile musisz jeździć, że chcesz 125" itp.
Proszę również o zdanie osób które znają się lub czytały "trochę" o tym i mają jakieś swoje zdanie na ten temat.
Mam nadzieje, że uniknę dzięki temu zbędnych pytań, które będę traktował jakby nie istniały, a teraz do rzeczy :D

Więc jak wspominałem, chcę kupić silnik 125 dla Zipp'a. ( Dodatkowo dodam, że ramę raczej będę wzmacniał, mimo iż wiem, ze by wytrzymała )
Trochę czytałem, trochę pytałem, każdy ma inne zdanie, każdy inaczej mówi.
Na oku mam kilka silników.

1. https://sklep.pitbikemrf.pl/silniki/251-silnik-lifan-120ccm-rozrusznik-2000000002514.html
Słyszałem, że jest dość wytrzymały i ma większa moc niż te o których wspomnę poniżej.
Wiem, że jeżeli bym się zdecydował na niego, to:
- muszę/chcę dokupić lekkie magneto;
- gaźnik. Myślę nad wyborem jednego z poniższych. Prosiłbym o jakieś zdanie który najlepszy itp:
http://allegro.pl/gaznik-gy6-4t-skuter-suzuki-honda-longjia-125ccm-i5446071025.html;
http://allegro.pl/gaznik-4t-125ccm-154fmi-cross-125-cc-i6243199888.html?reco_id=8448ee9a-4774-11e7-9d50-02243ee73e19&ars_rule_id=201;
http://allegro.pl/gaznik-4t-125ccm-membrana-ssanie-reczne-gy-6-150-i6163101049.html;
http://allegro.pl/jonaway-adventure-125-gaznik-4t-dysza-102-i6708843124.html;
- przekaźnik? ( nie wiem czy jest konieczny nowy, czy też wystarczy ten co jest w zipp'ie, ktoś może mi powiedzieć?)

Chyba wszystko. Jeżeli o czymś zapomniałem to proszę o napisanie.

2. http://allegro.pl/silnik-125-junak-barton-romet-zipp-super-moc-14km-i6805127291.html
I właśnie. tutaj niby wzmocniony, większy tłok itp itd, ale jeżeli ktoś wie czy to ściema czy nie to proszę o napisanie.

3. Jak poprzedni tylko cena znacznie niższa ale nie "wzmocniony" http://allegro.pl/silnik-125-aluminiowy-cylinder-junak-romet-13km-i6805103957.html ALBO http://allegro.pl/silnik-125-junak-romet-barton-zipp-super-moc-13km-i6795470329.html

Te dwa niby te same ale ceny inne. Ktoś widzi różnice?

4. http://allegro.pl/silnik-125-moretti-polautomat-kymco-barton-154fmi-i6804418249.html

5. http://allegro.pl/silnik-nie-110-a-125-cc-tlok-54mm-junak-romet-zipp-i6808182347.html
W opisie jest napisane do wybory "Gaźnik TUNINGOWY PZ 22 ( DO WYBORU SSANIE RĘCZNE LUB NA LINKE )" czym się różnią te 2? Ale tak bardziej szczegółowo, bo na logikę to tez wiem, a na google coś słabo o tym.

6. http://allegro.pl/silnik-125-cc-romet-zetka-benzer-zipp-junak-13km-i6803676158.html

A może coś takiego? Wiem to to prawie to samo co 2/3 pozycja, ale chłodzone cieczą. Jak myślicie. Chłodzenie cieczą jest lepsze/wydajniejsze?
http://allegro.pl/silnik-125-130-fighter-sprint-junak-moretti-ciecz-i6828827406.html

Proszę was o opinie, co polecacie i dla czego.

Z góry baaaaardzo wam dziękuje. Mam nadzieje, że uniknę zbędnych wpisów.

P.S. Jeżeli temat jest w złym miejscu to proszę o przepięcie.


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 768
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Zmiana silnika w zipp pro 50 na 125 – Który silnik najlepszy

Postautor: JOSEMORALES » wt 06 cze, 2017

Cze, oprócz jednego wszystkie gaźniki dałeś od skuterów. Z silników które podałeś tylko lifan 120 i ten pion 125 na łańcuszku (aczkolwiek pz22 jest za mały więc to raczej tuning jak pływanie z kotwicą, gaźniki różnią się sposobem uruchamiania ssania-na linkę z kierownicy lub ręcznie przy gaźniku) są ok. No jeszcze skusiłbym się na wodnego leżaka ale to jeszcze świeże u nas i nie ma opinii.
Proponuję silnik jak i gaźnik zakupić w MRF i będzie po problemie, jeżeli nie masz kasy na eksperymenty i kupowanie po kolei kilku silników.

ps. forum jest od tego aby każdy się mógł wypowiedzieć nawet jak nie ma zielonego pojęcia o czym pisze, tak więc tego nie unikniesz jak kolwiek byś na wstępie przestrzegał. Pozdrawiam Arek

tarzinio
Uczeń
Uczeń
Posty: 23
Rejestracja: wt 06 cze, 2017

Re: Zmiana silnika w zipp pro 50 na 125 – Który silnik najlepszy

Postautor: tarzinio » śr 07 cze, 2017

JOSEMORALES pisze:Cze, oprócz jednego wszystkie gaźniki dałeś od skuterów. Z silników które podałeś tylko lifan 120 i ten pion 125 na łańcuszku (aczkolwiek pz22 jest za mały więc to raczej tuning jak pływanie z kotwicą, gaźniki różnią się sposobem uruchamiania ssania-na linkę z kierownicy lub ręcznie przy gaźniku) są ok. No jeszcze skusiłbym się na wodnego leżaka ale to jeszcze świeże u nas i nie ma opinii.
Proponuję silnik jak i gaźnik zakupić w MRF i będzie po problemie, jeżeli nie masz kasy na eksperymenty i kupowanie po kolei kilku silników.

ps. forum jest od tego aby każdy się mógł wypowiedzieć nawet jak nie ma zielonego pojęcia o czym pisze, tak więc tego nie unikniesz jak kolwiek byś na wstępie przestrzegał. Pozdrawiam Arek


To jaki gaźnik byś polecił?
Czy poza no silnikiem i gaźnikiem coś jeszcze będę musiał zakupić?

P.S. No nie. niesttey nie mam tyle kasy by kupować silniki na eksperymenty :D Ale ten wodny kusi.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 768
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Zmiana silnika w zipp pro 50 na 125 – Który silnik najlepszy

Postautor: JOSEMORALES » śr 07 cze, 2017

Mając zipa pro50 brałbym pionowy bo jest go gdzie schować, itak chcesz wzmacniać rame więc spawanie nowych mocowań silnika nie powinno Cię odstraszyc. Szukałbym używanego 125cc i robił z niego większy.

tarzinio
Uczeń
Uczeń
Posty: 23
Rejestracja: wt 06 cze, 2017

Re: Zmiana silnika w zipp pro 50 na 125 – Który silnik najlepszy

Postautor: tarzinio » czw 08 cze, 2017

JOSEMORALES pisze:Mając zipa pro50 brałbym pionowy bo jest go gdzie schować, itak chcesz wzmacniać rame więc spawanie nowych mocowań silnika nie powinno Cię odstraszyc. Szukałbym używanego 125cc i robił z niego większy.


Brałbyś pionowy ze względu na kulturę pracy, wytrzymałość, czy ze względu na miejsce?
Chodziło tobie o ten?
http://allegro.pl/silnik-125-cc-romet-z ... 76158.html


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 768
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Zmiana silnika w zipp pro 50 na 125 – Który silnik najlepszy

Postautor: JOSEMORALES » czw 08 cze, 2017

Np. Ten ale jakiś drogawy jest. Ja bym szukał sprawnej używki i robił z niego 200-250cc. Pionowy z powodu na możliwość takiej przeróbki i 5 biegów. A w twoim przypadku dla tego że nie widać go pod owiewkami.



Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2018 Moto-4t.pl