• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

139fmb 72ccm - dostosowanie gaźnika

Czyli to co ma wpływ na osiągi.
Sinpro
Posty: 2
Rejestracja: pt 02 cze, 2017

139fmb 72ccm - dostosowanie gaźnika

Postautor: Sinpro » pt 02 cze, 2017

Witam,
To mój pierwszy post tutaj, więc się przedstawię - mam na imię Mikołaj, ca. 16 lat. Jeżdżę Kymco K-PIPE 72ccm, obecnie przebieg 530 km.
Mam problem z prawidłowym wyregulowaniem gaźnika na wolnych obrotach, przy szybkim dodaniu gazu na postoju moto się dławi. Zestaw 72 mam od przebiegu 120 km. Gaźnik jest seryjny, prawdopodobnie założona jest większa dysza i iglica maks. podniesiona.
Czy to normalne, że nie da się tego wyregulować? Kilka razy próbowałem bardzo powoli i starannie, ale bez sukcesu :[ Dodam, że na ssaniu prawie się nie dławi. Mam wrażenie, że mieszanka jest lekko uboga - po kolorze świecy (biało szary).
W czasie normalnej jazdy jest w miarę dobrze...
Od czego wg Was zacząć poprawę problemu?


to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 139fmb 72ccm - dostosowanie gaźnika

Postautor: to&owo » pt 02 cze, 2017

W pojemności 50-72 praktycznie nie realne jest uzyskanie efektu niedławienia się po otwarciu na maksa przepustnicy, kiedy silnik pyrka na wolnych.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 139fmb 72ccm - dostosowanie gaźnika

Postautor: JOSEMORALES » pt 02 cze, 2017

Trzeba by zacząć od tego jaka konkretnie jest założona dysza i jaki rozmiar gaźnika, oraz jaki filtr powietrza. Przy poziomym 72cc z gaźnikiem pz19 i dyszy 78, oraz fabrycznym filtrze powietrza powinno być wszystko ok. Pozdrawiam Arek

Sinpro
Posty: 2
Rejestracja: pt 02 cze, 2017

Re: 139fmb 72ccm - dostosowanie gaźnika

Postautor: Sinpro » ndz 04 cze, 2017

JOSEMORALES pisze:Trzeba by zacząć od tego jaka konkretnie jest założona dysza i jaki rozmiar gaźnika, oraz jaki filtr powietrza. Przy poziomym 72cc z gaźnikiem pz19 i dyszy 78, oraz fabrycznym filtrze powietrza powinno być wszystko ok. Pozdrawiam Arek


JOSEMORALES pisze:Trzeba by zacząć od tego jaka konkretnie jest założona dysza i jaki rozmiar gaźnika, oraz jaki filtr powietrza. Przy poziomym 72cc z gaźnikiem pz19 i dyszy 78, oraz fabrycznym filtrze powietrza powinno być wszystko ok. Pozdrawiam Arek


Gaźnik jest oryginalny, taki jak dla 50 - rozumiem z tego, że 19. O fi dyszy nic nie wiem. Filtr powietrza oryginalny gąbka+metalowa siatka, wydech oryginalny (cichy).
Zależy mi na dobrze dobranej dyszy, żeby na maks. odkręconym gazie mieszanka była optymalna i silnik nie "charczał" pod obciążeniem (nie było spalania detonacyjnego) ani nie miał "za ubogo". Czyli Arku, zacznę od wymiany dyszy na 78 dla pewności i zobaczymy, chociaż gdzieś czytałem, że do 72 zaleca się dyszę 82...

Dzięki :)

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 139fmb 72ccm - dostosowanie gaźnika

Postautor: JOSEMORALES » ndz 04 cze, 2017

Jeżeli gaźnik jest fabryczny dla 50cc to może też być pz16, a taki jest za mały. Dyszę 82 kolega montował w 2t, ale one mają większy apetyt.



Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl