• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

110ccm - 80km/h to V-max? Czy coś nie tak w silniku?

Czyli to co ma wpływ na osiągi.
Awatar użytkownika
Boszu
Majster
Majster
Posty: 96
Rejestracja: śr 29 sty, 2014
Lokalizacja: Koz³ówek/Podkarpacie
Kontaktowanie:

110ccm - 80km/h to V-max? Czy coś nie tak w silniku?

Postautor: Boszu » wt 14 mar, 2017

Witam Panocki...

Zacznę może od tego, że 2 lata temu posiadałem GR200, z którego na pojemności 72ccm wyciągałem spokojnie na prostej 80km/h. A przy dobrych warunkach (lekko z wiatrem itd) do nawet 90km/h.
Teraz mam GB Street z silnikiem 110ccm... I jestem mocno rozczarowany! Gdyż problem ma przekroczyć 80km/h!
Silnik oczywiście dostał gaźnik PZ26 (wiem, jest trochę za duży), króciec 24/25mm, dobry filtr gąbkowy, końcówka wydechu w przelocie (popularny samochodowy Mugen).
Nie bawiłem się jeszcze drobnostkami typu polerka zaworów itd. Ale założony jest praktycznie nowy cyl i tłok.
Dawka paliwa jest ustawiona raczej dobrze, patrząc na kolor świecy... (Jasny brąz bez nagaru itd.)

I mam rozkminę, czy po porostu silnik 110ccm to jest lypa... Która mocą tylko minimalnie różni się od 72ccm... Czy mam po prostu wadliwy egzemplarz? Czy jest jeszcze coś, co może mieć wpływ na tak słabe osiągi??

Kiedyś ogólnie miałem okazję stestować V-max łosia 110ccm. Według GPS wyciągnął bez problemu 99km/h. I jak pamiętam, miał dużo większego "kopa" z 1-wzego biegu. (aczkolwiek, może mi się tak wydawać, bo do niedawna miałem GB Street z 200ccm FMI, i aktualny może wydaje mi się tylko słaby)

Po za wymienionymi wyżej zmianami, zmieniony jest też moduł (myślałem że w nim może tkwi problem), zmieniona cała elektryka pod lewym deklem (przy okazji poprawa ładowania na 6 cewek, bo były dwie w org)
No i zmienione przełożenia. 41z tył i 17z przód.


Piszę ogólnie z myślą, że ktoś podsunie mi pomysł, myśl... Co ewentualnie może być nie tak. (o ile po prostu ta rama jest o tyle ciężka, o tyle stawia opór... Że moto nie jest w stanie się więcej rozpędzić)



A i przy okazji... Naszła mnie myśl, aby spróbować zebrać sporo z tłoka... (żywotność nie jest u mnie na 1-wszym miejscu jak na razie) I nie oddać znajomemu wału do wyważenia pod odchudzonego tłoka.
Ciekaw jestem, na ile dało by się tym sposobem zredukować wibracje. No i ewentualnie poprawić estetykę pracy silnika.
Zapraszam na mĂłj kanaÂł na YT:
Link do kanaÂłu.
Znajdziecie tam Motovlogi, filmy ze ZlotĂłw, Stuntu i Testy motocykli/motorowerĂłw.


Awatar użytkownika
vterk
Posty: 2
Rejestracja: śr 08 mar, 2017
Lokalizacja: Straszyn
Pojazd: Honda

Re: 110ccm - 80km/h to V-max? Czy coś nie tak w silniku?

Postautor: vterk » wt 14 mar, 2017

Na chłopski rozum powinien śmigać więcej jak 80km/h. Nie jestem specem ale coś może być z silnikiem, bo 72ccm na luzaku mój kolega wyciągał prawie 100km/h :P Spytam się go.
Wysokiej jakości podkład tonujący do twarzy - kliknij, aby zobaczyć!

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 110ccm - 80km/h to V-max? Czy coś nie tak w silniku?

Postautor: to&owo » wt 14 mar, 2017

Bo tyle realnie kula się 110. 90 wyciąga lifan 120, którego ze 110ccm dzieli przepaść.

Awatar użytkownika
Boszu
Majster
Majster
Posty: 96
Rejestracja: śr 29 sty, 2014
Lokalizacja: Koz³ówek/Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: 110ccm - 80km/h to V-max? Czy coś nie tak w silniku?

Postautor: Boszu » wt 14 mar, 2017

Czyli jednak spory zawód. ^^ Bo spodziewałem się, że 110ccm po dobrych modyfikacjach, będzie w stanie dobijać 100km/h bez większego problemu. A tutaj jednak lypa... :/

A co do Lifana 120ccm. Czekam właśnie aż znajomy poskłada swoją maszynę. Bo w końcu mam opcję sprawdzić sobie z GPS prędkość. I dowiedzieć się, ile tak naprawdę Router WS50 z 120ccm od MRF jest w stanie wycisnąć. Przy równie dobrej modyfikacji (z dobrym gaziorem, wydechem i przełożeniami)
Dotychczas jedynie test z samochodem. I według tego testu, V-max zbliżony do 110-120km/h...
Tak więc, teraz pora na GPS. ;)
No i przy okazji, nagranie testu 110ccm w GB VS 120ccm w WS50 ;)
Zapraszam na mĂłj kanaÂł na YT:

Link do kanaÂłu.

Znajdziecie tam Motovlogi, filmy ze ZlotĂłw, Stuntu i Testy motocykli/motorowerĂłw.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 110ccm - 80km/h to V-max? Czy coś nie tak w silniku?

Postautor: JOSEMORALES » śr 15 mar, 2017

Cze, zmień napęd na 15/41 i juz będzie różnica . Ja na 110 przy takim przełożeniu robiłem 98km/h bez większych problemów. A gaźnik. Masz za duży , w zupełności wystarczy pz19-22 z dyszą 78-80. Pozdrawiam Arek


Awatar użytkownika
Boszu
Majster
Majster
Posty: 96
Rejestracja: śr 29 sty, 2014
Lokalizacja: Koz³ówek/Podkarpacie
Kontaktowanie:

Re: 110ccm - 80km/h to V-max? Czy coś nie tak w silniku?

Postautor: Boszu » czw 16 mar, 2017

PZ19-22 będzie raczej za mały. Do 72ccm miałem PZ22 wsadzony, wraz z dyszą 0,72mm. I było to w sam raz. ;) A jak na próbę wsadziłem PZ19 z tą samą dyszą, to było jednak już za mało... (spadek prędkości maksymalnej o 5-8km/h, i wydawało się ciut gorsza reakcja na manetkę)

Co do przełożenia, jeszcze rozmyślam właśnie nad zmianą z przodu na mniejszą na próbę... (mam parę starych zębatek z różnych wcześniejszych moto) Aczkolwiek, podobnie miałem w 72ccm... ;)
Miałem bardzo długie przełożenie, takie jak tutaj aktualnie. V-max te 90km/h. Zmieniałem później na troszkę pod stunt, (potrzebowałem ciut krótszej 2-ki) i V-max się nie zmienił, ale zmieniły się obroty na których v-max osiągałem. Przez co na pełnej prędkości się usiedzieć nie dało przez duże wibracje... :P

Ale chyba spróbuję jeszcze dla pewności z tym przełożeniem! Czasu zajmie to parę minut (tym bardziej że nie będę musiał raczej skracać łańcucha), a przynajmniej i tą rzecz będę mógł jeszcze wykluczyć. <okok>
Zapraszam na mĂłj kanaÂł na YT:

Link do kanaÂłu.

Znajdziecie tam Motovlogi, filmy ze ZlotĂłw, Stuntu i Testy motocykli/motorowerĂłw.



Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl