• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

YX140 z rozrusznikiem i Z40

Czyli to co ma wpływ na osiągi.
Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

YX140 z rozrusznikiem i Z40

Postautor: JOSEMORALES » pn 26 gru, 2016

Witam, wszystkich zainteresowanych i mam kilka pytań do osób posiadających yx140 z rozrusznikiem, czy ktoś już zamontował wałek Z40 i jak to się ma do żywotności? Jak wiadomo do tradycyjnego YX140 lepiej montować Z40 w komplecie z ORK ponieważ po lewej stronie ma ciężkie magneto, a po drugiej nie ma sprzęgła na wale i lewa strona wału przenosi większe obciążenie i po czasie oś się urywa. W wersji z rozrusznikiem sprzęgło jest na wale i przeciążenia są rozłożone równomiernie(mam nadzieję) i zastanawiam się czy YX140 z rozrusznikiem także ulegnie awarii wału po kilku tyś. kilometrów? Zadaję to pytanie ponieważ noszę się z zamiarem montażu Z40 w yx140 który ma najechane ok. 9tyś. i jest to wersja z rozrusznikiem.


Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: YX140 z rozrusznikiem i Z40

Postautor: klemens244 » wt 27 gru, 2016

Chcę kupić silnik np. 140 cc, 155 cc, 170 cc. Poza Pitbikem nie widzę w Polsce innych silników. Ktoś ma jakieś doświadczenia z nimi ?.
W YX-140 cc dokupuję wałek i zębatkę Z40. jest w nich parę szczegółów instalacyjnych do zastosowania. Ktoś, coś ?
Odpowiadając na pytanie: nie mam żadnego doświadczenia z tymi silnikami. O ile 139FMB/I, 139QMB/skuter/ składam z zamkniętymi oczyma to od Ciebie dowiaduję się, o szczegółach typu braku sprzęgła. Mam dzisiejsze info, że wałek z innym wzniosem krzywek i Z40 daje moc 13 kM, a o to mi chodzi. Też zastanawiam się nad 155 cc, ale jest bez rozrusznika.

http://sklep.pitbikemrf.pl/silniki/59-s ... sznik.html

Z40 z walkiem. NIE TRZEBA zmieniać łańcuszka rorządu.

http://sklep.pitbikemrf.pl/czesci-silni ... 0-2km.html
Obrazek

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: YX140 z rozrusznikiem i Z40

Postautor: JOSEMORALES » wt 27 gru, 2016

Cześć, nie pisałem że yx140 nie mają sprzęgła. Wersja z rozrusznikiem ma sprzęgło na wale jak 139fmb, a bez rozrusznika ma sprzęgło na wałku skrzyni biegów, oczywiście po tej samej stronie silnika. Jeżeli jesteś zainteresowany YX140 z rozrusznikiem to mogę z czystym sumieniem polecić, zrobiłem na nim ok.9tyś. kilometrów i zmieniałem tylko olej, zero usterek . A co do Z40 to kupiłem już i leży w kartonie, pod koniec tygodnia będę montował, a potem z biegiem kilometrów sam sobie chyba odpowiem na moje pytanie czy w tej wersji YX140 sportowy wałek nie osłabia/uszkadza wału. Pozdrawiam Arek

Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: YX140 z rozrusznikiem i Z40

Postautor: klemens244 » wt 27 gru, 2016

Wg. Pitbike'a wzmacnia silnik, ale to jest wypowiedź handlowca, a nie serwisanta, który własnie skupiłby się na tej kwestii. Po przeczytaniu wypowiedzi kolegów zaczynam mieć wątpliwość, czy wersja z rozrusznikiem pozwoli właśnie przez ten DOLNY rozrusznik zamontować go w ramie. W niektórych modelach po prostu nie pasuje. Mam chopperka i na to pytanie Pitbike nie umie mi odpowiedzieć. Coś mi się wydaje, że tylko 155 cc BEZ rozrusznika będzie pasował. W sumie dopłacam tylko 110 zł ze 140+WZ40 do 155 cc pojemności. Ale trzeba machać nogą.
Obrazek

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: YX140 z rozrusznikiem i Z40

Postautor: JOSEMORALES » wt 27 gru, 2016

W łosiu czyli popularnym czoperku w miejscu gdzie zaczyna się cylinder pod silnikiem jest wspawana rurka pomiędzy dwiema stronami kołyski ramy i w tym właśnie miejscu wypadnie rozrusznik w YX140 więc najprościej jest wyciąć ową rurkę i ją przenieść w jedną bądź drugą stronę po przymiarce silnika. Więc z tym nie powinno być problemów, bo sam silnik się mocowaniami nie różni. Pozdrawiam Arek


Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: YX140 z rozrusznikiem i Z40

Postautor: klemens244 » wt 27 gru, 2016

Dzięki Arek za wskazówki, niewątpliwie cenne, ale zawsze robię modyfikacje. Tu akurat mam dolne mocowanie grilla, na który wjadą reflektory dalekosiężne, bo dzienne są przy lampie głównej. Ale fakt trzeba się kopnąć i popatrzeć jak to obejść. W zasadzie nie ma ciśnienia co do montażu silnika. 140cc ma 13 kM, 155 cc-16 kM, a 170cc ma 18kM. Ale może się zdarzyć przy tych rurkach sań 1/2", że silnik mnie wyprzedzi.
Obrazek

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: YX140 z rozrusznikiem i Z40

Postautor: JOSEMORALES » wt 27 gru, 2016

U mnie po kolei pękały mocowania silnika w miejscach gdzie przechodzi oś mocowania silnika i po kolei je wzmacniałem, tak więc w dolnych mam wspawane i nawiercone grubsze płaskowniki (4mm), a w górnych mocowaniach mam przykręcane płaskowniki na stare mocowania. Każda łapa silnika w miejscu mocowania ma teraz ok. 7mm grubości i nic się więcej nie dzieje, ale dziwne że nikt kto montował silnik od yx140 wzwyż o wzmacnianiu mocowań nie pisał bo te silniki potrafią szarpnąć ramą.

Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: YX140 z rozrusznikiem i Z40

Postautor: klemens244 » wt 27 gru, 2016

Mądrze. Też już o tym myślałem, bo u mnie łańcuch trze o poprzeczkę wahacza. Myślałem aby podnieść silnik o 1 cm, bo zębatki zdawcze i napedowe nie rozwiązują tematu. Mam płaskownik 6 mm teraz i boję się wejść elektrodą fi 2,5 mm w rurki cienkościenne.
Obrazek

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: YX140 z rozrusznikiem i Z40

Postautor: JOSEMORALES » czw 29 gru, 2016

Tak więc Z40 zamontowany. Z czyszczeniem wszystkiego (jazda zimą), rozbiórka + montaż ponad 2 godziny. Nie wiem czy to krótko, czy długo ale bezproblemowo i działa :-) . Co mnie zaskoczyło po odpaleniu to dźwięk silnika taki ciężki metaliczny (nie mylić z uderzaniem zaworów o tłok), a co do wzrostu mocy to na pierwszym biegu podczas startu jest dużo lepiej , pozostałe biegi powyżej 4-5tyś odczuwalna różnica. Zmienił się również zakres obrotów dla 3 i 4 biegu, ogólnie moto woli teraz wyższe zakresy. Trochę wymarzłem w garażu więc jechałem od razu do domu i nie miałem zbytnio czasu i ochoty na testy, wiec jak mi coś jeszcze wpadnie to podzielę się spostrzeżeniami.

Ps. można się zdziwić chcąc przykręcić zębatkę wałka rozrządu ponieważ jest mocowana na 2 śruby (a nie 3 jak oryginalna) symetrycznie przez co można ustawić rozrząd o 180st w drugą stronę więc warto przed montażem sobie oznaczyć wg. oryginalnej.

Pozdrawiam Arek

Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: YX140 z rozrusznikiem i Z40

Postautor: klemens244 » pt 30 gru, 2016

Zwięzła i ciekawa recenzja.
http://sklep.pitbikemrf.pl/czesci-silni ... 0-2km.html.
Szkoda, że jest taka pogoda, bo dowiedzielibyśmy się więcej. Fajnie, że ma większego kopa na starcie. U mnie w 1 25 cc jest póki co 60 km/h przy 6 tys.obr/min. Zobaczymy jak u Ciebie w 140 cc to wygląda.
Tych silników nie ma chyba za dużo w Polsce, albo nie znam stron na których one występują z ciekawymi spostrzeżeniami.
Obrazek

Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: YX140 z rozrusznikiem i Z40

Postautor: klemens244 » pt 24 mar, 2017

Podpiąłem się tutaj. Jak coś nie tak to proszę przesunąć do odpowiedniego działu.


Kupiłem ZS155 cc Pitbike Poziomy silnik z małym magnetem.


https://sklep.pitbikemrf.pl/silniki/58-silnik-zs-155ccm-2000000000589.html

Ktoś wie jak podłączyuć elektrykę w nim ?

Tak to wygląda:
https://sklep.pitbikemrf.pl/elektryka/468-stator-6-cewek-lekkie-magneto-zs155-yx170.html,

Nie ma tu klasycznej kostki do podłączenia modułu, regulatora napięcia i wpięcia tym samym w układ pojazdu.

Może ktoś ma schemat, link jak to zrobić ?
Obrazek



Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl

 

 

cron