• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Router WS50 110-120ccm

Czyli to co ma wpływ na osiągi.
Awatar użytkownika
krecik97
Amator
Amator
Posty: 12
Rejestracja: ndz 11 gru, 2016
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Router WS50

Router WS50 110-120ccm

Postautor: krecik97 » ndz 11 gru, 2016

Witam, posiadam motorower Router WS50, chciałbym w nim wymienić silnik i mam kilka pytań.
Zastanawiam się czy kupić 110ccm BTS czy Lifan 120ccm.
Wiem że Lifan będzie lepszym wyborem tylko czy tłumik, który jest oryginalnie w WS50 podejdzie pod ten silnik? Czy trzeba coś spawać, przerabiać w ramie?


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Router WS50 110-120ccm

Postautor: JOSEMORALES » pn 26 gru, 2016

Witaj, fabryczny tłumik bez problemu pasuje do większych silników. Ja obecnie też tak jeżdżę, zeszlifowałem zwężkę na wlocie w kolanku i u mnie przy YX140 musiałem rozwiercić mocowanie do ramy na bardziej "fasolkowe" bo mam trochę dłuższy cylinder. Pozdrawiam Arek

ps: miałem 110 BTS-a i po 3 tyś już dzwonił łańcuszek rozrządu, poza tym fabrycznie miałem zbyt luźny tłok i zaraz po dotarciu pierścieni znacznie wzrosły wibracje, tak więc stanowczo odradzam.

Awatar użytkownika
krecik97
Amator
Amator
Posty: 12
Rejestracja: ndz 11 gru, 2016
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Router WS50

Re: Router WS50 110-120ccm

Postautor: krecik97 » śr 29 mar, 2017

Witam ponownie po długiej przerwie, przez zimę kupiłem silnik LF 120, stator i magneto 6 cewkowe i zwracam się z małą prośbą. Jak podłączyć elektrykę z lifana.
Ze starego silnika wychodzi dużo więcej kabli i nie mam pojęcia jak to ogarnąć.

Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Router WS50 110-120ccm

Postautor: JOSEMORALES » śr 29 mar, 2017

Z oryginalnego silnika wychodzi więcej bo ma pełny czujnik położenia biegów a w lifanie masz tylko neutralny (polecam kupić pełny czujnik położenia biegów, lub przełożyć ze starego silnika tylko i wyłącznie wtedy tylko jeżeli stary silnik miał ten sam układ biegów). Więc od biedy możesz go wcale nie podłączać. Ważna jest wiązka ze statora i impulsator, a te akurat przewody odpowiadają kolorami oryginalnej wiązce, jedynie zamiast żółtych z silnika mogę być białe ale to bez znaczenia. Tak wiec prosta robota, jak masz z tym problem to wrzuć fotki wiązki z silnika i motocykla to pomogę po kolei z kolorami. Pozdrawiam Arek

Awatar użytkownika
krecik97
Amator
Amator
Posty: 12
Rejestracja: ndz 11 gru, 2016
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Router WS50

Re: Router WS50 110-120ccm

Postautor: krecik97 » czw 30 mar, 2017

A co z czerwonym kablem, dosyć gruby. Wychodził z obudowy rozrusznika w starym silniku.


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Router WS50 110-120ccm

Postautor: JOSEMORALES » czw 30 mar, 2017

Taki gruby czerwony wychodzący z rozrusznika idzie do przekaźnika.

Awatar użytkownika
krecik97
Amator
Amator
Posty: 12
Rejestracja: ndz 11 gru, 2016
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Router WS50

Re: Router WS50 110-120ccm

Postautor: krecik97 » czw 30 mar, 2017

Dokładnie tak. Tylko gdzie go podpiąć w nowym silniku?

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Router WS50 110-120ccm

Postautor: JOSEMORALES » czw 30 mar, 2017

Cze, a ty na pewno masz rozrusznik w tym lifanie??? Jeżeli nie to to go po prostu odepnij.

Awatar użytkownika
krecik97
Amator
Amator
Posty: 12
Rejestracja: ndz 11 gru, 2016
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Router WS50

Re: Router WS50 110-120ccm

Postautor: krecik97 » pt 31 mar, 2017

Lifan jest bez rozrusznika, tylko nożny. Router posiada sanki a nie chciało mi się bawić w rozginanie, wycinanie itp. W sobotę będę podłączał elektrykę jak tylko skończę z resztą rzeczy które są do zrobienia przy motorku.

Jakie luzy zaworowe powinienem ustawić w tym silniku?

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Router WS50 110-120ccm

Postautor: JOSEMORALES » sob 01 kwie, 2017

0,10 ssący i 0,15 wydechowy jest w yx140 , a w 139fmb przy 110cc było jak dobrze pamiętam 0,07 i 0,09 (chociaż ja w 110 ustawiałem oba na 0,10), tak więc coś bliżej yx140. A zasadniczo to powinny być ustawione fabrycznie jeżeli to od MRF.

Awatar użytkownika
krecik97
Amator
Amator
Posty: 12
Rejestracja: ndz 11 gru, 2016
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Router WS50

Re: Router WS50 110-120ccm

Postautor: krecik97 » sob 01 kwie, 2017

Silnik od MRF :) dziś został podłączony, odpalony. Jutro będzie pierwsza jazda.
Tak się zastanawiam czy ten przekaźnik rozrusznika który był z silnikiem 139fmb mogę zdjąć skoro lifan jest bez rozruchu elektrycznego?
Zastanawiam się też czy czujnik że starego silnika z układem biegów 1-N-2-3-4 będzie działał w lifanie po zamianie kabelków.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Router WS50 110-120ccm

Postautor: JOSEMORALES » sob 01 kwie, 2017

Oczywiście możesz go wymontować (przekaźnik), a co do czujnika biegów to tylko taki z silnikiem o tym samym układzie biegów, bo przesunięcia blaszek na czujniku muszą się zgadzać. Więc jak masz taki sam układ biegów jak poprzednio to ok, u mnie w yx140 oryginalny nie pasował, ale bez problemu dostałem odpowiedni w naprawskuter .

Awatar użytkownika
krecik97
Amator
Amator
Posty: 12
Rejestracja: ndz 11 gru, 2016
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Router WS50

Re: Router WS50 110-120ccm

Postautor: krecik97 » pn 03 kwie, 2017

Dziękuję za pomoc z elektryką, motorek odpala, jeździ.
Zostało tylko wyregulowac gaźnik :)

Czy to normalne że silnik po przejechaniu około 15km jest gorący. Nie tylko cylinder i głowica ale również kartery?

Awatar użytkownika
PanWojtek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 355
Rejestracja: sob 02 lis, 2013
Lokalizacja: Śląsk (Katowice)
Pojazd: Junak 901 RS

Re: Router WS50 110-120ccm

Postautor: PanWojtek » pt 07 kwie, 2017

Tak, bo podczas docierania jest większe tarcie spowodowane tym, że części muszą się spasować.
Ja na owym Lifanie mam 200km zrobione i również się nagrzewa cały silnik, ale też szybko się chłodzi :)

A takie pytanie ode mnie jak zdjąłeś magneto? Mi żadne ściągacze nie pasują.

Awatar użytkownika
krecik97
Amator
Amator
Posty: 12
Rejestracja: ndz 11 gru, 2016
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Router WS50

Re: Router WS50 110-120ccm

Postautor: krecik97 » pt 07 kwie, 2017

Magneto odkreciłem kluczem 14 a potem wkręciłem ściągacz kupiony w mrf i zdjąłem magneto. Uwaga na śrubę trzymającą magneto, jest wklejona na czerwony klej do śrub :)



Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl