• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

YX 140 - kilka pytań

Czyli to co ma wpływ na osiągi.
Dawid_E4L
Posty: 4
Rejestracja: czw 10 gru, 2015
Pojazd: SX 250

YX 140 - kilka pytań

Postautor: Dawid_E4L » czw 10 gru, 2015

Witam, mam kilka pytań odnośnie tego silnika:
1) Czy w cenie 950 zł jest regulator napięcia, cewka, moduł? na stronie mrf-u nie ma regulatora napięcia
2) Tuningowy wałek rozrządu bardzo skarca żywotność silnika?
3) Standardowa, najtańsza chłodnica daje rade, czy polecacie zaopatrzyć się w tą aluminiową? i przewody dłuższe, czy krótsze?
4) Gażnior MOLKT ? zależy mi na jak najszybszej reakcji na gaz ale inner rotor kit'a raczej montował nie będę bo chce 6 cewkowy stator :]
5) Zębatka jaką dają w zestawie to faktycznie 420? Jak długi łańcuch polecacie kupić do typowej chińskiej ramy, jak na tył planuje kupić 41 zębną zębatke?

Miałem do czynienia z 110 ale poszedł krater i biegi się rozsypały, nie żebym narzekał, zaczęła brać olej po ostrym przegrzaniu z mojej winy to ją dokończyłem <nono>


Dawid_E4L
Posty: 4
Rejestracja: czw 10 gru, 2015
Pojazd: SX 250

Re: YX 140 - kilka pytań

Postautor: Dawid_E4L » pt 15 sty, 2016

up

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: YX 140 - kilka pytań

Postautor: to&owo » sob 16 sty, 2016

większosć pytań do mrf. łańcuch dobierasz do modelu motocykla. i potem tak oceniasz mniej więcej, czy potrzeba mniej, czy więcej oczek do zębatek które wybrałeś.
zębatka to 420
walek rozrządu "szport" aż tak nie skraca żywotności. nawet sądzę, że prędzej padnie ci coś innego, nie z winy wałka. gaźnik molkt jest ok, wiadomo, markowy to lepsza praca, prostsza regulacja.

Awatar użytkownika
rafal168
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 201
Rejestracja: wt 11 lut, 2014
Lokalizacja: MakĂłw Mazowiecki
Pojazd: Honda NSR 125

Re: YX 140 - kilka pytań

Postautor: rafal168 » śr 27 sty, 2016

Ja mam YX 140.
No to tak fabryczna zębatka to 420. Wałek ogólnie opłaca się kupić. Żywotności raczej dużo nie skraca. Gaźnik to kupuj Molkta bez zastanowienia. Mam pz26 to wgl kiepsko się reguluje.

Dawid_E4L
Posty: 4
Rejestracja: czw 10 gru, 2015
Pojazd: SX 250

Re: YX 140 - kilka pytań

Postautor: Dawid_E4L » pt 05 lut, 2016

Rozumiem, a co do osprzętu to czy ta linka http://sklep.pitbikemrf.pl/kierownica/1 ... yx140.html
wystarczy na długość do Rometa WS 50 i czy kopnik wejdzie seryjny? czy trzeba kombinować ze spawaniem, jak to niektórzy mają u siebie.
Interesują mnie jeszcze normalne przełożenia, otóż czy na ostrym wałku i lekkim magnecie 16/38 będzie ok? nie interesują mnie jakieś szalone osiągi typu 130 km/h, ale też żeby nie darło od razu na koło.
MRF ma mieć dostawę pod koniec lutego, więc trzeba już robić liste zakupów :)


Awatar użytkownika
rafal168
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 201
Rejestracja: wt 11 lut, 2014
Lokalizacja: MakĂłw Mazowiecki
Pojazd: Honda NSR 125

Re: YX 140 - kilka pytań

Postautor: rafal168 » pt 05 lut, 2016

Linka będzie ok przełożenia 16/40 będzie ok. A kopnik jeśli masz jak ja mam w gb to jest za mały trzpień. Będziesz musiał od tego nowego zostawić nasadkę na trzpień a resztę odciąć i dospawać stary kopniak.

Dawid_E4L
Posty: 4
Rejestracja: czw 10 gru, 2015
Pojazd: SX 250

Re: YX 140 - kilka pytań

Postautor: Dawid_E4L » wt 09 lut, 2016

Ok, a co do tego statora 6 cewkowego to nie będzie problemu z kablami? chodzi o kolor i ilość.

Awatar użytkownika
rafal168
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 201
Rejestracja: wt 11 lut, 2014
Lokalizacja: MakĂłw Mazowiecki
Pojazd: Honda NSR 125

Re: YX 140 - kilka pytań

Postautor: rafal168 » wt 09 lut, 2016

Nie będzie problemu tylko sobie ściągacz kup do tego magneta jak będziesz brał z mrf

adi9424
Majster
Majster
Posty: 116
Rejestracja: czw 06 mar, 2014
Lokalizacja: Mazowieckie (Pn.)
Pojazd: WS 140cc

Re: YX 140 - kilka pytań

Postautor: adi9424 » czw 18 lut, 2016

Może piszę zbyt późno, ale mam nadzieję, że rozjaśnię sytuacje.
1)Dostajesz sam silnik z króćcem i kopniakiem bez żadnej elektroniki, spokojnie moduł i cewka Wn pasują, opcjonalnie regulator będziesz musiał wymienić w zależności od tego w jaki sposób rozwiążesz brak ładowania.
2)Czy skraca to ciężko stwierdzić, ale ja mam i go chwalę, bo trochę tam dodaje kuniuf odkąd go założyłem awarii nie miałem.
3)Polecam chłodnicę z MRFu, miałem kiedyś jakąś tańszą z allegro, ale montaż węży w tej z MRF jest dużo dużo lepszy, bo jak poprzednia miała węże skręcane na opaski, to często miałem wycieki. Ponadto ta z MRFu ma lepsze działanie jak chłodnica, jej jakość też jest ok.
4) Molkt daje radę. Jak ja sie rozpędzę do 8k (przyspieszanie maneta full, bo mocy już mi się zrobiło mało, zębatki 16/42 i wyższa opona) to stałą prędkośc trzymam mniej więcej na 1/4 manetki. Seryjne śrubki lubią się odkręcać, seryjnej od dawki nigdzie nie dostałem więc wkręciłem od jakiegoś pz19 na papierku, prowizorka, ale widze że ta śrubka niewiele zmienia, tylko położenie iglicy, to jest ich największa wada, ale w zime odpala bez ssania i dużych problemów
5)Tak - zębatka to 420, 16 zębów. Łańcuch kup po prostu z zapasem i go sobie skróć na wymiar jaki ci w praniu wyjdzie

Wszystko co napisałem poparte jest moimi osobistymi doświadczeniami.


Do innych pytań:
Linka może zostać seryjna, kwestia tylko zrobienia uchwytu, w moim przypadku z podwójnej blachy, trochę cięcia, gięcia, prosta operacja.
Kopniak polecam (kolega wyżej już o tym wspominał) zespawać tigiem z dwóch jeden. Dół z frezami obcinasz od kopniaka z yx140, a resztę to kupujesz kopniak do łosia i także w nim obcinasz frezy, niestety ale nie widzę możliwości zrobienia seryjnego kopniaka przez spawanie.
Przełożenie planujesz rozsądne, na spokojniejszą jazdę i dłuższe wypady w sam raz. Ja mam 16/42 i mi w zupełności wystarcza, bo moc używam w 100%, z resztą...-wstawiałem filmik na YT, znajdziesz bez problemu, tam nie miałem jeszcze wałka z40 i nie robię tras powyżej 40km, no chyba że jakiś zlocik lub inny event.



Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl