• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Wszystko o 88 ccm

Czyli to co ma wpływ na osiągi.
Pilo
Majster
Majster
Posty: 87
Rejestracja: pt 28 lis, 2014
Lokalizacja: WrocÂław

Re: Wszystko o 88 ccm

Postautor: Pilo » pt 01 maja, 2015

Zastanawiające. Ze zdjęć tych nowych silniczków, widzę chinę ze znaczkiem hondy min. odlew, jedna uszczelka pod głowicą, zapłon, gaźnik, brak śruby serwisowej przy napinaczu łańcuszka itd...

Może ten tłok jest do starej hondy ct90?

88 są jeszcze z płaskim tłokiem, bez bocznego płaszcza tłoka (wyczynówki).
Czyli już nic nie wiadomo.

Nasze głowice 72 mają głębokość 14,5/11,5mm. Te 6mm , 7 mm jeszcze powinno się upchnąć.


Smolarek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 175
Rejestracja: wt 25 cze, 2013
Lokalizacja: Trzebnica
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Wszystko o 88 ccm

Postautor: Smolarek » wt 12 maja, 2015

Podsumowując całe to moje przedsięwzięcie czyli:
-splanowanie cylka o 5mm
-nowa głowica
-nowy tłok 52,4 i pierścienie
-gaźnik pz20 i króciec 22mm
-dysza 80
-wszystko wyregulowane i dotarte
-łańcuszek rozrządu 82 ogniwa
-kompresja około 9 bar/atmosfer
Motor ma mocy w hu* nie ma górki pod którą nie podjadę na pełnej kicie na 4 biegu nawet z połowy z postoju będzie się rozpędzał na maxa
ALE v-MAX to 80km/h i ani grama więcej wynik na przełożeniach 14/41 koło 17 cali opona 2,75.


Ma ktoś coś mądrego jeszcze do dodania to walcie, bo mi pomysłów brak.

Awatar użytkownika
kaccerski
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1528
Rejestracja: pt 29 mar, 2013
Lokalizacja: Âżywiec

Re: Wszystko o 88 ccm

Postautor: kaccerski » wt 12 maja, 2015

daj cięższe przełożenia :)

samym gadaniem wiele sie nie zdziała, rozyślam nad szlifem cylindra na 50 mm, akurat mam 2 cylki na stanie , pokombinowac zawsze można i może odkryje się coś ciekawego :)
"Prowizorka Trzyma Lata ! "
"nie sztuka jest kupiĂŚ i jeÂździĂŚ "
JeÂśli pomogÂłem, Postaw piwo ! :)

http://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?t=9069

router A500 140 ccm By Kaccerski, zapraszam :D

Pozdrawiam :)

Pilo
Majster
Majster
Posty: 87
Rejestracja: pt 28 lis, 2014
Lokalizacja: WrocÂław

Re: Wszystko o 88 ccm

Postautor: Pilo » śr 13 maja, 2015

Co jak co, ale Smolarek ostro się narobił przy tym.
Na 2 biegu, po odkręceniu gazu czuć kopa.

Problemem jest z marnym ciśnieniem sprężania. Tutaj zostało skrócone nie o 3.5, nie 4, a aż o 5 mm. Już brak pomysłów co jest nie tak. Chyba trzeba zmierzyć faktyczną pojemność komory spalania, albo podać ciśnienie z zewnątrz i sprawdzić którędy ulatuje.

Z szlifem na tłok 50mm są dwa problemy:
- Pojemność tylko 82, czyli przyrost jedynie o 10 cm3, a nie 16 / 17 cm3.
- Brak tłoka 50mm. Czyli taki z wypukłym denkiem.
Ostatnio zmieniony śr 13 maja, 2015 przez Pilo, łącznie zmieniany 1 raz.

GodziXPL
Majster
Majster
Posty: 88
Rejestracja: wt 19 sie, 2014
Lokalizacja: ÂŻurawica

Re: Wszystko o 88 ccm

Postautor: GodziXPL » czw 14 maja, 2015



Pilo
Majster
Majster
Posty: 87
Rejestracja: pt 28 lis, 2014
Lokalizacja: WrocÂław

Re: Wszystko o 88 ccm

Postautor: Pilo » czw 14 maja, 2015

Tak i nie. Czyli barierą jest cena 75zł za typowy chińskie tłok, bo gratis dostajemy bezużyteczny nam cylinder.

GodziXPL
Majster
Majster
Posty: 88
Rejestracja: wt 19 sie, 2014
Lokalizacja: ÂŻurawica

Re: Wszystko o 88 ccm

Postautor: GodziXPL » czw 14 maja, 2015

ale trzeba do tego zestawu zmieniać wał? Ma ktoś na sprzedaż 88?

Awatar użytkownika
kaccerski
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1528
Rejestracja: pt 29 mar, 2013
Lokalizacja: Âżywiec

Re: Wszystko o 88 ccm

Postautor: kaccerski » czw 14 maja, 2015

tak ten zestaw jest pod wał 110, zawsze można skrócić ten cyl o to 5 mm i już masz 82 , tylko czy jest sens walczyć o te ok 10 cm3 ?
"Prowizorka Trzyma Lata ! "

"nie sztuka jest kupiĂŚ i jeÂździĂŚ "

JeÂśli pomogÂłem, Postaw piwo ! :)



http://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?t=9069



router A500 140 ccm By Kaccerski, zapraszam :D



Pozdrawiam :)

k96022
Posty: 2
Rejestracja: pt 15 maja, 2015
Lokalizacja: krk

Re: Wszystko o 88 ccm

Postautor: k96022 » pt 15 maja, 2015

Witam jestem w trakcie zmieniania cylindra na 88ccm, tak więc mam głowicę 72 cylinder stoczyłem o 4mm, i łańcuszek rozrządu mam 84 ogniwa, lecz on jest sporo sporo za długi, wymyślałem aby zwiększyć rolkę prowadzącąObrazekObrazek.
Zrobiłem tak, napinacz już dziąła jak należy, lecz w jednym miejscu gdy zawory są otwarte łańcuszek opada na dół i leży na dolnej części cylindra i głowicy, tylko w tym jednym miejscu, górna część jest non stop napięta tylko dolna coś nie gra. Jak wy poradziliście sobie z założeniem tego łańcuszka? Nie pisać mi stoczyć głowicę o 0.75 mm i wejdzie 82 ogniwa, bo tak nie zrobię, bo to dla mnie strasznie głupie rozwiązanie.

Awatar użytkownika
ReallY
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 3001
Rejestracja: wt 14 maja, 2013
Lokalizacja: Imielnica, Jędrzejów, Kielce
Pojazd: Hyosung GT 650r

Re: Wszystko o 88 ccm

Postautor: ReallY » pt 15 maja, 2015

k96022, A ten temat to co? http://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?p ... ht=#153321

Nie dubluj tych samych pytań.
Specjalizacja:
RzeÂźbienie w metalu

Smolarek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 175
Rejestracja: wt 25 cze, 2013
Lokalizacja: Trzebnica
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Wszystko o 88 ccm

Postautor: Smolarek » pt 15 maja, 2015

Patent niby dobry ale ja bym nie pchał się w ten łańcuszek 84 ogniwa ro ten luz od dołu może ci rozdupczyć zębatkę pompy ona jest trochę z luzem i delikatna jest lepiej zetnij jeszcze trochę cylek i wejdzie 82 ogniwa albo uszczelka cienka pod głowice ten sam efekt daje i to chyba lepsze rozwiązanie tyle że mi się nie chciało bawić w jej zamawianie. jak coś to pisz na pw wiele przeszedłem z tą przeróbką o czym nie pisałem bo mi się nie chciało a silnik do efektu końcowego rozbierałem chyba z 7 razy.


A propos co do osiągów ostatnio kolega na benzeże GSR na niby 72/80 cylku niuchał moje spaliny <figielek> on przy 65 już zamulił a ja miałem jeszcze 1/4 manetki i dobre odejście ;)

Pilo
Majster
Majster
Posty: 87
Rejestracja: pt 28 lis, 2014
Lokalizacja: WrocÂław

Re: Wszystko o 88 ccm

Postautor: Pilo » sob 16 maja, 2015

GodziXPL pisze:http://allegro.pl/cylinde...5321966873.html A takie coś?

Odpowiedzieli. Nie mają samych tłoków.

GodziXPL pisze:ale trzeba do tego zestawu zmieniać wał? Ma ktoś na sprzedaż 88?

Zestaw 110 "tajwan" - 85z + sama obróbka z 50zł ...
A ile mógłbyś zapłacić?

GodziXPL
Majster
Majster
Posty: 88
Rejestracja: wt 19 sie, 2014
Lokalizacja: ÂŻurawica

Re: Wszystko o 88 ccm

Postautor: GodziXPL » sob 16 maja, 2015

No własnie niewiem. Wolałbym zestaw który przejechał ponad 1000km, żeby był dotarty, bo nie chce mi się docierać. Cylinder 110 mam, tylko nie ma u mnie w okolicy tokarza, chociaż mam pewien pomysł. A cylinder trzeba ciachać od dołu, czy od góry?

Awatar użytkownika
ReallY
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 3001
Rejestracja: wt 14 maja, 2013
Lokalizacja: Imielnica, Jędrzejów, Kielce
Pojazd: Hyosung GT 650r

Re: Wszystko o 88 ccm

Postautor: ReallY » sob 16 maja, 2015

Od góry, popytaj o tokarza powinien się znaleść jakiś.
Specjalizacja:

RzeÂźbienie w metalu

Pilo
Majster
Majster
Posty: 87
Rejestracja: pt 28 lis, 2014
Lokalizacja: WrocÂław

Re: Wszystko o 88 ccm

Postautor: Pilo » ndz 17 maja, 2015

Lub od dołu.. albo jednocześnie od góry i dołu.
Ostatnio zmieniony ndz 17 maja, 2015 przez Pilo, łącznie zmieniany 1 raz.



Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl