• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Mondeo MK2 By TROL

Zaprezentuj swoje cztery kółka.
Awatar użytkownika
kaccerski
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1528
Rejestracja: pt 29 mar, 2013
Lokalizacja: Âżywiec

Re: Mondeo MK2 By TROL

Postautor: kaccerski » pt 06 cze, 2014

o ku** 0,o
widać nie tylko ja mam pechowy dzień
Ostatnio zmieniony pt 06 cze, 2014 przez kaccerski, łącznie zmieniany 1 raz.
"Prowizorka Trzyma Lata ! "
"nie sztuka jest kupiĂŚ i jeÂździĂŚ "
JeÂśli pomogÂłem, Postaw piwo ! :)

http://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?t=9069

router A500 140 ccm By Kaccerski, zapraszam :D

Pozdrawiam :)


Awatar użytkownika
trol266
Majster
Majster
Posty: 79
Rejestracja: ndz 10 cze, 2012
Lokalizacja: Koszalin/Skwierzynka

Re: Mondeo MK2 By TROL

Postautor: trol266 » pt 06 cze, 2014

Tak dobrze żarło i zdechło...
Musze przemyslec przyszlosc tego auta.
Mozliwe ze spedzi jakis czas w szopie... i wrozi z hukiem..
Albo znow go naprawie..., i będzie się turlał...

Awatar użytkownika
trol266
Majster
Majster
Posty: 79
Rejestracja: ndz 10 cze, 2012
Lokalizacja: Koszalin/Skwierzynka

Re: Mondeo MK2 By TROL

Postautor: trol266 » czw 28 sie, 2014

Więc ten tego... Silnik był na wierzchu, wyrwalem dziada. Zdjąlem dwie pancerblachy z pomp wtryskowych, i przezbroilem wszystkie bzdety, do ktorych dochodzą przewody. W pompie którą kupilem byly poucinane, dlatego cena byla baaardzo niska. Wywalam tez calkiem wczesniej zaslepiony egr. Zaworu jak i trzpienia juz nie ma, kolektor wrócił do mnie zaspawany. W koncu ten bzdetny zawor nie bedzie mi brudzil silnika. zaopatrzyłem sie w kilka uszczelek, ogarnąłem luz na wybieraku biegów. W miedzyczasie nazbieralo mi sie troche gratow, dorwalem drewno na gore konsoli, kolejny zestaw klamek chrom (tym razem kompletny), checkpanel+czujniki, dol konsoli mk1 z dwoma miejscami na radio, zeby w jednym zmiescił się wskaźnik doładowania i MBC.
Jeszcze gratis miałem pękniętą misę olejową. Miałem wyciek z tamtych okolic (w sumie przez niego wyciągałem silnik), Podejrzewałem uszczelniacz, ale wyglądał ok. Myślałem że może z uszczelki miski, ale sam ją wklejałem, teraz ciężko było ją oderwać.
Było troszku roboty... Ale wsadziłem go do wehikułu :zakrecony: Ewidentnie ten silnik chce zmienić karoserię w której jeździ, ale teraz mu się jeszcze nie uda :P Ale po kolei...

Urwał się wałek pompy wtryskowej. Nie wiem czemu, może miał już dość. Jak już robić, to robić, więc postanowiłem ze usunę też wyciek z silnika. Rozbroiłem wszystko co konieczne i wyrwałem dziada.
Obrazek

Wyciek, na który nie mogłem patrzeć. Nie wiedziałem o co chodzi, czy uszczelniacz wału (nowy), czy uszczelka miski (nowa). Okazało się, że misa była pęknięta. Została wymyta, pospawana i wróciła na swoje miejsce.
Obrazek

Pompa wtryskowa z używki, koszt zakupu 100złociszy. na obydwu pompach legandarne pancblachy.
Obrazek

I już bez pancblachy
Obrazek

Po wyczyszczeniu, przełożeniu z starej pompy zaworka stop, korektora, potencjometru i wywaleniu zbędnego złomu (pancblachy, siłownika, podstawy siłownika) wygląda to tak
Obrazek

Potem ustawienie rozrządu, wywalenie wcześniej zaślepionego EGR
Stalowe blaszki docięte na kolektory i skręcone z nimi na pastę do tłumików/sylikon. Trzpień, membrany, prowadnica, wszystko won z pod maski. Nie jest do niczego potrzebne, a lał się z tego olej z samej góry na sam dół silnika. Prowadnica nagwintowana na 6mm, wkręcona śruba i wyrwanie prowadnicy młotkiem bezwładnościowym, i zaspawanie gniazda zaworu.
Obrazek
Obrazek

I na silniku tak to wygląda
Obrazek

Obrazek

Później zniwelowanie luzu wybieraka w osi przód/tył, wyrobiła się i wypadła gumowa tuleja na końcówce linki przy skrzyni. Nowa końcówka 104zł, więc kawałek węża 1,5cm załatwił sprawę bez kosztów.

Poskładałem w całość, kupiłem rozrusznik z starego TeDeka, Bosch 1,8kw, wyczyściłem, wydmuchałem, i załozyłem, dokręciłem skrzynię..
Obrazek

I sadzanie na poduszki
Obrazek

Odpaliłem dziada. Stawiał drobne opory, ale troszkę plaka, pokulał moment i już zaczął chodzić normalnie, odpowietrzył się.Wczoraj stroiłem zmniejszyłem dawkę główną paliwa na pompie, ponieważ po dodaniu gazu i szybkim odpuszczeniu silnik się dławił. Zniwelowałem to. ustawiłem wyprzedzenie kąta wtrysku. ustawiam na słuch, jest w miare ok, idzie też ok I booster, tak samo. Poustawiałem to wszystko na słuch, na wyczucie, później włożyłem półosie i dostroiłem. Jak znajdę trochę wolnego grosza, to zamówię MBC i wskaźnik doładowania.

Wybebeszyłem wnętrze katalizatora. wszystko było tak zabite, że szkoda gadać. Teraz jest w tym miejscu przelot, i tak powinno być zawsze. Turbina żwawiej reaguje na to, co się dzieje, i dźwięk też zrobił się przyjemniejszy. Kolejne zakupy były drobne, tym razem drobnica, wężyki do podciśnień, opaski, kawałek przewodu paliwowego mi podpadł, załamywał sie za mocno, wstawiłem specjalne kolanko, i przewód zasilający pompe wtryskową przeźroczysty . Jest też zamysł na intercooler w zderzaku, tylko jest problem z miejscem na przeprowadzenie rur w okolice zderzaka, szczególnie przejście obok chłodnicy wygląda na nierealne, ale to już dalszy plan.

Mondeo wczoraj polatane, opłukane na karcherach... Jest lepiej, jest dobrze. Jest lepiej, niż się spodziewałem. Dostroiłem je troszke,ale muszę jeszcze skorygować dawkę zasadniczą. Wymyc, przewoskować, wyczyśćić wnętrze, wypachnić i gotowy na weekend :P

Dziś mizrobiło psikusa, zaaczęło palic bezpiecznik silnika nr4. Winny był pęknięty przepływomierz paliwa, który zalewał swoja kostkę podłączeniową malą ilością ropy, co spowodowało zwarcie i wypalenie dziury przez którą już leciało sporo, i zwarcie też zrobiło sie niezłe. przepływka paliwowa podmieniona, i dalej żyje :P

Uzupełnienie klamek wewnętrznych, teraz siedzi komplet chromowanych Ghia.
Znów polatany, a3 TDI jakoś tak zostało z tyłu A mondek troche jednak większy

Muszę też poważnie pomyśleć o lepszych heblach, bo 260mm trochę blado wypadają, dziś już zdązyły się przypalić...

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Mondeo MK2 By TROL

Postautor: to&owo » śr 03 wrz, 2014

świetna robota,tyle mogę powiedzieć,na reszcie za słabo się znam :)

Awatar użytkownika
LukMoto
Moderator
Moderator
Posty: 333
Rejestracja: pn 17 sty, 2011
Lokalizacja: Zabrze (ÂŚL)

Re: Mondeo MK2 By TROL

Postautor: LukMoto » śr 03 wrz, 2014

Przeczytałem całego posta i naprawdę dobra robota :)
Ogólnie mudki mi nigdy nie leżały, no ale nikomu nie muszą :D
Obyś dbał tak dalej...
Romet 50T-1(2007-2010) -> Benzer Texas 72(2010-2012) -> Barton Fighter 110(2013-2015)
->
Toyota Avensis T22(2015-?) -> Toyota Corolla E11(2016-2016) -> Audi A3 8L(2016-?) -> ?


Awatar użytkownika
trol266
Majster
Majster
Posty: 79
Rejestracja: ndz 10 cze, 2012
Lokalizacja: Koszalin/Skwierzynka

Re: Mondeo MK2 By TROL

Postautor: trol266 » śr 03 wrz, 2014

Dzięki ;P
Myślałem cos o lepszych hamulcach, ostatnio szczególnie szału nie robiły
Zająłem się nimi, konkretnie odpowietrzyłem, sytuacja się poprawiła znacznie, ale niedługo potem..
https://www.youtube.com/watch?v=o6wRQxN ... e=youtu.be

Tu były tarcze 260mm, albo włozę nowy komplet 260, albo komplet+zaciski od ST200 278mm, albo tarcze z focusa st170 300mm+zaciski z mondiego mk3+rzeźba... Każda kolejna opcja to większy wydatek..

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Mondeo MK2 By TROL

Postautor: to&owo » czw 04 wrz, 2014

za dobre zaciski masz xD

Awatar użytkownika
trol266
Majster
Majster
Posty: 79
Rejestracja: ndz 10 cze, 2012
Lokalizacja: Koszalin/Skwierzynka

Re: Mondeo MK2 By TROL

Postautor: trol266 » śr 24 wrz, 2014

I ten tego... Zaciski pod 300mm leżą, już wyczyszczone, pomalowane, tłoczki wymyte w nitrze, przepolerowane symbolicznie P2000 na mokro, pomalowane... Powoli coś sie dzieje.

Awatar użytkownika
kaccerski
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1528
Rejestracja: pt 29 mar, 2013
Lokalizacja: Âżywiec

Re: Mondeo MK2 By TROL

Postautor: kaccerski » pt 26 wrz, 2014

tarcza prawie taka jaką w ogarze mam :P
"Prowizorka Trzyma Lata ! "

"nie sztuka jest kupiĂŚ i jeÂździĂŚ "

JeÂśli pomogÂłem, Postaw piwo ! :)



http://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?t=9069



router A500 140 ccm By Kaccerski, zapraszam :D



Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
trol266
Majster
Majster
Posty: 79
Rejestracja: ndz 10 cze, 2012
Lokalizacja: Koszalin/Skwierzynka

Re: Mondeo MK2 By TROL

Postautor: trol266 » wt 30 wrz, 2014

Teraz siedzą:
Zaciski z Mondeo MK3
Klocki z Mondeo MK3
Tarcze 300mm z Focusa ST170
Podkładki dałem 3mm, klasyczne dwunastki z metalowego. Wszystko zachowuje się dobrze...)
Podkładki idą między zwrotnicę a jarzmo, żeby odsunąć jarzmo o te 3mm bardziej w stronę koła, ponieważ tarczki z focusa mają inne osadzenie (bliżej do felgi) niż mondeowe


Koszt ak z grubsza:
-Zaciski z mk3, mnie wyszły 106zł z wysyłką. Moim zdaniem nie warto przepłacać, bo czy bym kupił zaciski za 100 czy za 300zł, i tak zrobił bym to samo, czyli wyczyścił, pomalował, zregenerował z wymianą uszczelnień. Skoro i tak to trzeba zrobić, to po co przepłacać?
-Ogarnięcie zacisków. Farba 30, zestaw naprawczy 30 razy dwie strony, razem to 9 dych
-Podkładki z metalowego, jakaś drobna kwota.. Powiedzmy 2złote :)
-Tarcze, ja mam Delphi. Rozpiętość cenowa jest spora, kto co sobie upatrzy tyle zapłaci :)
-Klocki tak samo, kwestia inwencji

Mnie to wsio razem wyszło 560zł. Tak to wygląda
Obrazek
Obrazek

Ale to nie koniec walki z hamulcami. Tamat trzysetek zamknięty, ale miałem nadzieje że zniknie inny problem, a jednak pozostał..
Układ się cały czas zapowietrza. Po nocy postoju już ma powietrze. Po odpowietrzeniu jest na 3-4godzinki ok, potem coraz gorzej.
Myślałem że stare uszczelniacze na zaciskach mają dość, ale to jednak nie to.
Albo pompka do wymiany, albo nie wiem co dalej myśleć. Może abs..

lukaszw103
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 937
Rejestracja: sob 16 cze, 2012
Lokalizacja: Boksyce

Re: Mondeo MK2 By TROL

Postautor: lukaszw103 » wt 30 wrz, 2014

Gdyby moduł ABS sie zapowietrzył to juz tylko na komputerze odpowietrzanie więc pompka może.

Awatar użytkownika
trol266
Majster
Majster
Posty: 79
Rejestracja: ndz 10 cze, 2012
Lokalizacja: Koszalin/Skwierzynka

Re: Mondeo MK2 By TROL

Postautor: trol266 » śr 01 paź, 2014

Chyba chodzi ci o pompę abs..
To nie VW, tu rozwiązania są przemyślane :)

Awatar użytkownika
trol266
Majster
Majster
Posty: 79
Rejestracja: ndz 10 cze, 2012
Lokalizacja: Koszalin/Skwierzynka

Re: Mondeo MK2 By TROL

Postautor: trol266 » sob 04 paź, 2014

Pompka wymieniona, narazie żadnych negatywnych odczuć, zatrzymuje sie jak szatan :P

Outer
Weteran
Weteran
Posty: 484
Rejestracja: wt 21 gru, 2010
Lokalizacja: Polska

Re: Mondeo MK2 By TROL

Postautor: Outer » ndz 05 paź, 2014

Znów polatany, a3 TDI jakoś tak zostało z tyłu A mondek troche jednak większy


Sobie nawet nie żartuj. <ayfkm>

Jeździłem w słabym stanie bo dymił jak cholera 1.9 tdi 90 km w a3 z chyba pół bańki przebiegu. Moc silnika pewnie taka ci chodziła, bo chyba nie 110. Nie mówiąc już o pd.

I jeździłem mondkiem mk2 1.8 td i to była rzeźnia nie do opisania, ten silnik nie ma prawa bytu, turbo wstaje kiedy diesel powinien już ciągnąć na maxa, ciąg był tragiczny i tym się wyprzedzać nie da. Na szczęście jechałem tym autem tylko parę km, co śmieszniejsze, one tak mają bo ludzie się skarżą na elastyczność. Na moje oko golf 1.6 tdiC 80 koni ma dobre 30% więcej ciągu niż te paście, przebieg momentu to śmiech na sali i ciężka buda do tego.
Ostatnio zmieniony ndz 05 paź, 2014 przez Outer, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
trol266
Majster
Majster
Posty: 79
Rejestracja: ndz 10 cze, 2012
Lokalizacja: Koszalin/Skwierzynka

Re: Mondeo MK2 By TROL

Postautor: trol266 » pn 17 lis, 2014

Ja sobie nie żartuje. Jak tobie sperma po kolanach cieknie na sam wydźwięk "tdi" to skończ waść wstydu oszczędź.
Znawca sie znalazł. W słabym stanie bo dymił jak cholera? Może i w słabym stanie, ale dymienie w dieslu zazwyczaj jest spowodowane dawkowaniem paliwa, nie stanem. Nie powiem, stan mógł być kiepski, ale to nie mój problem, nie będe wróżył, mam to gdzieś.
Przeczytaj jeszcze raz temat, zobacz jak wyglada zadbane mondeo, a nie pieprzysz po przejechaniu sie jedna sztuką. Turbo wstaje seryjnie w mondeo przy 2kRpm, przy 2200 pompuje max. U mnie przesunąłem to tak, że startuje przy 1700,przy 1900ma max.
Ludzie skarżą sie na elastycność? to niech ruszą du** i raz na pół miliona wyregulują pompe i wyjmą fabryczny korek z tłumika w postaci katalizatora.
Takie farmazony jak twoje nie mają prawa bytu. Oparte na jednostkowym porównaniu, możesz sobie to w dupala wsadzić. A na oko to chłop w szpitalu umarł. Swietne techniczne porównanie... A te 30% ciagu czym zmierzyłeś? Zadem, czy okiem?
Śmiech na sali. Twoje podejście to smiech na sali. I bardzo ciężkie rozumowanie.
Na podstawie seryjnego zajazdu oceniać wyremontowane pomodzone auto. Brawo za wyczucie i wyobraźnie.

Kilka fotek, bo czemu nie :P

Teoretycznie po kliknięciu miniaturki powinien otworzyć się pełny rozmiar

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

:)
Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn 17 lis, 2014 przez trol266, łącznie zmieniany 1 raz.



Wróć do „Nasze samochody”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl