• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

VW Polo 86C2F

Zaprezentuj swoje cztery kółka.
Awatar użytkownika
szymo_97
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1007
Rejestracja: ndz 17 lut, 2013
Lokalizacja: Paprotnia, koÂło ÂŁodzi

VW Polo 86C2F

Postautor: szymo_97 » ndz 12 lip, 2015

Siema chłopaki, opowiem pokrótce jak stałem się właścicielem Polówki. :D
3 miesiące temu zamieniłem starego laptopa laptopa na takiego strasznie styranego łosia.
Obrazek

Odszykowałem go na prawie ideał (wkład własny 450 zł), poużywałem przez kilkaset kilometrów i wystawiłem na OLX za 1600 zł.
Obrazek

Niestety nie było żadnego zainteresowania.

W międzyczasie jednego wieczoru z nudów przeglądałem sobie ogłoszenia samochodów w moim województwie i natknąłem się na tytuł "zamienie za skuter". Temat mnie zaciekawił, zacząłem "węszyć" i szukać takich ofert w moim województwie. Znalazłem kilkanaście, ale u większości z nich to a to zaraz się kończyło OC, a to trzeba było wpakować jakieś pieniądze na wejście, żeby móc jeździć itd.
Znalazłem jedną ciekawą ofertę.
100% sprawne Polo 1.4 D z 91 r. bez wkładu finansowego, opłaty do kwietnia, nienaganny stan wizualny, do tego 2 komplety kół.
Stwierdziłem, że dzwonię.
Od słowa do słowa chłopaki przyjechali dzisiaj do mnie Polo i dostawczakiem. Przejechaliśmy się nawzajem pojazdami i dobiliśmy targu. Generalnie prawie bez wychodzenia z domu stałem się właścicielem tego "cuda". :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jaki by on nie był to przypominam, że łoś, którego dałem w zamian za niego kosztował mnie 450 zł. To tak jakbym kupił to auto za 450 zł.
Plany są takie, że jeżdżę nim albo do pierwszej poważnej usterki, a potem złomuję i wychodzę mniej więcej na zero, albo jeżdżę do końca trwania OC, a potem w zależności od sytuacji finansowej. Staram się sprzedać tuż przed wygaśnięciem polisy za jakieś 800 zł, żeby na całym interesie jeszcze zarobić z 300 zł. Jeśli się nie uda sprzedać to zezłomuję i wyjdę na zero.

Gdyby jednak sytuacja finansowa była dobra, a Polo mi służyło i mnie za bardzo nie zawodziło to zrobię wszystko, żeby to OC wykupić i jeździć sobie dalej autkiem, które się przyda na długie wakacje po maturze itd. :D

Czas pokaże jak to będzie.

Najbliższe plany są takie, żeby zmienić koła na letnie, bo auto w tej chwili stoi na zimówkach, które sa w bardzo dobrym stanie i szkoda ich tyrać, a letnie są takie w końcówce swojego żywota, jednak przy moich przebiegach powinny posłużyć na ten i na następny sezon.
Ponadto wnętrze auta jest strasznie zasyfione i muszę je odczyścić.
Odkurzyłem już wszystko dzisiaj i plastiki wymyłem na mokro, ponadto wywaliłem taki stare, smierdzące pokrowce z fotelów. Nie mam już po wejściu do auta odruchu wymiotnego, jak to było trochę na początku, ale przydałoby mi się podciśnieniowe pranie tapicerki. Mój znajomy się tym zajmuje i może zrobi to po taniości :P

Ale się rozpisałem.
Myslę, że juz wystarczy. Moje prace będę na bieżąco przedstawiał. :)
Pozdro :P
GuoWe'i 125 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 :D

Obrazek

gg. 20481530


Awatar użytkownika
pavaczek
Administator
Administator
Posty: 664
Rejestracja: ndz 31 paź, 2010
Lokalizacja: Wójcin
Pojazd: Ogar 900 110cc

Re: VW Polo 86C2F

Postautor: pavaczek » ndz 12 lip, 2015

Prawilne auto :d jak masz wszystko sprawne to będzie Ci służyć długo ;) ten silnik mało pali (5/100) wiec będziesz zadowolony ;) jakbyś chciał sportową kierownicę to została mi z mojej polówki ;)

Awatar użytkownika
szymo_97
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1007
Rejestracja: ndz 17 lut, 2013
Lokalizacja: Paprotnia, koÂło ÂŁodzi

Re: VW Polo 86C2F

Postautor: szymo_97 » ndz 12 lip, 2015

Nie, w tuningi się nie pakuję raczej. :P Auto ma mi służyć za jak najmniejsze pieniądze :D
GuoWe'i 125 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 :D



Obrazek



gg. 20481530

Awatar użytkownika
LukMoto
Moderator
Moderator
Posty: 333
Rejestracja: pn 17 sty, 2011
Lokalizacja: Zabrze (ÂŚL)

Re: VW Polo 86C2F

Postautor: LukMoto » pn 13 lip, 2015

Za łosia to świetna wymiana :D Niech służy
Romet 50T-1(2007-2010) -> Benzer Texas 72(2010-2012) -> Barton Fighter 110(2013-2015)
->
Toyota Avensis T22(2015-?) -> Toyota Corolla E11(2016-2016) -> Audi A3 8L(2016-?) -> ?

Awatar użytkownika
szymo_97
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1007
Rejestracja: ndz 17 lut, 2013
Lokalizacja: Paprotnia, koÂło ÂŁodzi

Re: VW Polo 86C2F

Postautor: szymo_97 » pn 13 lip, 2015

Od rana założyłem koła z letnimi oponkami :)

Obrazek

Przyjrzałem się dokładnie tarczom, praktycznie zerowy rant, a poza tym żadnych luzów w zawieszeniu nie stwierdziłem.

Następnie wziąłem się za odświeżenie lakieru pastą polerską oraz "naczernieniu" elementów plastikowych (jakoś przeoczyłem plastik na klapie bagażnika :P).

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Gadałem ze znajomym i prawdopodobnie w przyszłym tygodniu mi wypierze tapicerkę :)

PS Zapomniałem jeszcze dodać, że do Polo dostałem również relingi :)
Ostatnio zmieniony pn 13 lip, 2015 przez szymo_97, łącznie zmieniany 1 raz.
GuoWe'i 125 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 :D



Obrazek



gg. 20481530


Awatar użytkownika
szymo_97
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1007
Rejestracja: ndz 17 lut, 2013
Lokalizacja: Paprotnia, koÂło ÂŁodzi

Re: VW Polo 86C2F

Postautor: szymo_97 » śr 22 lip, 2015

Znawcy od 4 kółek, może pomożecie :)

Sypnęło mi się coś w przeniesieniu napędu. Generalnie było tak, że sobie na wstecznym parkowałem z kołami skręconymi niemalże na maksa w prawo i nagle jakby "wypadł bieg", niestety następne próby wbicia go, nastepnie innego itd. nie poskutkowały.
Objaw taki, jakbym cały czas miał wciśnięte sprzęgło, myślałem, że stało się coś z dociskiem, ale zauważyłem, że jak zapiałem bieg i puściłem sprzęgło to prędkościomierz poszedł do góry, więc sprzęgło działa jak należy.
Mało się znam na samochodach, ale sobie zdiagnozowałem, ze coś, co przenosi napęd ze skrzyni na któreś z kół się rozpadło, a dzięki mechanizmowi różnicowemu jak jedno koło się kręci bez oporów to drugie nie ruszy, więc nie da się nawet ruszyć.

Szybko doszedłem do tego, że przy prawym kole półoś się kręci, a koło nie (nawet w momencie gdy podniosłem auto na lewarku, a koło było w powietrzu).

Nie mam teraz zbyt czasu na grzebanie w aucie, a chciałem już wiedzieć co będę musiał wymienić.

Ogólnie bardzo mnie to zdziwiło, bo nie dochodziły żadne niepokojące dźwięki stamtąd itd. (zresztą nawet teraz nie dochodzą) Trochę się wystraszyłem, że za miesiąc takim jak się okazało niepewnym będę musiał zrobić blisko 1000 km.

Trochę się rozpisałem, a teraz do rzeczy. Myślicie, że do wymiany jest sam przegub czy cała półoś? Jak dla mnie skoro to się stało przy mocno skręconych kołach to raczej poszedł przegub, dobrze myślę?

Ogólnie strasznie słabo mam z kasą ostatnio, Nowy przegub tani nie jest, ale jakoś bym przebolał. Wymiana półosi na nową to koszt paru ładnych stówek, a na to na pewno sobie pozwolić nie mogę. ;/

Zajrzałem na allegro i zobaczyłem coś takiego.

http://allegro.pl/vw-polo-ii-1-4-d-poloska-polos-prawa-przednia-i5074166071.html

Kupiłbym to sobie i może nawet sam w domu wymienił, tylko kurde teraz strach czy taka używana część się nie rozwali po krótkim czasie? Gdybym się kręcił wokół domu to bym się chyba nie zastanawiał, ale jednak przede mną jest ta cholerna trasa.

Doradźcie coś proszę, bo mam trochę mętlik w głowie. ;/
GuoWe'i 125 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 :D



Obrazek



gg. 20481530

Awatar użytkownika
MAGIK
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 627
Rejestracja: śr 13 lut, 2013
Lokalizacja: ZS

Re: VW Polo 86C2F

Postautor: MAGIK » czw 23 lip, 2015

według mnie półoska wyleciała albo przegłub przegub padł ,ale to by było słychać :) a nie jechało bo jest tzw mechanizm róznicowy , i ciagnie na koło które ma lżej
Ostatnio zmieniony czw 23 lip, 2015 przez MAGIK, łącznie zmieniany 2 razy.
Honda Wallaroo > Romet Trial City & Motorynka & Audi A4 2.5 TDI ,


Szacunek za szacunek a ÂśmierĂŚ za ku***stwo
Gdyby byÂło tak naprawdĂŞ to trup by tu padaÂł gĂŞsto

Awatar użytkownika
szymo_97
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1007
Rejestracja: ndz 17 lut, 2013
Lokalizacja: Paprotnia, koÂło ÂŁodzi

Re: VW Polo 86C2F

Postautor: szymo_97 » czw 23 lip, 2015

dzisiaj musiałem przepchnąć auto na podwórku, żeby zrobić miejsce i miałem wrzucony bieg. Podczas jednego ze skrętów nagle jakby "zaskoczył bieg" i już było normalnie. Przejechałem kawałek, nie było żadnych niepokojących dźwięków, luzów ani nic podobnego. Potem znów podczas manewru spadł przegub z półosi (chyba). Potem znów pokręciłem kierownicą pchając auto i znów wskoczył. Myślę, że problem wydaje się być mniejszy niż przypuszczałem, prawdopodobnie poszło zabezpieczenie trzymające przegub na półosi i po prostu podczas zbyt dużego skrętu zeskakuje przegub z półosi. :)

Tutaj macie filmik jak to wygląda kiedy auto "nie chce jechać"

https://www.youtube.com/watch?v=tZBFmQr8FlA

Kiedy zaś zaskakuje to luzu nie ma najmniejszego i wszystko ładnie pracuje (o ile za bardzo nam się nie chce skręcać).

Niestety teraz wyjeżdżam i zajmę się tym dopiero jakoś koło 10 sierpnia. ;/
GuoWe'i 125 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 :D



Obrazek



gg. 20481530

Awatar użytkownika
Olo
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1858
Rejestracja: sob 01 sty, 2011
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź, retkinia

Re: VW Polo 86C2F

Postautor: Olo » wt 04 sie, 2015

Jakby był przegub w słabym stanie to strzela na skręconych kołach ;)
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Zipp/Shock/109607
Obrazek[/URL]
Motocykl jest bogiem,
prêdkoœÌ na³ogiem
Pal gumĂŞ i szalej,
nie myÂśl co dalej

Awatar użytkownika
szymo_97
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1007
Rejestracja: ndz 17 lut, 2013
Lokalizacja: Paprotnia, koÂło ÂŁodzi

Re: VW Polo 86C2F

Postautor: szymo_97 » czw 13 sie, 2015

Kilometry lecą, Polo spisuje się na medal. Przegub wymieniłem, można teraz normalnie śmigać. :D

Diagnosta mi powiedział, że autko jest w za***istym stanie technicznym z małymi niedociągnięciami, więc stwierdziłem, że właduję trochę hajsu w tego klasyka, żeby nie było żadnych niedociągnięć i pojeżdżę nim kilka lat (jeśli nic niespodziewanego się nie wydarzy).
Dorwałem nowe amorki firmy Kraft (nie wiem co to jest warte) za 200 zł (4 sztuki). Taka okazja była, że stwierdziłem, że kupię. Moje jeszcze przegląd by przeszły bez problemu, ale jak chcę dłużej pojeździć to ich wymiana i tak w przeciągu jakiegoś roku byłaby nieunikniona. Muszę teraz tylko załatwić sobie ściągacz do sprężyn i będę sobie je sam powoli zmieniał. Przy okazji zrobię też łożyska w kolumnach mcphersona.

Na koniec pobawię się blacharką (ale to chyba już na wiosnę). Ogólnie jest wszystko git, tylko trochę wgniotek zaszpachluję i postaram się jakoś zregenerować lewe tylne nadkole, bo to jedyny element przerdzewiały w samochodzie, a na koniec wszystko solidnie wypoleruję, żeby przykuwał wzrok.

Wszystko będzie robione we własnym zakresie, więc nie powinno mnie drogo wynieść.
Tuningów nie mam w planie. Jedyne co to może jakieś alusy 14 tki jak będzie dobra oferta i trochę wolnego grosza.

Pozdrawiam. :)
GuoWe'i 125 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 :D



Obrazek



gg. 20481530

Awatar użytkownika
LukMoto
Moderator
Moderator
Posty: 333
Rejestracja: pn 17 sty, 2011
Lokalizacja: Zabrze (ÂŚL)

Re: VW Polo 86C2F

Postautor: LukMoto » pt 14 sie, 2015

Trzymaj i pielęgnuj, bo to naprawdę fajny materiał na klasyka :)
Sam mam w planie za kilka lat jak będzie znowu więcej kasy kupić jakiś samochód na gaźniku bądź mechanicznym wtrysku (bo zupełnie inaczej reagują na gaz :D) i pielęgnować ile się da :)
Ostatnio zmieniony pt 14 sie, 2015 przez LukMoto, łącznie zmieniany 1 raz.
Romet 50T-1(2007-2010) -> Benzer Texas 72(2010-2012) -> Barton Fighter 110(2013-2015)
->
Toyota Avensis T22(2015-?) -> Toyota Corolla E11(2016-2016) -> Audi A3 8L(2016-?) -> ?

Awatar użytkownika
szymo_97
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1007
Rejestracja: ndz 17 lut, 2013
Lokalizacja: Paprotnia, koÂło ÂŁodzi

Re: VW Polo 86C2F

Postautor: szymo_97 » wt 08 gru, 2015

Nic tutaj nie pisałem od dawien dawna, więc zrobię mały upik.

Opiszę konkretnie, po krótce "grubsze" rzeczy, jakie zrobiłem w tym samochodzie po kupnie do teraz:
- wymieniłem komplet amortyzatorów
- wymieniłem dwa przednie przeguby zewnętrzne
- wymieniłem szczęki ze sprężynkami itd. z tyłu, odczyściłem i odpowietrzyłem układ hamulcowy
- wymieniłem tulejki na wahaczach
- wymieniłem pasek klinowy
- zrobiłem przegląd
- założyłem koła z zimowymi oponkami
- oddałem samochód do ustawienia geometrii

:)

Teraz moje dzikie tuningi :P

Wyjąłem z samochodu babci (Citroen C1) dwa akcesoryjne głośniki JBL - po 55 W każdy. Babcia powiedziała, że ona "nie potrzebuje słuchać tak muzyki, a te głośniki ograniczają jej pojemność bagażnika", który i tak w C1 jest wielkości pudełka od zapałek :)
Następnie zamontowałem je w swojej tylnej półce (niestety nie miałem innego sposobu na umieszczenie ich). Po podłączeniu okazało się, że grają jak gówno z moim radiem, które było na wyposażeniu Polówki w 1991 roku. Audiofilem nie jestem, więc jakiejś dużej kasy ładować w nagłośnienie nie miałem nigdy zamiarów, ale lubię słuchać muzyki w miarę przyzwoitej jakości, dlatego też kupiłem przecenione radio Blaupunkta za niespełna 200 zł, z którego jestem bardzo zadowolony. Nie dość, że gra dużo lepiej niż tamto to łatwiej wyszukuje stacje i ma lepszy "zasięg", a ponadto ładnie się komponuje w mojej desce rozdzielczej.

Z racji, że okres taki jesienno - zimowy jest teraz to stwierdziłem, że warto zaopatrzyć się w termometr do samochodu. Najpierw miałem kupić taki najzwyczajniejszy panelowy za 20 zł bez podświetlenia, ale stwierdziłem, że trochę dołożę i kupiłem coś takiego.
http://allegro.pl/show_item.php?item=5780799236

Kable wpuściłem małą dziurką "do wnętrza" samochodu, żeby się nie ciągnęły brzydko po kokpicie i wtyczkę do ładowarki samochodowej odciąłem, a kable z niej podłączyłem do stacyjki, dzięki czemu po jej przekręceniu na pozycję zapłonu włącza się voltomierz i podświetlenie.
O dziwo mimo niezbyt wysokiej ceny, wskazania urządzenia są bardzo precyzyjne (sprawdzane miernikiem i innymi termometrami).

Wygląda to tak:

Obrazek

Poza tym wszystko w Polo w jak najlepszym porządku. W weekend je wymyłem i wypastowałem - prezentuje się tak:

Obrazek

Jak widzicie pomalowałem też ramki dookoła odbłyśników w reflektorach i ściemniłem lekko przednie kierunkowskazy :)
Pomalowałem też znaczek VW na czarno.

Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem.
Pozdrawiam :)
GuoWe'i 125 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 :D



Obrazek



gg. 20481530

Awatar użytkownika
pavaczek
Administator
Administator
Posty: 664
Rejestracja: ndz 31 paź, 2010
Lokalizacja: Wójcin
Pojazd: Ogar 900 110cc

Re: VW Polo 86C2F

Postautor: pavaczek » śr 09 gru, 2015

piękny smoked front ;)

Awatar użytkownika
szymo_97
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1007
Rejestracja: ndz 17 lut, 2013
Lokalizacja: Paprotnia, koÂło ÂŁodzi

Re: VW Polo 86C2F

Postautor: szymo_97 » śr 09 gru, 2015

Dość podobny do Twojego :D
Z tym, że moje kierunkowskazy były pomarańczowe i jak się patrzy pod kątem lub przy ostrym świetle to widać, że są pomarańczowe. Twoje były białe. Chciałem też kupić białe, ale szkoda mi było wyskoczyć z kolejnych pięciu dyszek, więc przyciemniłem te i jak dla mnie jest git. :)
Tylko jedyny problem to tak, że mam pęknięty lekko lewy przedni reflektor i paruje od środka ;/
W sumie mogę kupić używany za 20 zł, ale trochę mi szkoda kasy :P
GuoWe'i 125 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 :D



Obrazek



gg. 20481530

Awatar użytkownika
Kurzac
Weteran
Weteran
Posty: 358
Rejestracja: czw 01 sie, 2013
Lokalizacja: Oleszno

Re: VW Polo 86C2F

Postautor: Kurzac » czw 07 sty, 2016

jakiej folii uzyłeś do kierunków :D ?



Wróć do „Nasze samochody”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl