• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Dniepr MT16 1975r - Garage #4

Zaprezentuj swoją maszynę.
Awatar użytkownika
Przemek650
Uczeń
Uczeń
Posty: 38
Rejestracja: pn 21 gru, 2015
Lokalizacja: LLE
Pojazd: Dniepr MT16 650
Kontaktowanie:

Dniepr MT16 1975r - Garage #4

Postautor: Przemek650 » pn 21 gru, 2015

Siemanko. :D Jestem szczęśliwym posiadaczem ruska, a mianowicie Dniepra MT16 650cc z napędem na kosz i ze skrzynią biegów wraz ze wstecznym, z 1975 roku.
W tym temacie będę starał się wrzucać wszystkie zdjęcia z prac które przy nim wykonuje bądź wykonałem, motocykl posiadam już jakieś dwa lata, dopiero teraz jakoś się nim zajmuje, ponieważ sytuacja finansowa się troszeczke polepszyła, a wiadomo, że rusek nie ma tanich części.

Przed:

Obrazek

Po:

Obrazek

Obrazek

Jeżeli będzie jakieś zainteresowanie to lecimy dalej z tematem - Troszki zdjęć się nazbierało. ;D
Junak 901 Sport 72cc - Aprilia RS125 2000r - Dniepr MT16 650cc 1975r :)


speeder
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5246
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Dniepr MT16 1975r - Garage #4

Postautor: speeder » pn 21 gru, 2015

Traktor :D
masz informację ile taki zestaw waży ?

Awatar użytkownika
Przemek650
Uczeń
Uczeń
Posty: 38
Rejestracja: pn 21 gru, 2015
Lokalizacja: LLE
Pojazd: Dniepr MT16 650
Kontaktowanie:

Re: Dniepr MT16 1975r - Garage #4

Postautor: Przemek650 » pn 21 gru, 2015

speeder pisze:Traktor :D
masz informację ile taki zestaw waży ?


355kg z kolyska. :)
Junak 901 Sport 72cc - Aprilia RS125 2000r - Dniepr MT16 650cc 1975r :)

Awatar użytkownika
Przemek650
Uczeń
Uczeń
Posty: 38
Rejestracja: pn 21 gru, 2015
Lokalizacja: LLE
Pojazd: Dniepr MT16 650
Kontaktowanie:

Re: Dniepr MT16 1975r - Garage #4

Postautor: Przemek650 » pn 21 gru, 2015

Dniepr również przeszedł remont silnika, a mianowicie, nowe tłoki, cylindry, uszczelki, zawory itp.

Obrazek

Zaś jakiś rok temu posypał mi się dyferencjał, powyrywało zęby z talerza i wałka atakującego..
Remont dyfra przeprowadziłem jakiś rok temu z racji, że kiepsko z kasą a taki remoncik jest dość kosztowny.

-Talerz z atakiem ponad 400zł (okazjonalnie, zazwyczaj po 450-500 chodzą i w górę)
-Łożyska dajmy na to, że 100zł bo z innego zestawu mi zostały za który dawałem ok 250zł na marne...
-Łożyska baryłkowe 6,5x6,5 50zł

I tak się zbiera. :|

Oto zdjęcia z całej operacji. <lol>

Na tym zdjęciu wyraźnie widać jak powyrywało ząbki. (po lewej stronie nowy talerz)

Obrazek

A tutaj już zdjęcia z remontu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Prowadnice satelitek są w całkiem dobrym stanie, nie ma zbytnio luzów, także nie było potrzeby, aby je wymieniać. :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na bieżnie zabieraka dochodzą jeszcze igiełki (łożysko) niestety z tego zdjęć nie posiadam, jak znajdę gdzieś to edytuje i podrzucę. :)

I są obiecane igiełki. :D
Obrazek

Obrazek



Na tym zdjęciu widać jak powinny być umieszczone te baryłki 6,5x6,5 na bieżni.

Obrazek

Dyferek został zalany nowym olejem Midland 80w90

Obrazek

----------------------------------------------------------------------------------------

Problemem był również brak wstecznego - Przyczyna na zdjęciu. :)

Obrazek

Gwint sklepany, zaspawane i tyle, w dodatku kiepsko.. Spaw puścił i wajcha się ślizga na wałku biegu wstecznego.

Ostatnio również się zająłem reduktorem wózka bocznego, jak dyfer wyremontowany to i warto zajrzeć do reduktora i nie robić fuszerki, jak robić to raz a porządnie. <rotfl>

Zainteresował mnie pewien wyciek oleju na piaście, a dlaczego olej się tam znalazł? Przyczyną był tzw. 'placek' który w ruskach nie jest najlepszym rozwiązaniem.. (uszczelniacz zabieraka)
Jedyne miejsce w ruskach gdzie nie było wycieków to chyba tylko na podporze wału korbowego, tam fabrycznie zastosowano uszczelniacz z filcu.

Oto ten wyciek i 'placek' :)

Obrazek

Obrazek

-----------------------------------------------------------------------------------------

Obrazek

Obrazek

A tutaj kąpiel. :D

Obrazek


Myślę nad generalnym remontem tego reduktora a mianowicie, wymiana łożysk, wszystkich uszczelniaczy, co prawda nie ma nic takiego co mogłoby mnie niepokoić lecz wolałbym to zrobić dla świętego spokoju i mieć cały napęd praktycznie nowy. :) W sumie zobaczymy jak będzie z finansami, zapowiada się na razie kiepsko więc przy Dniepie zbytnio nic nie będę teraz modził, chyba, że wymienie ten uszczelniacz, być może zastąpie go zwykłym simeringiem, też takie zastosowania widziałem u niektórych forumowiczów w Ruskach.

Się rozpisałem. <lol>

Dla ochłody jeszcze dwie bestie ze stajni - WR450F (w tamtym tygodniu sprzedana. :/) oraz Bmw K1200RS wersja 130konna, pourazowa - Niestety.

Obrazek

W
Ostatnio zmieniony sob 26 gru, 2015 przez Przemek650, łącznie zmieniany 1 raz.
Junak 901 Sport 72cc - Aprilia RS125 2000r - Dniepr MT16 650cc 1975r :)

Latos
Specjalista
Specjalista
Posty: 238
Rejestracja: śr 23 kwie, 2014
Lokalizacja: Koronowo / CBY

Re: Dniepr MT16 1975r - Garage #4

Postautor: Latos » pn 21 gru, 2015

Strasznie drogie faktycznie wszystko do nich <zniesmaczony> jak się jeździ bez kosza? Warto w ogóle?


Awatar użytkownika
Przemek650
Uczeń
Uczeń
Posty: 38
Rejestracja: pn 21 gru, 2015
Lokalizacja: LLE
Pojazd: Dniepr MT16 650
Kontaktowanie:

Re: Dniepr MT16 1975r - Garage #4

Postautor: Przemek650 » wt 22 gru, 2015

Latos pisze:Strasznie drogie faktycznie wszystko do nich <zniesmaczony> jak się jeździ bez kosza? Warto w ogóle?


Tak szczerze to Ci nie powiem bo nie jeździłem jeszcze bez kosza, choć planuje ściągnąć, wszystko porobić bo wiadomo kiepski dostęp jest. Lecz wątpie, że ściągne bo pierd**nie jest później z ustawianiem tego wózka, ustawisz źle to skrecasz w prawo a on w lewo i na odwrót, jedziesz prosto, to on do rowu. <bezradny>
Tak czy siak teraz zbytnio nie mam nawet jak tego odpalić, iskry w ogóle nie mam filipek go wie czego.. W wakacje normalnie odpalałem jak dyfer był jeszcze w rozsypce, złożyłem dyfer to teraz iskry nie ma... Typowy Rusek.
A problem z instalacją jest taki, że tam jest czujnik położenia wału, cewka z audi i tak troche pomotane a, że z elektroniki jestem słaby to jakiegoś elektryka cudotwórcy potrzebuje i może jakieś wideo sie nagra jak drze ryja. :D

PS: A tak ogółem to zapraszam wszystkich forumowiczów do lajkowania swojego fp dot. Dniepra i koleżki Planety 160 Polini. :D (nie wrzuca zbytnio postów niestety)
https://www.facebook.com/DillGarage34/
Junak 901 Sport 72cc - Aprilia RS125 2000r - Dniepr MT16 650cc 1975r :)

Awatar użytkownika
Mirek
Weteran
Weteran
Posty: 255
Rejestracja: czw 03 paź, 2013
Lokalizacja: RBR

Re: Dniepr MT16 1975r - Garage #4

Postautor: Mirek » wt 22 gru, 2015

Ładny Ivan :) zawsze mi się podobały jak i junaki :D jak ze spalaniem w takim rusku, bo raczej mało to to nie jest? :D
Zapraszam do tematu o moim Torosie viewtopic.php?t=10371

Zapraszam do tematy o mojej Motorynce viewtopic.php?p=140430#140430

Awatar użytkownika
Przemek650
Uczeń
Uczeń
Posty: 38
Rejestracja: pn 21 gru, 2015
Lokalizacja: LLE
Pojazd: Dniepr MT16 650
Kontaktowanie:

Re: Dniepr MT16 1975r - Garage #4

Postautor: Przemek650 » śr 23 gru, 2015

Mirek pisze:Ładny Ivan :) zawsze mi się podobały jak i junaki :D jak ze spalaniem w takim rusku, bo raczej mało to to nie jest? :D


Nie jest tam jakieś strasznie duże, że tak powiem. Ogólnie na to uwagi nie zwracałem, także nie bede sie wypowiadal. <lol> Da sie zatankowac i troche pojezdzic. :D
Junak 901 Sport 72cc - Aprilia RS125 2000r - Dniepr MT16 650cc 1975r :)

Awatar użytkownika
Przemek650
Uczeń
Uczeń
Posty: 38
Rejestracja: pn 21 gru, 2015
Lokalizacja: LLE
Pojazd: Dniepr MT16 650
Kontaktowanie:

Re: Dniepr MT16 1975r - Garage #4

Postautor: Przemek650 » śr 23 gru, 2015

Ostatnio sobie tak siedzę i myśle co tutaj w tym Rusolu zrobić i mi przyszły pewne pomysły do głowy a mianowicie. :D
Obszyć od nowa fotel wózka bocznego, zrobić rame siedzenia od nowa bo stara to pruchno, obszyć materiałem pikowanym czy jak to tam się fachowo nazywa.
No i zająłbym się może jakoś wydeszkiem, najlepsze z tego co mi wiadomo to wychodzą ze strumienicy, np z czegoś takiego.

http://allegro.pl/strumienica-fi-90-sta ... 36183.html

Lub ze zwykłej łuskowej po 40zł. :) Jedną mi trzeba więc no problem. :D
Junak 901 Sport 72cc - Aprilia RS125 2000r - Dniepr MT16 650cc 1975r :)

Awatar użytkownika
Przemek650
Uczeń
Uczeń
Posty: 38
Rejestracja: pn 21 gru, 2015
Lokalizacja: LLE
Pojazd: Dniepr MT16 650
Kontaktowanie:

Re: Dniepr MT16 1975r - Garage #4

Postautor: Przemek650 » pt 25 gru, 2015

Odswiezam! Co tutaj tak cicho? <mysli>
Junak 901 Sport 72cc - Aprilia RS125 2000r - Dniepr MT16 650cc 1975r :)

Awatar użytkownika
Mirek
Weteran
Weteran
Posty: 255
Rejestracja: czw 03 paź, 2013
Lokalizacja: RBR

Re: Dniepr MT16 1975r - Garage #4

Postautor: Mirek » sob 26 gru, 2015

Wydeszek oryginalny oddaj do chromowania i będzie zaj*bisty. Możesz zrobić ze strumienicy jak Ci się podoba w końcu to twój Iwan :D
Zapraszam do tematu o moim Torosie viewtopic.php?t=10371

Zapraszam do tematy o mojej Motorynce viewtopic.php?p=140430#140430

speeder
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5246
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Dniepr MT16 1975r - Garage #4

Postautor: speeder » sob 26 gru, 2015

ja bym go robił na taki styl hmmm jakby to ująć :D omalowany w moro, brązoowo-czarme detale :D

Awatar użytkownika
Przemek650
Uczeń
Uczeń
Posty: 38
Rejestracja: pn 21 gru, 2015
Lokalizacja: LLE
Pojazd: Dniepr MT16 650
Kontaktowanie:

Re: Dniepr MT16 1975r - Garage #4

Postautor: Przemek650 » sob 26 gru, 2015

Mirek pisze:Wydeszek oryginalny oddaj do chromowania i będzie zaj*bisty. Możesz zrobić ze strumienicy jak Ci się podoba w końcu to twój Iwan :D


Nie, nie, nie :D On nie jest oryginalny tylko zespawany z dwóch innych.. Niestety takie Janusze wcześniej go kleiły xD Skracam ten jeszcze troche bodajże 31 grudnia choć musze to z ojcem ustalić, bo strumienica raczej odpada, jak skróce ten to i troszke go poczyszczę i będzie miodzio, a mordę będzie darł niesamowicie. 3:)
Na wiosne może go jakoś odpale, tylko elektryka trzeba bo iskry nie ma, a w kable ja się nawet nie zabieram, czujniki halla, jakieś cewki kur.. z audi <lol>
Junak 901 Sport 72cc - Aprilia RS125 2000r - Dniepr MT16 650cc 1975r :)

Awatar użytkownika
Przemek650
Uczeń
Uczeń
Posty: 38
Rejestracja: pn 21 gru, 2015
Lokalizacja: LLE
Pojazd: Dniepr MT16 650
Kontaktowanie:

Re: Dniepr MT16 1975r - Garage #4

Postautor: Przemek650 » sob 26 gru, 2015

speeder pisze:ja bym go robił na taki styl hmmm jakby to ująć :D omalowany w moro, brązoowo-czarme detale :D


Nie no Panie, on był już malowanyy.. :D Odkładam właśnie na plandekę na gondole w moro lub zwykła czarna, tutaj masz link do tej z moro. :D

http://allegro.pl/plandeka-do-kosza-cor ... 69905.html

Jeszcze muszę z kierownicy, z klamek, z mocowań zdrapać tą jebaną farbę i spolerować bo takie meszaniory malowały go, że hej... Ino płakać..
W następnym roku postaram się jak najwięcej przy nim robić. :D 100km mam niestety do tej masziny. :D

Swieca bosz, cewka bosz, a motor nie jidosz. :D
Junak 901 Sport 72cc - Aprilia RS125 2000r - Dniepr MT16 650cc 1975r :)

Awatar użytkownika
Przemek650
Uczeń
Uczeń
Posty: 38
Rejestracja: pn 21 gru, 2015
Lokalizacja: LLE
Pojazd: Dniepr MT16 650
Kontaktowanie:

Re: Dniepr MT16 1975r - Garage #4

Postautor: Przemek650 » sob 26 gru, 2015

Up. :D
Zamówiłem sobie właśnie plandekę na kosz tylko, że niestety w tym moro. :) Przyjdzie paczka to zrobie zdjęcia plandeki a zdjęcia jak prezentuje się na moto podeślę po nowym roku. :D Nie moge sie doczekać. :)
Junak 901 Sport 72cc - Aprilia RS125 2000r - Dniepr MT16 650cc 1975r :)



Wróć do „Nasze motocykle”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2018 Moto-4t.pl