• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Suzuki GS500e by le_szczepan

Zaprezentuj swoją maszynę.
Awatar użytkownika
n0r3k
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 2001
Rejestracja: sob 01 sty, 2011
Lokalizacja: WZ

Re: Suzuki GS500e by le_szczepan

Postautor: n0r3k » ndz 18 sty, 2015

cebra też mi 10 opierdziela :D
OGAR 900 R > NSR 125 > CBR 600 F3 :)


Awatar użytkownika
piotrus96
Weteran
Weteran
Posty: 518
Rejestracja: pt 19 lis, 2010
Lokalizacja: Kluczbork

Re: Suzuki GS500e by le_szczepan

Postautor: piotrus96 » pn 02 lut, 2015

Remontu Suzuki ciąg dalszy. Obecnie całość nie przypomina wcale motocykla.
Wrzucę kolejno zdjęcia ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek Obrazek
Pewnie ktoś z Was spyta.. Po co to robiłem skoro całość nie wyglądała najgorzej. Powód:
Obrazek
60 tysięcy kilometrów na karku w różnych warunkach <uoee>
Obecnie rama i inne części przeszła piaskowanie i jest pomalowana podkładem,aby wstępnie uniknąć korozji. Zbiornik przechodzi obróbkę blacharską,a w najbliższym czasie całość zostanie odnowiona.
Pewnie do całości dołączy jeszcze sporo drobiazgów dla lepszego efektu :>

Awatar użytkownika
n0r3k
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 2001
Rejestracja: sob 01 sty, 2011
Lokalizacja: WZ

Re: Suzuki GS500e by le_szczepan

Postautor: n0r3k » pn 02 lut, 2015

ale masz luźno pod tym bakiem, tyle pustego miejsca :D u mnie to nawet palca nie ma gdzie wsadzić tak napchane :P
OGAR 900 R > NSR 125 > CBR 600 F3 :)

Awatar użytkownika
piotrus96
Weteran
Weteran
Posty: 518
Rejestracja: pt 19 lis, 2010
Lokalizacja: Kluczbork

Re: Suzuki GS500e by le_szczepan

Postautor: piotrus96 » śr 04 lut, 2015

n0r3k pisze:ale masz luźno pod tym bakiem, tyle pustego miejsca :D

Właściwie to u mnie jest to samo,ale zdjęcia robiłem po wykręceniu koszyka na akumulator i filtra powietrza,który zajmuje praktycznie całą tą przestrzeń :D

Arros
Praktykant
Praktykant
Posty: 46
Rejestracja: ndz 09 lis, 2014
Lokalizacja: WrocÂław

Re: Suzuki GS500e by le_szczepan

Postautor: Arros » czw 05 lut, 2015

piotrus96 pisze:Remontu Suzuki ciąg dalszy. Obecnie całość nie przypomina wcale motocykla.


Skąd ja to znam... :P

Jeśli chodzi o renowację tego typu, to to praktycznie konieczność w każdym motocyklu, który był przez jakiś czas używany. Tylko większość ludzi niestety o to nie dba, olewa, aż w końcu motor trafi na wariata takiego jak Ty czy ja, który z miejsca rozbierze do ostatniej śrubki i doprowadzi do stanu fabrycznego.

Z rzeczy bardziej praktycznych:

Gdzie piaskowałeś i ile Cię to wyniosło? Malowanie podkładem we własnym zakresie czy weszło w zakres usługi? Co dalej? Spray czy lakiernia?

I najważniejsze - jak zabezpieczyłeś gwinty, numery na ramie i tabliczkę znamionową, żeby nic jej się przy okazji piaskowania nie stało?


to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Suzuki GS500e by le_szczepan

Postautor: to&owo » czw 05 lut, 2015

w gwinty to ja wkręcam śruby, a tabliczkę zdejmowałem :)

Awatar użytkownika
meGaS
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 587
Rejestracja: ndz 14 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Suzuki GS500e by le_szczepan

Postautor: meGaS » czw 05 lut, 2015

piotrus96, a co zrobisz z tylnym amorem? regeneracja czy nowy?
Gdy pomogłem daj "pomogł" lub "piwko"
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Filmik - ogar 900 150 cm3: https://www.youtube.com/watch?v=3xDroaMLsAw
Moja maszyna na moto-4t: http://forum.moto-4t.pl/ogar-900-by-megas1994-vt63.htm
Moja maszyna na pj: http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-900/81214

Arros
Praktykant
Praktykant
Posty: 46
Rejestracja: ndz 09 lis, 2014
Lokalizacja: WrocÂław

Re: Suzuki GS500e by le_szczepan

Postautor: Arros » czw 05 lut, 2015

speeder pisze:w gwinty to ja wkręcam śruby, a tabliczkę zdejmowałem :)


A numery? :P

Bo nie ukrywam, nie chcę mieć potem z tym problemu :)

Awatar użytkownika
piotrus96
Weteran
Weteran
Posty: 518
Rejestracja: pt 19 lis, 2010
Lokalizacja: Kluczbork

Re: Suzuki GS500e by le_szczepan

Postautor: piotrus96 » pt 06 lut, 2015

Arros, Piaskowanie to niestety dość droga kwestia w mojej okolicy. Za piaskowanie ramy,wahacza,sprężyny, pokrętła regulacji amortyzatora i któregoś wspornika zapłaciłem 100zł. Niestety jak to w piaskowniach bywa,trzeba wnieść drobne poprawki i uzbroić się w sporą porcję podkładu pod lakier. W każdy gwint trzeba było wkręcić jakąkolwiek śrubę,żeby go zabezpieczyć. Przy malowaniu trzeba zrobić to samo. Tabliczkę znamionową musiałem odnitować,a numery na ramie nie zostały uszkodzone podczas piaskowania. Mam znajomego lakiernika,który zrobi mi to za dość okazyjną cenę. Zajmuję się tylko zakupem lakieru. Za lakier na ramę (400g bazy+300g lakieru+utwardzacz+podkład) zapłaciłem jakieś 120zł. Dziś kolejne 50zł wyrzuciłem na lakier do felg (akryl). Malowanie sprayem odpada. Nie ma sensu się w to bawić,bo 3/4 farb w sprayu oferowanych na naszym rynku po prostu nie twardnieje i wystarczy mocniejsze dociśnięcie czegokolwiek,żeby pozostawić odbicie.

meGaS, Amortyzator pracuje idealnie i nie ma potrzeby jego wymiany. Jedyna kwestia to jego odnowienie,żeby wyglądał choć odrobinę lepiej. Wżery na sprężynie po piaskowaniu zeszły,a dziś jak odbiorę sprężynę to okaże się,czy wyszło to dość sensownie. W przeciwnym razie.. GS to dość uniwersalny motocykl i można do niego dopasować praktycznie każdy amortyzator. Zaczynając na sportowych odpowiednikach z R1/R6 kończąc na amortyzatorach przeznaczonych do jazdy w terenie z KTMa.
Ostatnio zmieniony pt 06 lut, 2015 przez piotrus96, łącznie zmieniany 1 raz.

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Suzuki GS500e by le_szczepan

Postautor: to&owo » pt 06 lut, 2015

tanio ci to wypiaskował :D u mnie 150zł.

Awatar użytkownika
ReallY
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 3001
Rejestracja: wt 14 maja, 2013
Lokalizacja: Imielnica, Jędrzejów, Kielce
Pojazd: Hyosung GT 650r

Re: Suzuki GS500e by le_szczepan

Postautor: ReallY » pt 06 lut, 2015

Bardzo podoba mi się to co robisz :D Prawdopodobnie jeśli nie uda mi się kupić tego co chcę będę celował w lekko zmęczonego GS :D
Specjalizacja:
RzeÂźbienie w metalu

Arros
Praktykant
Praktykant
Posty: 46
Rejestracja: ndz 09 lis, 2014
Lokalizacja: WrocÂław

Re: Suzuki GS500e by le_szczepan

Postautor: Arros » pt 06 lut, 2015

piotrus96 pisze:Arros, Piaskowanie to niestety dość droga kwestia w mojej okolicy. Za piaskowanie ramy,wahacza,sprężyny, pokrętła regulacji amortyzatora i któregoś wspornika zapłaciłem 100zł. Niestety jak to w piaskowniach bywa,trzeba wnieść drobne poprawki i uzbroić się w sporą porcję podkładu pod lakier. W każdy gwint trzeba było wkręcić jakąkolwiek śrubę,żeby go zabezpieczyć. Przy malowaniu trzeba zrobić to samo. Tabliczkę znamionową musiałem odnitować,a numery na ramie nie zostały uszkodzone podczas piaskowania. Mam znajomego lakiernika,który zrobi mi to za dość okazyjną cenę. Zajmuję się tylko zakupem lakieru. Za lakier na ramę (400g bazy+300g lakieru+utwardzacz+podkład) zapłaciłem jakieś 120zł. Dziś kolejne 50zł wyrzuciłem na lakier do felg (akryl).


Prawdę powiedziawszy to nie są aż takie złe ceny, spodziewałem się, że wyjdzie to drożej. Sam będę miał do piaskowania i malowania kilka elementów (rama, wahacz, mocowania silnika, półka kierownicy i sztyca), więc szukam godnych polecenia miejsc i porad. :)

Przy czym domyślam się, że lakierowanie wyjdzie znacznie drożej - znajomego lakiernika nie mam. ;)

Dzięki wielkie za informacje!

Awatar użytkownika
meGaS
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 587
Rejestracja: ndz 14 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Suzuki GS500e by le_szczepan

Postautor: meGaS » pt 06 lut, 2015

ale w amorze w tyle masz olej i jego też trzeba kiedyś wymienić :)
Gdy pomogłem daj "pomogł" lub "piwko"
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Filmik - ogar 900 150 cm3: https://www.youtube.com/watch?v=3xDroaMLsAw
Moja maszyna na moto-4t: http://forum.moto-4t.pl/ogar-900-by-megas1994-vt63.htm
Moja maszyna na pj: http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-900/81214

Awatar użytkownika
piotrus96
Weteran
Weteran
Posty: 518
Rejestracja: pt 19 lis, 2010
Lokalizacja: Kluczbork

Re: Suzuki GS500e by le_szczepan

Postautor: piotrus96 » pt 06 lut, 2015

Arros, lakier sam w sobie nie jest wielce drogi. Cena bazy do dwuskładnikowego oscyluje w granicach 20zł/100g, akryl 15zł/100g. Oczywiście można wybrać droższe rozwiązania,ale to może tylko na pojedyncze elementy tj. zbiornik paliwa. Sama robocizna... Nie jest niestety tania ;)

meGaS, owszem,jest w nim olej,lecz nie ma potrzeby jego wymiany. Nie zauważyłem problemów z tłumieniem wybicia jak i wbicia,także nie ma sensu w to ingerować. Amortyzatory z Twojego GSXRa i mojego GSa znacznie różnią się pod względem eksploatacji. W moim raczej producent stawiał na trwałość,a nie na jego specyfikacje i "osiągi". Poza tym regeneracja takiej jednostki jest nieopłacalna. :>

ReallY, hmm.. Kupując GSa ze starszych roczników możesz mieć problem z łożyskami w silniku. Z tego co wiem często zdarzał się problem z tymi na wałku wyrównoważającym. Jak będziesz kupować to dokładnie obsłuchaj silnik <lol>

Awatar użytkownika
piotrus96
Weteran
Weteran
Posty: 518
Rejestracja: pt 19 lis, 2010
Lokalizacja: Kluczbork

Re: Suzuki GS500e by le_szczepan

Postautor: piotrus96 » sob 07 lut, 2015

Wczoraj odebrałem ramę i kilka innych części od lakiernika. Wprawne oko zauważy zmianę odcieniu szarości ramy.
Obrazek
Obrazek

Hmm.. Sprężyna amortyzatora.
Przed:
Obrazek
Po:
Obrazek
Można? Można.
No i przede mną najgorsza sprawa.

Obrazek

Malowanie tego cuda. Nie mam pojęcia jakich farb użyć,żeby wszystko wyglądało choć odrobinę świeżo :|
Ostatnio zmieniony sob 07 lut, 2015 przez piotrus96, łącznie zmieniany 1 raz.



Wróć do „Nasze motocykle”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl