• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

sadus999
Posty: 5
Rejestracja: pn 04 wrz, 2017
Pojazd: Junak 902

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: sadus999 » pn 04 wrz, 2017

O jakie kolanko chodziło? Od wydechu? Jakie masz teraz, jakiej średnicy?
Jakie masz finalne przełożenie? 17 przód ile na tył?

Mam te same problemy niski v-max ok 90km/h i ciągle szukam sposobu na podniesienie go do 110-120.


kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 126
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: kymco-from-hell » wt 05 wrz, 2017

tak kolanko od wydechu, wstawilem najwieksze jakie dostalem na mrf, dokladnie to model RC do duzych pitbikow.
przod 16 (428) (17 niestety nie znalazlem) a tyl 42 (428) ale na wzmacnianym lancuchu wiec teoretycznie zabiera 10% z mocy,

powiem Tobie co mi sie udalo ustalic dotychczas, gaznik mikuni pz 30 i z dyszami ciagle schodze w dol, obecnie 97,5 i ciagle daje mniejsze bo zauwazylem ze poprostu dlawi sie paliwem przy 9 tys rpm

pamietaj tez o iglicy, im wyzej podniesiesz igle tym lepsze dol a gorsza gora:)

co do v-maxa to wlasnie tyle one realnie maja, jak narazie nie widzialem na oczy yx140 ktory smiga te 110-120 ;]

jesli chcesz go rozbujac na maxa zrob tak, rozpedz sie, wrzuc 4 i na 8 tys odpusc lekko gaz i sie wsluchuj w prace silnika, tak na 90% manetki (musisz wyczuc) nasluchuj czy sie nie zaczyna dlawic i cierpliwie czekaj, powoli zacznie lamac te 90km/h tak do okolo 95... potem wkrecaj dalej gaz to pozwoli zlapac 100+ ale u mnie jak narazie z gorki i z wiatrem w plecy rekord to 117 ;], na prostej okolo 107...


aha mozesz lekko oszukac i dopompowac oponki na potrzeby testu do 4 atmosfer :D wiem wiem ze duzo ale daje to duzo:)

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 733
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: JOSEMORALES » wt 05 wrz, 2017

Cze, z tymi dyszami schodzisz i jak dojdziesz do optymalnej to okaże się że dostaje za dużo powietrza i zaczniesz kombinować z airboxami, a odpowiedź jest prosta od początku za duży gaźnik jest problemem. Ludzie pz26 mają problem wyregulować.

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 126
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: kymco-from-hell » wt 05 wrz, 2017

tylko pamietaj ze ja nie walcze o v-max:) owszem milo cos tam wykrecic ale caly silnik i reszta zrobiony jest stricte na sprint miejski:) a klopoty z wyciagnieciem silnika na maksymalnie obroty na 4 biegu mialem juz przy chinskim 125 z gaznikiem 19 :) a uwiesz mi przy pz30 mikuni plus mam powiekszone kolanko za gaznikiem, daje kopa na starcie:)

ja zabawe z wyiaganiem v-max traktuje jako sztuka dla sztuki:) od zeby sie pobawic i czegos wiecej nauczyc:)


aaaaaa czekajcie jesli juz takie wziecie ma ten post:)

otatnio sciagnielem z mrf modul cdi "sporting" :P wprawidzie na ac ale po przerobce na dc modul blokuje mi motka na 5 tys rmp...

pytanko jest ktos z 3miasta z silnikiem 125/140 ? zeby na chwile podpiol u niego modul i sprawdzil czy takie same sa objawy? bo albo mam pecha i walnie ty modul albo juz sam nie wiem co :D

sadus999
Posty: 5
Rejestracja: pn 04 wrz, 2017
Pojazd: Junak 902

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: sadus999 » wt 05 wrz, 2017

Patrzyłem właśnie na to kolanko i zapewne kupię bo skoro piszesz że pomaga to można spróbować, i tak miałem wymieniać tłumik mogę i kolanko. Tylko nie wiem czy uda mi się to kolanko u siebie tak wyprowadzić żeby zamontować tłumik tak jak ma Junak 902 w standardzie. Mam nadzieje. Rozglądałem się od razu za możliwościami przeróbki bez spawania i znalazłem coś takiego jak elastyczna rura wydechowa. Na jakimś tam forum ktoś z tym eksperymentował rezultatów nie można już obejrzeć ale skoro ktoś coś robił to może warto szczególnie że metr kosztuje 80zł + przesyłka.

Na drugi ogień pójdzie kranik z podciśnieniem a potem nowy gaźnik jak rezultaty dalej będą niezadowalające.
Gdzieś w międzyczasie będzie wałek Z-40 i lekkie magneto.
Potem wymiana cewki, fajki, świecy na Boscha (podobno najlepsze, nie wiem nie znam się ale jak się nie spróbuje to się człowiek nie dowie)
Potem może inne części ruchome i zmieniające geometrię jak np kierownica, siodło itd.

Gdzieś musi być myk bo skoro już fabryczne 125cc osiągają 90-100 to sportowy silnik o mocy 12KM też powinien dać radę :)

PS.
Łańcuch mam DID 428 X-ringowy i nie widzę spadku mocy wręcz producent zarzeka się, że opory na ogniwach są mniejsze i silnik lepiej oddaje moc na koło. To raczej chłyt martekindody bo mocy nie przybyło ale też nie spadło ale na pewno łańcuch lepiej trzyma napięcie.
Niby jest to do dużych motocykli a nie takich tam podlotków ale przejechałem już sporo kilometrów pewnie z ok 1500 a łańcuch dalej naciągnięty. Teraz go tylko czyszczę i smaruję. Wcześniej łańcuch co ok 200km był naciągany. Co prawda 10tys przejechał.
X ring kosztował mnie 350zł + zębatki więc koszt nie mały ale moim zdaniem warto żeby nie musieć wozić ze sobą kluczy do ew. naciągnięcia :D


kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 126
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: kymco-from-hell » wt 05 wrz, 2017

tego myku nie moge odkryc :D zeby realnie smigac ponad 100km/h realnych!!:P
jak narazie tylko poprawiam przyspieszenie i ogolnie krzywa:)

kranik raczej nic nie da, walek i magnieto jak najbardziej, od tego bym zaczal:)

ze swiecami i cewkami kombinowalem ale jakos bez roznicy

a co do lancucha, zwykly potrafilem w zime zajechac w 2 miesiace (i tak woze komplet kluczy, jak nie sobie to komus na trasie pomoge:P) ale uwierz mi dobry pancerny lancuch to tak wygoda, moj ma grubo ponad 10k i tylko pare razy naciagalem, ale nawet sama waga jest wieksza a przy tak malych pojemnosciach to robi roznice:)

sadus999
Posty: 5
Rejestracja: pn 04 wrz, 2017
Pojazd: Junak 902

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: sadus999 » wt 05 wrz, 2017

Kranik dalej lepsze wkrętkę na obroty. Potwierdzone info od kogoś kto już montował. No koszt to ok 20zł kranik i 20zł króciec montaż to parę minut.

Mechanikiem nie jestem i sam wałka nie zamontuję chyb że ktoś wrzuci obrazkową instrukcję krok po kroku albo lepiej film na YT.
To samo z magneto. Więc dla mnie to większy problem, ale czego nie zrobię sam zrobię z mechanikiem :D
To co na wierzchu sam mogę przerobić, dorobić czy dokręcić ale bebechy silnika to nie moja liga :D na razie

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 126
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: kymco-from-hell » wt 05 wrz, 2017

kranik to naprawde chyba tylko psychologicznie daje:P i to ze mozna bak do konca wyjezdzic:p u mnie dwa zalegaja w tym jeden ORYGINALNY od motka:P i predzej naklejke "zapier..dalac" nakleje niz sie bede w kranik bawil :D

tak po prawdzie to zwykly kranik mi by sie przydal bo uszczelka w gazniku juz swoje przeszla:D


co do bebechow to tez wole oddac mech lub ew nadzorowac...bo jak sie cos spie..niczy to nie moja wina niach niach niach:P

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 126
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: kymco-from-hell » śr 06 wrz, 2017

Ok wiecie co, to chyba nie kwestia tuningu a poprostu widzę ze co silnik to osiągi. Znajomy namawia mnie do kupna swojego junaka 904 z yx140. Ma zwykły wałek i bez outorotor, sam widziałem jak na obwodnicy cisną 122 na prostej.... ale spod świateł mój odstawia go jak chce i to na każdym biegu. Mamy te same gaźniki, oba mają 17" koła, jego maszyna jest cięższa o 30 kilo, ja mam 16/42 on 16/41 ..i jego moto wkreca się 10 tys rpm + na 4 biegu a mój też. .raz..efekty widzieliście;P poprostu jeden silnik ma LEPSZE predyspozycje chyba....

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 733
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: JOSEMORALES » śr 06 wrz, 2017

Coś w tym chyba jest bo za często się słyszy że YX140 nie idzie więcej niż 90km/h, a sam miałem YX z Z40 i wiem ile targał.

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 126
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: kymco-from-hell » śr 06 wrz, 2017

ile max na plaskim ?

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 733
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: JOSEMORALES » śr 06 wrz, 2017

Najszybciej leciałem 117 po prostej bez żyłowania i czekania. Powyżej to strach na czymś co ma heble do jazdy 45kmh.

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 126
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: kymco-from-hell » śr 06 wrz, 2017

powinni chociaz je opisywac:P

speeder
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5244
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: speeder » czw 07 wrz, 2017

te silniki występują z conajmniej dwoma rodzajami skrzyń biegów. nawet wiele lat temu lifany 140 były sprzedawane w wersji "szosowej" i "terenowej".

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 126
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: kymco-from-hell » czw 07 wrz, 2017

rozmawialem wczoraj dlugo z czlowiekiem z mrf i on sie dziwi bo niby sa to te same silniki :) tylko np ich pit bike maja smieszne predkosci w porownaniu do naszych a druga sprawa ja juz na wlasne oczy widzialem ze roznice sa mega:) szkoda ze nie znamy np numerow serii silnika. w kazdym razie jesli komus yx140 dobrze startuje ale smiga do 90 to juz tak ma i koniec:P



Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2018 Moto-4t.pl