• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

wymiana silnika, zastepstwo dla 154 fmi

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 144
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

wymiana silnika, zastepstwo dla 154 fmi

Postautor: kymco-from-hell » ndz 06 lis, 2016

Witam!

Mam taki oto problem a zarazem pytanie. Motor to kymco k-pipe 125 ccm ale nie jest to orginany silnik tylko chinski 154fmi, orginal zostal zacjechany przez pierwszego wlasciela :) Ja na tym chinskim silniku zrobilem juz lekko prawie 20 tys km ale po 11 miesiacach od reklamacji skrzyni biegow znow zaczela sie spytac i watpie ze reklamacje na reklamacje znow uznaja... wiec tu pytanie, chce zmienic caly silnik, nawet wyjdzie mnie to taniej patrzac z dluzszej perspektywy czasu. W tym silniku juz wymienialem cylka (zarl olej) i naprawiana byla skrzynia ale nie oszukujmy sie i tak dobrze ze te 20 tys zrobil i tylkno czekac az cos sie posypie znowu.

Co wstawic? interesuje mnie silnik min 125cc, z pelnym 6 cewkowym ladowaniem i koniecznie manual. Nie chce kolejnego typowego chinola,,, a moze tylko ja tak zle trafilem. Mimo szeregu modyfikacji (odchudzenie calego moto, doloty powietrza, zabawa z cdi, chyba 5 roznych gaznikow, o oponach i reszcie nie wspomne) motor mial dobry moment obrotowy ale v-max żenująca nawet jak na chinskie 125 (cos kolo 75 km/h mierzone gps/zewnetrzym licznikiem) . Kolejna ciekawostka to taka ze jak zaczal zrec olej i poziom tegoz spadal to odkrylem ze przy litrze oleju v-max to wlasnie 75 km ale juz przy 600 ml motor nagle zamienial sie w diabla, zrywal sie prawie na kazdym biegu a na prostej lecial nawet 90km :D ale takie praktyki do czasu...

ok wstepnie rozmyslam nad lifanem z poziomym cylindrem, wprawdzie 120 ale ma pelne ladowanie itd.. aha fundusze to sprawa drugoplanowa. Motor uzywam do pracy wiec musze miec cos co wszedzie i zawsze dojedzie ale te min 80km/h powinien wyciagac :P

jakies sugestie?

pozdrawiam Łukasz


to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: wymiana silnika, zastepstwo dla 154 fmi

Postautor: to&owo » ndz 06 lis, 2016

siemasz.
Motocykle z małymi silnikami są wyjątkowo czułe na zmiany ilości oleju. Zjawisko wzrostu mocy przy zmniejszonej ilości oleu jest dość powszechnie spotykane np. w poziomych 50ccm. Ale 600ml na 125 cm to zdecydowanie za mało, po Twoim pości sądzę, że wiesz o tym :D
Co do silników...polecę ci jeden sklep:
http://sklep.pitbikemrf.pl/14-silniki
Przejrzyj to sobie. Kilka osób ma od nich silniki i raczej chwalą. Tylko 140ccm ma wadę fabryczną i lubi wał urywać.

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 144
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: wymiana silnika, zastepstwo dla 154 fmi

Postautor: kymco-from-hell » ndz 06 lis, 2016

dzieki za szybka odpowiedz:)

co do poziomu oleju to jak juz wiedzialem ze silnik bedzie do remontu to dokonalem testow... w imie nauki :D wierzcie lub nie ale przy poziomie 500 ml silnik tak sie zbiera ze odstawialem na swiatlach nawet podkrecone cbr 125 :) ale to tyle teori... z olejami tez probowalem, nawet tak skrajnie drogie jak zielony stosowany do R1... i nic... a minimalny poziom na mojej miarce to 800ml... czyli mul....

ok wracajac do postu wszelkie drogi z internetu prowadza mnie wlasnie do tego sklepu, zreszta jzu u nich kupywalem gaznik molka26 (ktory skutecznie gasil silnik) i wlasnie chyba u nich bede kupywal silnik...

przejdzmy do konkretow... z tego co widze mocowanie jest podobne jak w moim fmi czyli na dwie sruby (jako ciekawostke dodam ze modyfikujac moj silnik kiedys przegielem i byly takie wibracje ze pourywawy te sruby:P) ... kwestia czy brac lifana 120 czy yx 140 ktorego nie polecasz czy cos wiekszego :O

martwo mnie jeszcze tylko czy tak samo bezproblemowo przeloze magneto z mojego silnika bo mam zasilanie DC

aaa i sorka za ot ale jakie przylozenie zebatek bedzie najbardziej hmmm optymalne? ja aktualnie mam 13/35 bo przedtem nie instnienie biegow 1 i 2 bylo bezcelowe :)

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 144
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: wymiana silnika, zastepstwo dla 154 fmi

Postautor: kymco-from-hell » ndz 06 lis, 2016


to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: wymiana silnika, zastepstwo dla 154 fmi

Postautor: to&owo » ndz 06 lis, 2016

SIlnik z linka to 125ccm.
Jak kasa nie gral roli to 140ccm bym brał. Outer rotor kit do tego i raczej nie będzie problemu z urwanym wałem :D Koła to 17?
Do tych silników najlepsze są oleje motocyklowe do jednostek o starszej konstrukcji- ta pochodzi z lat '60 ubiegłego wieku i poza drobnymi modyfikacjami niewiele sięw niej zmieniło :D WIęc olej od R1 w teorii może tylko zaszkodzić. Ten zielony olej to motul był?


kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 144
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: wymiana silnika, zastepstwo dla 154 fmi

Postautor: kymco-from-hell » ndz 06 lis, 2016

speeder pisze:SIlnik z linka to 125ccm.
Jak kasa nie gral roli to 140ccm bym brał. Outer rotor kit do tego i raczej nie będzie problemu z urwanym wałem :D Koła to 17?
Do tych silników najlepsze są oleje motocyklowe do jednostek o starszej konstrukcji- ta pochodzi z lat '60 ubiegłego wieku i poza drobnymi modyfikacjami niewiele sięw niej zmieniło :D WIęc olej od R1 w teorii może tylko zaszkodzić. Ten zielony olej to motul był?



tak leje tylko motule... moze z przyzwyczajenia, probowalem rozne gestosci itd... mam takie lamerskie pytanie co do Outer rotor? potrzebuje prad staly bo pod taki prad zrobiona jest instalacja moto, co w czyms przeszkadza? magneto musialem z orginalnego silnika przekladac by gralo bo ten chinczyk byl na ac... czy kola 17 to nie wiem :D ale z tylu siedzi lacz miszelina i to dosc gruby :) jezdze caly rok wiec musze miec dobry kontakt z podlozem :P wiem wiem spowalnia to moto ale coz...

tak myslalem nad ta 140 ale musze znalesc wersje z rozrusznikiem :D lenistwo :P ktos juz mial taki silnik?:P

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: wymiana silnika, zastepstwo dla 154 fmi

Postautor: to&owo » ndz 06 lis, 2016

Na tej stronie, co podałem jest 140 ccm z rozrusznikiem. Outer rotor kit to stator, iskrownik i magneto, które generuje prąd "większy" niż fabryczne dwie cewki np. W silniku 120 czy 140ccm.

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 144
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: wymiana silnika, zastepstwo dla 154 fmi

Postautor: kymco-from-hell » ndz 06 lis, 2016

speeder pisze:Na tej stronie, co podałem jest 140 ccm z rozrusznikiem. Outer rotor kit to stator, iskrownik i magneto, które generuje prąd "większy" niż fabryczne dwie cewki np. W silniku 120 czy 140ccm.


te 140 ile moze miec fizycznie na kole? mam nadzieje ze da rade rozpedzic moja machine zaglady do 90 km/h :D

wieksze pojemnosci pewnie nie maja juz rozrusznikow?

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: wymiana silnika, zastepstwo dla 154 fmi

Postautor: to&owo » ndz 06 lis, 2016

Raczej nie, to silniki do pitów i grubych modów, a nikt tam nie przejmuje się takimi gadgetami.
Na kole cieżko powiedzieć, 12KM ma silnik. V-maxy 140ccm na różnych maszynach wynosiły ok. 115km/h.

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 144
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: wymiana silnika, zastepstwo dla 154 fmi

Postautor: kymco-from-hell » ndz 06 lis, 2016

speeder pisze:Raczej nie, to silniki do pitów i grubych modów, a nikt tam nie przejmuje się takimi gadgetami.
Na kole cieżko powiedzieć, 12KM ma silnik. V-maxy 140ccm na różnych maszynach wynosiły ok. 115km/h.


ok chyba mam odpowiedz, jutro zagadam jeszcze z moim mechanikiem :) btw 115 raczej na moim nie wyciagnie, raz ze naked a dwa ze lacz z tylu chyba za gruby jak na takie male moto :D

Ok dzieki wszystkim za porady!!

btw last pytanie, modul cdi do tego 140 moze byc ten ktory teraz uzywam? "taki pomaranczowy 4 pin" od inki ?

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 144
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: wymiana silnika, zastepstwo dla 154 fmi

Postautor: kymco-from-hell » czw 17 lis, 2016

Witam po przewie!!

Na poczatku chce wszystkim podziekowac za posty i rady, serio malo spotkalem forum gdzie uzytkownicy byli by tak aktywni ;]
Silnik yx140 jutro przyjezdza, gaznik molka 26 juz mialem z poprzedniego projektu a nawet co ciekawe znalazlem zebatke na tylnie kolo na lancuch 420 ;D kiedys przez pomylke kupilem :D lancuch daje z oringiem, a co.. zapas mocy jest :D ofc odrazu leci tuningowy walek a na wiosne dodam chlodnice oleju.

przekladnie zebow zostawiam na 16 przod i 35 tyl.. ciekawe czy nie bedzie mulil :)

jedyne co zostaje to zabawa z magneto bo moto mam na instalacje dc a silnik pewnie ac.... ale dla chcacecgo ! :D

jak sklece moto do kupy to pstrykne pare fotek :)

Dzieki raz jeszcze za pomoc!!!

pozdr łukasz

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: wymiana silnika, zastepstwo dla 154 fmi

Postautor: to&owo » czw 17 lis, 2016

Jak cos to pisz, ostatnio nawet wątek był z ac i dc. A nawet wsadzenie modulu dc to niewielki koszt jest :p

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 144
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: wymiana silnika, zastepstwo dla 154 fmi

Postautor: kymco-from-hell » czw 17 lis, 2016

jak pierwszy raz zmienialem silnik to poprostu bezczelnie przelozylem wszystko lacznie z obudowa bo... pasowala :P

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: wymiana silnika, zastepstwo dla 154 fmi

Postautor: to&owo » czw 17 lis, 2016

przyjdzie silnik, zobaczysz, będziemy radzić :p

benzerek
Uczeń
Uczeń
Posty: 45
Rejestracja: pt 17 cze, 2016
Pojazd: Benzer Shaft72

Re: wymiana silnika, zastepstwo dla 154 fmi

Postautor: benzerek » wt 22 lis, 2016

Twój v-max na tamtym silniku był tak niski gdyż silnik nie dawał rady przełożeniom i rozpędzenie było możliwe ale tylko z górki, 35 z tyłu to skrajnie mało, jednostka była za bardzo obciążona i dlatego cierpiała skrzynia i układ tłokowo-korbowy. Jeśli chcesz żeby nowy silnik działał długo i bezawaryjnie załóż bardziej wypośrodkowane przełożenia. 16/35 to nie będzie jechać na ostatnim biegu.



Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl