• Administrator
  •  
    Wspomóż nas i wyłącz blokowanie reklam :)
     

Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 82
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: kymco-from-hell » wt 21 mar, 2017

Witam po przerwie!

Po montażu y 140 do mojego kymco k-pipe na początku zimy nastukalem juz ponad 4tys km i oprócz ostrego poluzowania się łańcuszka przy 2tys km więcej wad i usterek nie stwierdzam;) silnik ma wstawiony sportowy wałek, molka 26 i przełożenie 16/35. Moto ładnie się zbiera I co ciekawe nie ma bolączki 125cm czyli nawet powyżej 7tys obrotów daleh żwawo wchodzi na obroty i nie traci impetu. .. ale...

Właśnie ale. Mam to sama sytuacje co z chińska 125 ccm z tym ze bariera v-maxa teraz stanęła na 85km/h . Jak to wygląda? Powiedzmy mamy prosty paro kilometrowy odcinek drogi, płaski, nie ma wiatru. Moto płynnie i bez zwalniania przyspieszenia rozpędza się do 85km/h i koniec. ..obroty nie rosną i w sumie nic się nie dzieje... tak samo miałem przy 125cm

Gaźnik jest dobrze wyregulowany. ..na tyle na ile można w zime;) ciekawostka jest to ze manetki odkręcam max do 3/4 bo potem raczej odczuwam spadek/duszenie.

I teraz najlepsze... wystarczy lekki podmuch w plecy lub lekko z górki gdy już mam na budziku te 85 żeby moto nagle ozylo. .. wystarczy chwila na przełamanie bariery i moto leci dalej jak oszalale;P na prostej w okolicach 110km a z górki przekracza;P powiedzie co w tym dziwnego? Ano to ze potem moto trzyma setkę nawet pod górkę;) ogólnie póki utrzymam na 4 biegu obroty powyżej 8 tys mogę płynnie zmieniać prędkość między 90-1xx .


Skoro zmieniłem silnik a objawy dalej są te same mam dwa podejrzenia:

1) tłumik to przelot z dużej hondy ale sama rura wydechowa pochodzi z orginalnej 50ccm... może mimo tylko niewielkiej różnicy w średnicy aż tak tłumi silnik?

2) od początku jak mam tego malca na tylnia kole siedzi miszelinka...dopiero ostatnio zauważyłem ze orginalny k-pipe (stał orginal obok mojego) ma laczka sporo węższego od mojego. Może to aż tak wpływać na v-max? Odrazu odpowiadam. ..tak dopompowalem specialnie opony na 4 atmosfery i V -max wzrósł raptem o 10km/h;P

Przepraszam za ten esej ale jesten w trakcie kapitalki kymkacza i chciałbym znać wasze zdanie.

Btw w szufladzie znalazłem nowy moduł progcdi. .. ktoś się. Bawił tym przy yx140?

Pozdrawiam Łukasz


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 386
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: JOSEMORALES » wt 21 mar, 2017

Witaj, jak dla mnie masz nad wymiarową dyszę główna i dlatego powyżej 3/4 manetki zmula bo po prostu go zalewa gdy zaczyna pracować dysza główna, jeżeli miałeś ten sam gaźnik w 125cc to tym bardziej jest to oczywiste, jeżeli osiągasz 85kmh i 7k obrotów moduł masz prawidłowy i żaden progcdi nic nie zmieni tym bardziej w naszych silnikach. Ja także mam 140cc (wersja ponoć słabsza ale z rozrusznikiem) z ostrym wałkiem i nawet dziś leciałem 110kmh na średnicówce. Jak kupowałem gaźnik niby dedykowany mikuni vm22 to miał zamontowaną dyszę główną 95 i przy 60kmh silnik zachowywał się jakby miał tak ustawioną odcinkę, testowałem także pz26 Deni z junaka z dyszą 93 i także podlewał ,ale po chwili dostawał buciora. Sprawę załatwiłem dyszą 90 w mikuni i od prawie roku oprócz podnoszenia ssania nie tykam gaźnika, nawet w zimie. Reasumując, po moich doświadczeniach podejrzewam że masz dyszę w przedziale 93-lub wzwyż i jest ona po prostu za duża.

ps. filtr powietrza także potrafi przydusić.
Pozdrawiam Arek

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 82
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: kymco-from-hell » wt 21 mar, 2017

to moze miec sens! gaznik mam dedykowany mikuni 26 (w 125 mialem 19,5) ale dysza chyba nawet 100 bo jak byl zakladany silnik w zime przy mrozach to tylko na tej dyszy silnik w miare pracowal)..
aha o filtr powietrza dbam jak szalony bo duzo jezdze w deszczu i musze miec idealny :)

btw myslisz ze troche za waski wydech moze miec tez duzy wplyw?


-------------- ubdate--------------

zamowilem juz dysze mikuni m5 90 i 95 i pokombinujemy :)

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 386
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: JOSEMORALES » śr 22 mar, 2017

Ja na przemian kiedy trzeba odnowić powłokę lakierniczą na wydechu zakładam fabryczny tłumik i powiem ze dużej różnicy nie ma, co najwyżej lżej wkręca się na obroty. Więc tłumikiem bym się nie martwił, a co do filtra powietrza to używam wyłącznie fabrycznego (testowałem przeróżne) . Pozdrawiam Arek

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 82
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: kymco-from-hell » śr 22 mar, 2017

mi chodzi bardziej o rure wylotowa niz sam tlumik. fakt przelot nie daje nic do osiagow no moze procz lepszego wkrecania sie na obroty :) i jest sie slyszalnym dla puszek ;P Jesli zas chodzi o filtr to dawno musialem zrezygnowac z orginalnej puchy bo gaznik sie dusil. aktualnie mam stozek ale z dolotem powietrza jak w amfibii :D

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 386
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: JOSEMORALES » czw 23 mar, 2017

Jeżeli zmienisz dysze na mniejszą to sprubój ponownie fabrycznego filtra powietrza. Juz może być ok.

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 82
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: kymco-from-hell » czw 23 mar, 2017

fabryczny filtr byl od 50cc :) zreszta jak bede mial chwile to zrobie zdjecie i wkleje:) to wszytko wytlumaczy. btw dzis zrobilem maly eksperyment i dodawalem gaz baaardzo powoli, gdy juz mialem 85 na budziku po dlugim rozpedzaniu..delikatnie dalem gazu i nagle 90... znowu lekko gazu i 95 :D znowu lekko i do 80 spadlo. jutro jak bedzie chwila testuje dysze od 85 do 100 (co 5)

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 82
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: kymco-from-hell » pt 24 mar, 2017

Rozebralem gaźnik i tam jest jednak inna dysza niż sądziłem. Ma napis ab90.

https://drive.google.com/open?id=0B0M11 ... GY5WHlyeGM

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 386
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: JOSEMORALES » sob 25 mar, 2017

Rozmiar dyszy wydaje się być jak najbardziej ok, więc pozostaje próba z większą dyszą.

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 82
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: kymco-from-hell » sob 25 mar, 2017

pytanie tylko czy musze miec idealnie tak samo dluga dysze, mam wieksze rozmiarami zarowno mikumi jak i keihin ale sa krotrze niz ta na zdjeciu . a poprostu dysza na zdjeciu czyli keihin cr ma duze skoki w rozmiarach, najmniejsza 90 a potem odrazu 105... ok dzis sproboje 95 ale krotsza :)

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 386
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: JOSEMORALES » sob 25 mar, 2017

Cze, może być krótsza. Ewentualnie w razie potrzeby podniesiesz poziom paliwa w komorze pływakowej. Pozdrawiam Arek

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 82
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: kymco-from-hell » sob 25 mar, 2017

Faktycznie może być krótsza. Sprawdziłem dysze mikumi 90 i 95 oraz keihin 95 i na 95 dlawi się silnik.. co ciekawe przy mikumi 90 miałem większy v-max bp aż szalone 90km/h ale gorsza reakcje ja gaz. Czyli jednak muszę spróbować dysze <90?

------ ubdate -----

Dysza duszy nie równa, założyłem mikumi 95, musze dawać powoli gaz inaczej żdycha albo reaguje z opóźnieniem ale manetka działa do końca czyli powyżej 3/4 dalej prędkość i obroty rosną. Teraz v-max 95 ale przy redukcji gazu czuć ze szarpie i nie można nagle.manetki odkrecac

Aha iglica ustawiona na środkowym rowku

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 82
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: kymco-from-hell » pn 03 kwie, 2017

Ok stanęło na dyszy mikumi 97,5, gaz działa w pełnym zakresie i często udaje mi się wykrecic około 95km/h jeśli dam manetka na full a po drodze będzie jaki spad;P świeca niestety w większości czarna...myślę by spróbować inna z lepszym graniem. Co do opony to mam teraz 110/80 - 17 a orginal to 3,5x17 wiec nawet nie wiem jak to przeliczyc.

Jakieś pomysły? Ma ktoś ten silnik w okolicy dużego lub małego trójmiasta?

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 82
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: kymco-from-hell » ndz 04 cze, 2017

Witam po dluzszej przerwie! :)

Pisze tego posta zeby miec epilog do tego watku a nie pozostawic pustym... dla potomnych :D

ok przebudowa skonczyla sie na:

- silnik yx140
- sportowy walek
- magneto i reszta ladowania jeszcze z orginalnej 50ccm (mam w kymkaczu prad DC;/ )
- gaznik mikuni pz 30 (dysza 105, na 100 za malo paliwa dostawal, moze kiedys sproboje 110)
- filtr powietrza a'la moj patent czyli rurociag plys stozek
- naped dida wzmacniany 428 (tak wiem ze zabiera troche z mocy ale mam juz dosc zajezdzania lancuchow)
- zebatki 16 przod, 42 tyl
- opony orginalne od tego k-pipa czyli tyl 17 waska (a nie szeroki lacz jak michelin)
- cdi jakis tam standard, od incy chyba
- chlodnica oleju
- powymieniane wszytkie lozyska w felgach (pamietajcie ze moj bzyk OGOLNIE ma juz przejechane ponad 50 tys km :) )
- orginalne kolanko od tego silnika (tak jak sie okazlo to ma piorunujace znaczenie, kolanko ktore mialem dotychczas mialo przeswic dwa razy mniejszy, nie mowie juz o nagarze ;] )
- tłumik dlugi, pelny przelot (poprostu wydmuchalo wate a potem caly srodek :D )

ok osiagi czyli to co kazdego tak naprawde interesuje (dodam ze troche oszukuje bo tylnia laczke i tak zmienie niedlugo na nowa wiec chwilowo napompowana do 4 atmosfer, tak to duzo daje do v-max)

- przyspieszenie : krotkie przelozenia i troche wprawy powoduja ze czesto spod swiatel sie zapominam i BEZ strzalu ze sprzegla poprostu ruszam na jednym kole :D, do 40km/h poprostu sek,

- v-max: ogolnie trojka wkreca sie do 10 000 co daje okolo 80km/h, czwarty bieg przy 10 000 daje 92/km (srednia podroznicza predkosc to 85/km na 4 przy 8-9 tys)

w planach oprocz wymiany estetyki jak lampa przednia i wyswietlacz, zmienie tlumik bo od tego poprotu juz gluchne :D

Finalnie moje pytanie do grona forumowego:

zmienie niedlugo na probe przednia zebatke na 17z zeby trochehe zawalczyc o wiekszego v-max, ktos jeszcze ma jakies pomysly? 140 ccm i 92km/h ? :D mierzone gps i motocyklowym predkosciomierzem

pozdrawiam łukasz!!

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 386
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Słaby v-max yx140 oraz dodatkową rozkmnka;)

Postautor: JOSEMORALES » ndz 04 cze, 2017

Przy 16/42 powinieneś latać ok 120 na obrotach pod 10k więc coś jest mie tak.


Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Prelude & pavaczek
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
2010-2017 Moto-4t.pl ©

 

 

cron