• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Elektryka chopper łoś 125cc

Chopper_Fan
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: pt 03 cze, 2016
Pojazd: Chopper

Elektryka chopper łoś 125cc

Postautor: Chopper_Fan » pt 08 lip, 2016

Witam powracam znów z kolejnym problemem. Od początku jak kupiłem choppera pali mi wszystkie żarówki oprócz przednich kierunkowskazów. Zarówki są popalone nawet w liczniku, silnik jest wstawiony 125. i teraz nie wiem czy to regulator daje za duże napięcie i dodam jeszcze że wogóle nie ma ładowania. i jeszcze czy światło powinno się zwiększać pod wpływem obrotów bo kolega ma od razu jak włączy zapłon <zalamka>


benzerek
Uczeń
Uczeń
Posty: 45
Rejestracja: pt 17 cze, 2016
Pojazd: Benzer Shaft72

Re: Elektryka chopper łoś 125cc

Postautor: benzerek » pt 08 lip, 2016

To prawdopodobnie regulator napięcia jest do wymiany lub nie odpowiednie żarówki, swiatła świecą mocniej wraz ze wzrostem obrotów bo magneto sie kreci szybciej i daje więcej prądu to normalne, twój kolega ma pewnie lepiej naładowany akumulator

Chopper_Fan
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: pt 03 cze, 2016
Pojazd: Chopper

Re: Elektryka chopper łoś 125cc

Postautor: Chopper_Fan » pt 08 lip, 2016

benzerek pisze:To prawdopodobnie regulator napięcia jest do wymiany lub nie odpowiednie żarówki, swiatła świecą mocniej wraz ze wzrostem obrotów bo magneto sie kreci szybciej i daje więcej prądu to normalne, twój kolega ma pewnie lepiej naładowany akumulator


A czym się różni regulator od 50 a od 125. Czy jak założe od zwykłej 50 to będzie dobrze?

Smolarek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 175
Rejestracja: wt 25 cze, 2013
Lokalizacja: Trzebnica
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Elektryka chopper łoś 125cc

Postautor: Smolarek » pt 08 lip, 2016

Rodzai regulatorów jest kilka i zależą od tego czy cewki na statorze masz nie zmasowane lub zmasowane, jeżeli wcześniej miałeś po dodaniu gazu jaśniejsze światło to miałeś cewki zmasowane i światło na przednią lampę i tylne postojowe przed regulatorem prosto ze statora stąd po dodaniu gazu było jaśniej. Wersja świateł z zapłonem to żarówy podpięte na aku i stator zmasowany i inny niż w pierwszej wersji regulator. Powiem ci tak - jak masz pojęcie nikłe to nie ruszaj i jedź do mechanika bo to wcale nie musi byś wina regla ani statora równie dobrze zwara w instalacji ,a bez pojęcia i urządzeń pomiarowych to jedyne co zrobisz to bałagan i większy problem, jeżeli pojęcie masz jako takie i prosty miernik wielofunkcyjny i wolne popołudnie to na luzaku do tego dojdziesz, zacznij od oględzin regulatora ( choć po nim niekoniecznie może być coś widać) prostą czynnością jest sprawdzenie ładowania czy nie przekracza zbyt mocno 14W jeżeli tak to regel jest trafiony jeżeli poniżej 13 to nie masz prawie w ogóle ładowania .
Kolejny krok to oględziny statora - i tu zjarane cewki to rozpoznasz od razu. A zwara to może dawać różne wyniki w pomiarze ale nic pewnego ci nie powiem tu już musisz szukać i korzystać z logicznego myślenia. Jak gdzieś utkniesz to pisz nawet na Pw jestem kilka razy dzienni a tą elektrykę modernizowałem na różne sposoby więc mam czym się podzielić

Chopper_Fan
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: pt 03 cze, 2016
Pojazd: Chopper

Re: Elektryka chopper łoś 125cc

Postautor: Chopper_Fan » pt 08 lip, 2016

Dziś się probobiłem trochę a więc, Po przeszukaniu całej instalacji natrafiłem na zerwany kabel od masy który idzie na sam przód i kupiłem z pobliskiego szrotu regulator i cewkę. cewka nic nie pomogła chopper na dal nie odpala ze startera, ale za to regulator pomógł już nie wywala przedniej zarówki lampy i licznika nie wiem teraz jak reszta ponieważ jest wszystko rozebrane. Ktoś może wie o co chodzi z tym je...ym starterem?? <bezradny>


Smolarek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 175
Rejestracja: wt 25 cze, 2013
Lokalizacja: Trzebnica
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Elektryka chopper łoś 125cc

Postautor: Smolarek » sob 09 lip, 2016

Cewka startera i moduł mógł szlak trafić albo okablowanie w tym rejonie bo te chińskie kabelki to straszne gówno cienkie jest. Ale sądzę że moduł masz trafiony. odpala to w ogóle z kopa czy też nie ?

Chopper_Fan
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: pt 03 cze, 2016
Pojazd: Chopper

Re: Elektryka chopper łoś 125cc

Postautor: Chopper_Fan » sob 09 lip, 2016

Smolarek pisze:Cewka startera i moduł mógł szlak trafić albo okablowanie w tym rejonie bo te chińskie kabelki to straszne gówno cienkie jest. Ale sądzę że moduł masz trafiony. odpala to w ogóle z kopa czy też nie ?



Z kopa to zaje...cie od pala po nocy stania za pierwszym razem odpala. :D Kable to są śmieszne aż się dziwie że to działa.

Smolarek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 175
Rejestracja: wt 25 cze, 2013
Lokalizacja: Trzebnica
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Elektryka chopper łoś 125cc

Postautor: Smolarek » sob 09 lip, 2016

W sumie odpalanie nie do końca wyklucza moduł,
No nic innego jak metoda prób i błędów ( ja mam drugi motor w podzespołach )

benzerek
Uczeń
Uczeń
Posty: 45
Rejestracja: pt 17 cze, 2016
Pojazd: Benzer Shaft72

Re: Elektryka chopper łoś 125cc

Postautor: benzerek » sob 09 lip, 2016

A próbowałeś starterem na podłączonym prostowniku?

Chopper_Fan
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: pt 03 cze, 2016
Pojazd: Chopper

Re: Elektryka chopper łoś 125cc

Postautor: Chopper_Fan » sob 09 lip, 2016

benzerek pisze:A próbowałeś starterem na podłączonym prostowniku?


A tego to nie próbowałem mógł byś mi bardziej wytłumaczyć jak to zrobić??

benzerek
Uczeń
Uczeń
Posty: 45
Rejestracja: pt 17 cze, 2016
Pojazd: Benzer Shaft72

Re: Elektryka chopper łoś 125cc

Postautor: benzerek » sob 09 lip, 2016

Masz podpięty prostownik pod aku i kręcisz rozrusznikiem (pewnie mnie zjedzą zaraz że tak sie nie robi)

Smolarek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 175
Rejestracja: wt 25 cze, 2013
Lokalizacja: Trzebnica
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Elektryka chopper łoś 125cc

Postautor: Smolarek » ndz 10 lip, 2016

No bo się nie robi. Za dużo uszkodzeń możesz sobie tym zafundować jedyny plus tej metody to to ,że wykluczysz padnięty aku , jak zakręci ze startera to aku do wymiany, a jak nie to zgaduj zgadula gdzie boli gnoja <lol>

Chopper_Fan
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: pt 03 cze, 2016
Pojazd: Chopper

Re: Elektryka chopper łoś 125cc

Postautor: Chopper_Fan » ndz 10 lip, 2016

Smolarek pisze:No bo się nie robi. Za dużo uszkodzeń możesz sobie tym zafundować jedyny plus tej metody to to ,że wykluczysz padnięty aku , jak zakręci ze startera to aku do wymiany, a jak nie to zgaduj zgadula gdzie boli gnoja <lol>



Ch.ja tam nie zakręcił. Ale banan na ryju że chociaż już coś działa :D oklaski

Smolarek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 175
Rejestracja: wt 25 cze, 2013
Lokalizacja: Trzebnica
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Elektryka chopper łoś 125cc

Postautor: Smolarek » pn 11 lip, 2016

Nie zbyt to rozumiem co ty napisałeś ale po entuzjazmie rozumiem że pomysł z prostownikiem zadziałał i męda gada do ciebie <radocha>
To znakiem że aku masz do wymiany , ale jeszcze kwestia ładowania czy jest i jakie na jakich obrotach .
Tak w ogóle co co to za pojemność te twoje 125 jaki to model silnika (oznaczenia , rozmiar tłoka )
Ile to jedzie i pali?

Chopper_Fan
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: pt 03 cze, 2016
Pojazd: Chopper

Re: Elektryka chopper łoś 125cc

Postautor: Chopper_Fan » sob 23 lip, 2016

Soory za tak długi czas nie odpowiadania. Chopper trochę ogarnięty jakoś działa. Silnik typowy chinol kupowany w tamtym roku nówka za 1000zł oczywiście przez poprzedniego właściciela. zapierdziela nie miłośiernie że aż miło Gps pokazuje 90-92 km paliwa swoje weźmie tak z 3,5l na 100.
Jakie wymiary tłoka to niestety nie znam.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2018 Moto-4t.pl