• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: Asiasty » pt 15 lut, 2019

Witam!
Zrobiłem swapa z 72 na 120ccm lifan 6 cewkowy.
Kolory kabli wychodzące z silnika: różowy, zółty, zielony, czarny z czerwonym paskiem, niebieski z białym paskiem. W motocyklu są te same.
Kolory kabli z regulatora: czerwony, różowy, żółty, zielony.
Problem jest ze światłami przednimi tzn. zapalają się w okolicy 4-5k obrotów a pełną "światłość" w okolicy 6-7k. Chyba akumulator się też nie ładuje. Nie wiem bo za długo nim nie jeździłem. Pozycje, stop, kierunki działają. Proszę o pomoc :) .


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: JOSEMORALES » sob 16 lut, 2019

Sprawdź stan kostki i przewodów na regulatorze napięcia.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: Asiasty » sob 16 lut, 2019

JOSEMORALES pisze:Sprawdź stan kostki i przewodów na regulatorze napięcia.


Są w porządku, na poprzednim silniku wszystko działało. Coś czytałem, że jakieś regulatory zmasowane nie zmasowane nic nie czaje w sumie, może ten regulator jest zły?
EDIT:
Miernik mam, więc tylko jakbyście mi powiedzieli który kabel z którym złączyć to mogę wszystko pomierzyć.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: Asiasty » sob 16 lut, 2019

Przeszukałem trochę forum i znalazłem poradnik dzikiegolopeza.
viewtopic.php?f=36&t=10028&p=125389&hilit=%C5%82adowanie#p125389
Wynika z niego, że mam cewki nie zmasowane, a w starym silniku były zmasowane. Później chciałem sprawdzić regulator i z wypowiedzi samego autora tego poradnika pod moim wcześniejszym tematem również wynika, że mam regulator do cewek niezmasowanych. viewtopic.php?f=3&t=13723&p=161637#p161637
To ja już w końcu nie wiem <bezradny> .

Edit: Ładowanie w okolicy 5-6k obrotów wynosi 18-19v.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: JOSEMORALES » ndz 17 lut, 2019

Jakieś szaleństwo masz z tym ładowaniem, śmierć akumulatora.


Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: Asiasty » ndz 17 lut, 2019

Zapomniałem napisać, że na wolnych ładowanie wynosi 0-1v i tak skacze :)

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: dzikilopez » ndz 17 lut, 2019

Dobra jedziem z tym koksem bo widzę że albo burdel w kablach albo w kolorach albo na Wiejskie a sorry tam to norma .
TEST NA SAMYM SILNIKU
Odepnij różowy i żółty co są odpowiedzialne za ładowanie, ustaw multimetr na sprawdzenie ciągłości obwodu tzw brzęczyk. Sprawdź czy jest przejście do masy żółty i masa, potem różowy i masa. Jeżeli z kolorami kabli jest ok to nie powinno być przejścia. Przejście powinno być TYLKO pomiędzy różowym i żółtym.
Drugi test możesz zrobić tak że odpalasz silnik i przykładasz żarówkę H4 55W i testujesz tak samo. Powinna zaświecić dopiero jak podłączysz ją pod różowy i żółty.
TEST AKUMULATORA
Jeżeli aku masz padnięty lub cele dostały zwarcia to też nie jest dobrze. Zmierz napięcie na akumulatorze po dłuższym postoju moto np po nocy, jak jest poniżej 10V to lipa. Możesz go próbować ratować przez ładowanie. Najbezpieczniej łądować aku prostownikiem z automatyczną regulacją prądu jak takiego nie masz to ładuj wpinając w szereg jakąś żarówkę, osobiście stosuję 21W/12V.
Po pełnym naładowaniu akumulatora, napięcie dość szybko spada do wartości około 13 V a następnie już powoli maleje do około 12,5 V. Jeśli zatem masz wartość poniżej 12,5 V oznacza to, że Twój akumulator jest w jakimś stopniu rozładowany. Minimalne napięcie jakie możesz zarejestrować i odczytać na multimetrze jest wartości 10,8 V. Niestety taki pomiar oznacza tylko jedno. Głębokie rozładowanie akumulatora.
Po odpaleniu napięcie przy 3tys powinno już być w okolicy 13,5V przy załączonych lampach.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: Asiasty » ndz 17 lut, 2019

dzikilopez pisze:Dobra jedziem z tym koksem bo widzę że albo burdel w kablach albo w kolorach albo na Wiejskie a sorry tam to norma .
TEST NA SAMYM SILNIKU
Odepnij różowy i żółty co są odpowiedzialne za ładowanie, ustaw multimetr na sprawdzenie ciągłości obwodu tzw brzęczyk. Sprawdź czy jest przejście do masy żółty i masa, potem różowy i masa. Jeżeli z kolorami kabli jest ok to nie powinno być przejścia. Przejście powinno być TYLKO pomiędzy różowym i żółtym.
Drugi test możesz zrobić tak że odpalasz silnik i przykładasz żarówkę H4 55W i testujesz tak samo. Powinna zaświecić dopiero jak podłączysz ją pod różowy i żółty.
TEST AKUMULATORA
Jeżeli aku masz padnięty lub cele dostały zwarcia to też nie jest dobrze. Zmierz napięcie na akumulatorze po dłuższym postoju moto np po nocy, jak jest poniżej 10V to lipa. Możesz go próbować ratować przez ładowanie. Najbezpieczniej łądować aku prostownikiem z automatyczną regulacją prądu jak takiego nie masz to ładuj wpinając w szereg jakąś żarówkę, osobiście stosuję 21W/12V.
Po pełnym naładowaniu akumulatora, napięcie dość szybko spada do wartości około 13 V a następnie już powoli maleje do około 12,5 V. Jeśli zatem masz wartość poniżej 12,5 V oznacza to, że Twój akumulator jest w jakimś stopniu rozładowany. Minimalne napięcie jakie możesz zarejestrować i odczytać na multimetrze jest wartości 10,8 V. Niestety taki pomiar oznacza tylko jedno. Głębokie rozładowanie akumulatora.
Po odpaleniu napięcie przy 3tys powinno już być w okolicy 13,5V przy załączonych lampach.


No i tak, test pierwszy zaliczony zadnych przejsc do masy nie ma, pomiedzy jest przejscie. Akumulator po nocy mimo iz nie ma sily juz nawet zakrecic ma 12.6 v.
Test 3 nie zaliczony
Ladowanie bez swiatel w okolicy 3k obrotow wynosi 13.5
Ze swiatlami 11.4

Edit:
Widziałem w którymś temacie, że po zmianie silnika trzeba było coś ze światłami zmienić. Niestety w zippie jest tak, że światła mijania lub drogowe działają tylko wtedy kiedy odpalimy silnik. A co jakby je dać bezpośrednio pod akumulator? W sensie żeby działały niezależnie od tego czy silnik jest włączony. Może wtedy by wszystko banglało?

Edit2: Dobra jeszcze jutro pomierzę napięcia wychodzące z cewki oraz jakie są przed regulatorem i za nim. Zna ktoś może odpowiednie wartości dla tego silnika ?

Edit3: Napięcie wychodzące z silnika na wolnych 15 volt ;V
Regulator wtedy nie działa, jednak po dodaniu lekko gazu jest 30 volt i wtedy regulator podaje poprawnie 14.3 volta. Ładowanie na klemach też dobre. Po przejechaniu 15 kilometrów akumulator się naładował. Więc teraz co jest nie tak, że te światła nie świecą na wolnych ?

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: dzikilopez » wt 19 lut, 2019

Mogłeś pisać od razu że lampy lecą z prądnicy. Trzeba je przerobić by leciały z akumulatora, problem zniknie.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: Asiasty » śr 20 lut, 2019

dzikilopez pisze:Mogłeś pisać od razu że lampy lecą z prądnicy. Trzeba je przerobić by leciały z akumulatora, problem zniknie.


To teraz, jak to zrobić :)?
Szukałem po internetach i znalazłem jakiś dziwny schemat tylko.

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: dzikilopez » śr 20 lut, 2019

Teoretycznie zółty przewód idący z silnika do regulatora powinien mieć odnogę co leci na przełącznik na kierownicy, tę odnoge trzeba przepiąc by pojawiało się na niej napięcie po przekręceniu stacyjki u mnie to pomarańczowy przewód co leci aż do przerywacza kierunków. Nie wiem jak wyglada instalacja w Zipku ale szukałbym w lampie połączeń
Napisz dla pewności kolory kabli z którymi łaczy się silnik
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: Asiasty » czw 21 lut, 2019

Kable które łaczą sie z silnikiem mają takie same kolory a jest to:
Zielony, niebieski z białym paskiem, żółty łososiowy, czarny z czerwonym paskiem.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: Kuaczozor » czw 21 lut, 2019

Coś się nie mogę doliczyć tych kabli.
Niebieski z białym i czarny z czerwonym, to kable cewki od zapłonu, nimi się nie martw na razie.
Zielony, to wiadomo, masa.
Powinny ci zostać jeszcze dwa wychodzące z silnika. Przeważnie dwa żółte albo żółty i biały.

(no i oczywiście można się jeszcze nadziać na całą wiązkę od czujnika biegów, ale widzę, że na szczęście nie miałeś z tym problemu)

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: Asiasty » pt 22 lut, 2019

Kuaczozor pisze:Coś się nie mogę doliczyć tych kabli.
Niebieski z białym i czarny z czerwonym, to kable cewki od zapłonu, nimi się nie martw na razie.
Zielony, to wiadomo, masa.
Powinny ci zostać jeszcze dwa wychodzące z silnika. Przeważnie dwa żółte albo żółty i biały.

(no i oczywiście można się jeszcze nadziać na całą wiązkę od czujnika biegów, ale widzę, że na szczęście nie miałeś z tym problemu)


Te dwa ktore powinny zostac to własnie zółty i łososiowy/różowy albo pomarańczowy cos w ten deseń

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: Kuaczozor » pt 22 lut, 2019

No i dobra. I teraz albo liczysz na to, że kolory się zgadzają i szukasz takich kabli (ten pomarańczowy, o którym mówi dzikilopez bywa też czarny w instalacji) albo porównujesz najpierw ze schematem instalacji elektrycznej.
Możesz też się przyjrzeć kolorom przewodów wchodzących do stacyjki, jeżeli masz tam jakiś rozsądny dostęp.
Kiedy potrzebowałem w połowie wysokości motoru plusa, ale tylko po przekręceniu stacyjki, wpinałem się właśnie w przewód idący do przerywacza (standardowy kolor to pomarańczowy albo czarny), tak jak mówił mój poprzednik.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl

 

 

cron