dzikilopez pisze:Dobra jedziem z tym koksem bo widzę że albo burdel w kablach albo w kolorach albo na Wiejskie a sorry tam to norma .
TEST NA SAMYM SILNIKU
Odepnij różowy i żółty co są odpowiedzialne za ładowanie, ustaw multimetr na sprawdzenie ciągłości obwodu tzw brzęczyk. Sprawdź czy jest przejście do masy żółty i masa, potem różowy i masa. Jeżeli z kolorami kabli jest ok to nie powinno być przejścia. Przejście powinno być TYLKO pomiędzy różowym i żółtym.
Drugi test możesz zrobić tak że odpalasz silnik i przykładasz żarówkę H4 55W i testujesz tak samo. Powinna zaświecić dopiero jak podłączysz ją pod różowy i żółty.
TEST AKUMULATORA
Jeżeli aku masz padnięty lub cele dostały zwarcia to też nie jest dobrze. Zmierz napięcie na akumulatorze po dłuższym postoju moto np po nocy, jak jest poniżej 10V to lipa. Możesz go próbować ratować przez ładowanie. Najbezpieczniej łądować aku prostownikiem z automatyczną regulacją prądu jak takiego nie masz to ładuj wpinając w szereg jakąś żarówkę, osobiście stosuję 21W/12V.
Po pełnym naładowaniu akumulatora, napięcie dość szybko spada do wartości około 13 V a następnie już powoli maleje do około 12,5 V. Jeśli zatem masz wartość poniżej 12,5 V oznacza to, że Twój akumulator jest w jakimś stopniu rozładowany. Minimalne napięcie jakie możesz zarejestrować i odczytać na multimetrze jest wartości 10,8 V. Niestety taki pomiar oznacza tylko jedno. Głębokie rozładowanie akumulatora.
Po odpaleniu napięcie przy 3tys powinno już być w okolicy 13,5V przy załączonych lampach.
No i tak, test pierwszy zaliczony zadnych przejsc do masy nie ma, pomiedzy jest przejscie. Akumulator po nocy mimo iz nie ma sily juz nawet zakrecic ma 12.6 v.
Test 3 nie zaliczony
Ladowanie bez swiatel w okolicy 3k obrotow wynosi 13.5
Ze swiatlami 11.4
Edit:
Widziałem w którymś temacie, że po zmianie silnika trzeba było coś ze światłami zmienić. Niestety w zippie jest tak, że światła mijania lub drogowe działają tylko wtedy kiedy odpalimy silnik. A co jakby je dać bezpośrednio pod akumulator? W sensie żeby działały niezależnie od tego czy silnik jest włączony. Może wtedy by wszystko banglało?
Edit2: Dobra jeszcze jutro pomierzę napięcia wychodzące z cewki oraz jakie są przed regulatorem i za nim. Zna ktoś może odpowiednie wartości dla tego silnika ?
Edit3: Napięcie wychodzące z silnika na wolnych 15 volt ;V
Regulator wtedy nie działa, jednak po dodaniu lekko gazu jest 30 volt i wtedy regulator podaje poprawnie 14.3 volta. Ładowanie na klemach też dobre. Po przejechaniu 15 kilometrów akumulator się naładował. Więc teraz co jest nie tak, że te światła nie świecą na wolnych ?