Witam ten artykuł na pewno przyda się początkującym riderom Dotyczył będzie tego jak w pełni sprawnie, przygotować nasze moto do sezonu motocyklowego
Dobry akumulator to podstawa, w okresie zimowym powinien być wyciągnięty z moto i schowany w ciepłym suchym pomieszczeniu. Powinien być systematycznie doładowywany, wtedy na pewno nie będzie z nim problemu . Jeśli mamy aku „obsługowe” należy sprawdzić poziom elektrolitu, a ewentualne ubytki uzupełnić wodą demineralizowaną. Dobry akumulator musi mieć napięcie powyżej 12,5 V.
Koniecznie świeża benzyna
Jeśli zostawiliśmy benzynę w gaźnikach na całą zimę, sprawiło to , że na wiosnę znajdziemy tam ciecz cytuję pozbawioną większości lotnych związków, nawet nie ma co próbować odpalać na takiej benzynie… Musimy spuścić benzynę z gaźnika, i zalać świeże paliwo.
Żeby spuścić paliwo z gaźnika wystarczy poluzować tą śrubkę zaznaczoną na zdjęciu .
Uploaded with ImageShack.us
Należy sprawdzić też w jakim stanie jest świeca zapłonowa ( Świeca zapłonowa jest jednym z głównych elementów układu zapłonowego silnika spalinowego o zapłonie iskrowym. Podstawowym zadaniem świecy zapłonowej jest zrealizowanie we wnętrzu komory spalania wyładowania elektrycznego o wymaganym charakterze). Można wykręcić świece jeśli jest w dobrym wkręcamy ją z powrotem, jednak jeśli jest w złym stanie należy ją wymienić na nową. Tutaj link do stronki, która pomoże nam w ocenieniu w jakim stanie jest nasza świeca
http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html . Jeśli nam się chce można również przeczyścić naszą świecę.
Zanieczyszczona lub zużyta świeca pogarsza pracę silnika.
Oto jak wyczyścić / wymienić świecę:
1.
Ściągamy fajkę ze świecy.
2. Wykręcamy świecę kluczem do świec 16 mm (początkowo kluczem, gdy już idzie lekko to w rękach)
3. Uważamy żeby poprzez otwór w głowicy coś nam nie wpadło, bo nam porysuje cylinder. (jeśli wymieniasz świecę na nową przejdź do punktu 5)
4. Czyścimy świecę szczotką drucianą (szczególna uwaga na czystość pomiędzy elektrodami świecy, bo tam przeskakuje iskra)
5. Ustawiamy przerwę pomiędzy elektrodami za pomocą szczelinomierza (ma być 0,6 - 0,7 mm) - bierzemy listek na 0,65 i wyginamy górną elektrodę tak aby ten listek wchodził bez luzu, ale lekko. Nowa świeca ma ustawioną fabrycznie przerwę która jest podana na opakowaniu lub na stronie producenta.
6. Wkręcamy świecę (początkowo rękami, dokręcamy momentem 10 - 15 Nm, jeśli nie mamy klucza dynamometrycznego to dla nowej świecy - przekręcamy od momentu przylegnięcia uszczelki do głowicy o 0,5 obrotu, dla używanej-na czuja)
7. Zakładamy fajkę.
Oto świece pasujące do Ogara:
NGK C7HSA - odpowiednik fabrycznej
NGK CR7HSA - różni się tym że ma opornik przeciw zakłóceniowy
NGK CR7HIX - irydowa z opornikiem
Odpalamy moto i jaaazda, czekaj czekaj, nie tak szybko w niektórych sprzętach po długim zimowaniu mogły się skleić tarcze sprzęgła ale spokojnie to nic strasznego aby je odkleić należy wrzucić np. 2 bieg, trzymając sprzęgło przepchać moto kilka metrów przód i w tył.
Jeśli moto nie będzie chciało odpalić w co wątpię proszę zgłosić się o poradę na forum