• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Regulacja Zaworów

Patenty na dane problemy
Awatar użytkownika
Toman94
Majster
Majster
Posty: 96
Rejestracja: ndz 30 sty, 2011
Lokalizacja: ÂŁaziska

Regulacja Zaworów

Postautor: Toman94 » ndz 30 sty, 2011

Witajcie,stworzyłem poradnik dla Eaglets Chopper Team i mam nadzieję że wam też się przyda;)

Jak regulować zawory?
Bardzo częste pytanie...

Na początek potrzebujemy narzędzia:
Szczelinomierz z listkami o grubości 0,05 i 0,07 mm
Śrubokręt płaski
Klucz 17 (najlepiej nasadkowy)
Klucz 9 (najlepiej nasadkowy)
Klucz 10

Obrazek


Odkręcamy korki z lewej pokrywy, tam gdzie jest magneto.
Obrazek


Odkręcamy również górny i dolny korek, po czym ustawiamy w górnym otworze cechę T. Musi się ona pokrywać z cechą w pokrywie zębatki rozrządu.
Gdy mamy ustawioną cechę, kluczem 10tką odkręcamy dekiel z zębatki rozrządu.*
Obrazek


Gdy odkręcimy dekielek, cecha na zębatce musi się pokrywać z kreską w głowicy (jest ona na godzinie 9).
*Odkręcamy to dla pewności, czy rozrząd jest dobrze ustawiony. Jeśli wiemy że jest dobry, to nie musimy tego odkręcać.
Obrazek


Następnie odkręcamy korki z zaworów kluczem 17. Uwaga, bo w dolnym korku będzie trochę oleju.
Obrazek
Obrazek


Po odkręceniu korków, zobaczymy zawory. Kluczem 9 odkręcamy nakrętkę kontrującą (nie wykręcamy jej całej).
Obrazek


Odkręcamy trochę ten kwadracik - to jest odpowiedzialne od ustawiania luzu. Jeśli nie wiemy gdzie włożyć szczelinomierz, to wykręcamy to bardziej i ruszamy zaworem do przodu i do tyłu, w tedy będziemy widzieć gdzie go włożyć.
Obrazek


Pamiętaj:
Dla 50ccm:
Zawór górny (ssący)- luz 0,05 mm
Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,07 mm


Dla 72 i 110ccm:
Zawór górny (ssący)- luz 0,06 mm
Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,08 mm


Gdy włożyliśmy już ten szczelinomierz, to dokręcamy kwadracik tak, aby szczelinomierz chodził z oporem. Kluczem 9 dokręcamy nakrętkę kontrującą i sprawdzamy, czy szczelinomierz chodzi tak jak chodził, czyli z oporem. Jeśli tak jest, to możemy już wszystko skręcać.

Górny i dolny zawór reguluje się tak samo, tylko musimy pamiętać, że górny zawór powinien mieć luz 0,05 mm, a dolny 0,07 mm.


Na koniec, przed skręceniem wszystkiego, należy wykonać kilka obrotów wału, ustawić ponownie wszystkie znaczki i sprawdzić jeszcze raz luzy.
Ostatnio zmieniony ndz 30 sty, 2011 przez Toman94, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
piotrek350
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 467
Rejestracja: czw 06 sty, 2011
Lokalizacja: Wydminy

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: piotrek350 » ndz 30 sty, 2011

Powinienneś napisać luz dla 50ccm i 72, przydało by się do innych pojemności ale trudno. Ogólnie dobry poradnik.
Jaki¿ to motor piêkny i m³ody? I jaka to na nim dziewica? Zje¿d¿aj¹ z drogi im samochody, Œmigaj¹ przy œwietle ksiê¿yca. Ona mu krêci manet¹ do koùca, a on wci¹¿ podnosi obroty; Pewnie ju¿ rura jest ca³kiem gor¹ca, Pewnie znów wpadn¹ w k³opoty.

Awatar użytkownika
GrzesQ
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 415
Rejestracja: pn 27 gru, 2010
Lokalizacja: Sokó³ka/Bia³ystok
Kontaktowanie:

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: GrzesQ » ndz 30 sty, 2011

Poradnik elegancki, stawiam PIWO :)

Awatar użytkownika
Toman94
Majster
Majster
Posty: 96
Rejestracja: ndz 30 sty, 2011
Lokalizacja: ÂŁaziska

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: Toman94 » ndz 30 sty, 2011

Niestety nie znam luzów dla większej pojemności niż 50ccm,jeśli ktoś napisze to dopiszę;)
"ÂŻycie motocyklisty nie liczy siĂŞ w latach tylko w kilometrach..."
Bez motĂłra, mina jest ponura :D

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Kingway/Chopper_50/11903
http://picasaweb.google.pl/Toman94

Awatar użytkownika
piotrek350
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 467
Rejestracja: czw 06 sty, 2011
Lokalizacja: Wydminy

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: piotrek350 » ndz 30 sty, 2011

Dla 72 podobne do 50, ssący- 0,6, wydech 0,8 a 110 to te same bo te same zawory są.
Jaki¿ to motor piêkny i m³ody? I jaka to na nim dziewica? Zje¿d¿aj¹ z drogi im samochody, Œmigaj¹ przy œwietle ksiê¿yca. Ona mu krêci manet¹ do koùca, a on wci¹¿ podnosi obroty; Pewnie ju¿ rura jest ca³kiem gor¹ca, Pewnie znów wpadn¹ w k³opoty.


Awatar użytkownika
Toman94
Majster
Majster
Posty: 96
Rejestracja: ndz 30 sty, 2011
Lokalizacja: ÂŁaziska

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: Toman94 » ndz 30 sty, 2011

Nie czasem 0.06 i 0.08?
"ÂŻycie motocyklisty nie liczy siĂŞ w latach tylko w kilometrach..."

Bez motĂłra, mina jest ponura :D



http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Kingway/Chopper_50/11903

http://picasaweb.google.pl/Toman94

Awatar użytkownika
Olo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 1858
Rejestracja: sob 01 sty, 2011
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź, retkinia

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: Olo » ndz 30 sty, 2011

A konieczne jest sprawdzanie rozrządu?
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Zipp/Shock/109607
Obrazek[/URL]
Motocykl jest bogiem,
prêdkoœÌ na³ogiem
Pal gumĂŞ i szalej,
nie myÂśl co dalej

Awatar użytkownika
Toman94
Majster
Majster
Posty: 96
Rejestracja: ndz 30 sty, 2011
Lokalizacja: ÂŁaziska

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: Toman94 » ndz 30 sty, 2011

Raczej nie ale warto przekręcić magnetem żeby sprawdzić luzy więc automatycznie rozrząd sprawdzasz;)
"ÂŻycie motocyklisty nie liczy siĂŞ w latach tylko w kilometrach..."

Bez motĂłra, mina jest ponura :D



http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Kingway/Chopper_50/11903

http://picasaweb.google.pl/Toman94

Awatar użytkownika
Olo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 1858
Rejestracja: sob 01 sty, 2011
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź, retkinia

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: Olo » ndz 30 sty, 2011

Na tej stronie jest pokazane, że trzeba pokrywę zaworów ściągać http://prezes605529300.pxd.pl/album/173 ... ja-zaworow
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Zipp/Shock/109607

Obrazek[/URL]

Motocykl jest bogiem,

prêdkoœÌ na³ogiem

Pal gumĂŞ i szalej,

nie myÂśl co dalej

adrol

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: adrol » pn 31 sty, 2011

Olo, źle jest pokazane, nie trzeba, poradnik dobrze zrobiony :)

Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1275
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: Yautja » pn 31 sty, 2011

Ale chyba dla wszystkich pojemności są te same wartości luzu zaworowego...
Obrazek

adrol

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: adrol » pn 31 sty, 2011

co do tego nie ma ustalonego zdania, ja wszędzie ustawiam tak samo i wszystko chodzi idealnie, najważniejsze aby były luzy ;)

Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1275
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: Yautja » pn 31 sty, 2011

adrol, a dla silnika 140 takie luzy zalecane przez producenta ile wynoszą?
Obrazek

adrol

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: adrol » śr 02 lut, 2011

Producent czyli Chińczycy to nic nie wiedzą i nic nie zalecają, na seryjnym wałku rozrządu i w pełnej serii to tak jak do 125 ;)

Awatar użytkownika
900_09
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: wt 30 lis, 2010
Lokalizacja: BiaÂłaczĂłw k.opoczna
Kontaktowanie:

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: 900_09 » czw 03 lut, 2011

masz piwo dobry poradnik
900_09



Wróć do „Tutoriale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2018 Moto-4t.pl