W końcu to dział z poradnikami więc ten temat się przyda.Chodzi mianowicie o oleje.Jeśli macie jakieś pytania lub wątpliwości to piszcie w tym temacie-piszemy tu wszystko o oleju,takie małe vademecum.
Tak więc jaki olej wybrać?Oczywiście do naszych czterosuwowych silniczków.Zgodzi się ze mną kolega adrol(pozdrawiam) ,że Honda zaleca do tych silników stosowanie olejów półsyntetycznych.Ja sam na półsyntetyku jeżdżę i uważam ,że jest to bardzo dobry wybór.Dużo osób jeździ również na olejach syntetycznych.Oleje te również są bardzo dobre(właściwościami smarowniczymi przewyższają półsyntetyki).Dla zwykłego użytkownika(bez obrazy dla nikogo) te oleje nie będą robiły różnicy.Każdy kto miał syntetyk albo półsyntetyk powie ,że takie oleje smarują bardzo dobrze.A więc jaki kupić?Markowy-najlepiej Castrol,Motul,Elf.Oleje te są droższe ale naprawdę lepsze niż jakieś za 20 zł ze stacji benzynowej(wyjątkiem jest Castrol Magnatec,ja zapłaciłem 18 zł za litr).
To co napisałem to jedynie wierzchołek ogromnej góry lodowej jaką jest tematyka olejów.W razie wątpliwości piszcie-od tego jest ten temat.
Dodatek
Honda zaleca do swoich silników oleje półsyntetyczne.Ooracing do chińskich silników zaleca oleje mineralne.Wiadomo ,że pomiędzy silnikami japońskimi a chińskimi jest spora przepaść co do wytrzymałości i mocy.Chińskie silniki mają dużo niedoskonałości.Gęsty olej mineralny wnika w te wszystkie ubytki i dobrze uszczelnia silnik.W silnikach japońskich tych niedoskonałości jest znacznie mniej,dlatego nie potrzeba tak gęstego oleju jak mineralny,można stosować oleje o mniejszej lepkości i lepszych właściwościach smarnych.
Pewnie niektórzy się teraz zastanawiają dlaczego w takim razie wszyscy nie leją do swoich silników olejów mineralnych?Po prostu prawie wszyscy wykorzystują swoje maszyny rekreacyjnie,nie nabijają dużej ilości kilometrów,dlatego mogą sobie "pozwolić" na "lepsze" oleje które są wiadomo droższe od tych "gorszych".Z drugiej strony mało kto oszczędza silnik,jazda rekreacyjna oznacza wysokie obroty i nierzadko duże obciążenia.Dlatego "lepsze" oleje wydają się być naprawdę lepsze.
A więc prawda jest taka ,że dobór oleju zależy od naszego stylu jazdy ale nawet jeśli olej dobierzemy źle to nie powinno się nic stać-jeździmy w końcu na mało wysilonej jednostce o pojemności kieliszka.