• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Patenty na dane problemy
Awatar użytkownika
Time Bandit
Specjalista
Specjalista
Posty: 173
Rejestracja: pn 25 mar, 2013
Lokalizacja: ZÂłotĂłw/Okolice

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: Time Bandit » sob 11 paź, 2014

Co do gaźnika. Miałem seryjny gaźnik PZ19 i powiem szczerze chlał więcej paliwa niż na moim aktualnym MIKUNI 25mm i na seryjnym palił do ok 5l/100km a teraz przy spokojnej jeździe bez problemu schodzę do 2,5L/100km. Co do ładowania akumulatora. Powiem Wam jedno na dwucewkowym ładowanie jest, ale nie na długo, bo cewka od ładowania się przegrzeje i ładowanie jest w granicach max 11V. Ostatnio kupiłem calutki zapłon na 6 cewek z lekkim magnetem okazało się że ładowania nie ma. Jest ale nie ma żeby ładowało powyżej 13V, dlatego zalecam się dostosować do poradnika Dzikiegolopeza ;)


Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: klemens244 » wt 04 lis, 2014

Z niczym tu się nie zgadzam.
1. ZAWSZE pali mniej przy spokojnej jeździe=logika. U mnie w 110 ccm na trasie pali 2,0 dm3/100 km. Natomiast ścigając się z dupkami, którzy maja służbowe auta w leasingu chla mi nawet 4,5 litra po mnieście. Światła i piesi robia swoje. Wszystko zależ co chcesz kosztem czego.
2. Ładowanie ze iskrownika 2-u cewkowego. Masz tu jedna cewkę jako czujnik Halla /ten od iskry/ oraz JEDNĄ cewkę do ładowania., czyli jeden impuls sinusoidy na jeden obrót wału. Przy załączeniu świateł masz ładowanie w cieniutkich granicach pokrycia 60 Watt wszystkich odbiorników. W mieście, gdzie cały czas masz bieg jałowy ładowanie masz w granicach 12,5 V. Czyli ŻADNE. Po dwóch dniach zapomnij o rozruszniku elektrycznym, bo akumulator nie trzyma swojej pojemności przy tych 4Ah.
3. Iskrownik 6-o cewkowy, czyli analogicznie: 1-a cewka na iskrę oraz masz 5-ć cewek przeznaczone na ładownie. Kumasz, że masz 5-ć sinusoid, czyli 360 st obrotu wału podzielić na 5 cewek daje impuls co 60 stopni NA JEDEN OBRÓT WAŁU. A nie jeden impuls.

Odpowiedz: ile magnesów na twoje koło magnesowe. Stawiam 100%, że 2 cewki, przy starszych dostawach 4-y cewki. ŻADNEGO sensownego ładowania nie będziesz miał w tych przypadkach, czyli max. 12,5 V.
Natomiast w układzie 6-ć cewek i koło 6-o magnesowe masz 13,5-13,8 VDC /napięcia STAŁEGO/ na wyjściu z regulatora napięcia. Kabel czerwony odpięty od akumulatora.
Teraz masz świecące wszystkie odbiorniki oraz ŁADOWANIE aku. A o to w tym chodzi. Po tygodniu stania te wątłe 4Ah w aku zakręcą ci spokojnie rozrusznikiem.
Aha...Sprawdź, czy nie mas upływu prądu do masy. Chyba wszystko....

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: to&owo » wt 04 lis, 2014

4,5L na 110 to masakra przy kacie nawet w mieście,dla porównania moje 50ccm w mieście przy idiotycznym traktowaniu łyka maks 2.2 . a jak wiadomo 72 i 110 wcale nie są duż obardziej paliwożerne od 50ccm.

Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: klemens244 » wt 04 lis, 2014

No zobacz jakie mamy różne doświadczenia.

Obrazek.
Ostatnio zmieniony wt 04 lis, 2014 przez klemens244, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
n0r3k
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 2001
Rejestracja: sob 01 sty, 2011
Lokalizacja: WZ

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: n0r3k » wt 04 lis, 2014

klemens244, to widać te twoje wynalazki i technologie możesz sobie o kant du** potłuc, bo moje 125cc na 22mm gaźniku przy opór kacie 3 nie przekraczało, a o 1,5 litra więcej od tych 4,5 paliła moja 2 suwowa 125cc jakieś 5 razy mocniejsza od twojego pierdzipęda.
i jeździ się po mieście, a nie po mnieście...
OGAR 900 R > NSR 125 > CBR 600 F3 :)


Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: klemens244 » śr 05 lis, 2014

Dawno tu nie chamiłeś. Witaj. Jeżdżę jeszcze VFR 800 z kompem pokładowym i na krześle z silnikiem w tym sezonie.

Obrazek
Obrazek

Jak zwykle NIC nie wnosisz i czepiasz się każdego klubowicza nawet nieletniego, który pierwszy raz zaczyna swoje życie na hulajnodze. Wnieś coś ciekawego, czego w szkole się uczysz, jakie osiągnięcia masz, ale swoje i bez paragrafu rzecz jasna.
Może jakieś konstrukcje, innowacje techniczne, układy elektryczne, pneumatyka, sterowanie automatyka ? Tematów jest sporo. Rozwiń się kiedyś, czytaj: napisz coś sensownego o planach w jednośladach.
Ostatnio zmieniony śr 05 lis, 2014 przez klemens244, łącznie zmieniany 4 razy.
Obrazek

Awatar użytkownika
ReallY
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 3001
Rejestracja: wt 14 maja, 2013
Lokalizacja: Imielnica, Jędrzejów, Kielce
Pojazd: Hyosung GT 650r

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: ReallY » śr 05 lis, 2014

klemens244, Nie wiem jakim sposobem osiągałeś te 4.5/100 ale to bardzo dużo. W moim przypadku na dosyć bogatej mieszance przy naprawdę przysłowiowym katowaniu spalał ok 3.5/100 oczywiście przy gaźniku z przepustnicą 22mm oraz wylotem na króciec 27mm.


klemens244 pisze:ak zwykle NIC nie wnosisz i czepiasz się każdego klubowicza nawet nieletniego, który pierwszy raz zaczyna swoje życie na hulajnodze. Wnieś coś ciekawego, czego w szkole się uczysz, jakie osiągnięcia masz, ale swoje i bez paragrafu rzecz jasna.
Może jakieś konstrukcje, innowacje techniczne, układy elektryczne, pneumatyka, sterowanie automatyka ? Tematów jest sporo. Rozwiń się kiedyś, czytaj: napisz coś sensownego o planach w jednośladach.




Osobiście uważam że sam nie wnosisz za wiele w wielu swoich postach...
Specjalizacja:
RzeÂźbienie w metalu

Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: klemens244 » śr 05 lis, 2014

Nie wiesz co zrobić ?

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: dzikilopez » wt 11 lis, 2014

klemens244, ReallY, spokój !! Jak chcecie Sobie bluzgać to na PW.

Ja z kolej znów szukam prądu w 120Lifana.
Moje patenty działają ale na chwilę.
Miałem inne magneto z jakiegoś GY6 z 6cioma magnesami + podstawka z cewkami niezmasowanymi tj 2 żółte od cewek wszystko ładnie ale fajczyło cewkę zasilającą moduł.
Zostawiłem te cewy pomimo zjaranej od modułu i dałem moduł zasilany z akumulatora. Fajnie pięknie przez tydzień było. Poleciał moduł a halotron pokazuje tak durne opory że głowa mała. W stanie spoczynku ma mieć 150 Ohm a miał 250 Ohm, jak przyłoży się żelastwa kawałek to opór ma spaść do zera a spadał do 70 łom. Do tego jak mnie moduł pierdykną to myślałem że zaświecę.
Dałem z powrotem fabryczną elektrownię tj. magneto i cewy, walczę aktualnie z regulatorami. Na allegro pojawił się regler z regulacją nie wiem czy kupić czy zrobić swój.
Generalnie winę braku prądu przy 2 cewkowym statorze ponosi regulator bo z tej cewy 50W idzie uzyskać. W Yamaszce RG też jest jedna cewa i działa.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: klemens244 » wt 11 lis, 2014

cut. "Moje patenty działają ale na chwilę.
Miałem inne magneto z jakiegoś GY6 z 6cioma magnesami + podstawka z cewkami niezmasowanymi tj 2 żółte od cewek wszystko ładnie ale fajczyło cewkę zasilającą moduł."

Obrazek

czyli spaliło Ci cewkę "białą" od czujnika Halla-kabel czarno-czerwony ? tak rozumieć należy.
"Zostawiłem te cewy pomimo zjaranej od modułu i dałem moduł zasilany z akumulatora."
Jeżeli ona była udupiona to nie miałbyś sygnału na CWN-kabel czarno-żółty. Coś to nie gra z tym co napisałeś. Dałeś moduł zasilany z akumulatora. Tzn. czarno-białym kablem ?

"Fajnie pięknie przez tydzień było. Poleciał moduł a halotron pokazuje tak durne opory że głowa mała. W stanie spoczynku ma mieć 150 Ohm a miał 250 Ohm, jak przyłoży się żelastwa kawałek to opór ma spaść do zera a spadał do 70 łom. Do tego jak mnie moduł pierdykną to myślałem że zaświecę. "
Wyglada na to, że na żółtym kablu masz b. duże napięcie.
Zmień CDI/moduł na inny.
".... walczę aktualnie z regulatorami."
Przy pracującym silniku i odłączonym akumulatorze od regulatora /kabel czerwony/ podaj napięcie na tymże zacisku w reglerze /od kabla czerwonego/ na biegu jałowym i przy np. 3tys. obr/min.
Fajnie byłoby, ażebyś podał wszystkie napięcia na reglerze pomiędzy kablem zielonym "-", a żółtym, białym i rzecz jasna czerwonym.
"Na allegro pojawił się regler z regulacją nie wiem czy kupić czy zrobić swój." Jak uważasz. U mnie leży na półce, bo walczę z małą ilością miejsca na pokładzie.
"Generalnie winę braku prądu przy 2 cewkowym statorze ponosi regulator bo z tej cewy 50W idzie uzyskać." No regler od 4t jest O.K. /chociaż Twój tez może być trafiony jak CDI skoro prawie świecisz /dobre/.
DOBRE ładowanie aku + wszystkie światła= 6 cewek+magnes 6-o magnesowy.
A dla wszystkich zyczenia:

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: dzikilopez » śr 12 lis, 2014

klemens244 bracie, w statorach, które posiadam ;
- cewka zasilająca moduł ma wyprowadzenie czarny z czerwonym paskiem
- czujnik położenia wału - niebieski z białym paskiem

Moduł zasilany z akumulatora miał wyprowadzenie na 4 piny i wygląda bardzo podobnie do fabrycznego u nas. Wyprowadzenia w nim lecą tak :
Obrazek

Fajcząca się cewka zasilająca moduł to problem z którym się borykam już jakiś czas. Statory od zetki 4 cewkowe też miałem ze 2 a może i 3 i pochodziły z jakieś 3-4tys kilosów i się fajczyły. Było dobrze widać że cewka jest spalona. Teraz na cewce zasilającej moduł opór się tracił a śladów spalenia brak (przerwa??) .

Aktualnie mam regulator 5 pinowy i niezmasowaną cewkę (paten jeden z moich). I na akumulatorze napięcie mam w okolicy 13V przy załączonych światłach przy 3000rpm. Czekam jeszcze na paczkę z innym regulatorem o takim:
Obrazek
Przylutuję znów masę i zobaczę co miernik pokaże.
Generalnie moto mam tak ustawione że wpinam cokolwiek i jakoś działa.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: klemens244 » śr 12 lis, 2014

O.K.
Kolory kabli zgadzają się. Masz tu mój schemat elektryczny na chinole sprzed paru lat i trochę powiększany o dodatki /sygnały dźwiękowe, migacze: z awaryjnymi oraz akustyczne przypominacze ich włączenia, wentylator chłodnicy /90x90 od kompa podłączony POZA stacyjką=rasowo, zasilanie świateł aku<->prądnica, obrotomierz cyfrowy, wskaźnik biegów też mam oddzielny schemat na oryginalnych kolorach/. To wszystko mam zainstalowane u siebie. Jak by co to każdemu doradzę co i jak podłączyć - nawet tylną przyczepkę o której zrobieniu myśleć będę w zimie.
Zwróć uwagę na kolejne zwiększające się pobory prądów. Jak pamiętam używałem wtedy H4 50/55 W.

Obrazek

Dodałem parę bezpieczników, czyli porobiłem instalacje na parę niezależnych obwodów. Przynajmniej wiem jak któryś trzaśnie to wiem czego dotyczy i odwrotnie.
Te foto modułu jest z innego forum i jest z moimi opisami zielone, żółte i ten biały właśnie. Ten modół ma dodatkowądiodę, którą pominąłem w uwczesnych opisach.
Dla jasności dorzucam prosty "blokowy", a bardziej wizualny schemat podłączenia instalacji:

Obrazek.

Co do iskrownika, to mam 6-ć cewek i wszystkie są zmasowane jak u Ciebie. Ale 4-o cewkowych nie miałem nigdy u siebie. Wiem, że zasada jest ta sama. Może masz "zimny" lut na niej ?. Omomierz z diodą i już wiemy. Coś musi być przyczyną jej awaryjności. Stawiam browar /realny/, że jest to wadliwy CDI/moduł. Tak na marginesie: w Polsce /;2010-2013/ nie stwierdzono awaryjności czujnika Halla.
Aha: podeślij foto tego reglera z 5-ma pinami. Zdaje się, że ma dwie masy /?/.
"Aktualnie mam regulator 5 pinowy i niezmasowaną cewkę (paten jeden z moich)". Rozrysuj schemat tej/tych cewek-jak masz wg. swojego patentu podłączone. Chyba stara/pierwsza szkoła u chinoli ?
Ten oczekiwany regler nie jest do zongszena 150 ? a raczej PitBika 140 ?


Nie wkurzać się, że sezon mija:

ttp://www.youtube.com/watch?v=-T_2Be_cQ-k
Obrazek

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: dzikilopez » czw 13 lis, 2014

Regulator 5 pinowy ma takie wyprowadzenia:
zielony - masa
czerwony - na instalacje (ładowanie )
żółty i różowy - wejście napięcia z cewek
czarny - kontrolny - 12V po przekręceniu stacyjki

wygląda to tak :
Obrazek

Stator 4ro cewkowy z Zetki, pasuje po przetoczeniu , cewki nie posiadają przejścia na masę a ich końce uzwojenia idą (w teorii) na mostek prostowniczy:
Obrazek

Podobnie ma się sprawa z iskrownikiem 6cio cewkowym i cewkami niezmasowanymi.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: klemens244 » czw 13 lis, 2014

1. Czy cewka niezmasowana, nie jest wyłączona z produkowania prądu ?
2. W ukł 6-o cewkowym /patrz schemat/ masz układ gwiazdy z bocznikowo podłączoną cewką do czujnika Hall. To ta, która się przepala. Silnik musi być umasowiony solidnie.
Wiesz... silniki dużej mocy podłącza się pod ukł trójkąt/gwiazda. Po wystartowaniu z gwiazdy /b.duża jet potrzebna moc na rozruch/ przechodzi silnik na pobieranie prądu z ukł trójkąta, bo jest mniej prądożerny.
Gdybyś mógł wzrokiem prześledzić każdy kabel w ukł. 4-cewkowym i przelać to na papier byłoby może lepiej. Jakkolwiek=>dojdę co do czego jest. Jakby co to ta zaizolowana na czarno cewka obsługuje cz. Halla.
Tak jest jak nie masz w łapie danego problemu, bo nic nie widzisz=brak danych.
Rok temu jak pamiętam, ktoś zachwalał te rozwiązanie cewki z brakiem masy. Ale napisałem tu lub na innym forum, że to nic nie daje w efekcie. Kuźwa, nie widzę tego, a bańka kiepsko pracuje. Nawet prawo Faradaya wskazuje, że MUSI być cewka umasowiona, bo wtedy popłynie cokolwiek na naszą korzyść.
Patrząc z boku to chyba jednak Twój układ działa jako szeregowo podłączone cewki.....co o tym myślisz ? W układach szeregowych inne są oporności /niż w równoległych/.
Duża rezystancja na cewce "iskrowej" też jest u mnie ok. 220 Ohm i jest O.K, bo wg. U=I x R wzrasta napięcie do CDI i dalej na CWN wraz ze wzrostem rezystancji. To Cię mogło kopnąć /tak jak przebicie na kondensatorze/. Ciężkie są jednostronne rozmowy, bez wyjaśniania sobie/eliminacji zagwostek. Kuźwa ...wkurwić się można.
Ostatnio zmieniony pt 14 lis, 2014 przez klemens244, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: dzikilopez » czw 13 lis, 2014

klemens244, teoretycznie tak wygląda regler 5 pinowy w środku
Obrazek

Napięcie z cewek leci na mostek prostowniczy, taka sama zasada jak w transformatorze z odczepami paroma. W zależności pod który dasz odczep dasz mostek to masz różne napięcia. A tam też nic nie jest podłączone do masy.
Ostatnio zmieniony czw 13 lis, 2014 przez dzikilopez, łącznie zmieniany 1 raz.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+



Wróć do „Tutoriale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl