• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Patenty na dane problemy
Awatar użytkownika
ReallY
Moderator
Moderator
Posty: 3001
Rejestracja: wt 14 maja, 2013
Lokalizacja: Imielnica, Jędrzejów, Kielce
Pojazd: Hyosung GT 650r

110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: ReallY » sob 29 mar, 2014

Witam. Zauważyłem że jest coraz więcej pytań dotyczących modyfikacji jakie trzeba przeprowadzić gdy kupujemy nowy silnik No to jedziemy...

Kiedy już nasz nowy silnik siedzi w ramie, trzeba wymienić w nim olej ponieważ nie wiadomo co jest wlane. Jeśli kupiliśmy silnik z inną liczbą cewek niż oryginalnie robimy ładowanie, niżej jest opisane jak to się ma. No i na koniec trzeba pamiętać o napędzie, bo prawie na pewno zaraz będzie się zmieniało przełożenia, uważam że to 3 pierwsze wydatki zaraz po tym jak kupimy silnik, niżej są opisane inne modyfikacje które wykonuje się po pewnym czasie.

110



Dolot

Gaźnik ok 22-24mm króciec podobnie


Wydech

Po zamontowaniu nasz tłumik może nie pasować a konkretnie ostatnie mocowanie przy puszce sprawę załatwi kawałek płaskownika, jak ktoś ma to spawarka i szlifierka zwaną ,,bosz" . Kiedy już postanowicie zrobić wydech ładujcie rurę o największej średnicy jaka wejdzie go głowicy, ale nie spodziewajcie się fajerwerków.


Chłodzenie

Silnik ten jako że ma żeliwny cylinder dosyć mocno się grzeje, jednakże można nim latać w trasy nie ma problemu ale raczej nie da rady jeśli na full będziecie jechać przez ponad kilkadziesiąt kilometrów. Można zamontować chłodnicę oleju jeśli jeździcie sporo po mieście i w korkach lesz poza miastem i po wsiach raczej jest zbędnym dodatkiem, a tym bardziej jeśli latacie po trasach.


Ładowanie

Najczęściej jest to silnik z 6 cewkami czyli bardzo dobre ładowanie, jeśli trafi nam się z dwiema, najprościej jest przełożyć lewą stronę od starego silnika potrzebny będzie ściągacz do magneta bądź do łożysk itp. ( trój ramienny )


Pozostałe informacje

Silnik ten ma spore wibracje więc pewnie będzie się coś sypało, można spróbować dać utwardzone śruby 10.9 lub twardsze podkładki gumowe i sprężynujące. Jest też najgorzej wykonany z całej trójki, na popularnym portalu aukcyjnym sprzedawany jest bardzo często jako 125ccm ale to tylko nabicie na cylindrze.


120



Dolot

Gaźnik 25-27mm króciec dostaniemy razem z silnikiem.


Wydech

To samo co w 110. Z tą różnicą że tutaj już różnica powinna być wyczuwalna.


Chłodzenie

Silnik ma bardzo dobre chłodzenie, jeśli jeździcie wieczorami to po 1 na postoju spokojnie można macać silnik. Chłodnica oleju praktycznie nie wymagana.


Ładowanie

Silnik posiada 2 cewki jeśli oryginalnie posiadamy więcej , od razu należy zmienić regulator na 4-ro pinowy, radzę się przejechać bez akumulatora aby zobaczyć czy nie brakuje prądu jeśli tak, to z tyłu na pozycję władować listwę LED a stop niech będzie normalny, to samo z podświetlaniem licznika. Jeśli nasze moto posiada jedną żarówkę z przodu to tyle lecz jeśli dwie jak ogar i pochodne, to już dwóch nie pociągnie, ja latam ja jednej żarówce i nie widzę różnicy, jednakże dorobiłem sobie przełącznik aby przy kontroli się nie czepiali o to czemu jedna nie świeci wcale.


Pozostałe informacje

Silnik ten ma bardzo małe wibracje, o wiele lepiej wykonany od 110 nie posiada rozrusznika elektrycznego lecz skoro mamy dwie cewki to i tak być my go nie używali.


140



Dolot

Gaźnik ok 25-27mm króciec razem z silnikiem


Wydech

To samo co w 110 i 120


Chłodzenie

Moim zdaniem tu już chłodnica może się przydać mimo sporego ożebrowania. Jeśli dużo jeździcie po mieście radzę to kupić po silniku.


Ładowanie

Silnik dostaniemy z jedną cewką od iskry, sprawę załatwi stator dwu cewkowy, choć ja uważam że lepiej skorzystać z poradnika z 2 cewek na 4 . Co do reszty jak w 120


Pozostałe informacje

Tutaj proszę o wypowiedź użytkownika kaccerski,



Podsumowanie



110 ok 6-7km
120 ok 9km
140 ok 12km


Jeśli coś ominąłem to pisać na PW jeśli to zauważył ktoś z administracji to można za edytować i dopisać :)


WŁASNOŚĆ FORUM.
Ostatnio zmieniony śr 07 maja, 2014 przez ReallY, łącznie zmieniany 4 razy.
Specjalizacja:
RzeÂźbienie w metalu


speeder
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5245
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: speeder » sob 29 mar, 2014

bongo ziom ! ja dodam,że czasem wystaczy mocowanie puszki przerobić lekko :D np. zrobić większą dziurę co pilnikiem zajmuje nam ok. 5 min.

Awatar użytkownika
Alpen
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 3592
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: WWE

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: Alpen » sob 29 mar, 2014

W 110-120 nie trzeba gaźnika zmieniać, jako tako pociągnie na serii :) Ale zmienić jednak wypada, bo inna jazda :D
modó³ wm mugen sport cdti

Awatar użytkownika
ReallY
Moderator
Moderator
Posty: 3001
Rejestracja: wt 14 maja, 2013
Lokalizacja: Imielnica, Jędrzejów, Kielce
Pojazd: Hyosung GT 650r

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: ReallY » sob 29 mar, 2014

Alpen, W 110 może i nie ale w 120 to nawet na max się nie wkręci.
Specjalizacja:

RzeÂźbienie w metalu

Awatar użytkownika
KucaQ
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2526
Rejestracja: pn 18 lut, 2013
Lokalizacja: Nowe Miasto Lub.

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: KucaQ » sob 29 mar, 2014

ReallY pisze:Co do wydechów to błagam o jedno nie kupujcie tych srugenów firmy WM to wydechy do Samochodów!!!


To akurat powinieneś sobie oszczędzić, Nam się to nie podoba, ale jak komuś się podoba, to niech sobie wkłada, są gusta i guściki, nie narzucaj nikomu co ma robić, a co nie :)
"Błyskawica zaklęta w magicznym kręgu powoduje, że nie odczuwam w sobie lęku..."


Awatar użytkownika
Stunti
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 703
Rejestracja: wt 30 lis, 2010
Lokalizacja: Grajewo

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: Stunti » sob 29 mar, 2014

u mnie 140 chodziło na gaźniku 14 i miało moc i mi nie przeszkadzało :)
Obrazek

Awatar użytkownika
ReallY
Moderator
Moderator
Posty: 3001
Rejestracja: wt 14 maja, 2013
Lokalizacja: Imielnica, Jędrzejów, Kielce
Pojazd: Hyosung GT 650r

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: ReallY » sob 29 mar, 2014

KucaQ, Dlatego błagam :P
Specjalizacja:

RzeÂźbienie w metalu

damiandedu
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: wt 23 kwie, 2013
Lokalizacja: ÂŁĂłdz

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: damiandedu » sob 29 mar, 2014

Czy ten gaźnik co jest na stronie mrf mikuni 25mm będziesz dobry do 110cc?

damiandedu
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: wt 23 kwie, 2013
Lokalizacja: ÂŁĂłdz

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: damiandedu » sob 29 mar, 2014

A i ciekawe czy krócięc mają do tego..

Awatar użytkownika
ReallY
Moderator
Moderator
Posty: 3001
Rejestracja: wt 14 maja, 2013
Lokalizacja: Imielnica, Jędrzejów, Kielce
Pojazd: Hyosung GT 650r

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: ReallY » ndz 30 mar, 2014

damiandedu, Nie no kolego takie pytania to do pojedynczych.

Może i pasować, a króciec sprzedadzą, ale to ci wyjdzie pewnie ok 230zł
Specjalizacja:

RzeÂźbienie w metalu

Awatar użytkownika
kaccerski
Moderator
Moderator
Posty: 1529
Rejestracja: pt 29 mar, 2013
Lokalizacja: Âżywiec

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: kaccerski » ndz 30 mar, 2014

140 na gaźniku seryjnym pojeździ ale będzie to dla niego za mało , wypadałby kupić większy, a chłodnica obowiązkowo do 140 , nawet podczas trasy , prostej w chłodny dzień potrafi się baardzo mocno nagrzać.

wydech też powinno się zmienić ale to nie jest obowiązkowe, oryginalne kolektor jest trochę wąski i go blokuje
"Prowizorka Trzyma Lata ! "
"nie sztuka jest kupiĂŚ i jeÂździĂŚ "
JeÂśli pomogÂłem, Postaw piwo ! :)

http://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?t=9069

router A500 140 ccm By Kaccerski, zapraszam :D

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Mayex
Uczeń
Uczeń
Posty: 33
Rejestracja: czw 20 sty, 2011
Lokalizacja: podkarpacie

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: Mayex » ndz 30 mar, 2014

Jaki polecacie wydech do 140?
taki sie nada? http://www.pitbikemrf.pl/index.php/virt ... ard-detail

Awatar użytkownika
Alpen
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 3592
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: WWE

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: Alpen » ndz 30 mar, 2014

Mayex, Tu chodzi o rurę wydechową, puszkę możesz dać jaką tylko chcesz.
modó³ wm mugen sport cdti

Awatar użytkownika
Mayex
Uczeń
Uczeń
Posty: 33
Rejestracja: czw 20 sty, 2011
Lokalizacja: podkarpacie

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: Mayex » ndz 30 mar, 2014

Aha, ok ;)

Awatar użytkownika
meGaS
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 586
Rejestracja: ndz 14 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: 110 & 120 & 140 czyli co gdzie i jak?

Postautor: meGaS » czw 03 kwie, 2014

Kiedy już postanowicie zrobić wydech ładujcie rurę o największej średnicy jaka wejdzie go głowicy, ale nie spodziewajcie się fajerwerków


Dobre rozwiązanie to to nie jest, bo ja tak zrobiłem w 150-tce - wpakowałem max rurę jaka tam weszła (w moim przypadku rura fi 33,7 mm) i chodzi gorzej niż na seryjnym cieniutkim wydeszku - no tak... lepszy przepływ spalin itd. może jest różnica, ale w pewnych zakresach obrotów zaczyna mulić silnik. Najlepiej robiąc wydech to trzeba zrobić to według wymiarów innych wydechów przeznaczonych pod ten silnik. Najlepszą rurą jest tzw. calówka do robienia kolanek wydechowych.
Ostatnio zmieniony czw 03 kwie, 2014 przez meGaS, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdy pomogÂłem daj "pomĂłgÂł" lub "piwko"
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Filmik - ogar 900 150 cm3: https://www.youtube.com/watch?v=3xDroaMLsAw
Moja maszyna na moto-4t: http://forum.moto-4t.pl/ogar-900-by-megas1994-vt63.htm



Wróć do „Tutoriale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2018 Moto-4t.pl