• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Wymiana cylindra

Patenty na dane problemy
Awatar użytkownika
Prelude
Administator
Administator
Posty: 746
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: ZGL
Pojazd: Corsa C FL
Podziękował : razy
Kontaktowanie:

Wymiana cylindra

Postautor: Prelude » pn 03 mar, 2014

Witam
W końcu doczekaliście się poradnika na temat wymiany cylindra ;)

Wybór cylindra:
Do tych silników jest sporo kitów tuningowych. Ceny ich zaczynają się od 60zł a kończą się na markowych które ceny wynoszą w granicach 400zł. Cylinder cylindrowi nie równy. Jakościowo są one różnie wykonane. Z tych markowych po zastosowaniu możemy uzyskać większą liczbę koni mechanicznych. Nie sugerujmy się więc opisami aukcji w których piszę że moc jaką możemy osiągnąć z nich to 5-7 koni mechanicznych. Wszystko zależy od kondycji motoru i prawidłowego dotarcia. Nie wierzmy w aukcje gdzie piszę pojemność cylindra 80 i 75ccm.
Sugerujmy się średnicą cylindra:
- Cylinder o średnicy 39mm ma pojemność 49,5ccm
- Cylinder o średnicy 43mm ma pojemność 60,0ccm
- Cylinder o średnicy 47mm ma pojemność 72,0ccm

Zazwyczaj w zestawie jest: cylinder, tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenie sworznia, uszczelki pod głowicę i cylinder.
Bardzo często są też one w zestawach wraz z głowicami - często nieuzbrojonymi.
Tzn. że do głowicy są dane tylko zawory i uszczelniacze zaworów.
W takim wypadku musimy ze starej głowicy przenieść:
- sprężyny zaworowe,
- dźwigienki zaworowe,
- podkładki
Nie jest to proces łatwy do wykonania.

Kilka porad dotyczących wymiany cylindra:
- Należy szczególnie uważać przy zakładaniu pierścieni na tłok aby ich nie połamać.
- Tłok należy wkładać napisem do góry.
- Przy ściąganiu zębatki rozrządu poluzowujemy napinacz rozrządu.
- Zawory regulujemy na zimnym silniku.
Przy uzbrajaniu głowicy:
- Przy zakładaniu nowych zaworów trzeba zwrócić uwagę na zabezpieczenia, ciężko je założyć, mogą wystrzelić i już nikt ich nie znajdzie.
- Popychacze zaworów są zakładane na tulejkach, są one gwintowane z jednej strony dla ułatwienia zakładania i wyjmowania.


Proces demontażu:

Utrzymaj miejsce pracy czystym i układaj zdejmowane części w uporządkowany sposób.
Przed pracą spuszczamy olej z silnika!

1. Odkręcamy wszystkie śrubki i nakrętki które zaznaczyłem na zdjęciach:

Obrazek

Obrazek

2. Zdejmujemy pokrywki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

3. Odkręcamy napinacz rozrządu i zębatkę łańcuszka rozrządu:

Obrazek

Obrazek

4. Wyjmujemy głowicę.

Obrazek

Obrazek

U góry widzimy zawór ssący, a na dole zawór wydechowy.

Podgląd na cylinder:

Obrazek

UWAGA! Tłok na tym zdjęciu jest założony odwrotna stroną. Znak IN powinien być skierowany ku zaworowi ssącemu!

5. Wyjmujemy "prowadnicę łańcuszka rozrządu" (kółko):

Obrazek

6. Wyjmujemy cylinder:

Obrazek

Obrazek

7. Zdejmujemy tłok z korbowodu:

Robimy to zdejmując zawleczkę która znajduje się na sworzniu.

Obrazek

Widok silnika:

Obrazek

Jeżeli uszczelka pod cylindrem jest w stanie dobrym to nie ma potrzeby jej wymieniać.
Jeżeli ją zdejmiemy, pamiętajmy aby ją ponownie założyć przed założeniem cylindra.
Pamiętajmy o ORINGU przy kanale płukającym głowicę - jeżeli go nie będzie będą wycieki oleju.

Koniec demontażu.

Proces montażu cylindra:
1. Zakładamy pierścienie na nowy tłok:

Obrazek

Informacje na temat pierścieni i ich zakładania

Zakładamy w kolejności:
- DOLNY - Zgarniający
- ŚRODKOWY - Ssący
- GÓRNY - Uszczelniający

Obrazek

Obrazek

2. Zakładamy oring pod cylinder - kanał płukający głowicę.
3. Zakładamy tłok na korbowód, zabezpieczamy zawleczką sworzeń.
Tłok zakładamy napisem do góry.

Obrazek


4. Zakładamy nowy cylinder:
Możemy delikatnie przesmarować olejem aby ułatwić sobie umieszczenie tłoku w cylindrze.
Robimy to bardzo ostrożnie aby nie uszkodzić pierścieni.
Pamiętamy aby przełożyć przez cylinder łańcuszek rozrządu.

Obrazek

(Dosuwamy do samych karterów)
(Przykręcamy cylinder do karteru - od strony łańcuszka rozrządu)

5. Przykręcamy prowadnicę łańcuszka rozrządu.

Obrazek

Obrazek

6. Zakładamy uszczelkę pod głowice, następnie zakładamy zębatkę łańcuszka rozrządu,
wsuwamy głowicę jednocześnie wkładamy zębatkę rozrządu do głowicy.

Obrazek

Obrazek

7. Ustawianie rozrządu

Obrazek

Po ustawieniu rozrządu wkręcamy napinacz rozrządu.

8. Gdy rozrząd mamy już dobrze ustawiony:

- Przykręcamy głowicę do cylindra.
- Zakładamy i przykręcamy pokrywki zębatki rozrządu i naprzeciwległą.

9. Regulujemy zawory

10. Zostało nam już tylko:

- Założyć pokrywkę głowicy i dokręcić dobrze na szpilkach. Uważamy aby nie przesadzić i nie urwać gwintu.
- Przykręcamy "korki" od zaworów.
- Przykręcamy króciec do głowicy.

11. Zostało nam podociągać śrubki i wlać na koniec olej do silnika.

Po założeniu wszystkiego i jak wszystko będzie dobrze, to po kilku dniach należy jeszcze raz dokręcić głowicę. Dla polepszenia szczelności - temperatura i ciśnienie robi swoje,
czyli rozluźnia wszystko.

Własność Moto-4t.pl, absolutny zakaz kopiowania.
Ostatnio zmieniony śr 05 mar, 2014 przez Prelude, łącznie zmieniany 4 razy.


Wróć do „Tutoriale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2018 Moto-4t.pl