• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Cewki magneta reglery i inne szmery bajery od ładowania

Patenty na dane problemy
Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1675
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Cewki magneta reglery i inne szmery bajery od ładowania

Postautor: dzikilopez » wt 28 sty, 2014

W końcu się zebrałem do napisania tej bajki o napięciu. Zanim zaczniesz czytać to co ja tu napisałem to zrób sobie gar herbaty, kawy lub otwórz puszkę dobrego napoju bo trochę tego będzie, postaram się nie zanudzić Cię na śmierć.
Więc lecim.

CEWKI I REGULATORY

W naszych sprzętach mamy kilka rodzajów statorów, podzielić je można z grubsza:
- na statory z cewką świetlną z masą na obudowie (zmasowane)
- na statory z cewką świetlną odizolowaną od masy (niezmasowane)
- na statory BEZ cewki zasilającej moduł CDI

Zazwyczaj rodzaj statora można stwierdzić po kolorach kabli. Statory zmasowane mają przeważnie kolory przewodów od cewek ładujących żółty i biały, statory niezmasowane albo 2x biały lub 2x żółty lub też zółty i różowy. Stator bez cewki zasilającej moduł nie będzie posiadał czarnego kabla z czerwonym paskiem.

Jeżeli zdarzy się nam zakupić stator zmasowany zamiast niezmasowanego to przeważnie trzeba wymienić regulator napięcia ponieważ są dość znaczące różnice nie tylko w samych cewkach ale i budowie regulatorów.

W przypadku standardowego regulatora 4 pinowego do cewek zmasowanych napięcie z cewki leci na jeden odczep (żółty przewód z silnika) mostka prostowniczego wewnątrz regulatora, drugi odczep mostka jest podpięty do masy i już mamy prąd, którego napięcie jest kontrolowane przez układ biorący napięcie kontrolne z białego przewodu i na jego podstawie otwiera się na tranzystor zwierający cewkę z masą poprzez diodę Zenera i parę oporników lub tez nie.

Obrazek


Do cewek odizolowanych od masy mamy regulator 5 pinowy**. W jego przypadku początek i koniec cewek ładujących jest podłączony do mostka prostowniczego a napięcie kontrolne brane bezpośrednio z instalacji motocykla.
** ale jest również 4ro pinowy, w tedy najlepiej zakupić taki z kablami, on różni się od 5pinowego że odczep pomiarowo-kontrolny jest już wewnątrz regulatora spięty.

Regler 4ro pinowy do cewek niezmasowanych
Obrazek

Regler 5cio pinowy do cewek niezmasowanych
Obrazek

CZĘSTO PORUSZANY TEMAT NA FORUM - kupiłem 110-125ccm od crossa ze statorem na 2 cewkach i mało prądu

Problem ten nie dotyczy posiadaczy chopperka Łoś gdzie reflektor leci z prądnicy, ale przeważnie posiadaczy wszelakiej maści klonów Nekenów, Yankesów itp motocykli gdzie cały prąd brany jest z akumulatora na oświetlenie całego moto.

Nie wiedzieć czemu, prądnica potrafiąca uciągnąć H4 55W nie wydala.
Sposobów na to jest kilka, osobiście przerobiłem 3.

1 Odpinamy masę od regulatora , teraz regler robi za prostownik połówkowy a układ ograniczający napięcie nie działa.
EFEKT: jest lepiej ale prąd na styk, zalecam wymianę żarówki w lampie na 25W a wszystkie kontrolki na LEDy przerobić, niestety prostownik będzie często w użyciu.

2 Potrzebny będzie ściągacz do magneta i regulator do cewek niezmasowanych lutownica taśma izolacyjna ewentualnie koszulka termokurczliwa.
Wykręcamy stator z cewkami, lokalizujemy gdzie jest przykręcona masa cewki i ją odkręcamy (odlutowujemy) od pakietu. Lokalizujemy biały przewód odlutowujemy go od cewki i należy przewód przylutować do druta co był przykręcony (przylutowany) do masy. Drucik co był do białego należy zaizolować, TEN DRUCIK JUŻ NIE BĘDZIE POTRZEBNY. Otrzymujemy cewkę niezmasowaną.
EFEKT: mamy ładowanie które daje około 1,5A na akumulator przy 5500r.p.m. i 35W żarówce w lampie przedniej i normalnej żarówce z tyłu. Ja tak jeździłem jakiś czas, prostownik profilaktycznie podpinałem.

3 Efekt opisany na forum z wykorzystaniem podstawki na 6 cew statora 4ro cewkowego z zetki, reglera 5pinowego tokarki wiertarki.
viewtopic.php?t=7390
EFEKT: SZALEŃSTWO PRĄDU!! Ładowanie jak na oryginalnych 6ciu cewkach.
ALE nie do końca bo po czasie lubi paść cewka zasilająca CDI

Obrazek

KUPIŁEM PODSTAWKĘ NA 6 CEWEK WKRĘCIŁEM DO SILNIKA OD CROSSA A NIE MAM W OGÓLE PRĄDU

Problem z którym sam się spotkałem, winne temu jest MAGNETO. Przeważnie przy statorach 2 cewkowych magneto ma tylko 4magnesy. Aby to sprawdzić należy wykręcić magneto i jeśli jest blacha w środku to przejechać po jej obwodzie śrubokrętem. Kilkukrotnie nam go przyciągnie mocniej i w zależności ile jest magnesów to tyle razy.
Przy magnecie z 4ma magnesami i statorze z 6ma cewkami prąd płynie pomiędzy cewkami przez co fazy w cewkach się znoszą i ładowanie jest praktycznie zerowe.
Ratunkiem może być przeszczep magnesów albo magneta lub 3 sposób na ładowanie.

TROCHĘ O ZAPŁONIE
Przeważnie układ zapłonowy zasilany jest z osobnej cewki na statorze. Prąd z tej cewki idzie BEZPOŚREDNIO na moduł nie ma żadnych regulatorów napięcia po drodze. Zazwyczaj napięcie zasilania wynosi 90V-110V w zależności od obrotów. Jeżeli motocykl nam nie trzyma wolnych obrotów, biednie się zbiera i nierówno pracuje a przekopaliśmy już wszystko to radzę sprawdzić tą cewkę. Jeżeli nasze moto wyposażone jest w obrotomierz to będzie on również zaniżać jeśli padnie nam powyższa cewka.

PODSUMOWANIE + DROBNA RADA

Opisane powyżej przykłady wynikają z nabytego doświadczenia popartego wydaną kasą. Wszystkie przeróbki i modyfikacje z prądem testowałem przeważnie kilka dni do paru tygodni.
Jeśli ktoś uważnie śledzi forum na pewno zauważy ,że są to moje mądrości z kilkunastu tematów zebrane w całość.
Aktualnie używam 2 patentu na ładowanie i po wymianie reflektora na lampę od ZetKi na HS1 jestem bardzo zadowolony. Jeżeli ktoś posiada lampę na żarówki BA20 ,popularne w chińczykach bańki , niech nie stosuje pseudo halogenów na trzonek BA20. Po pierwsze nie posiadają homologacji a co najważniejsze nie dają dobrego światła i co najgorsze potrafią wypalić odbłyśnik, koszt lekcji 100 - 130 zł w zależności jaką lampę kupimy.

Wszelakie uwagi ,spostrzeżenia i zastrzeżenia mile widziane.



Własność Moto-4t.pl, absolutny zakaz kopiowania pod karą chłosty zużytym łańcuchem ucioranym w oleju .
Ostatnio zmieniony czw 03 sty, 2019 przez dzikilopez, łącznie zmieniany 5 razy.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
41 tys km i dalej się kręci
Łośka miałem ale sprzedałem.

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie

Benzin!
Gib mir Benzin!
R+


marmen003
Amator
Amator
Posty: 14
Rejestracja: czw 08 maja, 2014
Lokalizacja: myÂślenice

Re: Cewki magneta reglery i inne szmery bajery od ładowania

Postautor: marmen003 » ndz 11 maja, 2014

Witam kupiłem zumico gr500 49 cm trochu słaby, więc wsadziłem silnik 124 cm 6 cewkowy wszystko ładnie chodzi, ale prądu brakuje daje tylko 4, 5 V. Zmieniłem regulator napięcia bo myślałem, że mój stary się zepsuł, ale się przeliczyłem. Dalej światła święcą jak znicze na grobowcu. Proszę o pomoc. ~ Zdesperowany
Ostatnio zmieniony ndz 11 maja, 2014 przez marmen003, łącznie zmieniany 1 raz.
OGIEÑ NA T£OKA

wajs
Specjalista
Specjalista
Posty: 183
Rejestracja: wt 03 lip, 2012
Lokalizacja: Olszyna

Re: Cewki magneta reglery i inne szmery bajery od ładowania

Postautor: wajs » ndz 11 maja, 2014

Jakie to regulatory, ile pinów, z czego na co zamieniłeś, rzuć jakimś linkiem, zdjęciem?
Jaki silnik, stator, ile kabli z niego wychodzi, kolory, rzuć jakimś linkiem, zdjęciem?

Awatar użytkownika
Alpen
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 3592
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: WWE

Re: Cewki magneta reglery i inne szmery bajery od ładowania

Postautor: Alpen » ndz 11 maja, 2014

marmen003, Najprawdopodobniej masz inną liczbę magnesów w magnecie niż cewek.
modó³ wm mugen sport cdti

WSRH

Re: Cewki magneta reglery i inne szmery bajery od ładowania

Postautor: WSRH » ndz 11 maja, 2014

mam orginalnie 6 cewek czy mogę założyć 8 cewek ?

i dajcie linki jak coś , bo jest tego pełno sam nie wiem który wybrać :D
Ostatnio zmieniony ndz 11 maja, 2014 przez WSRH, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
kaccerski
Moderator
Moderator
Posty: 1528
Rejestracja: pt 29 mar, 2013
Lokalizacja: Âżywiec

Re: Cewki magneta reglery i inne szmery bajery od ładowania

Postautor: kaccerski » ndz 11 maja, 2014

WSRH, bie , bo 8 cewek nie zmieści sie do magneta gdzie było 6 cewek :)
"Prowizorka Trzyma Lata ! "
"nie sztuka jest kupiĂŚ i jeÂździĂŚ "
JeÂśli pomogÂłem, Postaw piwo ! :)

http://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?t=9069

router A500 140 ccm By Kaccerski, zapraszam :D

Pozdrawiam :)

Mateusz3109
Posty: 1
Rejestracja: czw 03 sty, 2019
Pojazd: WR 450

Re: Cewki magneta reglery i inne szmery bajery od ładowania

Postautor: Mateusz3109 » czw 03 sty, 2019

Witam , a więc mianowicie ja posiadam Yamahe WR 450 i mam taki problem gdyż ori stator brał masę z obudowy i mial podzielone cewki na te ktorr daja prad na swiatlal-ladowanie i na zaplon Obrazeka teraz kupiłem używany stator który też ma dwa kable jak ten stary ( biały,złoty ) lecz ten nowy niestety nie bierze masy z obudowy i wygląda ze nie ma podzielonych cewek .Obrazek


Doradzi mi ktoś jak to podłączyć żeby działało? Dodam że ori regulator miał 4 kable , a statory mają po 12 cewek jeden i drugi .

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1675
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Cewki magneta reglery i inne szmery bajery od ładowania

Postautor: dzikilopez » czw 03 sty, 2019

Pozostaje tylko wziąć multimetr i przemierzyć cewki inaczej się nie da. Możliwe że jest tak jak piszesz. Daj lepsze foty .
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
41 tys km i dalej się kręci
Łośka miałem ale sprzedałem.

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie

Benzin!
Gib mir Benzin!
R+



Wróć do „Tutoriale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2018 Moto-4t.pl