• Administrator
  •  
    Wspomóż nas i wyłącz blokowanie reklam :)
     

Regulacja Zaworów

Patenty na dane problemy
Awatar użytkownika
choinka
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 4224
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: SierakĂłw

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: choinka » czw 08 wrz, 2011

Jak już widzisz zębatkę to masz na widoku trzy śrubki mocujące prawdopodobnie na kluczyk 9. Odkręcasz te 3 śrubki zdejmujesz zębatkę z wałka rozrządu. Jak już zdejmiesz to ustawiasz poprawnie zębatkę na łańcuszku bez ruszania wałem (tzn. łańcuszkiem, magnetem). Ten znak nie będzie idealnie się pokrywać z wcięciem na głowicy będzie mały odchył ale nie jakoś bardzo duży.


fake4r

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: fake4r » pt 07 paź, 2011

Przy okazji tego że ostatnio wygięło mi zawór, wykręciłem całą głowicę i dałem do wymiany zaworów, to dowiedziałem się od znajomego dobrego mechanika że dla 125 zawór ssący ustawiamy na 0,10 a wydechowy na 0,12 :)
Co chyba nie było ujęte w tym temacie.
Ostatnio zmieniony pt 07 paź, 2011 przez fake4r, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1275
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: Yautja » pt 07 paź, 2011

Można tak ustawić,najważniejsze żeby pomiędzy luzem zaworu ssącego i wydechowego było 0,02 mm różnicy
Obrazek

Awatar użytkownika
toldi
Specjalista
Specjalista
Posty: 190
Rejestracja: ndz 05 gru, 2010
Lokalizacja: ÂŁeba

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: toldi » sob 08 paź, 2011

ej a u mnie ine ma cechy T na magnecie jest jakaś krsta z kropką i jakies inne znaki i numery

Awatar użytkownika
atlasik
Majster
Majster
Posty: 85
Rejestracja: czw 17 maja, 2012
Lokalizacja: Gliwice

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: atlasik » wt 07 sie, 2012

Toman94 pisze:Witajcie,stworzyłem poradnik dla Eaglets Chopper Team i mam nadzieję że wam też się przyda;)

Jak regulować zawory?
Bardzo częste pytanie...

Na początek potrzebujemy narzędzia:
Szczelinomierz z listkami o grubości 0,05 i 0,07 mm
Śrubokręt płaski
Klucz 17 (najlepiej nasadkowy)
Klucz 9 (najlepiej nasadkowy)
Klucz 10

[url=http://img217.imageshack.us/img217/6905/narzedzia.th.jpg]Obrazek[/URL]


Odkręcamy korki z lewej pokrywy, tam gdzie jest magneto.
[url=http://img199.imageshack.us/img199/1983/lewydekiel.th.jpg]Obrazek[/URL]


Odkręcamy również górny i dolny korek, po czym ustawiamy w górnym otworze cechę T. Musi się ona pokrywać z cechą w pokrywie zębatki rozrządu.
Gdy mamy ustawioną cechę, kluczem 10tką odkręcamy dekiel z zębatki rozrządu.*
[url=http://img220.imageshack.us/img220/976/dekrozrzadu.th.jpg]Obrazek[/URL]


Gdy odkręcimy dekielek, cecha na zębatce musi się pokrywać z kreską w głowicy (jest ona na godzinie 9).
*Odkręcamy to dla pewności, czy rozrząd jest dobrze ustawiony. Jeśli wiemy że jest dobry, to nie musimy tego odkręcać.
[url=http://img218.imageshack.us/img218/340/zebatkarozrzadu.th.jpg]Obrazek[/URL]


Następnie odkręcamy korki z zaworów kluczem 17. Uwaga, bo w dolnym korku będzie trochę oleju.
[url=http://img218.imageshack.us/img218/822/korekg.th.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://img268.imageshack.us/img268/1254/korekdt.th.jpg]Obrazek[/URL]


Po odkręceniu korków, zobaczymy zawory. Kluczem 9 odkręcamy nakrętkę kontrującą (nie wykręcamy jej całej).
[url=http://img329.imageshack.us/img329/3509/odkrecanienakretki.th.jpg]Obrazek[/URL]


Odkręcamy trochę ten kwadracik - to jest odpowiedzialne od ustawiania luzu. Jeśli nie wiemy gdzie włożyć szczelinomierz, to wykręcamy to bardziej i ruszamy zaworem do przodu i do tyłu, w tedy będziemy widzieć gdzie go włożyć.
[url=http://img232.imageshack.us/img232/4253/szczelina.th.jpg]Obrazek[/URL]


Pamiętaj:
Dla 50ccm:
Zawór górny (ssący)- luz 0,05 mm
Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,07 mm


Dla 72 i 110ccm:
Zawór górny (ssący)- luz 0,06 mm
Zawór dolny (wydechowy) - luz 0,08 mm


Gdy włożyliśmy już ten szczelinomierz, to dokręcamy kwadracik tak, aby szczelinomierz chodził z oporem. Kluczem 9 dokręcamy nakrętkę kontrującą i sprawdzamy, czy szczelinomierz chodzi tak jak chodził, czyli z oporem. Jeśli tak jest, to możemy już wszystko skręcać.

Górny i dolny zawór reguluje się tak samo, tylko musimy pamiętać, że górny zawór powinien mieć luz 0,05 mm, a dolny 0,07 mm.


Na koniec, przed skręceniem wszystkiego, należy wykonać kilka obrotów wału, ustawić ponownie wszystkie znaczki i sprawdzić jeszcze raz luzy.


a dla 125 ccm
BS-4T-125 Âłapie chwile ulotne jak ulotka!

michau_ek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1576
Rejestracja: ndz 19 cze, 2011
Lokalizacja: RacibĂłrz

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: michau_ek » wt 07 sie, 2012

ktoś kiedyś pisał, ze 0.06 i 0.08 ale jak dasz przerwe taką jak dla 50cc to tez będzie ok.

ważne jest to, żeby rożnica była 0.02mm :)

marcin33
Posty: 1
Rejestracja: wt 11 kwie, 2017
Pojazd: Honda

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: marcin33 » wt 11 kwie, 2017

Fachową, rzetelną diagnostykę robią w JMG -http://jmgmotocykle.pl. Blisko do nich nie miałem, ale opłaciło się jechać. Już wiem skąd taki spadem mocy w moim Kawasaki. Poprawili parametry w końcu mogę jeździć jak za dawnych lat. Motocykl szybuje po jezdni, zdecydowanie mi się moment obrotowy poprawił rozpędzam się tak jak kiedyś gdy sprzęt był dużo nowszy.

Borek
Praktykant
Praktykant
Posty: 55
Rejestracja: wt 07 mar, 2017
Pojazd: Barton fighterbo

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: Borek » czw 04 maja, 2017

Ej a co jak magnetem zakręcie w drugą stronę i teraz nie chce się dobrze ustawić

Borek
Praktykant
Praktykant
Posty: 55
Rejestracja: wt 07 mar, 2017
Pojazd: Barton fighterbo

Re: Regulacja Zaworów

Postautor: Borek » czw 04 maja, 2017

I czy oba zawory ustawia się momęcie zapłonu?


Wróć do „Tutoriale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Prelude & pavaczek
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
2010-2017 Moto-4t.pl ©