• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Czyli to co ma wpływ na osiągi.
Dayvid
Uczeń
Uczeń
Posty: 19
Rejestracja: wt 25 lip, 2017

156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: Dayvid » pt 23 mar, 2018

Elo, zabieram się za przeróbkę silnika 125 na 200/250ccm. Mam problem z doborem odpowiednich części i wychodzi na to, że każdą część będę musiał kupować od innego sprzedawcy. O ile da się znaleźć u danego dostawcy wał, cylinder, głowice do dajmy np. 200ccm, to okazuje się, że przychodzi nam wał do 200, cylinder też a głowica do pojemności 150, 175 itp. kombinacji jest mnóstwo. Moim celem jest uzyskanie jak największej pojemności po przeróbce i dobraniu odpowiedniej głowicy, tzn nie za małej nie za dużej, a w "zestawach tuningowych" często są częsci nie pasujące do siebie - tak wyczytałem na forum bodajże rometa, nie pamiętam dokładnie.

Wie ktoś jaką moge uzyskać największą pojemność dla chłodzonej powietrzem 125 OHV ? Oczywiście po zmianie wału na dłuższy. Podobno maks 188ccm.

Obecnie jestem na etapie rozbierania silnika i będę wszystko mierzyć. Przy okazji może zrobię tutorial na forum bo jeszcze takowego nie widziałem.
Jeżeli ktoś zna fora, filmiki z podobną przeróbką to podajcie linki, wszystko możę być przydatnę ;)


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: JOSEMORALES » pt 23 mar, 2018

Z piona chińskiego zrobisz tak zwane 250 czyli po Hondowemu 233cc, nie napisałeś że trzeba także wymienić popychacze - a niestety także trzeba. Co do popychaczy możesz mieć kłopot bo dopiero po zakupie głowicy będziesz wiedział jak masz mocowany wałek rozrządu (ja widziałem dwa rodzaje/inna wysokość osadzenia) i wtedy dobierasz odpowiedniej długości. Idź do normalnego sklepu z skuterami/motorowerami i w ten sposób zamawiaj to zaoszczędzisz na multi kosztach wysyłek

Dayvid
Uczeń
Uczeń
Posty: 19
Rejestracja: wt 25 lip, 2017

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: Dayvid » pt 23 mar, 2018

Racja, popychaczy też jest cała masa :D

Sklep motoryzacyjny akurat mam blisko, właściciel twierdzi, że jest w stanie wszystko ogarnąć ale musi znać wszystkie wymiary. Może też się zdarzyć, że akurat takich co mnie interesują nie będzie w stanie sprowadzić ale tym się będę matwił potem.

Obecnie znalazłem ten wał: http://allegro.pl/wal-korbowy-atv-quad- ... ml#thumb/3

Nie zdążyłem jeszcze rozkręcić silnika ale załóżmy że będzie pasował. Potem szukałem cylka z tłokiem pod sworzeń 16mm i znalazłem ten cylek o średnicy 67mm http://allegro.pl/cylinder-tlok-atv-qua ... 74348.html

Wiem jak się oblicza pojemność, tylko nie wiem jaki będzie skok tłoka, z obydwu aukcji dowiedziałem się, że korba od sworznia do sworznia ma 107mm, a tłok z drugiej aukcji od sworznia do denka 26mm. ALE nie wiem jaka jest odległość od środka czopa wału do sworznia korby i nie jestem w stanie określić skoku. Jednak na chłopski rozum to na oko by wychodziło 233ccm, jeżeli się myle to mnie poprawcie. Jutro może rozbiorę silnik i jakby wał pasował, to mogę zacząć szukać głowicy o średnicy komory spalania zbliżonej do 67mm, a potem z popychaczami nie powinno być problemu <lol>

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: JOSEMORALES » pt 23 mar, 2018

z wałem także uważaj bo są bashany chłodzone cieczą i nie wiem czy się jakąś dodatkową zębatką nie będzie różnić, lub skokiem korby. Najlepiej zamawiać wał kiedy będziesz mógł wymiary ze swoim porównać.

Dayvid
Uczeń
Uczeń
Posty: 19
Rejestracja: wt 25 lip, 2017

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: Dayvid » pt 23 mar, 2018

Obliczyłem, że skok tłoka musi wynosić 66mm przy średnicy tłoka 67mm aby uzyskać dokładną pojemność 233ccm, jak rozbiorę to napiszę co i jak :)
Edit: Czemu wał który wyżej wysłałem ma kryte łożyska?


Awatar użytkownika
rafal168
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 201
Rejestracja: wt 11 lut, 2014
Lokalizacja: MakĂłw Mazowiecki
Pojazd: Honda NSR 125

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: rafal168 » sob 24 mar, 2018

Nie wiem, ale o ile dobrze wiem, to żaden silnik 2t czy 4t nie powinien mieć krytych łożysk na wale. Ewentualnie mogą być to zdjęcia poglądowe, ale lepiej zapytaj sprzedawcę jak jest, bo chyba żadne łożysko nie wytrzyma 10k obrotów ze smarowaniem za pomocą towotu.

grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 536
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: grzejnik777 » sob 24 mar, 2018

Jezeli faktyczne sa zakryte to sprzedajacy dodaje byle jakie lozyska zeby tylko sprzedac jako komplet

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: Kuaczozor » sob 24 mar, 2018

Ze względu na rozstaw szpilek nie da się za bardzo powyżej 190cm przerobić 125'tki, podobno.
Z kolei do 175 bez wymiany wału można przerobić, powyżej staje się nadkwadratowy za bardzo.

Nie jestem pewnych tych danych, więc musiałbyś sobie je sprawdzić, ale chyba warto Cię ostrzec.

Dayvid
Uczeń
Uczeń
Posty: 19
Rejestracja: wt 25 lip, 2017

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: Dayvid » sob 24 mar, 2018

Rozłożyłem, pomierzyłem i faktycznie 233ccm na ten rozstaw szpilek jest za duże, teoretycznie wystarczy przemieścić tylko dwie szpilki ale nie mam obecnie dostępu do maszyn aby roztoczyć kartery na tuleje od cylindra 233ccm. Jednak znając już swoje parametry dowiedziałem się, że maksymalnie na mój rozstaw pasuje cylinder 198ccm z tłokiem na sworzeń 15mm, dobrałem wał ze sworzniem na tłok 15mm i głowicę na średnicę tłoka 63,4 mm. Oczywiście każda część u innego sprzedawcy bo u jednego nie dało się wszystkiego znaleść. Podliczyłem cene razem z laskami popychaczy, szpilkami i uszczelkami i wyszło, że części z allegro będą kosztować około 520 zł. Może uda się dobrać wszystko w pobliskim sklepie motoryzacyjnym, bo z allegro musiałbym płacić za 5 wysyłe <blee>

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: JOSEMORALES » sob 24 mar, 2018

Czyli + 100 zeta za same wysyłki ? masakra <zalamka> , ewentualnie możesz do sprzedawców wysłać zamówienie i niech podadzą kosztorys.

grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 536
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: grzejnik777 » ndz 25 mar, 2018

W sklepach miejscowych tez zas pewnie bedzie drożej

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: Kuaczozor » śr 28 mar, 2018

Nie będzie lepiej sprzedać silnik i kupić 250?
125tki mają branie chyba, a chociażby ze względu na skrzynię biegów warto zmienić całość IMAO.

Dayvid
Uczeń
Uczeń
Posty: 19
Rejestracja: wt 25 lip, 2017

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: Dayvid » śr 28 mar, 2018

Właśnie z tego co słyszałem to wadliwa skrzynia była tylko w 200/250 od Diabolini a skrzynie od 125 są niby pancerniejsze :) W sumie może masz racje. Mój silnik 125 jest Shineraya. Po ile takie silniki 125 chodzą? Sprawne 200ccm widywałem od 600 do 1200 zł, tylko że te za 600 zawsze miały padnięta jakąś część, najczesciej głowica albo zjechany frez na wałku kopnika. 500 zł to w sumie nie tak dużo a mocy przybędzie około 60% tego co jest teraz i miałbym pewny silnik jak bym sam zrobił, a tak to nie wiadomo co sie kupi xd. Zapomniałęm dodać na początku tematu, że ten silnik siedzi w chinskim enduro/supermoto i jest fabryczny. Papierów do tego nie mam więc powoli przerabiam wszystko pod teren, musze jeszcze tylko ogarnąć jakiś amortyzator centralny - dłuższy i najlepiej regulowany, jakby ktoś miał coś ciekawego to dajcie znać, wymiarów na razię nie podam bo musiałbym znowu wszystko rozkręcać a dopiero co złożyłem. Jak ktoś się zgłosi to wtedy bym pomierzył.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: JOSEMORALES » śr 28 mar, 2018

Mówiłeś silnik a mi to wygląda na drewniany klocek i to solidny <rotfl>

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: Kuaczozor » czw 29 mar, 2018

Mówiąc o skrzyni miałem na myśli przełożenia, nie jej pancerność.
Nie sugerowałbym się do końca obiegowymi opiniami o wytrzymałości części, chyba, że ktoś je jakoś uzasadni. Przypuszczam, że większość opiera się na tym, że ,,kumpel kumpla miał 250 i poszła mu skrzynia".

Z drugiej strony do terenu możesz nawet woleć krótsze przełożenia, więc sam musisz sobie rozważyć.



Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl