• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

romet zetka 50 na... 125

Czyli to co ma wpływ na osiągi.
desmodromiczny
Amator
Amator
Posty: 9
Rejestracja: pn 21 lip, 2014
Lokalizacja: rybnik

Re: romet zetka 50 na... 125

Postautor: desmodromiczny » pn 21 lip, 2014

http://olx.pl/oferta/silnik-250-cross-z ... 9fabbeffc7

co o takim czyms myslicie? bedzie pasowac do zeci?


Awatar użytkownika
ReallY
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 3001
Rejestracja: wt 14 maja, 2013
Lokalizacja: Imielnica, Jędrzejów, Kielce
Pojazd: Hyosung GT 650r

Re: romet zetka 50 na... 125

Postautor: ReallY » pn 21 lip, 2014

desmodromiczny, Mocowania na pewno będziesz musiał robić, pewnie wydech też, żaden silnik nie pasuje od tak po prostu.
Specjalizacja:
RzeÂźbienie w metalu

Awatar użytkownika
kaccerski
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1528
Rejestracja: pt 29 mar, 2013
Lokalizacja: Âżywiec

Re: romet zetka 50 na... 125

Postautor: kaccerski » pn 21 lip, 2014

do 50'tki tego tak se o nie wciśniesz :) , szukaj jakiegoś 125 150 bo 250 to już trochę za dużo
"Prowizorka Trzyma Lata ! "
"nie sztuka jest kupiĂŚ i jeÂździĂŚ "
JeÂśli pomogÂłem, Postaw piwo ! :)

http://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?t=9069

router A500 140 ccm By Kaccerski, zapraszam :D

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
FreeDay
Posty: 3
Rejestracja: ndz 31 mar, 2013
Lokalizacja: Pszczyna

Re: romet zetka 50 na... 125

Postautor: FreeDay » śr 23 lip, 2014

Ehh... :D Mocowania wszystko pasuje do zetki ;) Jedyne co będziesz musiał zrobić to tak:
-Przesunąć mocowania podnóżków,
-Uciąć środkowe mocowania silnika lub je zagiąć (oczywiście w ramie...),
-Średnica wydechu jest większa więc zrobić przejściówkę z innej rurki lub nad spawać,
-Pewnie oryginalna linka sprzęgła będzie za krótka,
-Prawdopodobnie będziesz musiał pozamieniać kable przy wtyczce.
Tyle że te 250cc to już nie przelewki ;)
I ramy od zetki są przystosowane do 125cc-150cc.
Pozdro !

Blu
Weteran
Weteran
Posty: 312
Rejestracja: ndz 26 gru, 2010
Lokalizacja: ZGL
Kontaktowanie:

Re: romet zetka 50 na... 125

Postautor: Blu » czw 24 lip, 2014

co o takim czyms myslicie? bedzie pasowac do zeci?

Oczywiście.
http://zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=2992&p=9


Mod i daje linka do forum takiej samej tematyce? :D / ReallY

Nie wiedzialem ze forum zetki jest o silnikach poziomych.


Ale jest też dział o silnikach pionowych tutaj ;p Ale mniejsza o to nie drążmy tematu / ReallY
Ostatnio zmieniony pt 25 lip, 2014 przez Blu, łącznie zmieniany 5 razy.
[center] Obrazek [/center]


Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: romet zetka 50 na... 125

Postautor: dzikilopez » pt 25 lip, 2014

Blu, na moje kaprawe oko to ze 125 na 250 przeszczep.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Awatar użytkownika
FreeDay
Posty: 3
Rejestracja: ndz 31 mar, 2013
Lokalizacja: Pszczyna

Re: romet zetka 50 na... 125

Postautor: FreeDay » pt 25 lip, 2014

dzikilopez, To było na początku 50cc ;D

Awatar użytkownika
Shadow143
Weteran
Weteran
Posty: 461
Rejestracja: czw 05 gru, 2013
Lokalizacja: Sochaczew

Re: romet zetka 50 na... 125

Postautor: Shadow143 » śr 30 lip, 2014

Chcesz mój silnik kupić 150cc ? :D
toros el clasico > kinroad sprinter 150cc > zipp pro 200 > Derbi GPR 50 R Replica 2004r

desmodromiczny
Amator
Amator
Posty: 9
Rejestracja: pn 21 lip, 2014
Lokalizacja: rybnik

Re: romet zetka 50 na... 125

Postautor: desmodromiczny » sob 25 lip, 2015

Witam, minęło troszkę czasu od kiedy planowałem wymienić silnik, niestety wszystko się posypało mało jeździłem Zetka to i silnika nie zmieniałem ale teraz jestem już zdecydowany i mam pieniądze. Czy bylibyście chętni poświecić mi jeszcze troszeczkę czasu? Przejrzałem OLX i znalazłem interesujący mnie silniczek:

http://olx.pl/oferta/silnik-kompletny-d ... a8a4835f39

Ten trafia do mnie najbardziej, ze względu że jest nowy i kompletny - wiem że gdybym poszukał znalazł bym spokojnie używkę za 800 ale uznałem że wole dopłacić te 300zl i mieć fabryczną nówkę którą sobie dotrę i radośnie zajeżdżę tysiącami kilometrów. Mam jednak kilka pytań. Generalnie jeżeli chodzi o technikę to jestem nerdem, samo zamontowanie zlecę znajomemu ale potrzebuje dokładnego wyliczenia co jeszcze do tego silniczka muszę kupić.

1. Czy regulator napięcia oraz ogólnie reszta "elektryki" będzie pasować z 50?
2. Co z tłumikiem? Raczej montowanie oryginalnego mija się głęboko z celem, ile musiał bym przeznaczyć na fajny tłumiczek który jakoś by wyglądał i przede wszystkim był cichutki? Jestem raczej zainteresowany najniższą półką cenową, byleby działało. Da rade to zapiać bez ciecia i spawania? No chyba że jeżeli dałoby rade zrobić przelotkę i na oryginalnym, ale on znowu może dławic ten silnik... Musicie mi doradzić.
3. Do tego doliczyć musiał bym nowy łańcuch i przełożenia, doradzili byście jakie? Zależy mi na tym, abym mógł jechać spokojnie 80 na niskich obrotach, lub ew średnich ale żebym nie musiał piłować ostatniego biegu do końca jak teraz.
4. Linka sprzęgła może być za krótka

Czy oprócz tych podpunktów które są u góry będą wymagane jeszcze jakieś koszta? Ogólnie z robocizny, to tak jak napisał FreeDay:

-Przesunąć mocowania podnóżków,
-Uciąć środkowe mocowania silnika lub je zagiąć (oczywiście w ramie...),
-Średnica wydechu jest większa więc zrobić przejściówkę z innej rurki lub nad spawać,
-Prawdopodobnie będziesz musiał pozamieniać kable przy wtyczce.

Jest opcja żebym zmieścił się w całym projekcie w budżecie 1500zl? W przyszłym roku będę musiał jechać na przegląd, jest opcja ze diagnosta przywali się co do wielkości silnika? I najważniejsze, ile mógłbym wyciągnąć v-maxu przy przełożeniach pół na pół? W sensie że średni v-max średnie przyspieszenie.

Bardzo proszę was o pomoc, sam sobie z tym nie poradzę a bardzo mi zależy na tym silniczku. Nie jestem typem człowieka który będzie palować, ja wiem że ta rama nie jest pod taki silnik ale po prostu zależy mi żeby moc czasem wyprzedzić auto, szybciej się zbierać spod świateł i przede wszystkim móc jechać te 80/90 bez trzęsienia motocykla. Lubie jeździć na dalekie podróże, z takim silnikiem miało by to sens...
Ostatnio zmieniony sob 25 lip, 2015 przez desmodromiczny, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: romet zetka 50 na... 125

Postautor: klemens244 » pn 27 lip, 2015

Te pytania to pikuś. Zacznij od wymiany rur ramy ze stali cienkościennej o podwyższonej twardości ze średnicy 3/4" na 1". Proponuję stal St 48-56 bo chyba silnika 250 ccm nie chcesz wstawiać w konstrukcję motoroweru, który jeździ 45 km/h. Przy 125 ccm już musiałem szukać 428: zębatek i łańcucha, i nie chińskiego. Te owe 250 ccm to wstawiasz w ramę, czy w ramkę ? Bo może się zdarzyć, że silnik Ciebie wyprzedzi i ramę przy okazji też. Powodzenia przy planowaniu też kosztów.
Ostatnio zmieniony pn 27 lip, 2015 przez klemens244, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek



Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl

 

 

cron