• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

156 FMI Słaby v-max

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Rafu
Amator
Amator
Posty: 10
Rejestracja: pt 30 mar, 2018
Pojazd: Zumico 1100GR 125cc

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: Rafu » pn 02 kwie, 2018

Jutro siądę nad nim na dłużej, to może uda mi się dostać do zębatki przedniej. Muszę ku temu całą kopułę odkręcać? Czy wystarczy ten mały, chromowany, okrągły dekielek? +Jak sprawdzić, co to za dysza w gaźniku? Będzie miał gdzieś oznaczenia?

Jak pytałem mechanika o blokady w gaźniku, to powiedział, że nie ma i że jest to typowy gaźnik ze standardową dyszą, jaka jest w 156FMI i 90% chińskich produkcji. Nic w nim nie było zmieniane, jest w całości oryginalny i najzwyklejszy. Chyba, że nawet tych pospolitych były różne odmiany


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 778
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: JOSEMORALES » wt 03 kwie, 2018

Na główce dyszy jest nabita liczba, przy pionowym 125cc powinien być gaźnik PZ26 (prawidłowo), co niektórzy zakładają także PZ27. Zdejmujesz tylko pokrywę nad lewym setem kierowcy i tam jest zębatka zdawcza. Sprawdź czy we wlocie filtra powietrza nie ma żadnych zwężeń.

Kuaczozor
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: Kuaczozor » wt 03 kwie, 2018

To chyba nie jest specjalnie dziwne, żeby nie wkręcał się wyżej niż 9k rpm.
W takim wypadku do podniesienia prędkości maksymalnej trzeba zmienić przełożenia.

Dodatkowo można się upewnić czy sprzęgło zasprzęgla się prawidłowo. Słyszałem o rzadkich przypadkach spadku prędkości przez źle wyregulowane sprzęgło.

Rafu
Amator
Amator
Posty: 10
Rejestracja: pt 30 mar, 2018
Pojazd: Zumico 1100GR 125cc

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: Rafu » śr 04 kwie, 2018

Dobra, dostałem się do zębatki zdawczej i naliczyłem 15 ząbków. Czyli mój zestaw to 15Z/38Z <-- Czy to jest norma? Na jaki zestaw ewentualnie mógłbym zmienić i co by to dało?
Oznaczeń gaźnika nie znalazłem :/

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 778
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: JOSEMORALES » śr 04 kwie, 2018

Możesz spokojnie dać 16 i wzrośnie prędkość, a nieznacznie zmaleje przyspieszenie.


Rafu
Amator
Amator
Posty: 10
Rejestracja: pt 30 mar, 2018
Pojazd: Zumico 1100GR 125cc

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: Rafu » czw 05 kwie, 2018

A mogę dorzucić do tego mniejszą na tył? Czy to już całkiem nie będzie przyśpieszał?

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 778
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: JOSEMORALES » czw 05 kwie, 2018

Chyba nawet nie ma mniejszych, ale to zły pomysł.

grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 447
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: grzejnik777 » czw 05 kwie, 2018

Taniej i lepiej wyjdzie dac na przód 16 na próbę nawet jak.nie bedzie dobrze to tylko z 10 zl

Awatar użytkownika
danielafel
Specjalista
Specjalista
Posty: 152
Rejestracja: wt 28 lut, 2012
Lokalizacja: Stegna

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: danielafel » czw 05 kwie, 2018

16, a jak się zmieści to 17(nie wiem jak w tych silnikach) ale już jeden ząbek zrobi różnicę ^^ Zębatki kosztują grosze, więc można sprawdzić ^^

Rafu
Amator
Amator
Posty: 10
Rejestracja: pt 30 mar, 2018
Pojazd: Zumico 1100GR 125cc

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: Rafu » pn 09 kwie, 2018

Dobra, problem rozwiązany :) Ogólnie, to walnąłem się w obliczeniach, moja zdawcza oryginalnie miała 14 zębów. Wsadziłem dzisiaj 16z i leci 100kmh (mierzone gpsem) na 5tym biegu, 8tys obr. Przyśpieszenie spadło bardzo nieznacznie, prawie niezauważalnie. Więc teraz chodzi chyba jak normalne, chińskie 125 :) W każdym bądź razie, mnie satysfakcjonuje. Wielkie dzięki wszystkim za pomoc i lewa :)

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 778
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: JOSEMORALES » pn 09 kwie, 2018

To teraz przeróbka na 150cc.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2018 Moto-4t.pl