• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

156 FMI Słaby v-max

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Rafu
Amator
Amator
Posty: 10
Rejestracja: pt 30 mar, 2018
Pojazd: Zumico 1100GR 125cc

156 FMI Słaby v-max

Postautor: Rafu » pt 30 mar, 2018

Cześć!
Mam problem z moim Zumico 1100GR, silnik to standardowe 156FMI 125cc 11KM
Motocykl jedzie max 80kmh, no może po dłuższym piłowaniu dobije do 85. Wszystko działa jak należy, był ostatnio u mechanika na regulacji gaźnika i ustawieniu zaworów. Wszystko wyczyszczone, nowy filtr powietrza i olej. Problem cały czas jest, wyciąłem mu recyrkulator spalin i zaślepiłem wszystkie otwory- nic nie uległo zmianie, ani na gorsze, ani na lepsze. Moto nie ma katalizatora, ani blokad w gaźniku. Trzyma obroty równo, wkręca się też normalnie, nie dławi się, nie gaśnie. Nie wiecie, co to może być?


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 778
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: JOSEMORALES » pt 30 mar, 2018

Może to być napęd z przełożeniem na przyspieszenie , a także zbyt mała dysza główna w gaźniku.

Awatar użytkownika
pietruszka00011
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 247
Rejestracja: sob 14 cze, 2014
Lokalizacja: ÂŁĂłdzkie

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: pietruszka00011 » sob 31 mar, 2018

Może któryś hamulec trzyma ?

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 778
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: JOSEMORALES » sob 31 mar, 2018

pietruszka00011 pisze:Może któryś hamulec trzyma ?

jazda 85km/h ze zblokowanym heblem to nie lada wyczyn oklaski , po zatrzymaniu się na bank by śmierdziało.

Awatar użytkownika
darkboy
Praktykant
Praktykant
Posty: 49
Rejestracja: pt 17 lis, 2017
Pojazd: Romet ZXT 50

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: darkboy » ndz 01 kwie, 2018

Ciśnienie w ogumieniu było sprawdzane? Jak stan łożysk w kołach? Łańcuch prawidłowo nasmarowany? Klocki przód, tył nie trą o tarczę, bęben? Jaka przerwa na świecy? Niby drobnostki ale jak się je wszystkie zsumuje to mogą być takie cyrki. Ja bym osobiście zaczął od najprostszych rzeczy, lecz to może być też wina przełożeń jak JOSEMORALES pisze.


Awatar użytkownika
pietruszka00011
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 247
Rejestracja: sob 14 cze, 2014
Lokalizacja: ÂŁĂłdzkie

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: pietruszka00011 » ndz 01 kwie, 2018

JOSEMORALES mi trzymał z tyłu delikatnie bo nie cofał się tłoczek i v max spadł o jakieś 15km/h a trzymał naprawdę bardzo delikatnie koło się obracało ale z lekkim oporem. Tarcza robiła się gorąca ale nie śmierdziało specjalnie.

Kuaczozor
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: Kuaczozor » ndz 01 kwie, 2018

Sprawdź swoje przełożenia w gearingcommander.com najlepiej.
Mówiłeś, że przy jakich obrotach masz te 80km/h?

Rafu
Amator
Amator
Posty: 10
Rejestracja: pt 30 mar, 2018
Pojazd: Zumico 1100GR 125cc

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: Rafu » pn 02 kwie, 2018

Jeśli chodzi o gaźnik, zawory, świece i hamulce, to wszystko sprawdził dość ogarnięty mechanik (robił mi już często byłą 50cc), wszystko wyczyścił, wyregulował, ja osobiście nasmarowałem łańcuch i wymieniłem olej, oraz filtr powietrza. 80kmh jest jakoś przy 7-8tys, podejrzewam że kręcąc go do 10tys bym wyszarpał te 90kmh, ale nie chciałem tego robić, bo przy 80kmh męczy się niesamowicie (waże 90 kg i mam 190 wzrostu jbc). Co oznacza zmiana przełożeń? Wymiana zębatki? Nie ucierpi na tym przyśpieszenie? Ciężko mi jego przyśpieszenie ocenić, bo nie mam odniesienia, ale wydaje się być ok

Rafu
Amator
Amator
Posty: 10
Rejestracja: pt 30 mar, 2018
Pojazd: Zumico 1100GR 125cc

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: Rafu » pn 02 kwie, 2018

Kuaczozor pisze:Sprawdź swoje przełożenia w gearingcommander.com najlepiej.
Mówiłeś, że przy jakich obrotach masz te 80km/h?


Sprawdzałem; z tego, co wywnioskowałem z tych tabelek, to mam mocno zaniżone te prędkości, już od pierwszego biegu

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 778
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: JOSEMORALES » pn 02 kwie, 2018

Podaj jakie masz zębatki (ilość zębów) , są na nich wybite liczby i będzie wszystko jasne.

Rafu
Amator
Amator
Posty: 10
Rejestracja: pt 30 mar, 2018
Pojazd: Zumico 1100GR 125cc

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: Rafu » pn 02 kwie, 2018

Z zębatkami jest tak:
Do przedniej się nie dostałem, gdyż dekiel bardzo mocno trzyma, a nie chciałem śrub poukręcać.
W tylnej natomiast oznaczenia nie dostrzegłem, ale naliczyłem jej 38 ząbków. Łańcuch trochę luźny, ale nie wiem, czy to w granicach normy- ok. 5 cm luzu. Zdarzy się, że go czasem słyszę podczas jazdy (jak puszczę gaz) jak obija o coś, ale nie mam 100% pewności, że to on. (Takie pojedyncze 'cyknięcia' o metalicznym pogłosie)

Tak swoją drogą, to spotkałem się dziś z kolegą, który ma Routera WS50 (cały w serii, nic nigdy nie wymieniał) i ma on w tym routerze wyraźnie większą zębatkę, niż moja. Zębów mu nie liczyłem, ale ma dużo większą średnice- choć nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie. Na wszelki wypadek, załączam zdjęcia mojej zębatki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Rafu
Amator
Amator
Posty: 10
Rejestracja: pt 30 mar, 2018
Pojazd: Zumico 1100GR 125cc

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: Rafu » pn 02 kwie, 2018

Producent podaje, że vmax tego motocykla to 85kmh. Nie jest więc on gdzieś zblokowany? Na gaźniku nie ma żadnej blokady. Chyba, że 85kmh to realne osiągi silnika 11KM D:

Kuaczozor
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: Kuaczozor » pn 02 kwie, 2018

Z tych tabelek nic nie wywnioskujesz nie znając ilości zębów.

Ok, skoro nie dostaniesz się do przedniej zębatki to chociaż powiedz jakie masz obroty przy tym 80km/h.
Czy jest tak, że silnik pracuje podobnie na wszystkich biegach, czy może ostatni wydaje się zbędny, ponieważ prędkości osiągana na niższym jest prawie identyczna?


(Router ws 50 ma fabrycznie 52 zęby z tyłu, ale to nie ma dla Ciebie żadnego znaczenia, ponieważ jest to rozmiar dopasowany do jego pojemności)

Rafu
Amator
Amator
Posty: 10
Rejestracja: pt 30 mar, 2018
Pojazd: Zumico 1100GR 125cc

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: Rafu » pn 02 kwie, 2018

Mierzyłem dziś, przy 80kmh jest 7tys obrotów na 5 biegu.
Każdy bieg chyba w miarę regularnie, przy tych samych obrotach na 4 biegu jest koło 65kmh. Na 5 biegu doszedłem do 90kmh dziś i to był chyba vmax, niecałe 9000 obrotów wtedy miałem i dalej już nie szedł

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 778
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156 FMI Słaby v-max

Postautor: JOSEMORALES » pn 02 kwie, 2018

Dobrze było by wiedzieć jeszcze jaka jest z przodu zębatka, bo z tyłu jest ok. Łańcuch zbyt luźny, co widać na zdjęciach ale to nie ma wpływu. No i jaki gaźnik i jaka dysza w nim siedzi?



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2018 Moto-4t.pl