• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Odbudowa Benzer Xcross 50/72ccm

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Awatar użytkownika
fynymyn
Posty: 3
Rejestracja: ndz 19 mar, 2017
Pojazd: Benzer Xcross

Odbudowa Benzer Xcross 50/72ccm

Postautor: fynymyn » ndz 19 mar, 2017

Witam.
Z sentymentu do jednośladów zdecydowałem się odkupić od krewnych chiński supermoto. Motocykl ma na liczniku tylko nieco ponad 4tys km i jest w częściach. Szukam tutaj osób, które radą mogą pomóc mi odbudować ten sprzęt.
Poprzednim właścicielem motocykla była młoda osoba, która nie podołała zadaniu. Efektem jest to co na zdjęciach i kilka szkód, na które zdążyłem się natknąć. W zamian za pomoc, będę prowadził fotorelację z odbudowy.

Stan obecny:
Obrazek

Pierwszy problem: felgi są pomalowane proszkowo i chyba z tego powodu, 'ktoś' ukręcił śruby przykręcając tarczę hamulcową. Jednak moje pytanie do forumowiczów jest następujące: czy zębatka tylnego koła powinna być osadzona na sztywno, czy jednak między nią a kołem powinna być guma?
Obrazek
Obrazek
"Coś być musi do cholery za zakrętem."


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Odbudowa Benzer Xcross 50/72ccm

Postautor: JOSEMORALES » ndz 19 mar, 2017

Witaj, co do piasty to masz typową piastę jak w chińskich crossach i tak właśnie powinna być zamontowana tarcza czyli na sztywno. A co do sprzęta to fajne moto i aż się prosi o serducho 125. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
fynymyn
Posty: 3
Rejestracja: ndz 19 mar, 2017
Pojazd: Benzer Xcross

Re: Odbudowa Benzer Xcross 50/72ccm

Postautor: fynymyn » ndz 19 mar, 2017

Dzięki kolego. Zamawiam właśnie łożyska i uszczelniacze do kół. Czy ktoś ma rysunki złożeniowe piast albo pamięta jakie tam są elementy? Pomiędzy łożyskami na pewno są tuleje, na zewnątrz simmeringi. Dlaczego simmeringi mają średnicę wewnętrzną większą niż oś? Czy są tam jakieś inne elementy? W kartonach z częściami mam jakieś pierścienie i zastanawiam się, czy aby nie powinny być w piaście.

Z tyłu simmeringi są 27x42x7, jakie powinny być z przodu?

Co do moto to zostaje 4T (125ccm jest 2T o ile mi wiadomo?). Chcę odbudować to co jest.
"Coś być musi do cholery za zakrętem."

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Odbudowa Benzer Xcross 50/72ccm

Postautor: JOSEMORALES » pn 20 mar, 2017

Chodziło mi o 125 ale 4t, podobny do tego który posiadasz. A co do simeringów to mają zachowane miejsce na tuleje dystansowe, jeżeli ich nie posiadasz to można je kupić z kompletną osią. Pozdrawiam Arek

Awatar użytkownika
fynymyn
Posty: 3
Rejestracja: ndz 19 mar, 2017
Pojazd: Benzer Xcross

Re: Odbudowa Benzer Xcross 50/72ccm

Postautor: fynymyn » ndz 26 mar, 2017

W dalszym ciągu próbuję złożyć piasty przedniego i tylnego koła. Mam tuleje dystansowe, które są pomiędzy łożyskami i łożyska. Nie wiem jakie tulejki mają być za łożyskami. Mam jakieś dystanse, niektóre są zagubione. Nie mogę kupić w sklepie kompletnych osi. Proszę o pomoc kogoś kto zna te piasty.

Dla potomnych:
Tyłna oś fi 15mm, długość 115.5mm. Łożyska 6302. Pierścień dystansowy od strony tarczy hamulcowej fi 28mm, szerokość 17mm. Pierścień uszczelniający 28x47x7. Od strony zębatki pierścień dystansowy fi 28mm, szrerokość 15mm. Uszczelniacz 28x42x7.

Przód, oś fi 15mm. Łożyska 6202. Od strony tarczy hamulcowej pierścień fi 25mm długi na 25mm. Uszczelniacz 25x35x5. Z drugiej strony jest ślimak prędkościomierza i w nim uszczelniacz.
"Coś być musi do cholery za zakrętem."



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl

 

 

cron