• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Pojedyncze pytania

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: zgf1 » pt 17 cze, 2016

Sprawdze je po powrocie do domu, dzis w trasie 34km od domu jestem.
Z odmy dymi jak zimny jest, dzis dokladnie sprawdze.
Zawory z dnia na dzien moga sie tak przestawic?

Nawet dzis jadac do pracy nowe paliwo na innej stacji zatankowalem 'shell'.


zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: zgf1 » pt 17 cze, 2016

Gdy goracy z odmy tez dymi. Ale moc ma jak dawniej.

rafost
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: czw 25 wrz, 2014
Lokalizacja: Jarocin

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: rafost » pt 17 cze, 2016

Jak dymi na ciepło, to pierścienie już przepuszczają, albo uszkodzony tłok, chociaż jak ma moc to tłok raczej nie. Sprawdź luzy zaworowe, oczywiście na zimnym silniku, a nie po jeździe.

zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: zgf1 » pt 17 cze, 2016

Wlasnie stygnie, jutro z rana odkrece gaznik i go wyczyszcze dokladnie, sprawdze tez luzy zaworowe.
Nie dymi z tlumika prawie w ogole, tak zawsze wczesniej.

Przez kiepski olej moglo sie cos takiego stac? Shell 10W40, wymieniam co 1k km.

rafost
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: czw 25 wrz, 2014
Lokalizacja: Jarocin

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: rafost » pt 17 cze, 2016

miałem na myśli dymienie odmy. jak już z tłumika dymi to olej dostaje się nad tłok do komory spalania i wtedy pierścienie są do wymiany, a gdy dymi z odmy to wtedy puszcza gazy spalinowe do komory korbowej przez zbyt duże luzy w zamkach pierścieni, albo pęknięty tłok lub pierścień. Co do oleju to shell nie jest taki zły, ja sam używam shell advance 15w50 motocyklowy i to jest dobry olej, tylko na twoim miejscu przeszedł bym z tego 10w40 na 15w50, w tych piździkach olej smaruje też skrzynię i sprzęgło, na 15w50 skrzynia i sprzęgło działa dużo lepiej nawet gdy silnik jest bardzo gorący bo ten olej ma lepszą lepkość w wyższej temperaturze i bardziej stabilna.


to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: to&owo » pt 17 cze, 2016

co do oleju to prawda. 15w50 lepiej sobie radzi niż 10w40. W sumie honda daje swoim użytkownikom możliwość stosowania oliwy od 5w40 do 20w60 w zależności od warunków użytkowania. Wymieniasz moim zdaniem za często, chociaz tak się zaleca, ze względu na smarowanie skrzyni i sprzęgła.
Co do silnika. Wszystko wyczyść i ustaw. Jak nie pomoże, to potem pomyślimyy nad resztą :) Z odmy potrafi dymić jak łapie lewe powietrze ;) sam tak miałem.

rafost
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: czw 25 wrz, 2014
Lokalizacja: Jarocin

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: rafost » pt 17 cze, 2016

Jak nie robi się długich tras to 10w40 daje radę ale silnik głośniej na nim pracuje, sprzęgło mniej płynnie chodzi i biegi wchodzą z wyraźnym uderzeniem. Na 15w50 jest o niebo lepiej, jeździłem na jednym i na drugim więc znam różnicę. Mi zdarza zrobić się w jeden dzień przeszło 200km więc wybieram 15w50. Co do wymian to tak co 2000km częściej nie potrzeba po 1000km to olej jeszcze nawet zbytnio nie ściemnieje jest żółty i nie przepalony.

zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: zgf1 » sob 18 cze, 2016

Poszla uszczelka pod glowica. Od strony tloka w strone zebatki rozrzadu - przepalona mocno.


Zdjalem glowice, wszystko jest luzno, czy teraz moge ustawic luzy zaworowe? (dobry dostep)(glowica zdjeta, zawory zamkniete)

rafost
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: czw 25 wrz, 2014
Lokalizacja: Jarocin

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: rafost » sob 18 cze, 2016

Hej. Możesz ustawić luzy przy zdjętej głowicy i włożonym wałku rozrządu, jest łatwiej. Ile masz przebiegu że uszczelka poszła, pewnie nie była kontrowana po przebiegu 500km? Wyczyść głowicę i cylinder na styku uszczelki, tylko nie smaruj jej żadnym silikonem, bo tego się nie robi.

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: to&owo » sob 18 cze, 2016

posamruj towotem, nawet adam klimek tak radzi :D
ja przez pierwsze 100km musiałem z 6 razy dokręcać głowicę... Dopiero gdzieś po setnym kilometrze dokręciłem i 700km zrobione i zero luzu.
To miejsce to typowa lokalizacja przepalonej uszczelki, wałek sobie ustaw w dobrej pozycji i ustawiaj.

rafost
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: czw 25 wrz, 2014
Lokalizacja: Jarocin

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: rafost » sob 18 cze, 2016

Jak się przykręca bez klucza dynamometrycznego, no to poprawia się kilka razy żeby dobrze było. A dynamometrycznym 12Nm, sprawdzenie po około 500km przebiegu( odkręcenie nakrętki, posmarowanie gwintu olejem żeby nie zerwać ,kontra kluczem dynamometrycznym. Tak z każdą nakrętką po kolei i święty spokój. ) Co do smarowania uszczelki to naprawdę jest pomylony pomysł. Między głowicą a cylindrem ma być tylko uszczelka, a nie tawot który jak się silnie rozgrzeje to zaczyna odparowywać przez co zwiększa się ciśnienie które próbuje ujść a nie ma gdzie i zaczyna niszczyć materiał z którego wykonana jest uszczelka no i szlag ją trafia nic więcej.

zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: zgf1 » sob 18 cze, 2016

No wlasnie uszczelka ma przejechane jakies 1k km, poprzednia przejechala z 13k km...
Kontrowalem, troche dociagnalem te sruby na glowicy cztery, moze za malo.


Wymienilem uszczelke na nowa, wyczyscilem dokladnie cylinder i glowice, styk, bez zadnych dodatkow.
Skrecilem, odpalil na dotyk.


Ale swieca wkrecana ze 100x chyba gwint poszedl, nie mozna jej do konca dokrecic, choc siedzi, motorek pali.
Mozna tak jezdzic czy nie bardzo?


Druga rzecz, mam silnik niby 80cc tak sprzedawca twierdzil.
Ale z tego co widze to nie ma 80, sa tylko 72cc, jaka kupic glowice uzbrojona?

rafost
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: czw 25 wrz, 2014
Lokalizacja: Jarocin

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: rafost » sob 18 cze, 2016

Możesz kupić uzbrojoną, ale tak czy tak musisz ją rozebrać żeby dotrzeć zawory. Nie wierz przypadkiem sprzedawcy że zawory są dotarte i można montować bez docierania, bo to są brednie. A po co znów za parę setek kilometrów grzebać w silniku i tracić nerwy i kasę na nowe zawory, albo głowicę jak wypalą się gniazda zaworowe? To gwint w głowicy na świecę poszedł, nie wykręcałeś przypadkiem świecy na gorącym silniku? Są zestawy do naprawy zerwanego gwintu, ale one kosztują tyle co nowa głowica, albo więcej, więc nie ma sensu w nie inwestować.
Na razie możesz tak jeździć jak nie puszcza ciśnienia na gwincie świecy, ale tak i tak kiedyś będzie trzeba to naprawić. Co do pojemności to masz 72cm , średnica cylindra 47mm, chyba że przerabiałeś to na 88?

zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: zgf1 » sob 18 cze, 2016

Srednicy tloka dokladnie nie znam, srednica starej uszczelki pod glowice, otwor ma 48mm, wiec to chyba 72cc.
Ja sam nic nie przerabialem, taki kupilem.

Glowica 50cc i 72cc rozni sie? Czasem sa uzywki dosc tanio... Moze uzywke bym wzial po prostu jakby padl gwint swiecy.
Silnik byl raczej zimny, no moze mial z 35C max.
Czy ta swiece moze wybic mi? Jak pojezdze kilka km to raczej na razie sie nie martwic?
A moze ja wykrecic i zobaczyc co i jak? (swiece ciezko dosc sie wkrecaly w ta glowice.

W sumie caly silnik ma juz przebiegu 28500 km. Co dzien pokonuje trase w obie strony okolo 60km (duza gora).
Dlatego martwie sie i boje, ze zostane gdzies...

rafost
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: czw 25 wrz, 2014
Lokalizacja: Jarocin

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: rafost » sob 18 cze, 2016

Czy ta świeca ci wybije to ci nie powiem, prędzej pewnie zacznie puszczać ciśnienie na gwincie, lepiej już jej nie wykręcaj. A na przyszłość jak często wykręcasz świecę to przed wkręceniem natłuść wilgotnym palcem od oleju jej gwint, wtedy przy wkręcaniu ręką do końca i dociągnięciu kluczem o1/4 obrotu nie zniszczysz gwintu. Bo nową świecę jak się wkręca pierwszy raz to dociąga kluczem o dobre pół obrotu, bo wtedy odkształca się metalowa uszczelka na świecy i dopasowywuje do gniazda w głowicy, a kolejne wkręcania to dociągnięcie kluczem o 1/4 obrotu max. Takie oznaczenia są na kartoniku w którym jest świeca. No i przede wszystkim świecę wkręca się ręką i dociąga tylko kluczem, a nie na siłę od początku kluczem jak ciężko idzie, lepiej natłuścić gwint minimalnie olejem, wkręcić ręcznie dociągnąć kluczem niż zerwać gwint.
Aha głowica 50 znacznie różni się od 72, mniejsze zawory, mniejsza komora spalania, żeby ci do głowy nie przyszło zakładanie od 50 głowicy bo więcej na tym stracisz niż zyskasz.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl