• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Pojedyncze pytania

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: to&owo » sob 18 cze, 2016

Jeżeli masz ciśnienie tak ok. 10 bar to raczej zacznie puszczać ciśnienie, niż wystrzeli świecę. Jeżeli masz używaną świece cr7hsa to wkręcasz w opór ręką,a potem dobijasz wg. producenta tylko o 1/16 obrotu. Z mojego doświadczenia wynika, że jest to właśnie ok. 1/4 obrotu.
Co do dokręcania głowicy. Serwisówka zaleca 10-12 Nm. W praktyce wygląda to tak,ze żeby tak dokładnie dokręcić nakrętkę tak małą wartością musimy mieć solidny klucz 5-20Nm, którego cena to ok. 200zł (taki w miarę). Bo te za 30zł to mają błąd ok 5-10nm. Do tego dochodzi coroczna kalibracja, bo przy tak małych wartościach 1-2Nm to sporo. Więc wiadomo, że nikt nie zainwestuje w niego, bo inne głowice np. w autach wymagają 5 razy takich wartości jak nie lepiej, więc klucz będzie leżał bezużyteczny. no chyba, że sporo składamy silników typu 1p39fmb, to tak się przyda do wielu rzeczy. Chociażby przykręcanie gaźnika, króćca, niektóre śruby w silniku.
Co do smarowania towotem. To ciśnienie, to chyba już bardzo mocno naciągana teoria. Wg. większości prawideł smar wytapia się w wysokiej temp. tworząc dodatkową warstwę uszczelniającą (w teorii to ciśnienie podczas wytapiania ma zassać powierzchnię uszczelki do głowicy i z drugiej strony cylindra.
Zdarza się, że uszczelki padają jeszcze wcześniej. NIestety chińskie głowice mają słabo przygotowane powierzchnie pod uszczelki, a i same uszczelki są liche.


rafost
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: czw 25 wrz, 2014
Lokalizacja: Jarocin

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: rafost » sob 18 cze, 2016

Wszystko dobrze, ale z jednym się nie zgodzę, smar ma służyć do wytapiania, z tego co wiem to jak sama nazwa wskazuje ma smarować? Wytapiać to można słoninę na smalec i później zajadać się chlebem ze smalcem i ogórkiem kiszonym <mniam> , dlaczego Polacy mają tendencję żeby zawsze przedobrzyć, i która serwisówka informuje o smarowaniu UPG czymkolwiek? Pozdrawiam

zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: zgf1 » sob 18 cze, 2016

No widzicie, dziekuje, czlowiek cale zycie sie uczy, zawsze przerazalo mnie sciagniecie glowicy itp, a jednak mozna to zrobic i zlozyc aby dzialalo.
To samo z tym dokrecaniem swiecy, super, nie wiedzialem o tym, na przyszlosc zapamietam :)


Gwint swiecy spryskiwalem smarem silikonowym, juz nawet jakis czas temu jak zaczela sie ciezej wkrecac, palcem bym jej nie wkrecil niestety.
Ale to niewiele pomagalo, pewnie kiedys wczesniej musialem uszkodzic gwint silno dokrecajac.

Jesli zbyt slabo dokrece swiece i odkreci sie ona podczas jazdy, moze cos zlego stac sie z gwintem?



PS. Doswiadczony znajomy mechanik dal tez mi rade jak zrobic prosty klucz dynamometryczny ;) klucz nasadowy, rurka 1m, na koncu rurki waga, moze byc elektroniczna i jesli ciagniemy z sila 10kg na wadze to mamy 10nm.



Mozecie podac jakie sruby jaka sila dokrecac w fmb? (te najczesciej uzywane)
-glowica 10-12nm
-gaznik?
-dekielek rozrzadu?
-?

rafost
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: czw 25 wrz, 2014
Lokalizacja: Jarocin

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: rafost » sob 18 cze, 2016

Śruba od dekielka rozrządu 10Nm, a gaźnik nie mam wartości, ale z 8Nm nie zaszkodzi, ważne aby dwie były dokręcone z taką samą siłą.
Z tym kluczem niezły patent, no logiczne moment to siła razy długość ramienia na którym działa.
Fajnie że się odważyłeś do samodzielnej pracy, teraz będziesz już potrafił, a i zostają pieniądze w kieszeni, jest satysfakcja no i zaoszczędzone pieniążki można przeznaczyć na paliwo i śmigać. W końcu to jest najprzyjemniejsze i o to chodzi :>
Szerokości i LWG i oczywiście banan na twarzy.
Pozdrawiam.

zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: zgf1 » sob 18 cze, 2016

Wielkie dzieki za pomoc! Pewnie jeszcze nie raz pomecze o kolejne porady, teraz przynajmniej czlowiek sie czegos nauczyl.
A wlasnie, magneto na T idealnie przez otwor, kreski sie pokrywaja, a rozrzad, kropka przy JD jest troche wyzej niz wyciecie, jakies 5mm - to norma w tych silnikach, ze idealnie sie to nie zgrywa? (chyba, ze naciagniety lancuszek rozrzadu)


rafost
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: czw 25 wrz, 2014
Lokalizacja: Jarocin

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: rafost » sob 18 cze, 2016

Nie T tylko kreska (cecha) przy niej na środku otworu inspekcyjnego, może na zębatce trochę się nie zgrywać to się zdarza, przed odpaleniem na wykręconej świecy pokręcić kluczem nasadowym 14mm śrubę od magneta przeciwnie do ruchu wskazówek zegara dla pewności czy nie ma jakiś oporów- kolizji, chociaż u ciebie jest problem z tą świecą - lepiej nie wykręcać jak jest ten gwint naderwany.
Spoko nie ma sprawy, po to jest forum,

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: to&owo » sob 18 cze, 2016


Awatar użytkownika
Bubles
Weteran
Weteran
Posty: 647
Rejestracja: czw 02 gru, 2010
Lokalizacja: PiÂła

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Bubles » pt 24 cze, 2016

Dawno mnie tu nie było :f
Z nowości, od kiedy mam auto Router stoi zaniedbany w garażu.

Udało mi się ostatnio zrobić przegląd bez wyjazdu. Także chcę go poskładać do kupy. Ktoś wie jakie wymiary mają tulejki wahacza? Albo link do alledrogo? xD Bo to jedyna rzecz jakiej mi brakuje żeby to w końcu złożyć w całość.

Pozdroffki :f

benzerek
Uczeń
Uczeń
Posty: 45
Rejestracja: pt 17 cze, 2016
Pojazd: Benzer Shaft72

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: benzerek » pt 24 cze, 2016


zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: zgf1 » wt 05 lip, 2016

Gdy wciskam klamke sprzegla czasem pojawia sie dzwiek dziwny z silnika, szum(cos ala to, moze lekko piszczacy choc nie do konca), domyslam sie, ze bedzie siadac jakies lozysko?

-co to moze byc, da sie wymienic bez rozpalawiania silnika?
-jesli to lozysko sprzegla, rozsypanie sie = awaria natychmiastowa?

rafost
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: czw 25 wrz, 2014
Lokalizacja: Jarocin

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: rafost » wt 05 lip, 2016

Hej. Jak szumi przy wciskaniu klamki to siada łożysko wycisku sprzęgła. Odkręcasz kapę od sprzęgła na koszu sprzęgłowym masz płytkę na 4 śruby, w tej płytce jest to łożysko, nie pamiętam jego oznaczenia a nie mogę teraz znaleźć. Jak będziesz robił to kup łożysko jakieś dobrej firmy np. jak dobrze pamiętam nazwę japońskiej Koyo, nie kupuj chińskiego bo wiadomo co to za badziewie, te łożysko i uszczelniacz wycisku sprzęgła to chyba najsłabszy punkt tych silników, już się tego nawymieniało w tych silnikach.

zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: zgf1 » wt 05 lip, 2016

Tak, podczas wciskania klamki szumi, glosniej czasem ciszej.
Hmm czyli wymiana nie jest jakas skomplikowana, w weekend pewnie bede mial czas sie tym zajac, czy mozna tak jezdzic czy raczej lepiej odstawic do czasu zrobienia? Jesli lozysko rozsypie sie czym to moze grozic? (jakies powazniejsze usterki?)

benzerek
Uczeń
Uczeń
Posty: 45
Rejestracja: pt 17 cze, 2016
Pojazd: Benzer Shaft72

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: benzerek » śr 06 lip, 2016

Ten tydzień to jeździj, nawet jak sie rozsypie to nic sie powaznego nie stanie

zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: zgf1 » śr 07 wrz, 2016

Mam silnik 72cc, padl gwint w glowicy, swieca sie lekko rusza.
Czy glowica od 50cc bedzie pasowac czy musze kupic dedykowana do 72cc?

Awatar użytkownika
pietruszka00011
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 249
Rejestracja: sob 14 cze, 2014
Lokalizacja: ÂŁĂłdzkie

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: pietruszka00011 » śr 07 wrz, 2016

Musisz kupic do 72cc. Ewentualnie mozesz zrobic tak jak ja, czyli prze gwintować na 12mm i kupic świece 12mm :d



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl