• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Zanim napiszesz "nie odpala" czyli usterki motocyk

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1365
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Zanim napiszesz "nie odpala" czyli usterki motocyk

Postautor: Yautja » czw 27 paź, 2011

I.Brak możliwości rozruchu-Silnik nie kręci
1. Stacyjka w pozycji "off"
Przełączyć na "on"
Nie zamknięty boczny stojak
Trzeba zamknąć stojak. Może się zdarzyć ,że pomimo zamknięcia, zapłon jest nadal odcięty na skutek awarii wyłącznika przy stojaku. Należy go wtedy wymienić (wcześniej przejrzeć przewody zasilające).
Ci którzy pozbyli się tego zabezpieczenia nie muszą się nim martwić.
3. Spalony bezpiecznik
Wymienić. Należy zwrócić uwagę na prawidłową wartość bezpiecznika, zazwyczaj opisaną w puszce. Palenie bezpieczników świadczy o zwarciu w instalacji.
4. Rozładowany akumulator
Naładować. Jeśli problem powtarza się po każdej jeździe, należy sprawdzić czy prądnica i regulator są sprawne. Jeśli tak, przyczyna tkwi w samym akumulatorze, który prawdopodobnie stracił pojemność.
5: Odłączony akumulator lub zanieczyszczone klemy
Oczyścić klemy i podłączyć akumulator.
6. Prąd nie dociera do rozrusznika
Sprawdzić instalację. Zazwyczaj wystarczy skontrolować przewody przy rozruszniku.
7. Zwarcie w instalacji elektrycznej
Sprawdzić instalację. Zwarcie powoduje tak duży pobór prądu, że przy naciśnięciu guzika "siadają" kontrolki. To najłatwiejszy sposób określenia przyczyny, pod warunkiem, że akumulator jest sprawny. Słaby akumulator da podobny objaw.
8. Przycisk "start" nie kontaktuje
Oczyścić / wymienić.
9. Uszkodzony przekaźnik rozrusznika
Sprawdzić przekaźnik. Przekaźnik nie stuknie (nie stuka przy wciskaniu "start") także przy w/w przyczynach.
10. Uszkodzony rozrusznik(stuka przy wciskaniu "start")
Naprawić rozrusznik. Do naprawy rozrusznika można się zabrać pod warunkiem, że wszystkie w/w przyczyny zostały wyeliminowane lub usunięte.
11. Uszkodzona stacyjka
Sprawdzić/ naprawić/ wymienić.
12. Główny przewód masujący poluzowany
Oczyścić i umocować. Zdarza się, że po wieloletniej eksploatacji przewód ten należy wymienić, gdyż pomimo pozorów niezniszczalności, potrafi stracić swe właściwości.
13. Silnik zablokowany
Diagnoza i naprawa wymaga rozebrania go. Przyczyną może być zatarcie a w konsekwencji ciężkie uszkodzenie głównych zespołów mechanicznych silnika.
II. Rozrusznik kręci lecz silnik stoi
1. Uszkodzone sprzęgiełko lub zębatki rozrusznika
Sprawdzić i naprawić/ wymienić.
2. Zbyt mocno napięta linka sprzęgła
Wyregulować linkę, w starszych konstrukcjach z nożnym rozrusznikiem napęd na silnik przenoszony jest przez skrzynię biegów i sprzęgło, które przy zbyt mocno napiętej lince może się ślizgać.
3. Spalone/ zużyte tarcze sprzęgła
Wymienić.
III. Silnik kręci lecz nie daje się uruchomić
1. Brak paliwa w gaźnikach:
# Brak paliwa w zbiorniku
Napełnić zbiornik.
# Zakręcony kranik (off)
Otworzyć kranik (on lub res).
# Zabrudzony filtr paliwa
Wymienić. Najlepiej nie czekać, tylko wymieniać co sezon.
# Zabrudzone przewody paliwowe
Zdjąć i przedmuchać. Brud w przewodach świadczy o zanieczyszczonym zbiorniku paliwa. Warto zainstalować filtr.
# Zatkany otwór odpowietrzający w zamknięciu zbiornika paliwa
Udrożnić.
# Sklejony zawór iglicowy w komorze pływakowej
Zdjąć i wyczyścić gaźnik. Sytuacja ta może wystąpić po długim okresie nie używania motocykla.
2. Brak iskry na świecy:
# Wyłączona stacyjka
Włączyć zapłon.
# Wyłączone odcięcie zapłonu na kierownicy
Przełączyć na pozycję "on".
# Rozładowany lub odłączony akumulator
Przeczyścić klemy i podłączyć akumulator.
# Uszkodzona lub zabrudzona świeca
Wyczyścić lub wymienić.
# Uszkodzona fajka świecy
Wymienić.
# Zdjęta lub niedociśnięta fajka świecy
Założyć na miejsce.
# Uszkodzony przewód wysokiego napięcia
Wymienić.
# Zwarcie lub rozłączenie instalacji
Sprawdzić instalację elektryczną.
# Uszkodzona cewka zapłonowa
Sprawdzić/ wymienić.
# Uszkodzony moduł zapłonowy
Sprawdzić/ wymienić.
# Uszkodzony impulsator
Sprawdzić/ wymienić.
# Zamoczona instalacja elektryczna
Osuszyć.
3. Brak lub za niskie ciśnienie sprężania:
# Uszkodzony gwint świecy w głowicy
Naprawić/ wymienić głowicę.
# Poluzowana głowica
Dociągnąć, jeśli uszczelka nie jest uszkodzona. Przykręcenie głowicy wymaga użycia klucza dynamometrycznego i znajomości sekwencji dociąganych śrub. W przeciwnym wypadku można ją trwale odkształcić.(Należy dokręcać z siłą 10 Nm,"na krzyż")
# Wydmuchana uszczelka głowicy
Wymienić uszczelkę po sprawdzeniu splanowania głowicy. Zanim uszczelka zostanie zupełnie zniszczona, silnik pracuje wydając charakterystyczny ostry świst, szczególnie przy dodaniu gazu, a pod głowicą można zauważyć ślady sadzy i oleju.
# Odkształcona głowica
Splanować głowicę. Planowanie głowicy powoduje obniżenie jej wysokości tym większe, im bardziej jest zdeformowana. Być może niezbędna będzie korekta za pomocą grubszej uszczelki.
# Za mały lub brak luzu zaworowego
Wyregulować zawory. Z tej przyczyny może dojść do wypalenia gniazd i zaworów,
# Podwieszony zawór
Wyczyścić/ naprawić głowicę. Przyczyną podwieszenia może być np. kawałek nagaru pomiędzy grzybkiem a gniazdem lub zgięty zawór. Zawór może się zgiąć po spotkaniu z tłokiem na skutek przekroczenia bezpiecznych obrotów.
# Pęknięta lub zbyt miękka sprężyna zaworowa
Wymienić sprężynę. Pęknięta sprężyna niemiłosiernie hałasuje (chociaż nie w każdym zakresie obrotów).
# Pęknięte, zapieczone, zużyte pierścienie
Wymienić.
# Uszkodzony lub zużyty zespół tłok - cylinder
Wymienić.
4. Zalany silnik:
# Zła procedura uruchamiania, np. duże otwarcie przepustnicy przy włączonym ssaniu.
Większość silników należy uruchamiać bez gazu lub z bardzo niewielkim otwarciem przepustnicy.
# Włączone ssanie przy gorącym silniku
Wyłączyć ssanie i uruchomić przy maksymalnie otwartej przepustnicy.Przy braku reakcji wykręcić świecę,uruchomić starter lub "pokopać" parę razy,wkręcić świecę,spróbować uruchomić silnik.
# Podwieszony zawór iglicowy pływaka
Zamknąć kranik, popukać w komorę, np. trzonkiem młotka, jeśli paliwo wylewa się na zewnątrz nie pomoże, oczyścić gaźnik. Zdarza się często po dłuższej przerwie w eksploatacji.Ewentualnie rozkręcić gaźnik,przestawić wysokość pływaka
# Zużyty zawór iglicowy pływaka
Zużycie zdarza się rzadko,częściej zawór zostaje założony odwrotnie podczas składania gaźnika.
# Utopiony pływak. Paliwo wylewa się na zewnątrz
Naprawić / wymienić pływak. Należy pamiętać, że klejenie pływaka może zwiększyć jego masę, a więc spowoduje podniesienie poziomu paliwa w komorze. Konieczna jest końcowa regulacja.
# Za wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej
Ustawić prawidłowy poziom paliwa
5. Inne przyczyny:
# Źle ustawiony rozrząd po ostatnim remoncie
Ustawić rozrząd. Równie rzadki przypadek, ale z życia wzięty, to przestawiony rozrząd na skutek przeskoczenia rozciągniętego łańcucha.
# Zwietrzała benzyna (po długotrwałym nie użytkowaniu)
Opróżnić zbiornik, napełnić nową benzyną.
IV. Silnik gaśnie po uruchomieniu, pracuje nierówno lub z trudem
1. Ssanie nie otwarte do końca
Przy ssaniu na linkę:sprawdzić skok cięgła i wyregulować linkę. Zwrócić uwagę, czy cięgło nie ucieka samoczynnie.Przy ręcznym ssaniu:sprawdzić rączkę ssania
2. Zanieczyszczone paliwo / woda lub brud w gaźniku
Oczyścić gaźnik, zbiornik paliwa, zainstalować filtr paliwa
3. Zanieczyszczona magistrala doprowadzająca paliwo do gaźnika
Oczyścić kranik, przewody i gaźnik. Warto założyć filtr paliwa.
4. Mocno zanieczyszczony filtr paliwa
Wymienić na nowy.
5.Bardzo zanieczyszczony filtr powietrza powoduje zalewanie świecy
Wyczyścić lub wymienić. Czyszcząc sprężonym powietrzem należy wydmuchiwać pył w kierunku, z którego przyleciał.Nasączyć olejem
6.Źle ustawione wolne obroty
Wyregulować.
7.Obce powietrze dostaje się do gaźnika(tzw."lewe powietrze")
Sprawdzić szczelność połączeń: gaźnik - króciec,króciec - głowica,sprawdzić uszczelki między tymi elementami,szczególnie ebonitową/bakelitową pomiędzy gaźnikiem i króćcem. Gumowe łączniki narażone na działanie wysokiej temperatury, po kilku latach twardnieją i stają się podatne na pęknięcia.
8. Wszystkie przyczyny jak przy zalanym silniku
9. Niektóre przyczyny, jak przy braku iskry.

V. Słabe osiągi na niskich obrotach
1. Słaba iskra:
# Rozładowany akumulator
Sprawdzić i naładować akumulator.
# Uszkodzona świeca zapłonowa
Wymienić.
# Uszkodzona fajka świecy lub przewód wysokiego napięcia
Wymienić.
# Nie dociśnięta fajka świecy
Sprawdzić, czy zatrzask fajki jest sprawny.
# Zły rodzaj świecy
Sprawdzić w instrukcji i założyć prawidłową.
# Uszkodzony moduł zapłonowy
Wymienić.
# Uszkodzona cewka zapłonowa
Wymienić.
2. Nieprawidłowy skład mieszanki paliwowo - powietrznej
# Złe ustawienie śruby regulacyjnej składu mieszanki
Wyregulować gaźnik.
# Zanieczyszczone dysze i kanały gaźnika
Rozebrać i wyczyścić gaźnik.
# Źle ustawiony poziom paliwa w komorze
Wyregulować gaźnik.
# Brak filtra powietrza
Zainstalować.
# Filtr powietrza zanieczyszczony
Oczyścić lub wymienić.
# Zatkany tunel doprowadzający powietrze do filtra
Oczyścić tunel.
# Źle założony / nieszczelny filtr powietrza
Poprawić / uszczelnić.
# Pęknięty łącznik filtra z gaźnikiem
Naprawić / wymienić.
# Odkształcone połączenie króćca z głowicą
Splanować. Zbyt mocne dociąganie śrub gaźnika powoduje wyginanie się aluminiowego odlewu i powstanie szpary, przez którą zasysane jest obce powietrze.
# Uszkodzona uszczelka króćca
Wymienić.
# Wypięta iglica przepustnicy gaźnika
Zapiąć.
# Zużyta / luźna przepustnica gaźnika
Wymienić .
# Zatkany otwór odpowietrzający zbiornik paliwa
Udrożnić.
3. Za niskie ciśnienie sprężania
# Poluzowana świeca lub uszkodzony gwint
Dociągnąć/ naprawić.
# Poluzowana głowica
Jeśli uszczelka nie jest uszkodzona, dociągnąć.
# Wydmuchana uszczelka głowicy
Wymienić.
# Odkształcona głowica
Splanować głowicę.
# Nieprawidłowy luz zaworowy
Wyregulować zawory.
# Wypalony, krzywy zawór
Wymienić.
# Pęknięte, zapieczone pierścienie
Wymienić.
# Zużyte pierścienie, tłok, cylinder
Wymienić.
# Pęknięta lub za słaba sprężyna zaworowa
Wymienić.
4. Nie działa przyspieszenie zapłonu
Wymienić moduł
5. Zapieczone / trzymające hamulce Wyczyścić, uruchomić elementy układu.
VI. Słabe osiągi
1. Słaba iskra:
Większość przyczyn, jak w przypadku słabej iskry na wolnych obrotach,uszkodzona cewka zapłonowa
2. Nieprawidłowy skład mieszanki paliwowo powietrznej
Większość przyczyn, jak w przypadku nieprawidłowego składu mieszanki przy wolnych obrotach:
# Zanieczyszczona dysza główna gaźnika
Przeczyścić gaźnik.
# Zły kaliber dyszy głównej
Wymienić na prawidłową. .
# Zanieczyszczony / niewydolny filtr paliwa
Wymienić.
# Zanieczyszczone przewody paliwa
Oczyścić.
# Przytkany kranik paliwa
Oczyścić.
3. Za niskie ciśnienie sprężania:
Wszystkie przyczyny, jak przy za niskim ciśnieniu sprężania przy niskich obrotach
4. Źle wyregulowany luz linki gazu, co powoduje niepełne otwarcie przepustnicy gaźnika
Wyregulować / wymienić linkę.
5. Nadmiar nagaru w komorze sprężania
Oczyścić głowicę i denko noka. Najprostszym sposobem oczyszczenia komory sprężania jest dolanie specjalnego rozpuszczalnika do paliwa.
6. Nieodpowiedniej jakości paliwo
Opróżnić zbiornik i napełnić odpowiednim paliwem.
7. Zła ciepłota świecy zapłonowej
Wymienić świecę na odpowiednią.
8. Ślizgające się sprzęgło
# Zbyt napięta linka regulacyjna
Wyregulować prawidłowo linkę.
# Zużyte tarcze sprzęgła
Wymienić.
# Zbyt miękkie sprężyny
Wymienić.
IV. Silnik gaśnie po uruchomieniu, pracuje nierówno lub z trudem
1.Zanieczyszczone osadem wnętrze chłodnicy
Wymienić/udrożnić
2.Nagromadzony brud, błoto w żebrach cylindra
Oczyścić silnik
3.Przyczyny w układzie zapłonowym
# Uszkodzona świeca zapłonowa
Wymienić na nową.
# Nieprawidłowa wartość świecy
Wymienić na prawidłową.
# Uszkodzona cewka zapłonowa
Wymienić.
4.Przyczyny w układzie zasilania paliwem
# Zły kaliber dyszy głównej
Wymienić na prawidłową
# Za uboga mieszanka
Wyregulować gaźnik
5.Przyczyny w układzie smarowania
# Za niski poziom oleju w silniku
Uzupełnić, sprawdzić szczelność obwodu
# Niska jakość oleju silnikowego
Wymienić olej.
# Nieodpowiednia lepkość oleju silnikowego
Wymienić olej.
# Brak lub za niskie ciśnienie oleju
Sprawdzić / naprawić pompę oleju
# Za wysoki poziom oleju w silniku
Skorygować. Przyczyną wzrostu poziomu oleju w silniku może być bogata mieszanka paliwowo-powietrzna.Część mieszanki przechodzi przez pierścienie i trafia do komory korbowej gdzie miesza się z olejem.Rozrzedzony olej traci swoje właściwości smarownicze i może doprowadzić do zatarcia silnika
6. Blokujące hamulce
Rozebrać, przeczyścić układ, nasmarować zacierające się elementy(tylko nie tarcze!)
7. Nadmiar nagaru w komorze sprężania
Oczyścić głowicę i denko tłoka.
8. Bardzo. wysoka temperatura powietrza i trudne warunki drogowe
Odpocząć w cieniu
VII. Niepokojące odgłosy. Prawidłowe rozpoznanie przyczyny hałasu
lub choćby jego źródła wymaga bardzo dużej praktyki warsztatowej.

1. Stukanie dochodzące z komory sprężania:
# Nadmiar nagaru w komorze sprężania
Oczyścić głowicę i denko tłoka.
# Zbyt niska wartość oktanowa benzyny
Opróżnić zbiornik, napełnić odpowiednim paliwem.
# Nieprawidłowa wartość cieplna świecy
Wymienić.
# Zły skład mieszanki paliwowo powietrznej
Wyregulować gaźnik.
2. Stukot dochodzący z cylindra:
# Za duży luz cylinder - tłok
# Wymienić zużytą część. pęknięte lub zapieczone pierścienie wymienić.
# Skrzywiony korbowód
Naprawić / wymienić.
# Zatarty sworzeń noka
Wymienić uszkodzone elementy.
# Luz na sworzniu tłoka
Wymienić zużyte elementy.
# Luz łożyska korbowego wału
Naprawić / wymienić.
# Wypięte zabezpieczenie sworznia tłokowego
Wymienić uszkodzone elementy.
3. Hałas spod dekla zaworowego
# Za duży luz zaworowy
Wyregulować zawory
# Pęknięta lub zbyt miękka sprężyna zaworowa
Wymienić
# Uszkodzone łożyskowanie wałka rozrządu
Wymienić uszkodzone elementy
# Uszkodzone łożyskowanie dźwigni zaworowych
Wymienić uszkodzone elementy
4. Inne dźwięki towarzyszące pracy silnika:
# Rozciągnięty łańcuch rozrządu
Wyregulować/ wymienić
# Uszkodzone łożyskowanie wału
Wymienić uszkodzone elementy
# Zużyte łożysko kosza sprzęgłowego
Wymienić
5.Uderzenie lub zgrzyt przy włączaniu pierwszego biegu:
# Sprzęgło ciągnie
Wyregulować

Wzorowałem się na stronce:
http://www.mojekawasaki.pl/site001/tyop ... cykla.html
Wszystkie porady dostosowałem do "naszych" silników.
Ostatnio zmieniony czw 27 paź, 2011 przez Yautja, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek


Awatar użytkownika
Junior1290
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 149
Rejestracja: czw 19 maja, 2011
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zanim napiszesz "nie odpala" czyli usterki motocyk

Postautor: Junior1290 » czw 27 paź, 2011

Jest bardzo dużo punktów zbędnych ale ok.
CaÂłuj mnie do rana caÂłuj mnie

Awatar użytkownika
lukasz
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 601
Rejestracja: czw 14 lip, 2011
Lokalizacja: okolice Gniezna
Pojazd: Ogar 900 '09
Podziękował : razy

Re: Zanim napiszesz "nie odpala" czyli usterki motocyk

Postautor: lukasz » czw 27 paź, 2011

Brawo <brawo> Przydałoby się to "przykleić" nad tematami w pomocy ;)
Yautja pisze:5.Bardzo zanieczyszczony filtr powietrza powoduje zalewanie świecy
Wyczyścić lub wymienić. Czyszcząc sprężonym powietrzem należy wydmuchiwać pył w kierunku, z którego przyleciał.Nasączyć olejem

A na Mb niektórzy pisali, że nasączamy olejem tylko w filtrach w crossach. Czyli jak jest dobrze?

Awatar użytkownika
Bastian
Specjalista
Specjalista
Posty: 160
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Zanim napiszesz "nie odpala" czyli usterki motocyk

Postautor: Bastian » czw 27 paź, 2011

Można nasączać, ale nie trzeba. Jak nasączysz to lepiej brud łapie. :D

Awatar użytkownika
ZiomeK
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1577
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: LLU

Re: Zanim napiszesz "nie odpala" czyli usterki motocyk

Postautor: ZiomeK » czw 27 paź, 2011

Junior1290, ja to nie rozumiem, kur*a chłopak się namęczył żeby to napisać a Ty mu jeszcze jedziesz że dużo zbędnych punktów... Daj spokój.
Ok, i like it xd
"Z religiÂą czy bez, dobrzy ludzie bĂŞdÂą postĂŞpowaĂŚ dobrze, a Âźli – Âźle, ale zÂłe postĂŞpowanie dobrych ludzi jest zasÂługÂą religii." - Steven Weinberg


Awatar użytkownika
lukasz
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 601
Rejestracja: czw 14 lip, 2011
Lokalizacja: okolice Gniezna
Pojazd: Ogar 900 '09
Podziękował : razy

Re: Zanim napiszesz "nie odpala" czyli usterki motocyk

Postautor: lukasz » czw 27 paź, 2011

Bastian, dzięki ;) tylko, że podobno jest gorszy przepływ powietrza. ;)

Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1365
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: Zanim napiszesz "nie odpala" czyli usterki motocyk

Postautor: Yautja » czw 27 paź, 2011

Bo to tylko troszkę się nasącza żeby gąbka tłusta była
Obrazek

Awatar użytkownika
Wilku1122
Zasłużony
Zasłużony
Posty: 973
Rejestracja: śr 01 gru, 2010
Lokalizacja: Kluczbork

Re: Zanim napiszesz "nie odpala" czyli usterki motocyk

Postautor: Wilku1122 » czw 27 paź, 2011

Wkońcu porządny temat gratki ;) mam nadzieje ze już nie bedzie takich tematów codziennie motor mi nie odpala :(
PIEC!
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Junior1290
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 149
Rejestracja: czw 19 maja, 2011
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zanim napiszesz "nie odpala" czyli usterki motocyk

Postautor: Junior1290 » pt 28 paź, 2011

Junior1290, ja to nie rozumiem, kur*a chłopak się namęczył żeby to napisać a Ty mu jeszcze jedziesz że dużo zbędnych punktów... Daj spokój.
i co z tego ? poprostu mowie ze bardzo dużo jest punktów zbędnych. coś złego ? nie mowie ze jakas ch***wa praca. Tylko poprostu stwierdzam fakt.
CaÂłuj mnie do rana caÂłuj mnie

samoo96
Weteran
Weteran
Posty: 504
Rejestracja: wt 25 sty, 2011
Lokalizacja: GorzĂŞdĂłw
Kontaktowanie:

Re: Zanim napiszesz "nie odpala" czyli usterki motocyk

Postautor: samoo96 » pt 28 paź, 2011

Junior1290, co dla Ciebie w takim razie jest zbedne?
DoradziÂłem Ci coÂś..? :)
WciÂśnij 'pomĂłgÂł' albo postaw piwko..:)
________________________________________________
Pal gume a nie dusze..;D

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/GB/Street/97134

Awatar użytkownika
pavaczek
Administator
Administator
Posty: 664
Rejestracja: ndz 31 paź, 2010
Lokalizacja: Wójcin
Pojazd: Ogar 900 110cc

Re: Zanim napiszesz "nie odpala" czyli usterki motocyk

Postautor: pavaczek » pt 28 paź, 2011

Junior1290, na forum są również tacy userzy, dla których przydadzą się takie zbędne wg ciebie punkty. w końcu będę mógł bezkarnie zamykać tematy i odsyłać ich tutaj ;d

samoo96
Weteran
Weteran
Posty: 504
Rejestracja: wt 25 sty, 2011
Lokalizacja: GorzĂŞdĂłw
Kontaktowanie:

Re: Zanim napiszesz "nie odpala" czyli usterki motocyk

Postautor: samoo96 » pt 28 paź, 2011

pavaczek, ucieszysz się że będziesz mógł często to robić teraz ..:P

[ Dodano: |28 Paź 2011|, o 17:10 ]
Chyba zawsze o tym marzyłeś :D
DoradziÂłem Ci coÂś..? :)

WciÂśnij 'pomĂłgÂł' albo postaw piwko..:)

________________________________________________

Pal gume a nie dusze..;D



http://www.polskajazda.pl/Motocykle/GB/Street/97134

Awatar użytkownika
Rebeluch
Weteran
Weteran
Posty: 372
Rejestracja: wt 12 lis, 2013
Lokalizacja: Wyspy Owcze
Kontaktowanie:

Re: Zanim napiszesz "nie odpala" czyli usterki motocyk

Postautor: Rebeluch » czw 26 gru, 2013

Możecie powiedzieć jaki to rozpuszczalnik dodaje się do benzyny żeby wyczyścić komorę spalania?
Daj + to nie boli a motywuje !
________> http://www.polskajazda.pl/Motocykle/GB/Street/145150 <______________

Awatar użytkownika
Aro550
Specjalista
Specjalista
Posty: 210
Rejestracja: wt 18 cze, 2013
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź

Re: Zanim napiszesz "nie odpala" czyli usterki motocyk

Postautor: Aro550 » czw 26 gru, 2013

Weź sobie kup najzwyklejszą benzynę ekstrakcyjną i będzie git ;)



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 10 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl