• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Postautor: to&owo » wt 15 lis, 2022

Siemanko. Mam taki problem, nie mam ładowania. kiedy mierze napięcia na odłączonym akumulatorze, na żadnym z przewodów w kostce regulatora napięcia nie ma napięcia. na jednym z nich powinno być około 20V jak dobrze pamiętam? A na czerwonym powinno wychodzić maks 14,9V. Czy to oznacza spalone cewki? Czasem podczas jazdy pojawi się normalne ładowanie. Właściwie to raz działa, innym razem nie. Jeżeli odepne kostkę od regulatora, napięcia dalej nie ma.


Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Postautor: Kuaczozor » sob 26 lis, 2022

Strasznie namieszałeś.
W tytule piszesz, że nie masz napięcia na wyjściu ze statora a w poście o regulatorze. W dodatku mierzysz napięcie bez akumulatora? Rozumiem, że przy odpalonym silniku?

1. Na początku warto ustalić czy masz instalację zmasowaną czy bezmasową.
W większości wypadków wystarczy sprawdzić czy z silnika wychodzą (pomijając masę, pickup coil i cewkę zasilającą iskre):
- 2 żółte przewody (ewentualnie żółty i różowy) - instalacja tzw. bezmasowa
czy
- żółty i biały przewód - instalacja tzw. zmasowana

2. Dobrze byłoby też wiedzieć czy regulator jest właściwy dla odpowiedniego typu instalacji. Jeżeli jest to regulator z wtyczką na przewodach wystarczy spojrzeć na ich kolory, jeżeli zintegrowaną - jest trochę gorzej.

3. Kiedy znamy już rodzaj instalacji, możemy sprawdzić bezpośrednio cewki statora
np. w instalacji bezmasowej wypinamy z kostki przewody ładowania, odpalamy silnik i mierzymy napięcie między tymi przewodami (miernik ustawiony na prąd ZMIENNY)

4. Jeżeli chcesz sprawdzić sam regulator (poza monitorowaniem napięcia po potwierdzeniu, że cewki są sprawne) to robi się to mierząc oporność między pinami. Problemem jest znalezienie wzorcowych wartości dla chińskich modeli.



Uwaga dodatkowa: przy diagnozowaniu ładowania na podstawie napięcia na akumulatorze bardzo ważny jest jego stan. Powinien być nie tylko naładowany do pełna, ale też ,,zdrowy". Stary akumulator potrafi zaburzać wyniki w zaskakujący sposób.

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Postautor: to&owo » ndz 27 lis, 2022

Regler mam fabryczny, do tej pory było git.
Instalacja ze statorem zmasowanym. O ile się nie mylę, to na odpalonym silniku na żółtym, bądź białym przewodzie powinno być napięcie. A ten przewód wchodzi wtyczką do regulatora napięcia. I raczej nic nie namieszałem w związku z tym.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Postautor: Kuaczozor » ndz 25 gru, 2022

to&owo pisze:Instalacja ze statorem zmasowanym. O ile się nie mylę, to na odpalonym silniku na żółtym, bądź białym przewodzie powinno być napięcie.


Tak przy zmasowanym na odpalonym silniku między żółtym i masą i białym i masą powinno być napięcie.

Choć do ładowania wystarczy w teorii tylko jeden z nich, bo drugi idzie na zasilanie odbiorników podpiętych z pominięciem akumulatora (zwykle jest to chyba światło drogowe i hamowania). Czy te odbiorniki działają bez zarzutów na odpalonym silniku?

Pozostaje też pytanie po czym poznajesz brak ładowania? Jakiego rzędu jest napięcie na akumulatorze i na jakich obrotach?

Jak zmierzyłeś brak napięcia na kostce regulatora? Odpiąłeś ją na włączonym silniku? W którym miejscu ją odpinasz? przy regulatorze, czy przy kostce od silnika? (w instalacjach zmasowanych robi to różnicę)

Generalnie masz rację:
1. Jeżeli odepniesz przewody statora (biały i żółty) i zmierzysz ich napięcie z masą powinieneś mieć odczyt. Ale mierzysz tak napięcie stałe czy zmienne?
2. Z regulatora czerwonym przewodem powinno idealnie wychodzić 14.4V (zwykle przy obrotach poniżej średnich jest mniej). Jednak nie bardzo można to zmierzyć, ponieważ podłączenie obciążenia pod regulator bez akumulatora w obwodzie może go spalić. Dlatego zazwyczaj mierzy się po prostu napięcie na akumulatorze. Musi być on do tego w pełni naładowany aby uzyskać miarodajny wynik a jeżeli jest stary i w słabej kondycji również może zaburzać pomiary, ale w takim wypadku i tak należałoby go wymienić.

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Postautor: to&owo » pt 24 mar, 2023

dobrze kminie, że jeżeli mam żółty i biały przewód w statorze, to jeden z nich mogę wpiąć prosto w instalację, np. do przewodu zasilania świateł?
Wg schematu do Ogara, wychodzi na to, że żółty mogę tak wpiąć.


Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Postautor: Kuaczozor » pn 27 mar, 2023

Tak, chociaż powinieneś go połączyć też z regulatorem.

Pozwól, że podrzucę taki schemacik:
Obrazek

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Postautor: to&owo » sob 01 kwie, 2023

Właśnie tak go wpiąłem. do regulatora i z regulatora w instalację.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Postautor: Kuaczozor » sob 01 kwie, 2023

Przeczytałem jeszcze raz Twój pierwszy post. Jeżeli odpalałeś na wypiętym akumulatorze, ale statorze podpiętym pod regulator, to prawdopodobne, że ten ostatni jest już spalony.


Ale wracając do sedna problemu, co właściwie nie działa?:
1. Czy na obrotach około 4k napięcie na akumulatorze jest równe lub niższe niż na zgaszonym silniku?
2. Czy światła zasilane z obwodu prądu przemiennego w ogóle nie świecą na podobnych obrotach?

Jeżeli odpowiedź na powyższe to ,,nie" to znaczy, że masz napięcie na wyjściu ze statora.


Rozumiem, że mówimy o motorze w którym wszystko wcześniej działało na tym setupie. Czyli usterka nie pojawiła się po wymianie silnika/statora/regulatora, tak?

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Postautor: to&owo » pn 03 kwie, 2023

Usterka pojawiła się po zrobieniu całej wiązki elektrycznej we własnym zakresie. Popełniłem błąd, nie wpinając w instalację żółtego przewodu. Był podpięty tylko do regulatora. I był problem z cialgym rozładowaniem Aku, słabymi światłami itd. mimo, że na starej instalacji, nawet na padniętym Aku wszystko świeciło idealnie.
I myślę, że to była przyczyna moich problemów. Aktualnie wpiąłem się żółtym przewodem w przewód zasilający światła, poprawiłem luty na statorze, mam też w razie czego nowy regulator. Kończę nową wiązkę i odpalam sprawdzić, co jest grane :)

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Postautor: Kuaczozor » wt 04 kwie, 2023

Ok, ale wiesz, że nie możesz zasilać tych samych świateł z akumulatora oraz z obwodu prądu przemiennego, co nie?

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Postautor: to&owo » wt 04 kwie, 2023

Z twojego schematu tak właśnie wynika. Ze schematu zawartego w instrukcji Rometa już nieco inaczej, bo tam żółty przewód jest podłączony do przełącznika świateł.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Postautor: Kuaczozor » śr 05 kwie, 2023

pokaż ten schemat

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Postautor: to&owo » pt 05 maja, 2023

siadłem dzisiaj do elektryki. żółty przewód połączyłem ze światłami i po dotknięciu do czerwonego pojawiły się iskry. zacząłem pomiary z próbówką. skierowały mnie na podłączenie żółtego przewodu do masy pojazdu.
po tym zabiegu światła bez pomocy akumulatora świeciły bardzo mocno. właściwie lekko dodając gazu świeciły jednolitą, mocną wiązką światła.
jutro pomierze miernikiem, co i jak i zbadam temat dalej. ale chyba to jest jakimś rozwiązaniem.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl