• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

139fmb z 80ccm na 110ccm - słabsze osiągi

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
denis
Amator
Amator
Posty: 11
Rejestracja: śr 15 maja, 2019
Pojazd: Barton Fighter

139fmb z 80ccm na 110ccm - słabsze osiągi

Postautor: denis » pn 20 maja, 2019

Cześć. Pacjent to Barton Fighter 50, oryginalnie 50, kupiony z 80ccm, przerobiony na 110 ccm
w ramach tuningu:
komplet głowica cylinder tłok pierścienie, łancuszek rozrządu, zębatka rozrządu
wał korbowy o większym skoku
simeringi i uszczelki
stożkowy filtr powietrza

po takim zabiegu moto jeździ, ale vmax to takie 65 a wcześniej to i 85 było.

no to kolejna zmiana - gaźnik pod 110ccm, zamontowany, wyregulowany - nic

potem linka gazu - weryfikacja luzu, wsio jest ok

bez zmian

gdzie dalej szukać?

jeszcze zauważyłem lekkie pęknięcie na dekielku przykrywającym lewą stronę na głowcy, ten przykrywający zębatkę rozrządu, kapie tam minumum oleju - czy to może być przyczyną gorszych osiągów?


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 139fmb z 80ccm na 110ccm - słabsze osiągi

Postautor: JOSEMORALES » wt 21 maja, 2019

Wywalić filtr stożkowy i wrócić do oryginału, sprawdzić jaka jest dysza główna w gaźniku.

denis
Amator
Amator
Posty: 11
Rejestracja: śr 15 maja, 2019
Pojazd: Barton Fighter

Re: 139fmb z 80ccm na 110ccm - słabsze osiągi

Postautor: denis » wt 21 maja, 2019

Dzięki, sprawdzę to. Dysze zakupiłem 85 m4 i m5, 90m4 i m5 bo nie wiem co tam wejdzie.
Gaźnik co mam to pz22 japan i z tego co widzę, to wielu osób do niego dawało większe dysze

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 139fmb z 80ccm na 110ccm - słabsze osiągi

Postautor: JOSEMORALES » wt 21 maja, 2019

110cc powinno mieć dyszę 78.

denis
Amator
Amator
Posty: 11
Rejestracja: śr 15 maja, 2019
Pojazd: Barton Fighter

Re: 139fmb z 80ccm na 110ccm - słabsze osiągi

Postautor: denis » wt 21 maja, 2019

Okej, taka jest fabrycznie.
Iglicy nie regulowałem. Jutro najpierw założe pokrywę z nową uszczelką i sprawdzę czy to poprawi kompresję, oby.


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 139fmb z 80ccm na 110ccm - słabsze osiągi

Postautor: JOSEMORALES » wt 21 maja, 2019

Iglica na środkowym rowku.

denis
Amator
Amator
Posty: 11
Rejestracja: śr 15 maja, 2019
Pojazd: Barton Fighter

Re: 139fmb z 80ccm na 110ccm - słabsze osiągi

Postautor: denis » śr 22 maja, 2019

ok, podniesione, było na przedostatnim z dołu, podniosłem 1 wyżej, bez popraw
dysze nie dotarły do mnie, kurierowi się samochód zepsuł a mnie dopadł deszcz, jutro wyreguluję ponownie gaźnik z zmienioną wysokością iglicy i potem dopiero dysze jak to nie pomoże

wydaje mi się też że słysze klekot zaworów więc może jest za ciasno i się nie domykają do końca/otwierają do końca,to też muszę sprawdzić

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 139fmb z 80ccm na 110ccm - słabsze osiągi

Postautor: JOSEMORALES » śr 22 maja, 2019

Czyli do sprawdzenia zawory, a co z airboxem? czy wywaliłeś stożek?

denis
Amator
Amator
Posty: 11
Rejestracja: śr 15 maja, 2019
Pojazd: Barton Fighter

Re: 139fmb z 80ccm na 110ccm - słabsze osiągi

Postautor: denis » czw 23 maja, 2019

Stożek jeszcze jest, bo stary filtr mam 50km od siebie i mam teraz nie po drodze. Ma jakiś sens przejechać bez filtra 500m żeby sprawdzić różnicę w osiągach?

Zawory ustawię 0.05 i 0.1 kolejno ssący i wydechowy

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 139fmb z 80ccm na 110ccm - słabsze osiągi

Postautor: JOSEMORALES » czw 23 maja, 2019

ssący za mało

denis
Amator
Amator
Posty: 11
Rejestracja: śr 15 maja, 2019
Pojazd: Barton Fighter

Re: 139fmb z 80ccm na 110ccm - słabsze osiągi

Postautor: denis » czw 23 maja, 2019

cięzko coś wyguglowac, każdy co innego mówi, to po 0.1

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 139fmb z 80ccm na 110ccm - słabsze osiągi

Postautor: JOSEMORALES » czw 23 maja, 2019

można dać po 0,1 na oba ale będzie klekotać. Prawidłowo jest 00,6 i 00,8.

denis
Amator
Amator
Posty: 11
Rejestracja: śr 15 maja, 2019
Pojazd: Barton Fighter

Re: 139fmb z 80ccm na 110ccm - słabsze osiągi

Postautor: denis » czw 23 maja, 2019

ok dalem ok. 0.6 i 0.8, okolo bo mam tylko 0.05 i 0.1, 0.15 itd. ale 0.05 z minimalnym luzem dalem 0.1 bardzo mocno dokrecilem, wiec na pewno wyszlo mniej niz 0.1
zalozylem blaszke peknieta, dyszy nie ruszalem, dolalem oleju bo przed ta blaszke sporo wyplynelo.
idzie jak wsciekly, 80 juyz lecialem a czuje ze jest zapas. tylko warunki nie pozwalaja


jest jeden problem, ma słabą górę, tzn nie wkręca się na wysokie obroty, traci moc/dławi się, ale to już wyreguluję gaźnikiem bo znowu szlag trafił pogodę na maksa

denis
Amator
Amator
Posty: 11
Rejestracja: śr 15 maja, 2019
Pojazd: Barton Fighter

Re: 139fmb z 80ccm na 110ccm - słabsze osiągi

Postautor: denis » czw 23 maja, 2019

okej, zajalem sie ta regulacja gaznika, ale nie wchodzi plynnie na obroty na zadnym ustawieniu, prawie na maksa odkrecona regulacja mieszanki i pod koniec jest taki "skok z przerwa", na bardziej ubogiej mieszance tych skoków jest 3, sprobowalem zdjac filtr powietrza, ale bez zmian, dokladnie tam samo się wkręca na obroty.
dysza czy iglica?

podczas jazdy jak obroty sięgają tych 7000 to też pojawiają się takie momenty jakby "przerwy w dostawie mocy" na ułamek sekundy, ale nie jest to chroniczne, całkiem losowe

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 139fmb z 80ccm na 110ccm - słabsze osiągi

Postautor: JOSEMORALES » czw 23 maja, 2019

Masz zdławić filtr powietrza a nie jeszcze zdejmować, pisałem już o stożku. Prosty eksperyment, weź taśmę klejącą i zaklej połowę filtra i wtedy reguluj gaźnik. Gwarantuje że się poprawi.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl