• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Zipp Pro 50 Naciągnięty łańcuszek.

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Toshibek
Amator
Amator
Posty: 9
Rejestracja: sob 09 mar, 2019
Pojazd: Zipp Pro 50

Zipp Pro 50 Naciągnięty łańcuszek.

Postautor: Toshibek » sob 09 mar, 2019

Witam.
Dzisiaj zapragnąłem w moim Pro 50 wymienić cylinder z 49ccm na 72ccm i wszystko poskładałem ale jest jeden problem. Gdy założyłem zębatkę na łańcuszek rozrządu to jest teraz ''za krótki'' aby przykręcić go do wałku rozrządu. Na chama śrubokrętem bym może dał radę ale boje się że przy próbie odpalenia pęknie a wtedy to od nowa robota no i koszty. Oczywiście odkręciłem napinacz od dołu i nie wiem co robić :/


Pawel123
Uczeń
Uczeń
Posty: 32
Rejestracja: pn 18 lut, 2019
Lokalizacja: Bąków
Pojazd: Junak 903 race

Re: Zipp Pro 50 Naciągnięty łańcuszek.

Postautor: Pawel123 » sob 09 mar, 2019

Coś ci się gdzieś bloknęło kręciłeś wałem? Łańcuszek jest prosty nie zagięty? Jedyne co to zajrzeć do środka zostało, no niestety

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Zipp Pro 50 Naciągnięty łańcuszek.

Postautor: JOSEMORALES » pn 11 mar, 2019

U mnie zawsze łańcuszek nasadzałem na wałek rozrządu razem z kołem rozrządu i musiałem używać śrubokręta do podważania aby wskoczył.

Toshibek
Amator
Amator
Posty: 9
Rejestracja: sob 09 mar, 2019
Pojazd: Zipp Pro 50

Re: Zipp Pro 50 Naciągnięty łańcuszek.

Postautor: Toshibek » pn 11 mar, 2019

na początku naciągnałem rozrząd gdy wsadzałem nowy cylinder aby pierścienie weszły do cylindra i nie mogłem obrócić wału poczym naciągnąłem łańcuszek mocniej i tak jakby napinacz popuścił i normalnie mogłem kręcić wałem więc chyba nic się nie stało. A właśnie to może być problem że nie mam dokręconego cylindra i głowicy na szpilkach? bo nie wiem co robić a jak ścisnę na szpilkach i nie to nie będzie to to muszę dokupić nowe uszczelki..

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Zipp Pro 50 Naciągnięty łańcuszek.

Postautor: dzikilopez » pn 11 mar, 2019

Za starej szkoły przy wymianie uszczelki pod głowicą dokręcało się stopniowo głowice do osiągnięcia zadanej wartości momentu. Potem rozgrzewało się silnik i dawało się mu ostygnąć i znów kontrolowało się dokręcenie śrub, następnie po pewnym przebiegu znów kontrola. Wszystko to na celu jak najlepszej szczelności i pewności że uszczelka się nie przepali. Jak będziesz latał na niedokręconej głowicy to uszczelka poleci, kompresja sie straci olej wycieknie i rybki sie zatrują i nie będzie karpia na święta ... (dobra troche poleciałem). Dokręć głowicę jak należy, sprawdź dla pewności luzy i ustawienie rozrządu , nagrzej silnik i daj mu ostygnąć i znów test jak głowica siedzi. Po takim powinno to latać bez problemu i dłuuugo.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+


Toshibek
Amator
Amator
Posty: 9
Rejestracja: sob 09 mar, 2019
Pojazd: Zipp Pro 50

Re: Zipp Pro 50 Naciągnięty łańcuszek.

Postautor: Toshibek » śr 13 mar, 2019

Dobra. Zippaszka już chodzi. Dla tych którzy będą szukać przyczyny poprostu przykręćcie głowicę i zębatka wejdzie jak ulał :)
Dzięki za podpowiedzi. Miałem kolejny temat zaczynać ale widzę że już na moje pytanie odpowiedziałeś. Dzięki i lecę go docierać ^^



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl