• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Zmiana z 72 na 110 porady

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
kalpat95
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: ndz 03 cze, 2018
Pojazd: Ogar 900

Zmiana z 72 na 110 porady

Postautor: kalpat95 » sob 19 sty, 2019

Siemanko . Moje 72cc sie już troszkę znudziło i zastanawiam się czy nie założyc 110. Zestaw bedzie pewnie jakis gotowiec z alledrogo (granice 300 zl). I teraz najważniejsze: w moim silniku jest ładowanie na 2 cewki. Czy to wystarczy ? Akumulator w sumie mi niezbyt potrzebny lubie kopnąć moto, po nocach też raczej nie jeżdżę ( światła to masakra więc strach wieczorem ). No i naczytałem się że 110 taka robiona z 50cc jest awaryjna itp. Z kupnem silnika też się wstrzymuję bo nie wiem czy te 2 cewki dadzą sobie radę czy jednak nie . Jak dadzą radę to okej bede robił a jak nie to jaka alternatywa silnikowa ? Zastanawiałem sie nad 120 od mrf (co by trzeba było dokupic ? moduł, gaźnik). Liczę na waszą pomoc panowie :)


Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Zmiana z 72 na 110 porady

Postautor: Kuaczozor » sob 19 sty, 2019

Ale wiesz, że możesz wymienić rotor (stator+magneto) na mocniejszy? Lifan 120 (silnik z mrf), o ile się nie mylę, też standardowo jest wyposażony w jakiś słaby rotor (poza wersją z rozrusznikiem, oczywiście).
Z drugiej strony 110 są uważane za kiepski wybór ze względu na większą awaryjność od innych pojemności.

Moduł powinien wystarczyć ten, który masz, o ile nie jest zablokowany. W innym wypadku mrf sprzedaje je za jakieś 15pln, więc to akurat mały wydatek.
Parę kabli pewnie będziesz musiał przerobić, więc jakieś konektory, wydech możesz musieć przesunąć i filtr powietrza trzeba dobrać do nowego gaźnika.

kalpat95
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: ndz 03 cze, 2018
Pojazd: Ogar 900

Re: Zmiana z 72 na 110 porady

Postautor: kalpat95 » sob 19 sty, 2019

Mrf to raczej taka odległa opcja bardziej (zjadają mnie jak na razie koszty organizacji wesela :D ) także mrf kiedyś może tam wpadnie . Motorka się raczej nie pozbędę bo to jedna z niewielu rzeczy po dziadku jakie mi zostały . Wiem że wymiana tego magneta może rozwiązać sprawę . Kupić trzeba iskrownik, Magneto , dekiel od 6 cewek i chyba regler napięcia . Co z podłączeniem tego ? Kabelki pasują czy trzeba coś rzeźbić ? No i jak wygląda sprawa z modułem wtedy ? Zostaje ten co mam czy jakas inna wersja wchodzi w grę ? Ogólnie z elektryki jestem noga ale coś tam ze schematem ogarnę jak trzeba :)

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Zmiana z 72 na 110 porady

Postautor: Kuaczozor » sob 19 sty, 2019

Rotory w tych silnikach mają chyba te same wymiary zewnętrzne, więc osłona powinna pasować stara. Cewki do zapłonu też są raczej tak samo skonstruowane więc z moduł pewnie ten sam.
Z kolei jeżeli chodzi o cewki ładowania to zależy czy będą masowe czy bezmasowe. Jeżeli tego samego rodzaju co w instalacji nie będzie trzeba nic zmieniać (ew. konektory jeżeli nie będą pasowały).
Co do regulatora napięcia to konieczna zmiana jeżeli zmieni się rodzaju cewki ładowania, w innym wypadku zależy do jakich prądów jest przystosowany - możliwe, że będzie też mógł zostać.

Jak widzisz dużo zależy od tego jaką masz instalację w maszynie i jakie modyfikacje zostały już w niej poczynione.

kalpat95
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: ndz 03 cze, 2018
Pojazd: Ogar 900

Re: Zmiana z 72 na 110 porady

Postautor: kalpat95 » sob 19 sty, 2019

Właśnie dekle się różnią rozstawem mocowania stojanu (2 cewki 71 mm, a 6 cewek 41 mm). Regulator napiecia mam zwykły czarny , tylko nie wiem który jest do zmasowanych a który nie ( czarny - srebrny ). Wypowie się ktoś kto robił jakąś przeróbkę (z 2 cewek na 6) ?
Nie ma parcia na wykonanie bo chcę to zrobić porzadnie :)


Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Zmiana z 72 na 110 porady

Postautor: Kuaczozor » sob 19 sty, 2019

Chyba mówimy o innych ,,deklach".

Regulatory nie są oznaczone przez kolory (niestety). Właściwie nie są oznaczone w ogóle. Najłatwiej rozpoznać po tym jaką instalację mają modele motocykli do których są przeznaczone.
Ewentualnie po kolorach przewodów, jeżeli mówimy o regulatorze z przewodami, a nie samym gniazdem.

Generalnie pytałeś, czy silnik 110 wyrobi z ładowaniem. Jeżeli wsadzisz stator z magnetem 6cio cewkowy to tak.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Zmiana z 72 na 110 porady

Postautor: JOSEMORALES » sob 19 sty, 2019

Silnik o pojemności 110cc i 72cc potrzebuje tyle samo prądu, tyczy się to także całego motocykla. U Ciebie jest go po prostu za mało już przy 72cc. Tak więc na Twoim miejscu wymieniłbym elektrownie wraz z magnetem nawet gdybym miał zostać przy 72cc.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Zmiana z 72 na 110 porady

Postautor: Kuaczozor » sob 19 sty, 2019

Niekoniecznie ma za mało prądu. Motocyklowe H4 nawet przy włączonych ,,długich" dają śmieszną ilość światła (szczególnie 35W), więc po tym, że mu straszno nocą jeździć nie wnosiłbym koniecznie, że ma problem z prądem.
Szczególnie przy nadjeżdżających z naprzeciwka pojazdach z mocniejszym (często nielegalnym) oświetleniem trudno mówić o bezpiecznej widoczności przed pojazdem. Ten problem dotyczy samochodów z dwiema H4 55/60, a co dopiero motocykli.

kalpat95
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: ndz 03 cze, 2018
Pojazd: Ogar 900

Re: Zmiana z 72 na 110 porady

Postautor: kalpat95 » sob 19 sty, 2019

W moim ogarze nie ma H4 tylko te śmieszne h6m które świecą jakby nie mogły . Dlatego pytam z jakimi przeróbkami by się to wiązało bo czy to 50cc czy 72 światła jak były do d... Tak są nadal . Późniejsze ogary miały już 6 albo 8 cewek więc problem z głowy a tu pierwsza wersja z 2 cewkami (2007r.)

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Zmiana z 72 na 110 porady

Postautor: JOSEMORALES » ndz 20 sty, 2019

Więc wpierw zainwestuj w elektrownię, a potem myśl o rozbudowie silnika.

kalpat95
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: ndz 03 cze, 2018
Pojazd: Ogar 900

Re: Zmiana z 72 na 110 porady

Postautor: kalpat95 » pn 11 lut, 2019

Dzięki panowie za pomoc :) do ogara wpadło magneto 6 cewek i calutki zestaw 110 :) na dwóch cewkach jak złożyłem to prądu było mało na tyle ze motor sam przygasał . Nie mówiąc o światłach . Teraz wszystko elegancko świeci mruga ogólnie mjut :D



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 18 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl